Het Girlscene Huis- Story. Deel 2.

Er was eens een groot huis. Een groot, mysterieus, magisch huis waarin de meest vreemde personen ooit leefden. Personen waar nog lang over gepraat zou worden, personen die de toekomst veranderden. Personen die de wereld veroverden, die iedereen in hun macht hadden.
Gelukkig was dat niet dit huis.
Nee, dit huis is het Girlscene Huis. Het is gezellig en de studenten die er wonen hebben de tijd van hun leven in dit huis. Een tijd om nooit te vergeten. Beroemde studenten wonen hier, de meest geweldige personen die er bestaan. Het Girlscene Huis changes lifes.

Kamers:

http://img525.imageshack.us/img525/9290/huishuis.png

Het Huis:

http://i53.tinypic.com/1zobx8y.jpg

http://i55.tinypic.com/24321yc.jpg

http://i54.tinypic.com/denty8.jpg

http://s3prod.weheartit.netdna-cdn.com/images/4804335/color,house,photograph,trees,architecture,autumn-0c200c6f49a7e39de6724dd5a0ff3b94_h_large.jpg?1289045151

[b][fgcolor=#093491]‘Het is zo realistisch, betoverend en krachtig dat je het gevoel krijgt alsof je het zelf hebt meegemaakt, misschien in een vorig leven.’ – Noah[/fgcolor]

[fgcolor=#7F0991]‘Het wordt een deel van je leven, een deel van jezelf. Het is betoverend realistisch.’ – Claire[/fgcolor]

[fgcolor=#701111] ‘Als je dit één keer meemaakt, wil je niet anders meer. Het is jouw wereld.’ –Myrthe[/fgcolor]

[fgcolor=#4C19C2]“Behandel andere mensen zoals je zelf wilt dat je wordt behandeld.” - Yva[/fgcolor]

[fgcolor=#1B4507] ‘Love makes a house a home. This is our new home.’ - Nick [/fgcolor]

‘‘When people share hapiness and sadness, that’s the point where they become friends’’-Yochen

[fgcolor=#63340D]Omdat het in een roze huis niets anders dan gezellig kan zijn! – Susannah[/fgcolor]

[fgcolor=#2E023B]“The most beautiful discovery true friends make is that they can grow separately without growing apart.”- Kristian[/fgcolor][/b]

Als je vragen hebt of wilt meedoen, ga alsjeblieft naar dit topic:
http://forum.girlscene.nl…o/list_messages/165785/48
Want dit is uitsluitend het schrijftopic!

Beste Girlscene medebewoners, bij deze starten we een geweldig nieuw verhaal.
Moge het beste jullie overkomen.
Een nieuwe gijzeling ofzo.

<3

Julia, roepnaam Jules, wordt ook wel Juul genoemd.
Donkerbruin halflang haar (geen krullen, maar ook niet stijl), donkergroene ogen. Ongeveer 1.74 lang. Lange, smalle benen en armen. Sproeten.
Ze is net 18 (25 november 1992). Geboren in Parijs, maar op haar 10e naar Nederland verhuisd. Haar moeder was Nederlands, dus ze is tweetalig opgevoed. Parijs is haar grote liefde en haar plan is om er ooit weer te gaan wonen.
Ze studeert vrije kunst en zit nu in haar eerste jaar.
Ze is een dromer. Het liefst zit ze opgekruld in een grote stoel, of op een kussen tegen de verwarming te luisteren naar de verhalen van anderen mensen. Ze heeft een enorm duidelijke eigen mening, maar die uit ze niet altijd. Ze houdt van aandacht en gezelschap, maar vindt het af en toe ook fijn om alleen te zijn.
Hobby’s: Gitaar spelen (daarin lijkt ze op Noah). Ze houdt van schrijven en heeft altijd notitieboekjes bij zich. Ze houdt sowieso van woorden, van woordenkunst en van boeken. Verder fotografeert ze heel veel en houdt ze van binnenhuisarchitectuur en psychologie. Ze houdt er ook van om zich te verstoppen in haar eigen wereld. Ze houdt heel veel van lachen, en is daar ook heel goed in (haha). En ze houdt van festivals. En ze heeft helden.
Ze is ook best rustig en kan ook heel onzeker zijn en zo. Maar over het algemeen valt dat wel mee, maar aangezien ze een meisje is, heeft ze zo haar buien (:
Ze houdt heel erg van bloemenjurkjes. Maar vind het ook fijn om soms een spijkerbroek met veel te grote trui aan te hebben. (foto komt)
Ze houdt niet van verliefd zijn.
Oh, en ze is bi.

Wat inspiratiefoto’s:
Dit is Jules ongeveer, ik heb er nog geen duidelijke fotos voor, maar om een ongeveer-beeld te krijgen:

http://27.media.tumblr.com/tumblr_lbxf0mLkYt1qz5v7io1_500.jpg

http://29.media.tumblr.com/tumblr_ksl6yfdXDy1qzr6ooo1_500.jpg

http://25.media.tumblr.com/tumblr_l2atsrfpeP1qbp0e3o1_500.jpg

Meer inspiratiefoto’s volgen later!!

Het eerste bericht:

Jules
Ik stapte de bus uit en keek hem na toen die wegreed. Daarna pakte ik mijn koffer weer op en zette een stapje vooruit. Oké, volgens google maps was het hier rechts, dan ongeveer 10 meter rechtdoor en aan het einde van de weg links. Als het goed is zou ik dan vanzelf het huis zien staan, herhaalde ik in gedachten. Mijn moeder had vanmorgen deze instructies nog een keer uitgebreid in mijn oor getetterd, bang dat ik zou verdwalen.
Ik slofte over het ijs en deed mijn best om niet uit te glijden. Mijn gitaartas gleed van mijn schouder af, snel hees ik hem weer omhoog. Aan het einde van de weg doemde een groot huis op. Omsingeld door bomen en iets wat op een meertje leek stond het daar . Ik rilde en keek naar het water dat glansde in het ochtendlicht. Ik zag al helemaal voor me hoe per ongeluk de oprit van het huis glad zou zijn, waardoor ik uitgleed en met volle vaart samen met al mijn spullen in het meertje terecht kwam. Onmogelijk, leek dat, door de afstand en de manier waarop de oprit tegenover het meertje stond, maar ik wist zeker dat ik dat wel voor elkaar zou krijgen.
De straat zag eruit alsof het had gesneeuwd vannacht. Een dun laagje bedekte het waarschijnlijk al dagen oude ijs. Naast het huis stonden twee motors. Ik bedacht me hoe jaloers ik was op mijn huisgenoten.
Ik schuifelde naar de voordeur, gooide mijn spullen op de grond en zocht mijn sleutel. Toen ik de voordeur opende kwam er een grote berg met koffers en andere spullen tevoorschijn. Blijkbaar had iemand nog geen zin gehad om zijn spullen op te ruimen. Zuchtend sleepte ik mijn spullen erlangs bleef even staan voor een eerste indruk van het huis. Het was groot. En nieuw. De gangen waren overkoepeld door een glazen dak, wat op dit moment bedekt was met een klein laagje maagdelijk witte sneeuw. De eerste deur links stond open en ik zag een grote, open keuken met daarnaast een woonkamer. Het zag er allemaal zo nieuw uit dat ik het nog niet durfde aan te raken. Bang dat bij de eerste keer dat mijn vingers over het hout van de grote kast liet glijden, hij uit elkaar zou spatten als een zeepbel. In de gang, naast de deur van de woonkamer hing een enorm whiteboard. Ik pakte de stift en tekende er een motor op. ‘Hoi lieve huisgenoten! Bij deze hebben we afgesproken dat de eerste keer dat ik jullie ontmoet, ik achterop mag en we de buurt gaan verkennen,’ schreef ik met een pijltje naar de getekende motor. ‘Jules (kamer 5)’ schreef ik er nog onder. Ik hoopte dat ze het konden waarderen.
Ik liep door de gangen en keek omhoog terwijl ik mijn spullen achter mij aan sleepte. Geen zin meer om ze op te tillen.
Één keer eerder was ik hier geweest. ‘s Avonds, bijna aan het einde van de verbouwing, een dag nadat ik had gereageerd op de advertentie. Misschien een maand geleden. Er hadden nog geen spullen ingestaan en er had een houten plafond opgezeten. De muren waren nog niet geschilderd en het had er uitgezien als een normaal huis. Nu leek het niet meer normaal. Wonderlijk, was het meer.
Kamer één… twee… drie… vier… Kamer vijf was van mij, maar nergens te bekennen. De deur van kamer elf had vlak naast de voordeur gezeten. Ik liep naar rechts en zag twee badkamers. Daar vlak naast kamer tien, negen, acht en zeven… Ik liep langs de douche naast kamer zeven een brede gang in. Aan het einde was een grote glazen schuifpui, waarachter een enorme achtertuin zichtbaar was. In die gang vond ik de deur naar kamer zes en kamer vijf.
Ik stopte mijn sleutel in het slot. Mijn kamer was groot. Wit. De achterste muur was helemaal van glas, met een kleine verwarming ervoor. Een stukje van het plafond was ook van glas.
Tegen de muur stonden de pallets en het matras dat ik de vorige keer had meegenomen. De kast die in de muur was ingebouwd stond op een kier en ik zag een enorme ruimte voor mijn jurkjesverzameling.
Ik gooide mijn spullen op de grond. Daarna begon ik op te ruimen.

Myon
18 jaar, 1.73 lang. Verlegen jongen, maar als je hem eenmaal kent sluit hij je volledig in zijn hart. Hij is dan ook bereid alles voor je op te geven als hij je ermee zou kunnen redden.
Gaat heel af en toe los, alleen bij mensen die hij echt vertrouwt. Heeft meestal een onzekere glimlach, weet niet zo goed hoe hij met situaties om moet gaan.
Hij is echt heel lief, maar mensen zien dat niet altijd. Hij heeft het beste met iedereen voor. Hij is heel onzeker. Bloost snel. Hij heeft een liefde voor de natuur en houdt van knuffelen.
Zijn bewegingen zijn heel nonchalant en hij heeft een zeer lage stem, mensen schijnen hem knap te vinden, maar hij heeft zelf geen idee.

Nadeel: Heeft erge agressieaanvallen. Meer hierover wordt nog wel duidelijk. :smirk:
Hobby’s: Pianospelen, films.
Familiesituatie: Vader vermoord vroeger, heeft een zusje en een moeder waar hij stapelgek op is. Hij is geboren in Ierland, is op zijn 5e na het overlijden van zijn vader naar Nederland verhuisd.
Studie: Wil filmproducer worden.
Hij houdt van Italiaans eten en gezelligheid, kerst en verzamelt pennen uit alle landen.

Uiterlijk: Bruin haar, lichtblauw/grijze grote ogen. Een smal postuur en vrij mager. Een lieve glimlach. Foto’s ga ik zoeken!

Foto VOOR JULLIE- NIET VOOR MIJ.

http://oi54.tinypic.com/2aerti8.jpg

Want ik wil mijn favoriete acteur niet met Myon associëren. Is niet leuk.

Eerste stukje.

Myon

[b]Zenuwachtig.
Ja, zo was zijn gevoel te beschrijven. De auto rook vertrouwd, en hij wilde eigenlijk helemaal niet uitstappen. Dat zou het einde van thuis betekenen, dit werd een nieuw leven. Hij hoopte maar dat zijn huisgenoten een beetje aardig waren. Verdorie, wat was hij vreselijk zenuwachtig. En nu zat hij hier in de auto met Zoë en zijn moeder.
Het was heel stil. Ze wisten niet hoe ze afscheid moesten nemen.
‘‘Nou broertje, doe je wel voorzichtig,’’ bracht Zoë met zichtbare moeite uit. Myon hoorde dat ze een brok in haar keel had. Zelf werd hij er ook verdrietig van. En nog steeds zenuwachtig.
‘‘Tuurlijk zusje,’’ antwoordde hij schor. Hij wist niet wat hij anders moest zeggen.
‘‘En minstens één keer per week bellen, hè schat?’’ Zijn moeder’s stem sloeg over. Mam, maak het nou niet nog lastiger, dacht hij. Hij vond het al vreselijk afscheid van hen te nemen.
‘‘Het is wel een mooi huis…’’ verder dan dat kwam Zoë niet, want ze stortte zich huilend in zijn armen. ‘‘Shht, stil maar,’’ de brok in zijn keel werd steeds maar meer en opeens greep hij naar zijn wang. Het voelde warm en het was nat.
Was dat een traan?

Niet veel later knuffelden ze elkaar, zwaaide Myon hen uit met twee koffers naast hem. Toen ze uit het zicht waren draaide hij zich om en keek naar het huis. Het huis dat op hem wachtte. Het nieuwe leven.[/b]

:heart:

Naam:
Puck Crosby

Leeftijd:
19 jaar

Geslacht:
Man

Seksuele geaardheid:
Hetero

Familiegeschiedenis:
Puck is een neef van Sidney Crosby, de beroemde ijshockeyer, dus schaatsen zit in zijn bloed. Vroeger ging hij altijd met zijn neef in de kelder pucks schieten op een oude wasdroger om te oefenen. Hij heeft drie broers en beide ouders nog. Zijn vader heet Martin en is 53, zijn moeder heet Celeste en is 49. Zijn broers heten Jöel (21), Sander (20) en Grant (26). Hij is heel close met zijn ouders en zijn oudste broer en staat op goede voet met de rest van zijn familie. Zijn ouders hebben een ijshal, waar hij zes keer per week traint met zijn team of individueel. Zijn oudste broer doet ook aan ijshockey (vandaar de betere band met hem) en zijn andere twee broers doen allebei aan snowboarden. Hij komt dus uit een sportief gezin.

Liefdesgeschiedenis:
Puck heeft een vorm van bindingsangst: zodra hij een meisje echt leuk gaat vinden of bijna een relatie heeft, klapt hij dicht en schermt zich af. Maar omdat hij iets interessants heeft, blijven meisjes het toch proberen bij hem. Vaak duren zijn relaties een weekend of vijf dagen, nooit langer. De enige serieuze relatie die hij ooit heeft gehad was met Alana Jones, dat is de relatie die een jaar geleden is verbroken. Het duurde twee jaar, maar zij woont in Amerika en de afstand was teveel. Na deze verbroken relatie heeft hij de muur weer om zich heen getrokken en de dag dat er een meisje doorheen kan komen moet nog komen.

