Het gezondste dieet ooit!

Ik vind een dieet zo’n onzin als je gewoon eet als een normaal persoon is er toch niks aan de hand?

Ik ben nooit flink aangekomen en ik sport nooit en ik eet gewoon normaal.

Ik heb dit wat aangepast voor mensen die het wel willen proberen, ik heb het nooit echt serieus onderzocht maar mij lijkt het alleen maar kut om heel veel te minderen en dat je daarna toch weer aan komt. Dus hier een gezonde versie!

Hier is mijn lijstje van wat ik eet op een dag: Ik eet wel “slecht” want ik eet soms pindakaas en chocopasta dus heb ik het maar wat aangepast.

Ontbijt: 1-2 boterhammen met beleg naar keuze, let erop dat er niet te veel calorieën in zitten.
Soms rijstwafels of beschuitjes.
Drinken: Water, thee (let op bij thee zo weinig mogelijk suiker of melk), vruchtensap, sinaasappelsap (liefst vers geperst) of melk
Of cornflakes/ontbijtgranen, hiervoor heb je ook speciale voor op dieet als je die liever hebt.

-Een stevig ontbijt is gezond en is een goede basis voor het begin van de dag zodat je niet zo snel snacks pakt.

Tussendoortje: Liga of sultana (dit eet ik alleen als ik op school ben en volgens mij zitten hier ook al te veel calorieën in) je kan ook kiezen voor crackers, iets met weinig calorieën (zie het lijstje onderin voor verantwoorde tussendoortjes)

Drinken: Water, thee (let op bij thee zo weinig mogelijk suiker of melk), limonade, vruchtensap

Middag: 2-3 boterhammen met beleg naar keuze, voor de calorie mensen hier: heinz sandwich spread (ik weet nu nog geen ander caloriearm beleg)
Drinken: Water, eventueel vruchtensap maar zorg dat je veel water drinkt

Ook kan je kiezen voor crackers, rijstwafels, eierkoeken.

Tussendoortje: Vaak helemaal niks, trakteer je 1x in de week op een blikje fris zoals cola, 7up, fanta etc…
En als je echt heel erge honger hebt neem dan een fruithapje

Avondeten: Wat de pot schaft, denk aan: aardappels/vlees/groente, pasta, rijst/kip/groente etc…
Ook heel handig zijn die Knorr paketjes en als je even geen tijd hebt maak dan een soepje ipv zo’n kant en klare bak.
Zorg gewoon dat je iets hebt van granen, iets van vlees/vleesvervanger en groente.
Toetje: yoghurt (zonder iets er in, je zou er limonade bij kunnen doen of honing).
Drinken: Water

Conclusie:
Water drinken is heel belangrijk en gevarieerd eten eet niet alleen groente omdat dat zogenaamd goed voor je is.
Minder je melk en frisdranken en ga zeker geen light producten eten en drinken!!!
Van light producten wordt je alleen maar dikker, het enigste wat ze hebben vervangen zijn de suikers voor een heel goedkoop spul genaamd aspartaam, aspartaam is niet goed als je het te veel binnen krijgt.
En verander dat ene koekje nou eens in een appel :wink:
Oh en als je echt gaat om veel af te vallen, sporten kan helpen maar let op bij fitness wordt je ook niet meteen lichter omdat je eerst spieren krijgt.

Verantwoorde tussendoortjes:
-Japanse mix
-Crackers
-Rijstwafels
-Fruit
-Worteltjes
-Snoeptomaatjes/komkommer (je kan ook plakjes komkommer snijden maar pas op als je er iets bij doet zoals zout dat je niet te veel gebruikt oh en gebruik geen Aromat ookal smaakt het zo lekker want dat spul is ook niet goed)
-Sla (pas op met de sla dressing, wist je dat bij de salade van de MC donalds zelfs even veel calorieën zitten als in een hamburger?)

Aha ga anders maar een appeldieet volgen hihi

Dieeten werkt sowieso niet. Je kunt je wel helemaal uit gaan hongeren en je valt er ook wel vanaf. Maar op het moment dat jij beslist dat je genoeg bent afgevallen en weer normaal gaat eten dan komen de kilo’s weer heel snel terug. Als je echt wil afvallen moet je je levensstijl veranderen: Zo weinig mogelijk ONnatuurlijke suikers eten, geen ongezonde tussendoortjes meer, veel groenten, veel vezels en meer gaan sporten. Iets anders werkt niet als je wil afvallen en op gewicht wil blijven.

