Het grote "car cleaning" topic!

Een leuk topic, om alles te bespreken wat met het wassen, poetsen, waxen, polijsten van je auto te maken heeft. Het lijkt mij leuk om tips en tricks uit te wisselen en te ontdekken en kunnen we mensen enthousiast maken om hun auto te poetsen als ze hier echt geen zin in hebben.

Ook mag/kan je delen wat voor auto je hebt en misschien is het leuk om foto’s te posten van hoe je auto eruit ziet voor, tijdens of na het wassen, om toch een beetje in de sfeer te blijven.

Ik hoop dat er meer meiden zijn die net als ik een grote passie hebben voor auto’s en vooral voor hun eigen auto!

Ikzelf heb een Opel Kadett city uit '97, deze auto heb ik nu bijna een jaar in mijn bezit en is toen ik heb net heb gekocht paars gespoten (tsja het moet natuurlijk wel een beetje een girlcar zijn!). Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf nog niet echt met het poetsen bezig ben, natuurlijk was ik mijn auto gewoon, maar het echte poetsen doe ik (nog) niet. Ook daarom vraag ik me af of er meer meiden zijn die hier ervaring mee hebben of dit evt ook willen gaan doen! Ook heb ik best wel kwetsbare lak waardoor ik niet zo goed ‘durf’, binnenkort wil ik heb helemaal laten polijsten en uiteindelijk wil ik dit polijsten ook zelf gaan leren.

Dit is dan mijn wagentje na het wassen!

Ps. blur je kentekenplaten even voordat je ze post!

Ik was mijn auto echt bijna nooit, en stofzuigen ook niet :’) vind het echt rotklusjes. Dus ja.

Het is inderdaad niet echt een leuke klus, maar als je daarna een mooie glanzende auto ziet staan geeft dat toch voldoening, alleen jammer dat ze altijd weer zo snel vies zijn!

Haha same here, ik moet mn auto van de week echt door de wasstraat halen, maar heb er een hekel aan. Hoewel het daarna wel fijn is weer een schone auto te hebben.
Maar met plezier poetsen? No way :stuck_out_tongue:

De wasstraat ga ik sowieso niet doorheen, omdat mn spiegels het dan begeven, ook krijg je daar krassen van en omdat mn lak al best kwetsbaar is durf ik dat niet aan.
Ik zet heb altijd in een wasbox en zet de hoge druk er dan op.
Wil hem volgende week voor het eerst écht gaan poetsen, en daarbij wordt er dan ook meteen een soort beschermlaagje aangebracht, waardoor dus vuil er sneller ‘afglijd’ en ik hem dus misschien wat minder vaak moet wassen!

Dat poetsen stel ik altijd zo ontzettend lang uit en dan rij ik lekker naar de wasstraat.

Super toffe auto! 1 ding dit topic is gemaakt voor me vriend en misschien wat minder voor mij aangezien ik dagelijks auto praat moet aanhoren.

Dankje! Tsja, ik dacht misschien zijn er nog wel meer meiden die van auto’s houden en het leuk vinden om hier een beetje over te kletsen, en dan met namen over het poetsen.

Ik snap dat het wat ‘mannelijker’ is maarik zal vast niet het enigste meisje zijn die hiervan houd!

Toevallig gisteren de auto nog gestofzuigd. Soms is het vuil onmogelijk van de matten af te krijgen…