Carrière:
Puck is op vijfjarige leeftijd begonnen met schaatsen en kreeg op zevenjarige leeftijd voor het eerst een hockeystick in zijn handen. Hij doet dus al 12 jaar aan ijshockey. Hij schaatst bij de Giants, ze trainen zes keer per week in de ijshal van zijn ouders. Zijn oudste broer, Grant, zit ook in het team en samen zijn zij de topscoorders. Naast het ijshockeyen is hij ook vier keer per week in de sportschool te vinden voor kracht- en conditietraining. Puck heeft al meerdere malen een paar grote aanbiedingen gehad om bij internationale teams te spelen, maar hij wil eerst zijn studie afmaken, dus slaat hij ze steeds af. Hij is een ‘Center’ (aanvaller) en voelt zich daar ook het beste thuis. Hij heeft net zoals zijn neef nummer 87, omdat hij dat als geluksnummer beschouwt. Hij wil professioneel ijshockeyer worden.

Studie:
Puck studeert geschiedenis en doet daarnaast verschillende cursussen bij een school voor Recht. Hij probeert alles dus een beetje te combineren en dit zorgt er voor dat zijn leven heel vol en hectisch is. Hij probeert daarom ook relaxt te blijven en tijd vrij te maken voor ontspanning.

Uiterlijk:
Puck heeft gemillimeterd donker haar en een getinte huid. Hij is gespierd door het beoefenen van zijn sport en door de sportschool en heeft het nooit kort. Daarom draagt hij ook altijd korte mouwen, je ziet hem zelden met lange mouwen of een vest. Hij heeft een nonchalante kledingstijl: houthakkersblousje en wit shirt (allebei korte mouw), rafelige spijkerbroek, laarzen of sneakers. Soms een grijze muts, maar alleen als hij daar zin in heeft. Puck heeft lichtgrijze ogen en altijd een leren bandje om zijn linkerpols. Verder is hij heel relaxt, dus je zult hem nooit gespannen of iets aantreffen, behalve als de situatie dat vereist. Hij heeft twee tatoeages: ‘dum spiro, ti amo’ op zijn pols en ‘what doesn’t kill us makes us stronger’ in zijn nek. Achter beide tatoeages zit een verhaal, maar het zijn geen verhalen waar hij mee rondstrooit.

Karakter:
Puck is jeel nonchalant/casual. Hij is echt een één-meisje-per-keer-type, maar heeft bijna nooit een relatie (in ieder geval geen serieuze of lange relatie). Hij is dol op muziek en creatief, hoewel je dit niet van hem verwacht. Hij heeft een zacht karakter, maar heeft een muur om zich heen gebouwd, deels vanwege zijn bindingsangst en deels omdat hij in het verleden door iemand die dichtbij hem stond is gekwetst. Hij valt op meisjes met rode lippen en los haar. Hij wil graag iemand waarmee hij goed kan praten en die begrip heeft voor zijn drukke schema, maar hij is absoluut bereidt om te investeren in haar. Hij is meegaand (dus als iedereen wil gaan zwemmen, gaat hij gewoon mee) maar zodra hij iets niet wil dan trapt hij vol op de rem. Hij is daar heel koppig (of is het direct?) in en dan doet hij het ook echt niet. Hij heeft dus wel standpunten waar hij voor opkomt. Hij komt ook voor zichzelf op als dat moet. Eten is niet het belangrijkste op de wereld voor hem (met een schuin oog naar Nick en Kris) en hij houdt van gezelligheid en wat mafheid op zijn tijd. Soms is hij verlegen en soms ook niet. Als hij gek wordt van alles kan je hem standaard op het ijs vinden, waar hij zijn frustratie wegschaatst en zijn gedachtes met de puck mee wegschiet. Hij houdt ook van hardlopen, dit doet hij minimaal twee keer per week, soms loopt hij ook gewoon naar zijn bestemming. Hij gaat nooit met het openbaar vervoer en gaat of op de motor of lopend. Puck leeft heel gezond vanwege zijn conditie etc. Hij eet groente, fruit en vlees, rookt niet en drinkt nauwelijks. Soms wel een biertje, maar hij zuipt zich nooit helemaal klem.

Reden voor aanwezigheid:
Hoewel zijn ouderlijke huis niet bepaald klein is, vond hij het tijd worden om zelfstandig te worden. De ijshal is niet zo ver weg, dus daarom koos hij voor het GS huis.

Extra’s:
Hij heeft zijn motorrijbewijs en heeft een zwarte motor. Het is een tweedehands, hij heeft hem overgenomen van zijn broer Joël. Daarmee gaat hij overal heen, maar hij houdt ook van lopen. Hij is een dierenliefhebber en heeft vooral iets met katten.

[b]Foto’s volgen!

Beginstuk:[/b]

Puck

[b]Puck stopte zijn schaatsen en zijn tenue in zijn kluis en trok zijn sneakers aan. Zijn ijshockeystick ging aan de hanger in het kantoor van de coach en zijn helm bungelde aan zijn pols. Hij groette de jongens uit zijn ijshockeyteam en liep de kleedkamer uit. Onderweg stopte hij bij de kantine om Grant, zijn oudste broer en tevens teammaatje, op te halen.
“Ik ben klaar,” zei Grant en hij zette de laatste glazen weg. Op dagen dat hij niet trainde met het team speelde hij voor barman, iets wat Puck nog steeds lachwekkend vond. “Doe rustig aan,” zei hij lachend tegen zijn broer en hij keek even door het raam naar de ijsbaan, waar nu les werd gegeven aan beginnende schaatsers. Hij vond het altijd leuk om te kijken hoe ze vielen en weer opstonden. Daar bestond het leven immers uit: vallen en opstaan.
Plotseling trok een affiche op het mededelingenbord zijn aandacht. Hij liep ernaartoe en trok het papier eraf. Het was een oproep voor een studentenhuis. Hij keek even naar Grant die zijn schort afknoopte, pakte toen zijn mobiel en belde het opgegeven nummer. Binnen vijf minuten was alles rond: hij kon de volgende dag komen. Hij grinnikte en zuchtte toen. Let the games begin!

Puck stapte van zijn motor af en deed zijn helm af. Voor hem doemde het huis op, het zag er groot, ontzagwekkend en vooral erg gezellig uit. Hij zag een andere motor op de oprit staan en fronste. Nog een motormuis? Hij grinnikte, sjorde zijn tas nog iets verder omhoog en liep naar de voordeur. Zodra hij naar binnenstapte voelde hij zich meteen thuis. In de hal stonden heel veel spullen en hij vroeg zich af hoeveel mensen er al waren. Hij zocht even naar zijn slaapkamer en vond hem toen hij de tassen zag die Grant al eerder met de auto had gebracht. Hij legde zijn tas neer en keek rond. Precies wat hij had gehoopt. Hij ging op het bed zitten en zuchtte. Zo. Nu ging het echt beginnen.[/b]

-Naam: Quinn
-Leeftijd: 18
-Uiterlijk en karakter: Lange krullende blonde haren. Ze heeft sproetjes op haar neus en haar ogen bevatten zowat alle kleuren, groen, blauw en bruin. Quin is 1.65, dus niet heel erg groot. Ze is slank gebouwd, maar eet echt enorm veel. Ze heeft dan ook het voordeel dat ze zo goed als niet aankomt!
Quinn is een nonchalante meid en haar uiterlijk kan haar niet echt veel schelen in de zin van make-up, gelakte nagels, … Ze haat dan ook meiden en jongens die enkel voor hun uiterlijk leven. Ze neemt dan ook geen blad voor haar mond en zal ronduit zeggen wat haar stoort. Misschien kunnen anderen haar hierdoor onaardig of bot vinden, maar dit bedoelt ze zeker niet negatief. Quinn heeft een hekel aan mensen die schijnheilig doen en achter je rug slecht praten, voor haar heb je dan echt afgedaan en zal je het moeilijk krijgen om haar opnieuw voor je te winnen. Ze heeft al een aantal vriendjes gehad, maar eigenlijk is ze gewoon nog niet klaar voor een vaste relatie. Ze houdt nog teveel van het single zijn, maar wie weet komt ze plots de ware tegen? Dan zal ze haar kans zeker niet laten liggen.
Ze is zot van voetbal en andere sporten, maar in een balletzaal zul je haar nooit tegenkomen. Met andere woorden, ze is geen meisje-meisje dat van ballet houdt, van roze, make-up,… Quinn is dan meestal wel uitbundig, toch kan ze nu en dan heel volwassen zijn…
Een andere eigenschap is dat ze nogal vaak sarcastisch kan zijn, maar meestal laat ze dit dan ook wel duidelijk blijken. Vaak ontstaan ruzies dus in het verkeerd interpreten van haar sarcasme, ookal houdt ze helemaal niet van ruzies.
Wat andere mensen van haar denken kan haar niet veel schelen zegt ze zelf, maar diep vanbinnen doet het haar wel iets als iemand haar niet leuk vind of gemene opmerkingen maakt.
Quinn is wel een grote sloddervos, dus haar kamer zul je zo goed als nooit opgeruimd zien liggen. Vaak speelt ze dan ook spullen kwijt, maar dat lost ze gewoon op door nieuwe spullen te kopen.
Quinn draagt wel iets minder leuks met zich mee… Ze zal het niet vaak laten blijken, maar soms zul je haar minder gelukkig zien rondlopen.
Ze ziet het studentenhuis helemaal zitten en hoopt er veel leuke mensen tegen te komen.

Foto :grinning: :

http://i56.tinypic.com/t9i3p0.jpg
van deze flickr:http://www.flickr.com/photos/21819253@N02/5244156828/

[b]Quinn

Quinn sjouwde een overvolle koffer achter haar aan en bekeek het plan. Oh God, waarom was ze te vroeg van die bus gestapt? Ze was al zeker 3 bushaltes tegengekomen van haar bus. De tas op haar rug begon te snijden in haar schouders dus besloot ze even pauze te nemen. Ze liet alles neervallen en ging op haar koffer zitten. Een lok haar viel voor haar ogen en ze blaasde het weg. Dit moest vast weer een prachtig zicht zijn voor de voorbijkomende mensen bedacht ze.
Quinn haalde haar gsm boven en smste haar moeder gauw dat ze goed was aangekomen. Als ze haar moeder zou smsen dat ze te vroeg van de bus was afgestapt, nou, dat wou je gewoon niet weten… Ze verzamelde opnieuw al haar goede moed, deed de tas terug op haar rug en liep stevig door.
Eindelijk was ze in de goede straat en glunderend aanschouwde ze haar nieuwe huis. Het was groter dan ze had voorgesteld, dus opgewekt liep ze naar de voordeur en opende het slot. De hal was al volgestouwd met spullen en ze vroeg zich af hoeveel mensen hier wel zouden komen wonen. Ze dacht te hebben gelezen dat er 11 slaapkamers waren, waarom stond de hal dan zo vol?
Quinn liep de kamers af tot ze uiteindelijk haar kamer had gevonden. Ze liep de ruimte binnen en keek goedkeurend rond. Ze was blij dat ze een aantal ramen had in haar kamer, zo zou ze 's ochtends tenminste optijd opgeraken door het licht dat binnen zou vallen. Quinn dropte haar koffers in een hoekje van de kamer en ging op haar vensterbank zitten. Dit was het begin van een nieuw onderdeel in haar leven en ze was benieuwd naar wat er zou gaan gebeuren.[/b]

Naam:
Daysee
Leeftijd:
18
Karakter:
Daysee is een stil en lief meisje. Ze houdt er niet van om in de aandacht te staan en laat daarom ook nooit zo veel van zich merken. Ze is nogal onhandig en klunzig. Ze is heel erg behulpzaam en ook erg zorgzaam. Ze wil mensen altijd helpen met hun problemen. Je kunt veel van haar gedaan krijgen en je kunt haar makkelijk ompraten. Wat mensen niet van haar verwachten, is dat ze juist wel van heftige houdt. Ze heeft een keer parachute gesprongen, een joyride gemaakt op de motor van haar vader toen ze 15 was en dat soort dingen. Ze wil nog heel graag een keer gaan bungeejumpen. Ze is best wel een adrenalinejunkie. Soms is ze heel impulsief en besluit ze dingen zonder na te denken. Ze heeft dan ook een tattoo op haar onderrug met een draak en wat kleine bloemetjes erom heen. Deze heeft ze stiekem op haar 15e laten zetten.
Uiterlijk:

http://img406.imageshack.us/img406/1599/feliciaa.jpg

Of klik hier voor een grotere foto
Waarom in het GS-huis?:
Zij en haar ouders vonden dat ze wat socialer en zelfstandiger moest worden. Het is grotendeels ook een impulsieve actie van haar. Ze kwam zomaar met het idee om naar het GS-huis te gaan, maar nu het zo ver is vind ze het best wel scary

Naam
[fgcolor=#FF0000]Judy[/fgcolor]
Leeftijd
Achttien
Wie Judy nou eigenlijk is
Judy wordt vaak erg irritant gevonden, maar dat vindt Judy absoluut niet erg. Judy houdt ervan om zichzelf te zijn, en zichzelf te uiten. Ze heeft bruin lang haar, lichtelijk golvend en felle lichtblauwe ogen. Ja, ze is een mooi meisje, maar ze houdt niet van complimentjes of als mensen lieve dingen tegen haar zeggen. Zelf kan ze dan ook echt geen lieve dingen tegen mensen zeggen, nee zo is Judy niet. Judy houdt van chocolade, daar kan ze wel lieve dingen tegen zeggen. En van die snoep beertjes, die ze het liefst allemaal sorteert op kleur. En dan bijt ze het hoofdje eraf, en dan het armpje. Dan zijn het gehandicapte beertjes. Had ik al gezegd dat Judy wel een beetje sadistisch is? Ze kan lachen als mensen vallen, stiekem. Ze valt zelf trouwens ook wel erg vaak. Ze kan goed kunstschaatsen en kickboksen. Maar voetbal, of een andere balsport, is niets voor haar. Ze mist de bal nog als hij voor haar ligt, netjes te wachten. Kickboksen daarentegen, ze houdt er wel van om klappen uit te delen. Gniffel. Judy is niet verlegen, maar kan soms wel aardig rustig zijn, maar soms praat ze tegen je totdat je dood neervalt. Ze studeert geschiedenis en nee, ze vond Hitler geen goede man, wat je misschien zou denken als je haar uitgesproken mening hoorde. Ze is nou eenmaal een onwijze flapuit en zal ook wel degelijk tegen je zeggen wat ze wil, of je het nou leuk vindt of niet. En ja, ze is sterk, dus pas maar op. Ze heeft een verschrikkelijke haat aan een bepaald soort dier; de kat. Waarom bestaat dat rotbeest nou ook alweer? Die beesten zijn ook nergens goed voor, ze krabben alleen en zijn ronduit gemeen. Nee, met een kat moet je niet aankomen bij Judy. Ze kan aardig goed zingen (ze houdt wel van muziek) en kan, ja echt waar, toch soms aardig uit de hoek komen en ze kan ook erg goed lachen. Ook is ze wel bereid, ondanks alle sadisme in haar, mensen te helpen als ze dat nodig hebben. Dat lieve zou een bepaald iemand misschien er ooit kunnen uithalen, maar wie durft? Tot nu toe nog niemand, en ze zullen ook niet in de rij staan. Oh, lieve lieve Judy, maak je het jezelf niet iets te moeilijk?

[fgcolor=#8222E3]Eerste stukje![/fgcolor]

“Ja, mam.” Zuchtte ik. “Judy, echt, ik ga je missen. Je ziet er zo… mooi…” Ik keek haar waarschuwend aan. “Mam.” Siste ik. “Sorry, lieverd.” Ze gaf me een zwak kusje op mijn wang en ik veegde het slijm weg, dat met een klodder op de grond terechtkwam. Oke, ik overdreef. “Veel plezier.” Zei ze met een glimlach, maar die was niet gemeend. Ze wilde dat ik hier bleef, bij haar en bij mijn zusje en mijn broertje. Maar ze wist ook verdomd goed dat ik hier eens een keer weg moest en dat ik prima voor mijzelf kon zorgen. “Dankje.” Zei ik met een brede glimlach. “Moet ik helpen?” Vroeg mijn broertje van zestien. Ik grinnikte. “Jij? Je bent zo slap als een kippetje.” En ik stak mijn tong uit. “Toevallig, ben ik best wel sterk en ga ik ook naar fitness.” Zei hij arrogant. Ik grinnikte weer en trok mijn twee zware koffers over de drempel. “Misschien, over tien jaar, ben je sterker.” Zei ik en ik stak mijn tong weer uit. “Sorry?! Over tien jaar?” Zei hij verontwaardigd. “Zei ik tien? Ik bedoel natuurlijk twintig.” Hij keek mij boos aan. “Touche.” Mompelde hij. “Weet ik, broertje, weet ik.” En ik stapte lachend mijn auto in, de koffers in de achterbak. Ik toeterde even en reed toen weg. Het was glad op de weg en ik moest elke keer grinniken als ik de bange gezichten van mensen op de fiets zag. En als er een viel, dan werd het een schaapachtige lach. Ik reed voorzichtig en niet veel later verscheen er een huis. Jezus christus, wat een huis! Was ik hier wel goed? Ik hoopte niet dat hier alleen maar verwaande en arrogante mensen woonden, die haatte ik. Oh god, misschien hebben ze wel katten. Katten. Een rilling ging over mijn rug. Verschrikkelijke rotbeesten zijn dat zeg, katten. Mormels waren het. Ik reed de oprit op en parkeerde mijn auto. Ik pakte zonder enige moeite de koffers en droeg die naar binnen, waar ik bijna op mijn bek viel door spullen die er lagen. Godverdomme, wie doet dat nou? “Kamer negen.” Mompelde ik in mezelf. Ah, daar was het. Nou, veel in de kamer was er niet, behalve een bed. Ik plofte op het bed, die krakend met mij meeveerde. Nou, ik was benieuwd wat dit huisje mij allemaal zou brengen. Heel erg benieuwd. En ik was nog benieuwder hoeveel mensen mij zouden gaan haten. Gniffel. Vast erg veel. Grinnik.

http://img23.imageshack.us/img23/2420/judygs.png

+

http://img202.imageshack.us/img202/226/15523386.jpg

Lynn. Meisje, 18 jaar, jarig op 25 november. Lynn studeert voor binnenhuisarchitecte en wordt geacht heel slim te zijn. Lynn is heel verlegen. Ze durft geen initiatief te tonen en is heel bang voor de meningen van anderen. Ook wordt ze door wat volgens haar negatief commentaar is , heel onzeker. Als ze eenmaal gewend is aan mensen is ze een gigantische flapuit.
Lynn heeft blond golvend haar, is ongeveer 1.76 en is niet de dunste. Ze wil graag afvallen, maar houdt heel erg van eten. Lynn heeft een relatie met Jaïr, een 20 jarige jongen die ze kent van de middelbare school. De middelbare school was voor haar een hel. Kinderen vonden het leuk om haar te pesten om haar figuur, waardoor ze helemaal dichtklapte.
Haar vader heeft haar altijd gesteund, ze waren altijd beste maatjes. Haar moeder kwam altijd met healthy shakes op de proppen en zat alleen maar te klagen over haar gewicht. Haar broer interesseerde het nooit wat wie ze was en wat ze deed.

Hoe ziet Lynn er nu eigenlijk uit?

http://flowtv.org/wp-content/uploads/2010/08/plussizewinner.png

Dit is Lynn’s figuur, maar dan met nog iets meer een buikje. Niet zo gephotoshopt en strakgetrokken als dit. Ze heeft maatje 42. Haar hoofd is dit niet!!!

http://lh3.ggpht.com/_YOeHXTBXwAM/TP6dY3chlBI/AAAAAAAAAJA/2YJLCiqEwEk/tumblr_lcjpw0e0Zi1qewkj2o1_500_large.jpg

Je ziet hier alleen haar ogen niet, maar ze heeft prachtige blauwe ogen. Ik zal nog een keer een betere foto zoeken.

Verdere hobby’s
Ze kan heel goed zingen, maar weet dat zelf niet. Verder houdt ze van schrijven, tekenen en muziek luisteren. Ze doet aan fitness, maar helaas komt er niet zoveel van. Ook houdt ze heel erg van lezen, vooral boeken als Harry Potter. Daar kan ze helemaal in wegkruipen, geweldig lijkt het haar om in een andere wereld dan deze te leven. Ze kan niet tegen arrogantie en personen die rond lopen te stuiteren van drukte. Verder houdt ze van katten, ze neemt haar kat Woody ook mee naar het huis. Elke avond slaapt Woody bij haar op bed, om lekker te knuffelen.

Naam:
Alexander Johnson –oftewel: Alex.
Hij heeft nog wel meer namen, een stuk of vier. Maar het is te veel moeite om ze allemaal op te noemen en jullie gaan ze toch niet gebruiken. ^^

Geslacht:
Man

Leeftijd:
Negentien

Houd van:
Alles wat mooi/knap is.

Haat:
Schoonmaken. Deels omdat hij het nooit heeft moeten doen.

Uiterlijk:
Hij heeft honingblond haar met verschillende tinten –dus sommige plukken zijn lichter dan andere- van nature. Zijn haar is heilig voor hem. Serieus. Als iemand zijn haar verpest dan kan hij wel een week lang depressief zijn.
Verder heeft hij donkerblauwe ogen, lange wimpers en is ongeveer 1.80 –het enige wat hij gemeen heeft met Kris. Alex is heel knap, maar het slechte is dat hij dat ook weet. Vandaar ook dat hij zichzelf helemaal geweldig vindt. Hij is nogal narcistisch.
Het is trouwens niet zo dat hij alleen maar kakker-kleding draagt –bijna nooit eigenlijk. Alleen is zijn kleding wel altijd van dure merken en elk kledingstuk kost iets van vijfhonderd euro. Zoiets.

Karakter:
Nou, het eerste wat boven aan zijn lijstje van leuke dingen staat is: Hijzelf.
En iedereen en alles wat ook mooi is vindt hij direct aardig. Hij heeft een hekel aan schoonmaken omdat hij het nooit heeft hoeven doen –zelfde geld voor koken, zijn eigen kleding wassen enz…
Als vriend kan hij voor je door het vuur gaan –al zal je dat niet van hem verwachten als je hem niet goed kent.
Hij ziet altijd het goede van mensen in, zelfs als anderen dat niet kunnen en is positief ingesteld.
Al zijn relaties tot nu toe zijn niet echt goed verlopen. Simpelweg omdat mooie mensen helemaal niet een leuke persoonlijkheid hoeven te hebben. Meestal komt hij er na een tijdje achter dat ze onaardig of saai zijn. Soms is het nog wel eens voorgekomen dat ze hem gebruiken, omdat hij zo rijk is.
Door zijn opvoeding is hij altijd beleefd en vriendelijk. En naturlich charmant tegen de dames.
Verder kan hij héél slecht liegen. Als hij het toch doet dan wordt hij tomatenrood en gaat hakkelen.
En als laatste is hij heel erg goedgelovig. Vandaar de incidenten met vriendinnetjes die azen op zijn geld.

Familie:
Zijn moeder is Nederlandse, zijn vader is Brits en stinkend rijk –waardoor hij dat automatisch ook is. Hij heeft nog een jongere halfbroertje (ze hebben verschillende moeders) van elf jaar, Keith. Zijn moeder is veertien jaar geleden gestorven.
Verder is hij, een soort van, het buitenbeentje in de familie. Omdat zijn moeder een ‘gewone’ vrouw was –dus niet rijk of met een hoge status. Zijn grootmoeder wil hem daarom niet eens zien, laat staan aanraken.
Zijn vader is hertrouwd met een rijke vrouw, vandaar dat zijn broertje ook altijd wordt voorgetrokken en meer liefde heeft gekend.

Extra:
Hij is half Brits, half Nederlands en heel erg rijk.
Houdt er van om handen na te tekenen.

Reden voor aanwezigheid:
Zijn Engelse vader vond dat hij zich ook onder zijn leeftijdsgenoten moest mengen en eens moest ervaren hoe het zou zijn als er niet van alles voor hem gedaan wordt. Vandaar dat hij hem naar een huis/villa/kasteel stuurde voor onbepaalde tijd.

*nog geen foto’s gevonden*

Sam - 19 jaar - Is lang, heeft halflang rood haar - lichtblauwe ogen met een beetje groen - Is natuurlijk onwijs knap x] - speelt gitaar, piano en zingt - wil singer songwriter worden maar durft nooit wat van zichzelf te laten horen.
Zijn kamer is nog helemaal leeg behalve een bed en zijn 3 gitaren omdat hij alles achtergelaten heeft in zijn ouderlijk huis. Dus nu moet hij sparen/andere manieren bedenken om aan kleren en spullen te komen. Hij wil niet meer terug naar huis namelijk.

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/63/l_62c6ea96906a45df8d719191007db155.jpg

Sam

Hij liep over een gladde weg, en was al twee keer bijna uitgegleden. Maar dat mocht echt niet gebeuren want hij had een gitaar op zijn rug en twee in zijn handen. Het was al donker dus hij kon niet zo goed zien waar hij liep. Hij had pas volgende week willen vertrekken maar hij had het thuis niet meer uitgehouden. Ze wilden hem daar toch niet, dan zou hij ze verder ook niet meer tot last zijn. Hij had gelukkig de sleutel van zijn nieuwe kamer al gekregen. Hij stond voor het grote huis nu. Het was zo anders dan zijn oude vertrouwde omgeving. Hij hoopte dat hij hier ooit kon wennen. Hij stak zijn sleutel in het slot en deed de deur open. Hij struikelde over een paar grote tassen toen hij naar zijn kamer liep. Er waren zeker meer nieuwe bewoners.
Dat was wel fijn, dan was hij tenminste niet de enige die niemand kende. Hij zocht zijn kamer en vond hem snel. Er stond alleen een bed. Hij gooide zijn tas en gitaren er op en liep naar een raam. Zijn kamer had grote hoge ramen, en een mooi uitzicht op de tuin. Prachtig.
Hij pakte zijn tas en pakte de mini waterkoker die hij daar in had zitten. Gelukkig had hij een wasbakje in zijn kamer. Hij zette water op en pakte toen een pakje perzik thee. Het enige wat hij nodig had in het leven naast zijn muziek. Met een kop thee ging hij in de vensterbank zitten. Hij was benieuwd hoe zijn leven zou gaan lopen vanaf nu.

Deena.
Zuid - Amerikaans, 17 jaar. Ze is net verhuist vanuit LA, maar spreekt wel nederlands.Ze is naar nederland gekoemn omdat haar moeder half nederlands is, en graag terug wou. Maar na een tijd kreeg ze ruzie met haar moeder. Dus zocht ze een nieuwe woonruimte.
Deena is lichtgetint met lichtgrijze ogen en Donkerbruin haar tot haar middel, dataltijd los zit. z
Ze loopt het liefst in trainingsbroeken -ze is 1.59 lang, met een normaal figuur. Niet dun, niet dik. -
Ze is erg zelfverzekerd, en kan dus soms heel arrogant overkomen, maar dat is ze niet.
Haar hobby;s zijn dansen, ze doet aan Hiphopp dans en buikdans, en zit ook op een dansschool. Verder vind ze het heel leuk om te koken, en uittegaan.
Ze is hetroseksueel, maar is nog niet toe aan een serieuze relatie.

http://bobbin.web-log.nl/bobbin/images/2008/10/19/kamer.jpg

kamerr

http://eu.123rf.com/400wm/400/400/foto_fritz/foto_fritz0710/foto_fritz071000095/2005432-een-mooie-vrouw-met-lang-bruin-haar.jpg

alleen het gezichtt.

http://www.polyvore.com/cgi/img-thing?.out=jpg&size=l&tid=11552614

En dat haar :grinning:.

Eerste stukje.

