Het grote discussietopic!

Welkom op het grote discussietopic!

Wat is de bedoeling?
Op deze eerste post zal telkens een onderwerp of een stelling geplaatst worden. Het is de bedoeling dat daarover gediscussieerd wordt. Wanneer een bepaald onderwerp nog maar weinig respons krijgt of we erover uitgepraat zijn komt er een nieuw onderwerp.
Je mag altijd voorstellen doen voor een onderwerp of stelling!

Huidige onderwerp:
Mag men cultureel verweer inroepen voor de rechtbank? (zie p. 13)
Afschaffing van de boerka: yay or nay?
Mogen verdachte terroristen gefolterd worden om mogelijke connecties met organisaties te achterhalen en informatie te krijgen?
Mag men genetische manipulatie gebruiken om de perfecte baby te creëeren? (Een zogenaamde “designer baby”)

Veel discussieplezier! (Maar houd het netjes en respectvol)

dit vind ik echt lame…

Dan doe je gewoon niet mee.

Ik ben tegen: de mens probeert almaar meer voor God te spelen en ik denk dat dat wel eens in ons gezicht kan opblazen. Ook zijn we sowieso al met teveel, waarom dan een baby creëren die nog eens ‘ziektebestendig’ is etc.

hahaha
voorwaarde voor dit topic is dat je alles mag zeggen wat je wilt, maar dat je het wel een beetje inkleedt met argumenten :wink:

ik bedoel wat is hier het nut van>? in elk topic komt er een discussie dus waarom een speciale dan is het en niet leuk want dan mag het en het gaat over een ding… wat uiteindelijk niet meer daar over gaat en vervolgens een slow word

Als je weet dat je toekomstige baby misvormd zal zijn of een grote kans heeft op erfelijke ziektes> Ja.
Overige situaties> Nee.

Oke ik fok jullie hahahaha maar dit was toch een discussie topic??:meisje::grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar perfecte baby zijn er niet want niemand is perfect

Waarom zou je überhaupt een perfecte baby willen creëren?

Wat is de stelling?

Ik dacht al xD

Staat in de beginpost

Ik ben zelf sowieso tegen als het gaat om de puur esthetische kant. Ik vind niet dat je een embryo genetisch mag manipuleren om bv blond haar te krijgen. Dat is inderdaad God spelen.

Ik kan me deels wel vinden in genetische manipulatie om genetische ziektes van de tafel te vegen. Zeker als ik zelf zo’n ziekte zou hebben zou ik elke kans aangrijpen om mijn kind dat te besparen. Aan de andere kant is het inderdaad zo dat we nu al met te veel zijn dus als iedereen dan nog eens ziektebestendig is en dus wrs ongeveer 100 jaar wordt we met grote problemen gaan zitten op lange termijn.

Overigens wou een vriend van me in de discussie gooien (vertelde hem hierover op msn): “Why not? Nu worden zoveel kinderen gepest gewoon omdat ze minder knap zijn dan anderen. Als iedereen even knap is heb je dat niet meer. Als je de mogelijkheid hebt wil je toch niet dat iedereen een mooi kind heeft en dat jou kind gepest zal worden omdat jij tegen genetische manipulatie bent?”

Ik haat babys :slightly_smiling_face:

Nou in bv Amerika willen ze het over het algemeen wel omdat ze daar veel waarde hechten aan een mooi uiterlijk enzo. Rijke mensen willen veel geld neertellen als hun kind dan later slank blijft en mooi steil lang haar heeft zodat het perfect in hun ideale plaatje past.

Ik vind dat de Westerse Wereld pas iets mag doen aan het ziektebestendig maken van mensen als ze de problemen in de derde landen hebben opgelost. Wij hebben hier, met wat ziektes idd, toch nog steeds een gemakkelijk leven. Zij hebben dat daar niet en als we kunnen beginnen met geld uitgeven voor het genetisch manipuleren van kindjes, kunnen we het best eerst eens uitgeven aan de ontwikkelingslanden.

Zelfs met genetisch gemanipuleerde kinderen zullen kinderen gepest worden. Misschien dan niet meer om hun uiterlijk, maar om hun karakter, om de zaken waar ze in geloven etc…
Ik vind het goed gevonden, maar als schoonheid zo belangrijk gevonden wordt, betekent dat dat we idd in de oppervlakkige wereld leven waar we zo voor vrezen en dat we deze ook niet makkelijk meer ongedaan zullen kunnen maken.

Stiekem snap ik zulke mensen wel. Wij hebben geen kinderen, dus ook geen ervaring. Ieder moeder wilt vast wel dat haar kindje mooi eruitziet.

jij hebt mijn andere bericht niet gelezen haha.

Tegen. Door eventuele ziektes te verbannen raakt de aarde sneller overbevolkt.
Maar ergens denk ik toch dat het misschien de volgende stap in de evolutie van de mens. Ook al betekent dat uiteindelijk onze ondergang.

Daarom is het ook heel moeilijk te bepalen waar de grens ligt. Pesten kan geestelijk namelijk net zo hard aankomen als een lichamelijke handicap.
Daarom vind ik dat het niet mag, zelfs niet als een kind een verhoogde kans heeft op een handicap.
Ik kan er nu heel objectief naar kijken, maar als moeder van een desbetreffend kind kijk je er natuurlijk heel anders naar…