Het Grote Geschiedenistopic!

Welkom history-lovers! :slightly_smiling_face:

Dit topic is bedoeld voor iedereen met een passie en/of interesse voor Geschiedenis, of het nu over de uitvinding van het wiel gaat, sappige roddels aan het 17de eeuwse Franse hof, belangrijke veldslagen, wereldontdekkers, of boeken, films en series die gebasseerd zijn op bestaande historische verhalen/figuren alles dat je maar wil, zolang het onder de noemer van geschiedenis valt. Voel jullie vrij om hier theoriën en mysteriën te bespreken, of om gewoon te vertellen welk historisch figuur/moment jou bij blijft en waarom.

Tekeningen in de grotten van Lascaux (pré-historie)

http://files.spazioweb.it/aruba38666/image/lego-pompeii-banner.jpg

Pompeii (Grieks/Romeins tijdperk)

Een tapijttekening van Koning Arthur

Schilderij ‘Meisje met de parel’ van Johannes Vermeer

Georgiana Cavendish (geboren als Spencer) Hertogin van Devonshire

http://www.isgeschiedenis.nl/wp-content/uploads/2012/03/kinderarbeid-470x313.jpg

Kinderen al werkend in een fabriek in de 19de eeuw

http://bitethumbnails.com/wp-content/uploads/2014/08/069d1d50-096e-11e4-b255-cd5c7cc9cfae_Claire-Randall-Caitriona-Balfe-.jpg

Caitriona Balfe als Claire Beauchamp een verpleegster in WWII in de serie ‘Outlander.’

Haha ik had stiekem gehoopt op nét iets meer enthousiasme :grinning: ik dacht dat er was naarn dit topic.

Superleuk topic! Geschiedenis vind ik het meest interessante vak op school :slightly_smiling_face: Ben heel erg geïnteresseerd in de klassieke oudheid en de mythes. Ik zal later uitgebreid reageren hier :grinning:

Ik houd ook van geschiedenis :beer:
Heb alleen elke maand wel weer een obsessie met een nieuw tijdperk/periode, dus niet echt een favoriete periode.
Verder lees ik veel historische fictie en heb ik ‘outlander’ die je hier genoemd ook gelezen. Al vind ik de serie beter dan het boek :’)
En ik houd heel erg van jaren 30/40/50 films.

Heeeuj volgens mij heb ik het er met een paar anderen ooit wel eens over gehad of er niet zon topic moest komen, maar is nooit gelukt.
ik vind geschiedenis ook echt heel leuk! Weer een nieuw topic wat ik ga bijhouden, superleuk dit! :upside_down_face:

Ik ben vooral heeel geïnteresseerd in de 20ste eeuw, en eigenlijk alles vanaf de 14de eeuw in Europa. Amerikaanse geschiedenis vind ik niet zo interessant.

Nice! Ik ben vooral geïnteresseerd in Aziatische geschiedenis (vooral Korea, gezien ik student Koreastudies ben), maar ook de Oudheid en de Renaissance vind ik boeiend Ah ja, en de vaderlandse geschiedenis ook… Ik zal hier nog wel terug komen :upside_down_face:

Wat een leuk topic!

Als ik weer eens iets leuks tegenkom zal ik het hier plaatsen

Dit is zo’n leuk topic! Geschiedenis is echt al jaaaarenlang mijn favoriete vak op school haha.
Dit laatste halfjaar gaan we het hebben over de Eerste Wereldoorlog. :slightly_smiling_face:

Oeh! Naiz naiz Boobie!
Ikzelf studeer geschiedenis en ik geef er ook les in. Vooral de Griekse mythes vind ik errug interessant, maar ook bijna alles wat te maken heeft met de Middeleeuwen, de Verlichting en nja, gewoon bijna alles. (oké, de Prehistorie is misschien wat minder, maar ik vind die wel weer heel leuk om te geven aan 12-jarigen)

Leeeuk!
Ik ben geobsedeerd door alles wat met Wereldoorlog 2 en de Klassieke Oudheid te maken heeft

Leuk! Was mijn favo vak op school maar helaas was ik er bizar slecht in. Ik kon het allemaal niet onthouden, haha!

Ah jeej :grinning: Super leuk om al die blije reacties te lezen!! :grinning: post maar iets over de zake waar jullie over willen vertellen^^ ik leer echt altijd graag iets bij

Ik weet eerlijk gezegd niet zoveel van Aziatische geschiedenis :slightly_smiling_face: dus zou eht geweldig vinden om wat kunstwerken of gebeurtenissen ofzo van je te horen!^^

Nog iemand hier die series/films die gebasseerd zijn op geschiedenis kijkt? Ik kijk momenteel The Tudors (niet super accuraat maar wel leuk dus haha) :stuck_out_tongue:

Oeh jaaa :grinning: :grinning: vond ik ook allemaal super interessant! :grinning: kan me inbeelden dat 12jarige wat enthousiaster zijn dan 14jarige inderdaad :wink:

Toevallig iemand hier die Oudheidkunde studeert? Ik twijfel nogal tussen Geschiedenis en Oudheidkunde… Heb van allebei wel een meeloopdag binnenkort :slightly_smiling_face:
Of iemand die Geschiedenis studeert en de doorslag kan geven waarom ik juist dat moet kiezen? :stuck_out_tongue:

Ah leuk topic ! Ik vind vooral mensen die grote wetenschappers waren zoals Einstein, Carl Linnaeus e.d interessant !
En verder heb ik echt iets met WO II. En dan met name Josef Mengele ( die verschrikkelijke experimenten uitvoerde op tweelingen enzo ) en met de vrouwelijke martelaars zoals Irma Grese

^wow ben even wat informatie gaan opzoeken over Irma Grese.

Ze was een vrouwelijke bewaker in Auswitz en zou naar het einde toe zelfs ‘gepromoveerd’ geweest zijn tot een van de bewakers die mensen mocht selecteren om in de gaskamers te gaan.
Ze is na de oorlog ter dood veroordeeld en werd opgehangen op 13 decemnber 1945, ze was toen 22 jaar.

Ik heb me ook weleens avonden bezig gehouden met oorlogsmisdadigers uit de tweede wereldoorlog. (oke oke misschien ook weleens wat nachten haha) en je komt dan de meest gruwelijke mensen tegen.