het groote fotografie-praattopic!

Hee!

Dit is een soort slowchat over fotografie en gewoon om gezellig te kletsen!
Praat mee over fotografie, post je net gemaakte foto waar je onwijs trots op bent of stel een vraag aan anderen! :grinning:

Uitleg van Alerion: Een soort slowchat maar wel ontopic, en niet over 1 bepaald onderwerp en niet voor als je alleen een vraag hebt.

Oke, ehm, om te beginnen wat voor camera heb jij? :slightly_smiling_face:

Oke, hoi! Ik start wel :’)

Hi, ik ben Kim & ik heb nu een sony a230 met een standaard lens en een 18-200 lens.
Ik maak nu foto’s met m’n spiegelreflex voor 5? maanden!

Ik heb nog geen camera haha, ga binnenkort een kopen. :grinning:

volgens mij zijn hier al 20 topics over (:

@WATERMELON: Niet dus, alleen om vragen te stellen of gericht op 1 merk camera’s, etc.

Handig, maar inderdaad is er al niet zoiets?

@Sabine: ooh ja dat klopt. Nee dan hadden we dit nog niet.

Ik zal me dan ook maar even voorstellen!

Ik ben Sabine, 20 jaar, ik fotografeer sinds ik 15 ben. Toen begon ik met een compactcamera (6 mpx, jippeh). Vanaf mijn 18e werk ik met spiegelreflex, toen had ik de Canon EOS 450D. Nu heb ik sinds een paar maandjes de Canon EOS 5D MkII. Daarbij heb ik de altijd fijne 50mm f/1.8 lens en de 24-70 f/2.8 L lens. Ook heb ik een aantal flitsers.

Ik fotografeer vooral mensen, en streef ernaar in de nabije toekomst wat meer fashion en beauty shoots te gaan doen, omdat dat echt is wat ik gaaf vind. Ik doe ook weleens wat opdrachten, zoals familie portretten en zo, maar daar kan ik natuurlijk niet echt mijn creativiteit in kwijt. Wel is het een leuk zakcentje.

Welke dan?

Bericht veranderd, je hebt gelijk dat er nog geen algemeen kletstopic is.

Ooo da’s een leuk topic! Ik zal me dan ook even voorstellen ^^

Ik ben Vlien, ik fotografeer al iets van 5 jaar! Begonnen met Canon 350D. Vond al dat natuur-gedoe niet zo leuk, ik heb zo iets van… Je kan wel een foto maken van iets moois, een bloem bijvoorbeeld, maar dat maakt de foto niet per se mooi! Composities en ideeen erachter maken foto’s mooi! En ik heb die creativiteit niet zo, en ook niet echt het geduld om dat te onwikkelen xD

Ik ben verdergegaan in concertofotgrafie en dat ligt mij wel heeeel erg! Dat is gewoon registreren, maar ik probeer ook creatief te zijn en de sfeer wat in beeld te brengen. Heb er wel aardig succes mee, sommige bands gebruiken wel eens een foto van mij. Jammer genoeg ben ik VEEL te verlegen om fotoshoots te doen, dat zou me een heel pak vooruithelpen!

Doordat ik concerten fotografeer heb ik natuurlijk een hoop nodig… Heb eigenlijk zo’n beetje alles aan lenzen wat nodig is & 2 camera’s omdat ik niet graag wissel, ivm momenten missen xD

Ik weet best veel over de techniek en hoe alles in te stellen voor een bepaald plaatje. Heb ook meerdere fotocursussen gedaan, bij de Beeldfabriek in Rotterdam (aanrader!), heb daar echt zo’n beetje alles geleerd wat ik nodig had.

Oke, gelukkig! :slightly_smiling_face:

@ Alerion Oke leuk! Is de 450D heel anders dan de 500D?

Ik heb niet de 500D, ik heb de 5D II.

Hee Vlien!! Hoe is het met je? Haha, nee natuurfotografie, logisch :stuck_out_tongue:

Jou concertfoto’s zijn heel leuk! :slightly_smiling_face:

Ja, maar je hebt toch wel de 450D? :stuck_out_tongue: Sorry ik ben een beetje onduidelijk.

Waarom heb je de 450D gekocht en niet de 500D? Omdat de 500D er toen nog niet was of …

Ik ben Vera, 17 jaar, ik fotografeer in principe alleen mensen. Behalve als ik in een Oost Blok land ben dan fotografeer ik ook urban. Mijn fotografie is te herkennen aan een dikke lading haha. Zelf prefereer ik fotograferen op artistiek gebied. Ik werk met digitaal en analoge, zelf heb ik een sony A700 en een konica minolta dynax 600si. Ik heb een portret lens en een groothoek, kort gezegd haha. Ik fotografeer meestal met een zo’n laag mogelijk F getal, dat werkt fijner haha. Ook wil ik in mijn sluitertijd liever niet hoger gaan dan 80 en dat wekt soms wat irritaties op haha.

Eh, verder wil ik graag verder met mijn beelden en doe nu ook een aantal opdrachten. Dat is leuk en zoals Sabine zei, het levert een leuk zakcentje op! Volgend jaar wil ik naar het buitenland gaan om stage te lopen bij een fotograaf (ben hard aan het sparen haha).

Leuk, ik doe ook concerten en bandfoto’s. :slightly_smiling_face:

Ja, ik had de 450D. De 500D bestond toen nog niet. :slightly_smiling_face:

Ohja! Momenteel ben ik bezig met een 365 project waar ik een 366 van ga maken waarschijnlijk met alleen maar zelf portretten haha

Hoi Vera :grinning:

Hoi Sabine haha, trouwens ga jij woensdag ook naar Rotterdam ivm die expositie? Heb met Elvera afgesproken op het station om vanuit daar samen te reizen, ik heb het nummer van Irene (is een vriendin van mij) die dat ook grotendeels regelt mocht er iets fout gaan haha.