Kan je op GS geen “like” doen?
Ik vind namelijk dat je helemaal gelijk hebt

:stuck_out_tongue:
Ik vind het altijd zo jammer dat heel veel meisjes dat niet inzien/weten en zichzelf helemaal uithongeren…

waarom noem je dit een dieet? het is gewoon een lijst van dingen die jij vaak eet, zo gezond is dat ook niet allemaal… sowieso de belegsoorten zijn niet echt heel gezond, bijv. chocopasta en kaas bevatten heel veel verzadigde vetzuren… ice tea zit ook heel veel suiker in, en van light producten word je niet dikker. Voeding word heel streng gecontroleerd, aspartaam is goedgekeurd, het is een veilige zoetstof zolang het onder de ADI blijft. En wat dat melk betreft, melk is gezond, niet iedereen heeft een melkallergie, er zit redelijk wat vet in, maar als je magere melk drinkt valt de hoeveelheid vet wel mee, bovendien is het een van de belangrijkste bronnen van calcium.

ik ben het trouwens helemaal met enoire eens!

Aspartaam kan leiden tot een paradoxale verhoging van de eetlust dus dat betekend dat je meer wilt eten en dan wordt je dikker.

Wat is het nut van dit topic?
Dat dit voor jou geldt betekent niet dat het voor iedereen geldt natuurlijk.

Maar ik ben het zat dat er al die dieeten zijn en dan denken mensen weer “gewoon” te kunnen eten.
Terwijl ze zich elke dag volproppen met chips of hun ontbijt overslaan.
Ook zie ik mensen die nep gezond doen in de MC donalds, dan pakken ze een kleine salade, een kleine friet en een flesje water dan denk ik kom op je gaat naar de MC donals zoveel maakt het niet uit kwa calorieen vergeleken met een hamburger en salade voed niet.
En moet een topic nu persee nut hebben? Dit topic heeft zeker wel nut zo zien mensen wat anderen eten die niet op een dieet zitten, misschien hebben ze hier wel wat aan om zich aan te passen met hun eten.

Het ligt ook echt wel aan je schildklier/stofwisseling en of ‘dik zijn’ aanleg heeft in de familie etc. Niet alleen maar aan gezond eten.

nee en aan je bouw

En aan je bouw inderdaad :’)

Mijn grootste probleem is dat ik uit school altijd thee drink, maar fruit en thee zo’n slechte combinatie vind dat ik automatisch maar koekjes of chocola ga eten. :stuck_out_tongue:

Ik vind dit wel handig, hahaa.
Ik ben helmaal niet dik, juist het tegendeel ik zit juist aan de dunne kant, ik kan zoveel eten en dan kom ik als nog niet aan, sowieso val ik ook niet af als ik te weinig eet, maar het gaat om me gevoel.
Ik koop namelijk wel bijna altijd snoep op school omdat ik het geld daarvoor heb altijd.
Maar dan voel ik me echt slegt.
En ik eet nooit middageten en ontbijt.
Maar als ik zo’n schema zie dan denk ik altijd weer : Oja, ik moet daar op letten, en dan doen ik dat weer!

Precies, veel mensen denken dat ze dik zijn omdat ze een grote, brede bouw hebben, ik dacht dat eerst ook. Maar dat is je botbouw en daar kan je vrijwel niks aan veranderen.

Beste dieet:

normaal en gezond eten en veel bewegen…

ik denk dat het voedingscentrum het met me eens zal zijn als ik zeg dat hier te weinig eiwit en calcium in zit…

En suiker zorgt voor een piek gevolgd door een dal in de bloedsuikerspiegel waardoor je meer honger krijgt en dus ook weer wil eten. En aspartaam zit trouwens ook in steeds minder frisdranken. Ik snap in principe wel waarom je liever geen light producten zou drinken, het zijn geen lichaamseigen stoffen en je weet niet precies wat het aanricht. Maar frisdrank met suiker is ook gewoon super ongezond.

als ik dit op een dag zou eten zou ik echt heel erg aankomen.