Deena.
Na de zoveelste ruzie met haar moeder had ze er genoeg van.
‘Ik ga wel weg!’ Gelukkig had ze er al langer over na gedacht om weg te gaan, en al gekeken op het internet.
Ze had een studentenhuis gevonden, die ze nu opbelde.
Gelukkig was er nog plek, en ze begon meteen met inpakken.
Ze ging naar haar kamer, en paktte haar twee grote, knalroze koffers.
Na een tijd had ze alles ingepakt, en tilde de koffers naar beneden.
Ze bestelde een taxi, en reed naar het huis. Voordat ze bij het huis was, haalde ze de sleutel op.
Het huis zag er mooi uit. Ze liep naar kamer 11, er hing een sleutelhanger met een kaartje aan de sleutel, waarop Kamer 11 stond.
Dus ze nam aan dat dat haar kamer was. De opende de deur, en liep haar kamer in.
Het zag er kaal, maar mooi uit. De muren waren al roze, precies de goede kleur. Verder stond er een bed, en een kast.
Ze begon haar spullen uit te pakken, en het bed optemaken.

Noa Luce Headey
19 jaar
Oorspronkelijk Amerikaanse, vandaar de achternaam Headey.
Haar moeder is een Nederlandse, haar vader is Amerikaans. Ze is in Amerika geboren, California of precies te zijn. Haar vader woont daar nog steeds, hij is een van de meest beroemde hoteleigenaren in Amerika.
Haar moeder is archeologe, Noa Luce heeft haar moeder vaak geholpen met opgravingen, ze is dan ook niet vies van lijken. Haar moeder werkte over de hele wereld, daarom heeft Noa Luce veel van de grote blauwe bol gezien, aangezien ze altijd met haar moeder meeging.

Uiterlijk

Donker haar – 174 – grijze ogen – slank – lange benen.
In het dagelijkse leven draagt ze voornamelijk broeken – blousjes – vans – shorts – mutsen.
Op school is ze vrijwel altijd de vinden in een schort.
Ze is helemaal niet onzeker – vriendelijk – grappig – biseksueel – dromerig, en toch ook een realist – flapuit – durfal – altijd de confrontatie aangaan.

http://img24.imageshack.us/img24/9910/324226119352.jpg

Hobby’s
Noa Luce doet aan surfen en motorcross.
Ze houdt van dansen en ze is erg creatief.

Studie
Kunstacademie.

Houdt van
Foto’s maken – naakt – ravotten met klei – creatief zijn – gitaar, maar ze bakt er niets van – zingen, wat ze ook niet kan – ze houdt van uitgaan en feestjes – schilderen – tekenen – de wind – de zomer natuurlijk, want dan kan ze surfen – lekker vies worden – kinderachtig doen - heel serieus zijn – huilen om tekenfilms – zwemmen – sleutelen aan motors of auto’s.

Myon

Hij had zijn spullen uitgepakt en overal lampjes neergezet. Hij hield van lampjes. Verder had hij zijn pennenverzameling heel voorzichtig op een tafeltje in de hoek gelegd. Zo kon hij er elke avond even naar kijken, want hij was er supertrots op.
De kamer was nu vrolijk verlicht en in de hoek stond een klein kerstboompje. Er verscheen een glimlach op zijn gezicht en tevreden keek hij de kamer rond. Vanaf nu was het zijn veilige domein.
Onderin de koffer lag nog één ding. Het had onder de kleding gelegen, die nu netjes in de kast opgeborgen was.
Myon pakte het pistool op en deed het in het onderste laadje van zijn nachtkastje. Het kastje ging op slot en de sleutel ging achter zijn lievelingspen.
Toen was het moment daar. Hij zou naar beneden moeten. Een onzekerheid overviel hem en ineens durfde hij niet meer. Hij ging op bed wat aan zijn handen prutsen en besloot dat hij toch ééns kennis moest maken met de nieuwe bewoners. Misschien zijn ze wel heel lief, had Zoë gezegd.

Judy

Zo, ze had wat meubeltjes in haar kamer gepleurd. Het zag er werkelijk verschrikkelijk uit, maar ze zou later nog wel opruimen. Later, als in 3 maanden, waarschijnlijk. Ze liep haar kamer uit en liep vrolijk naar de keuken. Altijd als eerste de keuken checken, voor als er nog wat lekker eten in kastjes zat. Ze opende alle kastjes een voor een, zoekend naar iets eetbaars.

Quinn

Ze was de hele tijd bezig geweest met het inrichten van haar kamer. Tevreden keek ze rond en besefte dat haar kamer vast maar één dag zo netjes zou zijn. Ze grinnikte en voelde haar maag grommen. Quinn twijfelde even, maar ze besloot om het er maar op te wagen. In de gang liep ze langs een groot memobord en las er een berichtje dat een huisgenoot had geplaats. Waren er hier mensen met motors/scooters aangekomen? Dat had ze vast gemist. Quinn liep verder en kwam aan in de woonkamer. Was er hier al iemand?

Lynn

’s Ochtends.
Ze keek om zich heen. Dit was niet haar huis, hier woonde ze niet. Waar was haar bedstee waar ze altijd in sliep, haar lekkere comfy bank, haar kledingkast, waar waren haar spullen? Ze stond op en liep door de kamer waar ze in was beland. Ze deed de deur heel voorzichtig open en zag een gang. Een prachtige gang met een glazen dak. Ze wist het weer, dit was haar nieuwe huis. Thuis wilde ze het niet noemen. Nog niet. Ze besloot dat ze snel wat aan haar kamer ging inrichten, ze zag het al helemaal voor zich.

Nu
Ze was de hele dag bezig geweest met haar kamer, het resultaat mocht er zijn. Toch was ze niet helemaal tevreden, haar bedstee miste. Ze kwam er achter dat er een wand was die helemaal van glas was en er was zelfs een stukje dak van glas. Waarom waren deze achter gordijnen verstopt? Ze had al donkerbruin laminaat op haar kamer liggen, wat ze prachtig vond. Ze had er tijdelijk een twee persoonsbed neergezet, met daarboven op de muur allemaal polaroids van haar en Jaïr in de vorm van een hartje. Ze wilde eigenlijk wel weten wat voor een mensen hier nog meer woonden, maar ze wilde ze niet ontmoeten. Maar wel zien. Maar niet ontmoeten.

Myon

In de deuropening bleef hij staan. Een meisje was bezig de kastjes uit te pluizen. Op eten, waarschijnlijk. Hij had zelf niet zo’n honger.
‘‘Eh… hoi,’’ stamelde hij.
Het meisje zag er wel aardig uit. Hij hoopte dat het merendeel zo zou zijn. En dat ze veel kletsen, hoefde hij dat niet te doen. Onzeker staarde hij naar zijn voeten.

Judy

Ik hoorde zachtjes een stem achter me, of was het gewoon de wind? Ik besloot toch maar even om te kijken. Een jongen stond achter me, naar zijn voeten kijkend. “Hoi!” Zei ik glimlachend. “Zijn je voeten interessanter?”

Quinn

Ze hoorde geluid en besloot dat dat vast uit de keuken moest komen. Vol goede moed liep ze naar de keuken, want ze had toch wel honger. Ze botste recht tegen een jongen aan, typisch zij weer, zo onhandig als altijd…
“Eh, sorry dat ik zo kom binnenvallen,” zei ze grinnikend, “of beter struikelend eigenlijk,” voegde ze er toen peinzend aan toe.

Myon

Verschrikt keek hij op en knipperde met zijn ogen. Hij wilde een gevatte opmerking terug maken, zoiets als zeker interessanter dan jouw gezicht, maar hij durfde het niet. Daarbij zou hij het niet menen. Welke gek vindt voeten nou belangrijker dan mensen? Ze had wel een punt.
‘‘N-nee hoor. Ik eh…’’ hij zweeg even. ‘‘Ik ben Myon…’’ hij stak zijn hand uit.
Toen botste er iets, of beter gezegd iemand, tegen hem aan. Hij kon voorkomen dat hij viel, gelukkig. Dat zou een afgang geweest zijn.
‘‘Het geeft niet!’’ zei hij. Hij glimlachte om haar grapje.

Lynn

Honger, maar ze wilde niet eten. Wat zouden de anderen wel niet denken als ze iemand met haar postuur zouden zien eten? Nee, dat mocht niet. Ze zou niet eten waar anderen bij waren. Ze zocht door haar koffers naar iets eetbaars, maar slaagde daar niet in. Zelfs haar gezonde repen had ze al opgegeten en dat wilde heel wat zeggen. Voorzichtig deed ze de deur open en keek of er iemand in de gang was. Niemand te zien. Voorzichtig liep ze naar de keuken, zouden de voetstappen geen geluid maken? Ze liep op haar tenen, hopend dat niemand haar zou ontdekken. Toen ze bijna bij de keuken was hoorde ze stemmen. Abrupt draaide ze zich om.

Judy

Hij stak zijn hand uit, hij stak zijn hand uit. God, ik kreeg meteen een flashback van alle oersaaie familie diners waar mijn moeder mij ooit had meegesleurd. Maar die mensen gaven mij ook nog drie natte vieze zoenen op mijn wangen. Gatverdamme. Ga weg, herrineringen! Ik schudde zijn hand. “Judy.” Zei ik. “Mooie schoenen hoor.” Ik kon het niet laten, slecht hè? En toen kwam er een meisje binnen, die tegen Myon aanbotste. Ze lachte. “Kom maar vaker binnenvallen, ziet er wel komisch uit.”

Quinn

Quinn grinnikte om de opmerking van het meisje, Judy.
“Toch liever niet, straks bezorg ik iemand nog verwondingen,” zei ze hoofdschuddend. “Is er hier iets eetbaars?” vroeg ze toen. Ze had echt zo’n honger gewoon, dat kwam er ook van als je te vroeg van de bus stapte en het hele eind te voet kon gaan afleggen. “Oja, ik ben trouwens Quinn,” zei ze toen. Nouhou, wat een prachtige voorstelling was dit weer.

Lynn

Ze stond midden in de gang, waarom ging ze niet naar binnen? Wat was daar nou zo moeilijk aan? Je zette je ene voet voor je andere voet en zei ‘Hoi.’ Daar was toch niets moeilijks aan. Ze draaide zich weer om en liep naar de keuken. Toen ze voor de keuken stond wist ze weer waarom ze het zo moeilijk vond. Mensen, met vooroordelen en meningen die altijd klaarstaan. Ze haalde diep adem en liep naar binnen. Ze zag nog net drie mensen staan voordat ze haar ogen neersloeg.

Judy

“Wat denk je dat ik aan het doen ben, spinnen zoeken?” Zei ik. Oeps, dat was een beetje bot, niet waar? Ik zocht verder en kwam uiteindelijk chocolade tegen. CHOCOLADE! Hiep hiep hoera. Ik greep de chocoladereep uit een van de kastjes. “Eetbaar genoeg?” En ik glimlachte breed.

Lynn

Cho-co-lade. Verleiding. Moest. Weerstaan.

Myon

Zijn ogen werden naar de deuropening getrokken waar een meisje stond met een heel vriendelijk gezicht. Tweede kans op een normale kennismaking.
‘‘Hoi, ik ben Myon.’’ Even keek hij om zich heen. Geen mensen? Hij stak zijn hand uit. Hij durfde niemand nog recht aan te kijken, het was te snel.

Quinn

“Dat geloof ik wel,” zei ze glimlachend. Ze negeerde botte opmerking maar, want ze wist dat ze zelf ook nogal rechtuit kon zijn. “Maar zo te zien heb jij meer nood aan chocolade,” zei ze toen lachend. Judy keek gewoon ze blij naar de reep chocolade. “Weetje! Ik ga gewoon wat friet halen!” zei ze toen in een opwelling. Ze had namelijk een frituur tegengekomen, en die was niet zo lang wandelen van het huis. “Iemand nog friet?” vroeg ze toen. Een ander meisje kwam binnen, had ze het ook gehoord?

Judy

“Friet is ook lekker.” Zei ik bedenkelijk. “Maar als ik moet kiezen tussen chocolade en friet, ga ik toch maar voor chocolade. Er gaat niets boven chocolade.” Zei ik en toen zag ik een meisje staan. Myon stond weer met zijn hand klaar, zucht. Ik hield niet van handen schudden. “Jullie chocolade?”

Lynn

Friet? Patat? Mayonaise? Ze moest het weerstaan. Ze zag opeens een hand in haar blikveld verschijnen. Een ander uitzicht dan haar schoenen liet haar schrikken. Ze keek in zijn ogen, maar corrigeerde dat meteen weer. ‘Lynn.’ zei ze. Ze durfde niets over de patat te zeggen. Ook niet dat ze niet wilde. Nu begon het ene meisje weer over chocolade, dit was niet goed.

Myon

Hij grijnsde zenuwachtig. Misschien moest hij maar ophouden met dat hele handen gedoe, maar hij wilde opzich alleen maar aardig zijn. Hij stopte zijn handen in zijn zakken en keek naar het hele gezelschap. Waren dit nou zijn medebewoners, waarvan de boekjes zeiden dat je er maar beter vrienden mee kon worden?
Even kijken. Een sarcastisch meisje, iemand die tegen hem aanbotste en een meisje met een vriendelijk gezicht. Oja, en nog eentje die friet ging halen.
Het was wel apart. Anders dan hij gewend was. Hij durfde nu niks meer te zeggen.

Lynn

Was dat nou zo eng Lynn? Ja, dat was het. Ze hield gewoon niet van nieuwe mensen. Ze had zin in patat, maar koos ervoor om een boterham met komkommer en kaas te eten. Ze hoopte dat het bij 1 boterham bleef.

Judy

“Dus, chocolade?” Veel kwam er ook niet uit, zeg. Ach, misschien waren ze wel zenuwachtig en verlegen. Wat schattig. Op de basisschool

LYNN GEEN NICK!!!

“Nee, dankje.” zei ze tegen het meisje. Ze nam een hap van haar boterham en nog een. De boterham was op voordat ze er erg in had.

Judy

Ik at mijn chocolade op, hmm, chocolade. “Dus, wat doe jij allemaal, wat voor hobby’s heb je?” Vroeg ik aan het ietwat vollere meisje, maar dat vond ik wel gezellig. Ik hield niet zo van perfecte mensen, die zijn te snel veels te vol van zichzelf. Ik was alleen maar vol met sarcasme en liefde voor chocolade. Oh ja, ik had nog chocolade in mijn hand. Hoe kon ik dat nou vergeten?

Deena.
Na de zoveelste ruzie met haar moeder had ze er genoeg van.
‘Ik ga wel weg!’ Gelukkig had ze er al langer over na gedacht om weg te gaan, en al gekeken op het internet.
Ze had een studentenhuis gevonden, die ze nu opbelde.
Gelukkig was er nog plek, en ze begon meteen met inpakken.
Ze ging naar haar kamer, en paktte haar twee grote, knalroze koffers.
Na een tijd had ze alles ingepakt, en tilde de koffers naar beneden.
Ze bestelde een taxi, en reed naar het huis. Voordat ze bij het huis was, haalde ze de sleutel op.
Het huis zag er mooi uit. Ze liep naar kamer 11, er hing een sleutelhanger met een kaartje aan de sleutel, waarop Kamer 11 stond.
Dus ze nam aan dat dat haar kamer was. De opende de deur, en liep haar kamer in.
Het zag er kaal, maar mooi uit. De muren waren al roze, precies de goede kleur. Verder stond er een bed, en een kast.
Ze begon haar spullen uit te pakken, en het bed optemaken.
Een paar uur later was ze eindelijk klaar. Ze liep naar de keuken, ze had best honger gekregen.
Het viel haarop dat het huis echt heel erg mooi was.
Daar zaten een paar mensen die ze niet kende, logisch.
‘Hee allemaal.’ riep ze vrolijk. ‘Ik ben Deena.’

Quinn

Quinn was al onderweg toen ze plots besefte dat ze helemaal geen geld had meegenomen en dus terug naar het huis moest. Terug aangekomen in het huis had ze al helemaal geen zin meer om nogmaals door het koude weer te lopen dus liep ze mokkend terug naar de keuken.
“Hé,” zei ze met een glimlach. Het meisje dat ze nog niet had ontmoet zat er nog steeds, maar ze wilde niet opdringerig overkomen, dus begon ze in de kastjes te zoeken naar nog iets wat eetbaar was.

Lynn

Wat deed ze eigenlijk allemaal. Goede vraag. ‘Ik eh, studeer voor binnenhuisarchitecte.’ Wat deed ze verder? Had ze hobby’s? Eten, ja dat was haar hobby. ‘Jij?’ Ze keek naar het meisje, die er prachtig uitzag. Opeens hoorde ze een stem. Ze keek meteen weer naar beneden en frummelde met haar jurkje. Niet veel later doemde een tweede stem op. Fijn. Ze wilde ook niet weglopen, dat kwam waarschijnlijk ook dom over. Ze bleef staan frunniken aan haar jurkje.

Jules

Ik liep de keuken in. ‘Hoi!’ zei ik enthousiast. Ik gaf iedereen een hand. ‘Jules, Julia, Juul. Kies maar hoe je me noemt. Hoe heten jullie?’

Quinn

Ze had eindelijk een pakje koeken gevonden en stootte toen haar hoofd tegen het deurtje. Mopperende sloeg ze het deurtje dicht en zag weer een meisje in de deuropening staan. Oké, wacht even, ze had nu al, 3 meisjes en 1 jongen hier gezien. Dus dat maakte dat er al zeker 5 mensen in het huis waren. Oké, genoeg gerekend, haar hoofd begon er haast van te tollen.
“Hoi Deena, ik ben Quinn,” zei ze glimlachend. Ze propte een koekje in haar mond en zuchtte genietend. Haar moment van genot werd alweer verstoor door weer een meisje dat Jules heette. “Quinn is de naam,” zei ze toen het meisje haar hand schudde.

Deena.

Ze haald wat te eten uit de koelkast, en ging ook zitten. ‘Hee.’ zei ze tegen
het meisje dat blijkbaar Julia heette. ‘Ik ben Deena.’
‘Hee Quinn.’ riep ze daarna vrolijk.

Judy

“Dus, is dit huis goedgekeurd?” Grinnikte ik. Slecht, Judy, zo slecht. “Ik studeer geschiedenis en ik doe aan kickboksen en kunstschaaten.” Zei ik met een glimlach en toen hoorde ik wéér een stem. Veel mensen, eigenlijk. “Hoi.” Zei ik, maar ik zei mijn naam expres niet. Waarom? Omdat ik compleet gestoord ben misschien? Dat, en ik had gewoon mijn trekjes en gewoontes. Ik zei mijn naam pas als dat aan me gevraagd werd, eerder niet

Lynn

Niet nog een stem, niet nog een nieuw persoon. Ze schuifelde weg van de groep, naar de woonkamer. Daar ging ze op de bank zitten, maar voelde zich daar ook dom. Ze liep naar buiten en stak gehaast een sigaret op. Ze rookte alleen als ze heel zenuwachtig was en bepaalde situaties wilde vermijden. Een sigaret roken was altijd een excuus om even naar de achtergrond te verdwijnen. Even tot jezelf te komen.

Jules

‘En jij bent…?’ vroeg ik bij het meisje dat blijkbaar geen zin had om haar naam te zeggen. Judy

Judy

Ik schudde de hand van Julia. Ik hield niet van handen schudden, godverdomme. Aardig zijn, Judy, aardig zijn. “Judy.” Zei ik met een glimlach. Het ietwat vollere meisje, - wat was haar naam ook alweer? - liep opeens weg, mijn vraag niet eens beanwoordend.

Quinn

Het viel haar op dat veel mensen een hand gaven. Was ze dan zo onbeleefd geweest om dit niet te doen. Ahja, ze was zoiezo al slecht in ontmoetingen zo normaal mogelijk te laten verlopen, denk maar terug aan haar struikelende entrée die ze pas had gemaakt. Ze at nog een koekje en bekeek de groep rustig. Er waren echt veel meisjes viel het haar op.

Jules

Met opgetrokken wenkbrauwen keek ik haar aan. ‘Oké, aangenaam kennis te maken,’ zei ik en ik glimlachte. Daarna liep ik door naar buiten, waar het andere meisje heen was gelopen. ‘Hoi,’ zei ik en ik ging naast haar staan. ‘Welke kamer heb jij?’ Ik deed mijn best om sociaal te zijn.

Deena.

Ze at snel haar eten op. ‘En waarom wonen jullie hier dan?’ vroeg ze de andere.
Ze was wel nieuwsgierig.

Lynn

Ze schrok op van een stem. Van schrik sprong ze een stukje de lucht in. ‘Welke eh, kamer ik heb? Drie.’ Ze nam een hijs van haar sigaret. ‘Jij?’ Ze keek naar het meisje. Waren alle meisjes en jongens die hier kwamen wonen zo mooi?

Alex

Hij bekeek zichzelf in de reflectie van het raam en glimlachte daarna goedkeurend. Zijn haar zat geweldig. Zoals altijd.
“Maak je niet druk,” zei hij door de telefoon tegen Martha, de vrouw die hem praktisch had opgevoed. “Het gaat vast goed. Waar zie je me voor aan?”
“Alex,” zei Martha waarschuwend. "Er is niemand daar die voor je gaat zorgen. Als er iets gebeurd dan- "
“Er gebeurt niks,” herhaalde hij nog eens geduldig. “Ik heb gewoon al mijn spullen meegenomen. Het paste in de koffers.”
“Je hebt twintig koffers! Hoeveel heb je er wel niet meegenomen?”
“Niet zó veel,” suste hij. “Zo gek ben ik nu ook weer niet. Ik heb maar tien koffers gebruikt. Maar ik moet gaan, de limousine is al gestopt, dus ik moet uitstappen.” Hij zei nog snel gedag en hing op voor Martha kon antwoorden. Soms was ze te bezorgd. Hij kon hartstikke goed voor zichzelf zorgen.
Zijn chauffeur deed de deur voor hem open en hij stapte uit de limousine.
“Zal ik uw koffers naar binnen brengen,” vroeg de man.
“Ja, dankjewel.” Hij knikte de chauffeur tevreden toe en bekeek toen de villa.
Niet slecht. Het huis was bijna net zo mooi als hij.

Jules
‘Vijf geloof ik,’ zei ik. ‘Heb jij al meer mensen gezien of alleen degene die net in de keuken waren? Ik zag twee motors staan buiten… Ben benieuwd van wie die zijn…’
Ik keek naar haar blauwe ogen en besloot dat ik haar wilde schilderen.

Quinn

Ze zat gewoon mee te luisteren en nam nog een koekje. Ze had niet veel zin om zich in het gesprek te mengen, ze zou toch maar storen. Quinn sprong van het aanrecht en liep terug naar de gang. Ze zag door het raam een limousine staan. Verbaasd wreef ze nogmaals in haar ogen, zag ze dit nu echt?

Lynn

Had ze nog meer mensen gezien? ‘Ik weet niet of ik meer mensen heb gezien.’ Ze had niet veel meer dan haar schoenen en twee mensen gezien. En haar boterham met kaas natuurlijk. ‘Motoren? Tof.’ Ze nam nog een hijs en doofde haar sigaret. Zou ze een vraag aan haar stellen? ‘Rook je ook?’ Dom. Anders had ze wel een sigaret op gestoken. ‘Laat maar.’ zei ze er heel verlegen achter aan.

Deena.

‘Ongeveer hetzelfde.’ Ze stond op.
‘Ik ga nog even naar mijn kamer, moet nog wat dingen doen.’ Glimlachtte ze.
‘Adios.’
Daarna liep ze naar haar kamer.

Judy

Adios? Zei ze nou echt adios? Ik irriteerde me, zoals je kan zien, erg snel aan mensen. Ik zei niets en keek verder in de kastjes. Ik stond weer alleen in de keuken, volgens mij had ik ze nu al weggejaagd. En dat al na een kwartier. Een nieuw record. Ik glimlachte in mezelf

Jules

Lynn keek alsof ze een domme vraag had gesteld. Het was toch een hele normale vraag? ‘Mag je best vragen hoor,’ zei ik. ‘Nee, ik rook niet. Of nou ja, soms wel, als ik heel erg gespannen ben vind ik het wel fijn. Maar verder niet.’

Quinn

Ze trok haar wenkbrauwen op. Wie liet zich nou vervoeren in een limousine? Hoezo, rijk? Ze vroeg zich af wat voor een persoon dit moest zijn, maar ze kon zich al een rijkelui-meisje voorstellen met het perfecte kapsel, gelakte nagels,… Ze grinnikte om haar eigen fantasie, maar hoopte dat het niet zo zou zijn. Anders zou ze nog wel eens problemen met die meid kunnen krijgen…

Lynn

‘Dat ken ik.’ zei ze. Gelukkig vond het meisje het geen domme vraag. Ze ging op een stoel zitten die buiten stond. ‘Wil je er eentje?’ Lynn zelf pakte een aansteker en twijfelde of ze de sigaret zou aansteken. Hoe heette dit meisje ook alweer? Ju-nog wat. Het leek haar best een aardig meisje, maar op het eerste gezicht leken alle mensen anders dan ze werkelijk zijn. Elk mens.

Alex

Nadat de chauffeur al zijn koffers de hal in had gedragen ging de beste man weg -gelukkig had hij al de sleutel, wat een godoe zou het zijn geweest als hij had moeten aanbellen. Het idee alleen al.
Martha had hem inmiddels nog drie keer gebeld, maar hij besloot later pas haar terug te bellen. Zijn eerste prioriteit op dit moment was het huis verkennen.
Hij zag jammer genoeg geen spiegels. Spiegels waren geweldige uitvindingen, vooral als je zo knap was als hij. Maar goed, hij schepte niet graag op.
Zijn schoenen liet hij in de hal staan, daarna liep hij de woonkamer in.

Jules

‘Nee, dankje. Ik ben nu best ontspannen geloof ik…’ zei ik.
Toch bleef ik benieuwd naar degene van wie die motors buiten waren.

Myon

Hij liep weer naar beneden. Het moest van zichzelf. Stiekem ook een beetje van Zoë, maar nog meer van zichzelf.
Wauw. Mensen, veel mensen, in de keuken. Eigenlijk iets teveel. Hij kende alleen nog maar Lynn en Judy en Quinn.
Hij ging op een stoel zitten met een glas water en keek wat rond.

Quinn

Een jongen liep haar gewoon straal voorbij en schopte zijn schoene uit. Hoezo arrogant? Ze vond hem nu al verwaand, en het feit dat hij hier aankwam met een limousine maakte haar geïrriteerde gevoel alleen maar groter. Quinn haalde haar schouders op en liep naar de woonkamer. Daar zit een jongen, die Myon heette, geloofde ze toch.
“Hé, Myon was het, niet?” vroeg ze vriendelijk.

Jules

‘Is goed!’ zei ik en ik glimlachte. We liepen naar de keuken. Ik zag twee jongens die ik nog niet kende. Ik stapte op hun af. ‘Hoi, ik ben Jules, Julia, Juul… Kies maar! En jullie?’

Myon

‘‘Hoi Julia,’’ zei hij ietwat vrolijker. Hij hield ervan als mensen zelf het initiatief namen. ‘‘En hoi Quinn. Ik ben Myon,’’ zei hij tegen Julia, Jules, Juul… wat hij maar wilde.

Jules

‘En dit is Lynn,’ zei ik. Ik besloot dat ik haar misschien beter kon voorstellen, aangezien ze zelf nogal schuchter leek. Ik gebaarde naar achteren. Rare blikken waren het gevolg. Ik keek om en Lynn was verdwenen. ‘Oh… euh… Niet dus.’

Quinn

Ze zag de jongen die haar in de hal gewoon voorbij was gelopen nu pas zitten. Nee, ze zou zichzelf niet voorstellen, hij stond momenteel onder nul in haar waarderingsladder. En ja, die had ze vanaf nu, voor heel even. “Hoi Juul, ik ben Quinn,” zei ze maar tegen het opgewekte meisje.

Judy

Ik keek aandachtig naar de mensen in de keuken. Wat voor personen het zouden zijn, ik was benieuwd. Of er botsingen zouden zijn, hechte vriendschappen of misschien zelfs een relatie? Ik besloot alle mensen goed in mijn gedachten op te slaan, zodat ik kon kijken hoe het zou zijn later. Dat zou ik kunnen vergelijken en kijken of ik gelijk had. Ze zouden nu vast denken dat ik een stalker ben, omdat ik ze zo aandachtig observeer. Ach, wat zou het.

Myon

Hij grinnikte om Jules. ‘‘Ik had Lynn al ontmoet,’’ zei hij zacht. ‘‘Maar de meeste mensen hier zijn nieuw voor me nu.’’ Hij keek naar Judy die naar hen keek. Waarom deed ze dat? Ze was een soort van Observer, uit Fringe, vond hij. In zijn hoofd.

Alex

En meteen dook er een meisje voor hem op.
Hij knipperde even met zijn ogen en glimlachte toen stralend -beleefdheisregel numero uno die er bij hem in gestampt was. “Hallo Julia.”
Hij nam haar hand aan. Klein en vrouwelijk. Best mooi om te tekenen. “Ik ben Alexander,” zei hij, met een zweempje trots. Zelfs zijn naam was mooi.

Jules

‘Even een vraag: is één van jullie de eigenaar van die motors?’ vroeg ik. Ik observeerde de jongen die zich voorstelde als Alex. Hij vast niet. Volgens mij was hij veel te bang dat er een korreltje vuil op hem zou komen.

Quinn

Ze zag hoe Judy naar hen keek en grinnikte. Het waren hier stuk voor stuk totaal verschillende personen vond ze. Judy was nogal bot, Myon was verlegen, Lynn is nog schuchterder en zo kon ze wel verder gaan. Ze nam terug het pakje koeken dat ze al had geopend en nam een koek. Waarom had ze altijd zo’n honger?

Lynn

Ze wilde eigenlijk gaan slapen, maar moest elke seconde denken aan eten. Ze hield het niet meer uit. Ze stond op uit haar bed en liep weer naar de keuken. Ze pakte een zak chips die ze in de kast vond en maakte hem open. Zonder verder iets te zeggen pakte ze nog een glas water en liep naar de woonkamer.

Judy

Zou er nog iets eetbaars zijn? Als er beertjes waren, snoep beertjes, dan was ze al helemaal gelukkig. Dolgelukkig. Geweldig huis was het dan. Er was alleen een probleem, er waren geen beertjes in huis. Geen beertjes in huis? Dat kwam bij haar thuis nou nooit voor. Even dacht ze om haar moeder te bellen en te vragen of ze beertjes wilde brengen, maar toen bedacht ze zich. Punt één: ze was achttien. Punt twee: dan zou haar moeder hier natuurlijk met haar willen praten en zou er nóg een slijmkus op haar wang worden gedrukt. Twee op een dag? Nou, liever niet nee. Daarom nam ze dus maar een appel. Een appel. Een appel… appel… Waar zijn jullie beertjes? Laat me niet in de steek!

Myon

Hij keek geamuseerd naar Judy die blijkbaar naar iets zocht en het niet kon vinden. Het was eigenlijk niets voor hem leedvermaak te hebben, maar dan had ze die opmerking vanmiddag maar niet moeten maken. Hoe heette zoiets ook alweer…? Oh ja. Karma.
Wie iets slechts doet, kan dat ook terug verwachten. Hij grinnikte en nam een slokje water.

Jules

Ik keek naar Myon die zacht zat te lachen. Volgens mij had hij het zelf niet eens door. ‘Dus…’ zei ik zacht

Judy

“Wat zit jij te grinniken?” Zei ik lachend tegen die jongen daar, met een rare naam die had ik niet meer onthouden.

Jules

‘Ja, vertel dat eens aan ons!’ zei ik. Zijn lach was wel aanstekend, ik moest er ook een beetje van lachen.

Myon

‘‘Kun je het vinden,’’ glimlachte hij zachtjes en keek weer naar Jules, Julia, Juul… hij kon niet kiezen welke naam hij het mooiste vond. ‘‘Zijn jullie ook vandaag aangekomen?’’ Hij speelde met zijn glas.

Valencia
Valencia trok haar koffers woest het huis binnen. Het wieltje bleef achter de drempel haken. “Godverdomme.” mompelde ze geirriteerd. Ze gaf een ruk aan de koffer en schoot naar achter. Ze wiebelde op haar naaldhakken en viel om. “Godver godver klote zooi.” zei ze boos. Ondanks dat het gezeik met haar moeder al weer een paar uur geleden was, was ze nog steeds geirriteerd.

Judy

“Nee, ze hebben geen beertjes. En ik wil beertjes.” Zei ik. Waarom vielen er niet nu even beertjes uit de lucht? Joehoe, doe je werk eens goed, God! “En ja, ik ben hier vandaag aangekomen.”

Jules

‘Ja, vandaag pas!’ zei ik. ‘Jij ook dus? Welke kamer heb je? En jij Judy?’
De naam Judy deed me altijd denken aan het woord nude. Ik wist niet waarom.

Judy

“Ik heb kamer…” Lekker geheugen heb je, Judy. “Acht, negen, tien of elf.” Of was het nou kamer twee? Drie misschien? Hmmm. Jules, Julia, Juul… Jules was een jongensnaam, vond ik. Julia was te standaard en Juul was een verschrikkelijke afkorting. Ik besloot maar zelf een bijnaam te verzinnen.

Myon

Hij keek een beetje vreemd naar Judy. ‘‘Ja, ik ook,’’ zei hij tegen Jule. Hij besloot haar maar Jule te noemen in zijn hoofd. Misschien haarzelf ook wel, als ze dat niet erg vond. Hij had iets met vierletterwoorden. Maar pen was geen vierletterwoord.
‘‘Ik weet niet… staan er nummers op de kamers dan? In een studentenhuis?’’

Jules

‘Ja! We hebben zelfs echte nummerbordjes!’ zei ik. ‘Dat je dat niet opgemerkt hebt, tgg!’ zei ik sarcastisch en ik lachte.

Judy

“Tgg?” Grinnikte ik. Wat was dat nou weer voor een geluid?

Myon

Hij glimlachte naar Jule, maar snapte het sarcasme hier niet zo. Het zou wel aan hem liggen. ‘‘Ik ga naar boven en naar bed, lange dag,’’ zei hij. ‘‘Doeg, enneh… leuk jullie ook te ontmoeten.’’ Snel liep hij de kamer uit en ging naar boven, wierp nog een blik op zijn verzameling en ging slapen.

Judy “Ik vond het gewoon een grappig geluid.” Zei ze met een glimlach.

Valencia “Ja, fijn dat ik geholpen word.” zei ze tegen de mensen die heel rustig bleven praten terwijl zij op de grond lag met haar koffer half op zich. Ze kwam overeind en trok haar koffer achter zich aan. Haar hakken tikten op de houtenvloer. “Damn, welke kamer had ik eigenlijk?” dacht ze hardop.

Jules ‘Oh, sorry, ik had je niet gezien. En ik zou ook niet weten welke kamer je hebt, staat volgens mij wel op je sleutel… Ik ben Jules trouwens!’ Haar hakken tikten op de vloer. Ik haatte dat geluid.

Noa Luce Met bibberende handen stak ze haar sleutels in het nieuwe slot, ze had besloten dat het nu toch écht te koud zou zijn om met de motor te gaan. Ze liep de hal binnen, die donker was. Een heel ander gezicht dan in het daglicht, zo zag het er groot en kaal uit. Ze keek naar de berg spullen die ze nog steeds had laten liggen. Gisteravond had ze haar bed in elkaar gezet, daarna was ze in slaap gevallen. Ze liep door en keek even op een groot white bord, er stond iets geschreven over ontmoeting, en motors met daaronder de naam Jules. Prima ze zou die jongen wel mee achterop nemen op haar motor. Ze liep de woonkamer binnen, waar een paar mensen zaten - toch?- “Ehm Hoi, ik ben Noa Luce” zei ze tegen hen. Ze stommelde een paar passen naar voren, haar leren broek kraakte vrolijk mee. Binnen was het enorm warm, ze zou nu vast op een tomaat lijken.

Jules Er kwam een meisje de woonkamer binnengelopen. Ik bekeek haar en schaamde me gelijk daarna voor mijn onbeschaamde kijken, voorzichtig glimlachte ik. ‘Hoi, ik ben Julia, Jules, Juul…’

Valencia “Uh, ohja. Wacht die zit. Eeeh. HIer volgens mij.” zei ze en ze graaide door haar tas heen. “Heb hem!” zei ze. "Oh ik ben trouwens Valencia. Maar noem me gewoon Valen. " zei ze en ze maakte handgebaren, de sleutel tikte tegen haar ringen aan.

Noa Luce Ze werd zo mogelijk nog roder, dat was dus Jules. Geen jongen maar een meisje, ze kon zichzelf wel voor haar hoofd slaan. Ze glimlachte naar Jules en ging toen ergens zitten, haar helm legde ze langs zich op de grond. Niet veel later volgde het motorpak, buiten was dat ding enorm fijn, maar wanneer ze binnenkwam had ze het idee alsof ze in een sauna zat. Ze trok haar shirt dat een beetje omhoog was gekropen recht en zette toen haar grijze muts op. Met haar handen wapperden ze zich koelte toe. “Bah, dat ding is veel te warm” zei ze grinnikend.

Jules ‘Aangenaam, Valen,’ Valen. Deed me aan Falen of aan Veulen denken… ‘Nohh, zijn die motoren van jou?’ vroeg ik met grote ogen an Noa Luce. Ik besloot haar maar Noa te noemen, was veel makkelijker te onthouden.

Noa Luce “Valen zei jij?” terwijl ze naar het meisje keek waar Jules tegen praatte. Ze proefde de naam met haar tong “Mhh, aparte naam. Wel een leuke naam hoor” zei ze met een glimlach. “Oh en zeg trouwens maar gewoon Noa of Luce. Noa Luce is zo’n gedoe, ik snap echt niet waarom mijn ouders een lange naam kozen” Eigenlijk was haar naam niet eens lang maar goed. “En sorry, ik brabbel” ze gleed met haar vinger over haar wenkbrauw, iets wat ze altijd deed wanneer ze zenuwachtig was. “Motoren? Voor zover ik weet heb ik er maar eentje bij” zei ze met een glimlach. God wat praatte ze toch veel, wat zouden ze wel niet van haar denken.

Valencia Valencia schoof haar koffer met haar voet aan de kant en gooide haar tas er bovenop. Ze liep naar de bank toe en ging er op zitten. In een snelle beweging viste ze haar telefoon achter haar shirt vandaan. Het was een BlackBerry, ze was er verliefd op. Snel ging ze naar hyves. “Eindelijk verlost.” schreef ze in haar WWW. Ze stopte haar mobiel weer terug. “Dus Jules en Noa, toch?”

Jules ‘Ja, Jules, Julia, Juul. Kies maar een naam!’ Onzeker draaide ik met mijn vingers door mijn haar. ‘Ik vind Noa Luce eigenlijk wel een mooie naam, apart… Maar volgens mij heeft iedereen in dit huis een aparte naam,’ zei ik. Ik voelde me alsof ik niet zoveel zinvols meer kon zeggen op dit moment. ‘Oh, er stonden er twee buiten! Dan is er dus nog iemand.’

Noa Luce Valen greep naar haar telefoon, een beetje verbijsterd keek ze haar aan. Ze had een gruwelijke hekel aan mensen die alleen maar met telefoons omgingen. Zowiezo met elektronica, alsof ze niet in de echte wereld konden functioneren. “Oh, nou de mijne is knalgroen, dus die valt wel goed op” Haar crossmotor, haar andere stond nog steeds thuis, ze wist niet zo goed hoe ze hem hier moest krijgen. Ze keek naar Jules die een lok haar rond haar vinger wond, soms ook zenuwachtig? Ze glimlachte naar haar “Bedankt, en ehm om eerlijk te zijn dacht ik dat je een jongen was.” bam, ze kon zichzelf weer voor haar hoofd slaan. “Ik ehm bedoelde het berichtje op het white bord, je lijkt niet bepaald op een jongen.” zei ze met een glimlach. Nee Jules leek helemaal niet op een jongen, verre van.

Alex Hij stond in de gang en keek peinzend naar alle koffers. Dit had hij niet zien aankomen. Het was van plan geweest om een butler te roepen zodat die zijn koffers naar zijn kamer kon brengen. Het probleem was dat er geen butler was. En ook geen dienstmeisje, of tuinman of wat dan ook.
Natuurlijk wist hij dat al. Hij had het gelezen, maar toch. Toen had hij er nog om kunnen lachen. Nu niet meer.
Uiteindelijk toetste hij op zijn hightech mobieltje Martha’s nummer in.
“Alex!” Ze klonk een beetje buiten adem. “Waarom neem je nooit je mobiel op? Ik heb je de hele tijd proberen te bellen.”
“Het spijt me, Martha,” zei hij, niet het minst verontschuldigend. “Ik heb een probleem.”
“Oh ja?”
“Ja, de koffers. Ik krijg ze niet naar mijn kamer.”
“Ik wist het,” zei Martha zuchtend. “Probeer ze dan naar je kamer te schuifen anders. Één tegelijk.”
“Wát?” Hij was oprecht geschokt. “Dat krijg ik toch nooit voor elkaar!”
Jezus, dit was echt een ramp.

Jules Ik grinnikte. ‘Ik ben niet bepaald een jongen, nee…’ zei ik. Ik keek naar beneden, naar mijn wiebelende tenen in mijn sokken. ‘Mag ik een keer achterop? Op je motor bedoel ik.’

Noa Luce Ze keek nog steeds naar Jules “Nee, niet echt” zei ze met een glimlach. Ze volgde Jules blik, die naar haar tenen ging. Ze grinnikte “Natuurlijk mag je mee achterop! Graag zelfs, alleen ehm gaat dat helaas niet op deze motor” ze keek haar even beteuterd aan zonde. Ze besefte dat ze te vaak naar Jules keek, ze wendde haar blik af en frunnikte wat aan haar shortje. Ja, een shortje, in de winter… Ze had het nu eenmaal niet snel koud, of juist wel. Het lag maar net aan haar stemming.

Lynn Ze zat nog steeds op de bank, de zak chips was inmiddels leeg. Ze proefde even aan haar lippen, maar de smaak van de chips was weg. Ze had blijkbaar niet genoten van de chips. Toch zonde. Ze keek om haar heen en zag allemaal mensen. Jules kende ze. Maar wie die andere twee waren wist ze niet. Ze keek voorzichtig naar een van de meisjes (Valencia), ze had hele doordringende ogen waar ze eigenlijk een beetje bang van werd. Had iemand haar eigenlijk wel opgemerkt? Ze ging rechtop zitten en keek snel de andere kant op dan het meisje. Het andere meisje zag er een beetje bezweet uit. In de hoek van de kamer zag ze een helm en een motorpak liggen. Aha, van haar waren dus de motoren.

Jules ‘Dan lenen we de motor van onze huisgenoot wel!’ zei ik. Op de één of andere manier had ik het gevoel dat er een spanning hing, en ik snapte niet waarom, want Noa leek mij heel erg leuk. Ik keek naar het plafond. ‘Ik wil wijn,’ besloot ik en ik stond op en liep richting de keuken. ‘Jij ook Noa?’ riep ik. Het voelde raar om haar naam uit te spreken, waarom wist ik niet. Alsof ik haar aanraakte, of zo… Alsof ik iets van haar gebruikte. Het moest vast ook erg apart hebben geklonken, want het voelde niet alsof het woord er soepel uitkwam. Ik snapte niet veel van mezelf vandaag.

Alex Iets minder gracieus dan daarvoor liep hij de woonkamer weer in. Het was hem gelukt om één koffer in zijn kamer te schuiven. Een ware overwinning. De andere had hij per ongeluk omgestoten en nu lagen ze verspreid over de vloer in de gang. Hij had nog geprobeerd om ze overeind te trekken, maar na tien minuten was hij gestaakt. Te veel inspanning was niet goed voor hem.
In de woonkamer gekomen zakte hij uitgeblust op een stoel neer.

Noa Luce “Als die daar blij van word” zei ze lachend. Ze knikte en liep achter Jules aan “Als ik mijn andere motor hierheen kan krijgen dan kan je wel achterop” zei ze met een brede glimlach. Het viel haar op dat ze veel lachtte. Niet dat ze dat normaal niet deed. Via het raam keek ze naar het meer, verlangend keek ze naar het water, jammer dat hier geen golven waren.

Lynn En weer een nieuwe jongen kwam de kamer in. Hij deed haar een beetje denken aan Richie Rich. Zo kwam hij over, zonder woorden. Hij leek niet op Richie Rick, dat niet. Hij had gewoon een verwende air over zich heen hangen. Ze hield ervan om naar mensen te kijken en ze in te schatten.

Lynn En weer een nieuwe jongen kwam de kamer in. Hij deed haar een beetje denken aan Richie Rich. Zo kwam hij over, zonder woorden. Hij leek niet op Richie Rick, dat niet. Hij had gewoon een verwende air over zich heen hangen. Ze hield ervan om naar mensen te kijken en ze in te schatten.

Alex Hij zag een meisje naar hem kijken. Ze was wel mooi. Op een schattige manier dan. Niet sexy. Nee, schattig.
Hij haalde een hand door zijn blonde haar en glimlachte oogverblindend naar haar. “Wat? Oh ja… koffers,” mompelde hij. Hij vertelde maar niet over de chaos die hij aangericht had.

Lynn Wat een kwal. Hij schonk haar een glimlach die op haar overkwam als ‘kijk mij mooi zijn.’ Nee, ze hield niet van dat soort mensen. Ze wist niet of het waar was wat ze dacht, maar daar zou ze snel genoeg achter komen.

Noa Luce Ze lachtte om Jules “Ik vindt jou nu al aardig” zei ze nog steeds lachend. Weer die lach, schijnbaar kon ze alleen maar lachen. “Ik ehm ga even naar de wc hoor zo terug” ze liep de keuken uit naar de gang. Verbijsterd keek ze naar de troep die daar lag, koffers lagen verspreid door de gang en een van haar dozen lag onderste boven. Ze snelde erheen en tilde de doos voorzichtig op, ze hoorde iets kapot vallen op de grond. Met een verdrietig gezicht keek ze naar de overblijfselen van een van haar mooiste kleiwerken. Het waren twee mensen geweest, de handen verstrengeld met elkaar, hier had ze een 9+ voor gekregen. En nu… nu was het stuk. Het hoofd van een van de personen lag er af, de andere miste een been, en de handen waren niet langer verstrengeld. Met het kapotte werkje liep ze naar de woonkamer. “Van wie is die troep in de hal?” vroeg ze rustig.
Jules Voordat ik iets terug kon zeggen was Noa weg. Daarna kwam ze terug met een kapot kleibeeldje. ‘Wauw, die is mooi. Ehh, was mooi…’ zei ik.

Alex. Oké. Hij was knalrood. “Wat? Oh, ja… ik,” hakkelde hij. Hij kon verschrikkelijk slecht liegen. “Nou dát is nog eens een verhaal… het was gewoon. Één en al domino!” Wanhopig keek hij om zich heen.
Als er een spiegel was dan was hij ter plekke gestorven. Dit was één van de weinige momenten dat hij er iets minder cool uit zag dan normaal. Hij kreeg opeens sterk de neiging om Martha weer op te bellen, maar aan het gezicht van het meisje te zien zou ze het niet waarderen.

Lynn Er zou toch niet nu al ruzie komen? Ze kroop in elkaar. Het moest wel gezellig blijven in het huis.

Noa Luce “Was ja” herhaalde ze. Verdrietig keek ze naar haar werk, ze wist niet hoeveel uren ze er mee bezig was geweest, maar het waren er veel! “Domino, leuke uitdrukking. Gelukkig is er niet meer kapot, anders zou het een dure rekening worden” ze keek een beetje zuur. Ze vond het rot dat ze nu al met een soort ruzie begon, maar dit vond ze echt niet leuk. Misschien kon ze beter haar spullen om gaan ruimen, zodat die kluns niet nog meer brak.

Jules ‘Moet ik je helpen met verder opruimen?’ vragend keek ik Noa aan. Ik had net wijn ingeschonken. ‘Als jullie trouwens ook willen, er staat meer wijn in de keuken,’ en ik wuifde met mijn hand in de lucht richting de keuken.

Lynn Lief dat Jules ook voor de rest wijn had gepakt. Eigenlijk dronk ze nooit wijn, maar misschien maakte wijn wel iets in haar los. Ze had het eigenlijk nooit geprobeerd. Ze nam 2 glazen en de fles mee en schonk wat voor de kwal en haarzelf in. Stilletjes ging ze weer op de bank zitten.

Alex Hij hervond zichzelf weer. “Het spijt me,” zei hij. “Het was niet mijn bedoeling. Ik deed het niet expres.”
Hij dacht even na en vervolgde: “Ik wil er best voor betalen. Als je het wilt?”

Noa Luce “Als je bedoeld met de spullen naar mijn kamer brengen, dan nee, ik heb echt enorm veel spullen bij, en ik kan het je niet aandoen om met die zware dozen te sjouwen.” zei ze met een glimlach.
Betalen, was hij gek ofzo? “Nee joh, dat hoeft niet hoor, een ongelukje kan gebeuren. Ik had gewoon mijn spullen al op moeten ruimen.” zei ze tegen hem. Ze pakte een glas wijn en nam er een slokje van.

Jules ‘Ik ben eigenlijk half mannelijk, dus ik ben heel sterk!’ zei ik en ik liet lachend mijn spierballen zien. Magere kippenarmen, waren het meer. ‘Maar goed, ik blijf wel hier!’

Lynn Het leek net of de eerste mensen elkaar aan het vinden waren, maar zij moest nog gevonden worden. Ze nam een slok wijn en moest even hoesten. Bah, vonden mensen dit echt lekker? Ze nam snel nog een slokje om te laten zien dat ze het niet vies vond.

Alex. Nou. Nou. Een tikkeltje beledigd keek hij de andere kant op. Het was niet alsof hij het expres had gedaan. Hij had er oprecht spijt van.
Dat bracht hem weer bij het probleem van de koffers. Hij moest nog negen koffers zijn kamer in zien te krijgen. Hij zuchtte verslagen. Ergens diep van binnen wist hij wel dat hij wat meer aan sport had moeten doen.
Maar hij had al zo’n perfect lichaam, dus hij had het niet nodig gevonden. En, nou ja, hij werd overal toch naartoe gebracht, dus het was eigenlijk ook niet nodig.

Judy Ik hoorde iets vallen op de gang en liep snel naar de plaats waar het ongeval zich plaatsvond. “Wat is er gebeurd?” Vroeg ik en ik blies de haren uit mijn gezicht.

Noa Luce “Ik geloof er niets van” zei ze lachend. Ze keek even naar Jules ‘spierballen’ en begon te grinniken. Ja, haar armen zagen er niet erg gespierd uit, die van haar helaas wel. Ze keek naar het meisje dat moest hoesten, het zag er niet naar uit dat ze de wijn lekker vond. “Heee, jou ken ik nog niet!” ze liep naar het meisje toe en gaf haar een hand “Ik ben Noa Luce, je mag ook wel Noa of Luce zeggen hoor.” zei ze met een glimlach. “En als je wijn niet lekker vind hoef je niet te drinken hoor.” ze knipoogde naar het meisje. Ze vergat het hele gebrokenklei incident, kon gebeuren toch?

Lynn Het bezwete meisje liep naar haar toe en stak haar hand uit. Noa Luce heette ze, aparte naam. ‘Lynn.’ mompelde ze. Viel het zo op dat ze het niet lekker vond? ‘Ik vind het wel lekker, denk ik.’ Ze nam een slokje om dat te bevestigen. Jules, Noa Luce en eh, had ze nog meer namen gehoord vandaag? Ze wist het niet meer.

Noa Luce Lekker? Ze keek alsof ze de wijn het liefst uit wou spugen. Ze haalde haar schouders op nouja dan niet. Ze ging op de bank zitten en nam een slok van haar wijn.

Alex Hij stond op, fier als een koning en schreed naar de deur toe. “Wel, het spijt me om het te moeten mededelen,” begon hij plechtig en hij keek iedereen in de woonkamer even aan. “En ik vond het leuk om jullie kennis te maken, maar ik heb mijn slaap hard nodig, dus ik ga naar mijn kamer toe. Welterusten allemaal.”
Hij sloot de deur achter zich, struikelde over vier van zijn koffers heen en kwam bont en blauw bij zijn kamer aan. Dit huis was slecht voor zijn schoonheid, dacht hij gealarmeerd. Nog nooit was hij zo gehavend geweest.

Judy Ik liep de woonkamer in. Hmm, rare jongen was dat net zeg. Hij praatte alsof hij de koning van het land was en dat je voor hem moest buigen. Rare jongen, erg raar.

Briar “Slaap lekker” riep ze de onbekende jongen nog na

Lynn Ze nam nog een slok wijn en dronk uiteindelijk het hele glas leeg. Het meisje, Noa, was alweer van haar weggelopen. Ze wilde een gesprek aangaan, praten, lachen, het gezellig hebben, maar wist niet wat ze wilde zeggen.

Noa Luce “Dus hoe oud zijn jullie, en wat zijn jullie hobby’s enzo?” vroeg ze. Een nieuw meisje kwam de kamer in gelopen “Hooi, ik ben Noa Luce” zei ze tegen haar.

Jules Ik wipte van mijn ene voet op mijn andere voet en bedacht me dat deze mensen mij veel teveel inspiratie gaven. Ik zou weer eens niet kunnen slapen vannacht.

Judy “Hoi.” Zei ik, vriendelijk voor mijn doen, tegen het meisje. Noa Luce, aparte naam. Ik besloot dat ik haar waarschijnlijk Noa zou noemen, is wat makkelijker.

Lynn Ze wilde afwachten tot iemand anders wat zei. Ze wilde niet als eerst iets zeggen.

Jules ‘Ik ben net 18, 25 november… En ik zit op de kunstacademie en ik speel gitaar,’ zei ik. Over mijn andere, bizarre hobby’s zou ik ze later wel vertellen.

Lynn 25 november? 18? Dat klonk best bekend. ‘Ik ook.’ piepte ze. Ze schraapte haar keel. ‘Ik ben ook de 25e jarig. Ook 18 geworden.’

Noa Luce “Écht, kunstacademie! Ik zit ook op een kunstacademie! Leuk joh. En gitaar spelen…” ze zuchtte “Ik wou dat ik dat ook kon.” zei ze.

Judy “Ik ben ook achttien.” Zei ik met een glimlach. “En ik studeer geschiedenis en ik doe aan kickboksen en kunstschaatsen.” Best een rare combinatie, bedacht ik mezelf nu. Waarschijnlijk zouden ze het raar vinden, misschien zouden ze het niet verwachten? Ik vond Julie, zo besloot ik haar te noemen, wel een kunstzinnig type.

Lynn Zou ze vertellen wat ze studeerde? Wat ze leuk vond om te doen? Ze besloot de stap te wagen. Ze nam een hap adem en… hield haar mond.

Jules ‘Noh! Dan kunnen wij samen onze verjaardag vieren!’ zei ik enthousiast tegen Lynn. Daarna wendde ik me tot Noa. ‘Echt? Wat toevallig!’ Zij werd steeds interessanter, bedacht ik me.
‘Wat studeer jij?’ vroeg ik geinteresseerd aan Lynn.

Noa Luce “Kickboksen? Toe maar, leuk!” zei ze lachend. Ze keek naar Lynn, die eruit zag alsof ze iets wou zeggen maar niet durfde. “En wat zijn jou hobby’s en studie?” vroeg ze haar.

Lynn “Ik studeer voor binnenhuis architecte. Ik hou van tekenen en schilderen.” Waar dat vandaan kwam was haar een grote vraag. Ze was blij dat ze had gezegd waar ze van hield. “En van lezen.” En eten, voegde ze er in haarzelf nog aan toe.

Judy Ik wiebelde met mijn tenen en luisterde wat ze te zeggen hadden. Nee, ze vond Noa niet zo’n kunstzinnig type. Meer een stoer type, die als beroep aan motorcross doet of iets dergelijks. Foute gok, Judy. 1-1.

Jules Ik neuriede een liedje van Samson en Gert. Ik vroeg me af waar dat opeens vandaan kwam. Snel hield ik mijn mond.
Noa Luce Ze vond deze mensen interessant, ze hadden allemaal verschillende studies en hobby’s. Ze was benieuwd naar de rest van haar huisgenoten.

Judy Ik was moe. Mijn ogen vielen bijna dicht. “Ik ga slapen, doei!” En weg was ik. Lekker subtiel afscheid, maar ze zei tenminste nog iets. Ik liep naar mijn kamer toe en viel al snel in slaap. Ik droomde over beertjes, dat ze uit de lucht kwamen vallen en dat we samen nog lang en gelukkig leefden in een huis van chocolade. Fijne dromen, fijne dromen.

Noa Luce “Toevallig, ik hou ook van schilderen. Al hou ik wel van meerdere dingen” zei ze grinnikend. Ze ging maar niet vertellen over de vele naakte tekeningen, schilderijen of beeldjes. Ze wist niet wat het was, maar lichamen fascineerden haar, ze vond het enorm mooi om te zien hoe de mens gebouwd was.

Lynn Iedereen was hier wel creatief, dacht ze. Ze verwonderde zich over ieder persoon die hier woonde. ‘Ik hou het meest van eten.’ Snel sloeg ze haar handen voor haar mond. Dat was het laatste wat ze wilde zeggen. Fijn.

Jules ‘Ik geef je groot gelijk!’ zei ik tegen Lynn. Ik loog.

Lynn ‘W-wat bedoel je?’ De opmerking van Jules maakte haar heel onzeker.

Jules ‘Dat eten heel fijn is en zo. Ik snap goed dat je daar het meeste van houdt!’ zei ik.

Noa Luce “Agh, wie houd er niet van eten? Ik kan echt enorm veel eten hoor, soms lijk ik net een jongen” zei ze lachend.

Lynn Ze wist niet hoe ze de opmerking van Jules moest opvatten. Ze wist ook niet wat ze hier nou weer op moest doen of zeggen. Ze stond op en liep naar haar kamer. Ze besefte zich dat ze een niet al te beste eerste indruk had gemaakt de eerste dag. Ze ging in het hoekje dat ze had gecreëerd, zodat ze én lekker kon zitten én naar buiten kijken door de grote ramen. Ze ging liggen en keek naar boven, door het raam wat daar zat. Ze zag de sneeuwvlokjes vallen en het leek net of ze op haar afkwamen. Heerlijk vond ze dat. Haar kamer kon niet veel perfecter zijn.

Jules Ik bedacht me dat ik veel mannelijke kanten had. Maar hier was ik dan weer heel vrouwelijk in. Ik streek langs mijn polsen, op de één of andere manier deed ik dat altijd als dingen mij onzeker maakten.

Noa Luce Ze keek naar Lynn die ineens op stond en weg liep, met een frons keek ze haar na. “Vreemd” zei ze toen tegen Jules.

Jules Ik knikte. ‘Ik snap haar niet zo goed. Ik hoop wel dat ze zich ooit op haar gemak gaat voelen bij ons…’

Noa Luce “Nee, ik ook niet echt. Ze is wat stil, maar ach zo zijn sommige mensen gewoon, ik denk dat het over 2 weken heel anders zou zijn” dat hoopte ze teminste. En anders zou ze enorm haar best gaan doen zodat Lynn zich wel op haar gemak ging voelen. “Agh, ik moet nog steeds mijn spullen opruimen, maar ik heb echt geen zin. Ik snap niet waarom ik zoveel spullen heb” zei ze lachend.

Jules ‘En anders gaan wij er wel voor zorgen dat Lynn zich fijner voelt, toch? Ze lijkt mij echt een heel lief meisje,’ zei ik. ‘Hoeveel heb je mee dan? Ik heb hier nog nauwelijks spullen staan!’

Noa Luce “Inderdaad!” ze wreef even over haar wenkbrauw heen “Ehm, een hele verhuiswagen vol ongeveer” ze funnikte wat aan haar shortje. Een verhuiswagen vol, te idioot voor woorden gewoon.

Jules Met grote ogen keek ik Noa aan. ‘Meen je dat serieus?’ vroeg ik.

Noa Luce “Ehm ja eigenlijk wel. Niet dat ik enorm veel meubels of kleding ofzo heb hoor. Het meeste zijn doeken, ezels, van dat soort spul” en 2 gereedschapskisten en onderdelen voor haar motors, maar ze vond het stom om dat te vertellen.

Jules ‘Dat is wel heel tof. Ik heb nu een eigen atelier op school, echt heel handig is dat…’ zei ik en ik zweeg. Onzeker draaide ik mijn armbandjes rond mijn pols. Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen. Snel schonk ik nog een glas wijn in.

Noa Luce “Oh, dat is inderdaad handig. Nouja mijn kamer is nu dus ook mijn atelier. Zal lekker ruiken als ik heb geverfd” zei ze lachend. Het viel haar op dat Jules aan haar armbandjes zat te frunniken, op dezelfde manier als zij met haar short frunnikte. Ze grinnikte eventjes, waren ze nu allebei zenuwachtig?

Jules ‘Ik slaap altijd veel beter als mijn kamer naar verf ruikt,’ zei ik lachend. ‘Beetje raar, ik snap het zelf ook niet… Wat schilder jij het liefste?’ vroeg ik.

Noa Luce “O nee dat kan ik echt niet!” zei ze lachend. “Mhh, wat ik het liefste schilder?” zou ze haar dat serieus vertellen? Nouja ze vroeg er toch naar… “Het liefst naakte mensen” zei ze toen. Ze hoopte maar niet dat Jules haar nu raar vond, al kon dat best, de meeste anderen aan wie ze het vertelde vonden het wel raar.

Jules ‘Echt? Wat voor naakte mensen?’ vroeg ik. Rare vraag, was dat eigenlijk. Het begon dicht in de buurt te komen bij mijn schilderobsessie.

Noa Luce Ze snapte de vraag niet echt “Nou ehm gewoon naakte mensen?” zei ze lachend. “Het maakt mij niet zoveel uit hoe ze er uit zien, al lijken ze op een koe, voor mij blijft het kunst. En wat schilder jij het liefst?” vroeg ze geinteresseerd.

Jules ‘Oké, ik schilder het liefst…’ Ik begon me af te vragen hoe ik dit moest uitleggen. ‘Nou ja, bepaalde lichaamsdelen zeg maar…’ Oké, dat klonk raar. ‘Bijvoorbeeld die botten in je hals, weet je wel? Je sleutelbeen. Of knieën.’

Noa Luce “Lichaamsdelen juist, ik dacht even dat je me iets anders ging vertellen” zei ze lachend.

Jules Ik grinnikte. ‘Dat hoopte ik al, ja.’

Noa Luce “Hoopte je dat al?” grinnikte ze. Ze vond Jules aardig en enorm leuk.

Sam Hij zat op zijn kamer en speelde een stukje gitaar. Hij was blij dat hij een beetje verder bij kamers vandaan zat zodat ze niet zo veel last van hem hadden. Hij had al stemmen gehoord maar durfde nog niet zo goed naar ze toe te gaan…

Jules ‘Ja, het is toch hartstikke stoer als jij denkt dat ik uhh… bepaalde lichaamsdelen het liefste schilder. Waar dacht je precies aan?’ vroeg ik en ik grijnsde.

Noa Luce Waar ze aan had gedacht? “Ehm privé onderdelen, laat ik het zo maar zeggen” zei ze lachend.

Jules ‘Jij bent hier degene die van naakt schilderen houdt…’ zei ik grinnikend.

Noa Luce “Niet zo naakt! En sleutelbenen en knieeën zijn ook naakt hoor. Wel niet zo naakt als mijn naakt maar oke.”

Sam Hij zette water op voor thee en merkte toen. hij dat zijn perziktheezakjes op waren. Shit nu moest ie toch zijn kamer uit. Hij liep de gang uit en sloop naar de keuken annex kamer. Hij hoopte dat er niemand meer wakker was. Hij droeg ook alleen zijn pyjama broek…

Jules Er kwam een jongen de kamer binnen. ‘Hoi!’ zei ik. ‘Ik ben Jules, Julia, Juul.’ Standaard voorstelrondje. Ik liep op hem af. ‘Ik weet niet wie jij bent, maar ik vind je haar en je sleutelbenen mooi.’ Gelijk daarna bedacht ik me dat dat een rare opmerking was. Ik voelde dat ik rood werd. ‘Sorry,’ zei ik. Maar zijn sleutelbenen waren wel echt mooi.

Noa Luce “En ik ben Noa Luce” zei ze tegen de roodharige jongen die in zijn pyjama broek stond. “Ehm ja we hadden het over schilderen, het kwam een beetje verkeerd uit je mond Jules” zei ze lachend.

Sam Hij zag ineens twee mensen en hij kon zich niet meer verstoppen. Het waren twee meisjes, dat ook nog. Het ene meisje stelde zich voor. “Dus jij hebt drie persoonlijkheden?” Zei hij. Kut wat zei hij nou weer. Toen begon ze over zijn haar en sleutelbenen. “Oh ehm. Dankje…” Zei hij een beetje verlegen. Hij was altijd heel onzeker over hoe hij er uit zag. Hij was zo dun en lang, dat konden meisjes nooit leuk vinden…
Toen begon het andere meisje. Noa luce. “Twee persoonlijkheden?” Deze keer dacht hij het in plaats van dat hij het hardop zei. “Oke dat verklaart een hoop…” Pas toen realiseerde hij dat hij zich nog niet had voorgesteld…

Jules Ik lachte. ‘Ja, ik heb drie persoonlijkheden. Één jongetje, Jules, een jurkjes meisje, Julia, en een afkorting van beide als ik te lui ben, Juul. Zo zit het denk ik.’

Noa Luce Ze begon te lachen “Nee hoor, ik heb gewoon twee namen. En wie ben jij?” vroeg ze nieuwsgierig.

Sam “Oh sorry, ik heet Sam.” Ze gingen in op zijn gedachten. Hij had ze niet hardop moeten zeggen. Als hij een ding had geleerd was het zijn gedachten voor zich te houden. “Ik kwam alleen omdat mijn thee op was.” Verontschuldigde hij zich. Hij wilde ze niet storen…

Jules ‘Soms lijkt het mij zo fijn om een jongen te zijn hè… Gewoon lekker alleen in je pyjamabroek lopen…’ zei ik. Iedereen die je sleutelbeen kan zien. En je buik… Ik werd er jaloers van. Stomme opmerking, was dit weer, bedacht ik me.

Sam Wat bedoelde ze met die opmerking? Vond ze het aanstootgevend? Hij nam zich voor om nooit meer zo roekeloos te zijn en altijd wat aan te trekken. Hij liep naar het aanrecht en zette water op. Toen ging hij op zoek naar thee zakjes. Hij hoopte dat er perzik thee was. Hij vond een pakje englisch blend. Natuurlijk. Oninspirerend. Hij draaide zich om naar de meisjes. Hij was nooit een man geweest van veel woorden.
Hij keek naar de meisjes en de waterkoker klikte. Klaar. In zijn hoofd klikte ook iets. Inspiratie. “Double Souls, Triple Souls.” Hij neuriede zachtjes een paar zinnetjes op een net bedacht melodietje. Hij kon niet wachten om het op te schrijven en het uit te werken.

Noa Luce “Net alsof wij niet zo rond kunnen lopen!” zei ze lachend. “Nouja het kan wel, liever niet natuurlijk” zei ze toen.

Jules ‘Nee, liever niet nee,’ zei ik lachend. Ik stond op. ‘Ik ga slapen! Het was leuk kennis te maken,’ met jullie sleutelbenen, voegde ik er in mijn hoofd aan toe. ‘Tot morgen of overmorgen of volgend jaar of zo.’ Ik sleepte mezelf naar mijn kamer en gooide de deur dicht. Midden in de kamer ging ik op de grond zitten en vroeg me af hoe ik deze nacht door zou gaan brengen.
Daarna sleepte ik de pallets weg van de muur en gooide ze op de grond. Ik legde mijn matras erop en begon mijn bed op te maken. Daarna klapte ik mijn ezel uit en zette die ernaast.
Ik haatte nachten.

Jules

Ik was mijn schoenen vergeten. In mijn mannenboxer en veel te kleine hemdje als pyjama rende ik terug naar de woonkamer. ‘Schoenen vergeten!’ verklaarde ik.

Sam

Diep in gedachten reikte hij naar zijn kopje thee. En hij sloeg het om. “Potver…” nu moest hij nog een doekje gaan halen ook. Deze keer was hij slim en trok een trui aan. Hij liep weer naar de keuken.

Jules

Ik wilde weer terugrennen naar mijn kamer maar botste tegen Sam op. ‘Oh, sorry Sleutelbenen meneer!’ zei ik lachend.

Sam

In de keuken was niemand meer. Had hij mooi even tijd om rond te lopen. Het was hier best mooi. Veel mooier en luxer dan hij ooit gewend was. Hij hoopte dat hij ooit ging wennen. Bij die twee meisjes van daarnet had hij het al verknald. Ach. Hij had alleen zijn muziek nodig. Het meisje van eerder botste tegen hem aan. ‘Oh, sorry Sleutelbenen meneer!’ lachte ze, en toen liep ze weer weg. Oke. Bijzonder meisje. Hij liep terug naar zijn kamer en mompelde wat. Jules. Julius. Ioulos.
Er was in iedergeval inspiratie genoeg te vinden in dit huis. Precies wat hij nodig had. Hij liep terug en gleed met zijn handen over de muren. Hij wilde één worden met het huis. In zijn kamer kwam hij er achter dat hij een doekje vergeten was. Ach.
Hij had ook geen zin meer om er een te halen. Hij pakte zijn discman, waar andrew bird in zat, en stak nog een sigaretje op terwijl hij naar buiten keek.

Ik neem aan dat we nu hier mogen schrijven ja toch?

Sam

Hij zat nog steeds op de grond toen het licht werd. Hij had de hele nacht rook kringels bestudeerd. Zowel van zijn wierook als van zijn sigaretten. Fascinerend hoe het zo vrij dwarrelde naar plaatsen waar het wilde gaan. In de mooiste vormen. Het voelde als perfectie. Was hij maar rook.
Hij stond op en rekte zijn lange benen uit. Hij had geen idee hoe laat het was. Hij keek rond in zijn kamer. Alleen maar wit en leegte staarde naar hem terug. Hij had alles achtergelaten in zijn oude huis. Hij wilde absoluut niet terug dus moest hij nieuwe spullen kopen/stelen/toevallig ergens op straat vinden. Het ergste was nog wel zijn piano die hij achter had moeten laten. Die dingen waren duur.
Hij pakte zijn broek en rode trui en liep naar de douche. Terwijl hij douchte besloot hij eerst maar nieuwe kleren te gaan kopen… Hij had zelfs geen schone onderbroek.