Het grote GEBIT topic #1

Ik weet niet of dit topic al bestaat, maar het leek mij wel leuk om er eentje te beginnen die over het gebit gaat. Want de meeste topics gaan over beauty en zo en héél weinig over het gebit (voor zover ik het heb gezien).

Dus als je nog vragen hebt of je hebt nog tips of iets (die natuurlijk over het gebit gaan), dan kun je ze hier plaatsen! Veel plezier! :wink:

Ik heb nog een vraagje:
ik heb al mijn tanden al een paar jaar gewisseld (nou ja, de tanden die vanzelf wisselden). Alleen 8 tanden zijn toen gewisseld: mijn 4 voortanden en de andere 4 ernaast.
Ik had 2 jaar geleden (4 jaar na het wisselen) één van mijn kiezen eruit getrokken. En later nog een paar kiezen en tanden.
Er zijn nog 4 kiezen die ik misschien moet wisselen en/of eruit trekken (maar ik weet niet zeker of deze kiezen er wel uit moeten…)
Ik heb mijn tanden/kiezen nog nooit bij de tandarts laten trekken en dat wil ik ook niet…
Dus mijn vraag is: wat zou ik hier eventueel aan kunnen doen?

P.s. mijn kiezen en tanden wisselen NOOIT vanzelf en ze gaan ook nooit zelf loszitten. :frowning_face:

Naar de tandarts gaan om advies. Alleen deze kan jou vertellen of het noodzaak is om deze tanden/kiezen eruit te halen of niet. Waarom wil je niet dat de tandarts deze eruit haalt?

@Traveler: ik ben bang dat ze mijn gebit gaan verdoven en/of dat het pijn gaat doen doen… :S

-

Dus als ze het verdoven vind je het erg, maar als het pijn doet en ze het dus niet verdoven ook? Die verdoving stelt niks voor joh, is voorbij voor je er erg in hebt.

Hoe oud ben je?

dafuq, je trekt je eigen tanden? lijkt me niet heel gezond om dat zomaar te doen. toch maar een bezoekje aan de tandarts lijkt me wel zo verstandig…

Dank jullie wel voor de reacties op dit topic!
@Sneeuwwitje: ik wordt over 2 maanden 15 jaar.

Ik heb 5 of 6 tanden en kiezen moeten laten trekken (in iets van 3 keer) omdat ze gewoon niet vanzelf wilden wisselen. De verdoving is écht niet eng, het is maar een superklein naaldje die je amper voelt. Het klinkt raar maar ik vond die verdovingen juist leuk omdat het zo grappig voelt. :") En wtf hoe trek je je eigen tanden dan, dat doet toch veel meer pijn? :flushed:

Ik dacht dat het ging over mensen met groten tanden enzo

Als je zelf iets doet dan doet het minder pijn, dan als de tandarts je verdooft. En ik HAAT verdovingen :frowning_face: