Het gezond ontbijt Topic

Dit topic is bedoeld om tips te geven over gezond en goed ontbijten.
Ook kun je hier misschien delen wat jij 's ochtend eet om inspiratie voor anderen te geven. :slightly_smiling_face:
Good luck!

Ik eet of havermout met diepvries fruit. Of magere yoghurt met All bran. :slightly_smiling_face: In het weekend soms boterhammen met een omelet, maar dat is eerder een brunch.

Smoothie met sinaasappelen, mango en avocado meestal. Of met spinazie en ander fruit.

Bruine boterham met kipfilet of pindakaas en glas melk. Al jareenn

Bruine boterham met witte chocopasta, hagelslag, appelstroop of pindakaas.
Glas sinasappelsap en thee.

Ik probeer altijd wat fruit te nemen, maar 'sochtends vroeg krijg ik niet veel weg. Vanaf 10 uur kan ik wat meer eten en ook brood of een gebakken ei.

Bak havermout met vanalles en nog wat erin (varieer), paar volkoren boterhammen met boter en beleg (sowieso 1 met 48+ kaas, rest varieert ook) + stuk fruit en beker (soja)zuivel.
Simpel dus.
En genoeg koffie on the side :’)

Ik eet altijd magere yoghurt en dan fruit erbij, of los (in een apart bakje), of door de yoghurt heen. Het fruit is seizoensgebonden, dus aardbeien erbij in de lente/zomer en bijv. mandarijntjes in de herfst tot aan Sinterklaas. Nu eet ik iedere ochtend druifjes en soms ook mandarijnen erbij.

Bij mijn vriend ontbijt ik altijd met 1 of 2 tosti’s en met een boterham met een gebakken ei.

mango+havermout smoothie of yoghurt met fruit en granola

magere yoghurt + zelfgemaakte granola (mengsel van havervlokken, noten en zaden) + 1 banaan en daarnaast een kiwi.

Ik eet nu heel vaak havermoutpap met appel en kaneel, maar wil wel eens variëren. Dus kom inspiratie halen haha.
Zie ook havermout langskomen met pindakaas, is dat bijvoorbeeld lekker?

Ik eet altijd een plak tarwe-roggebrood met op de ene helft cashewnotenpindakaas en met de andere helft varieer ik, bijvoorbeeld speculoos, appelstroop of vegetarische boterhamworst. Daarbij neem ik nog een bakje Optimel kwark, vooral de banaan-karamel variant is zo lekker!

Roeryoghurt, cruesli - 4 noten, lijnzaad en granaatappelpitjes

Titel aangepast zodat het anders is dan de topics die al bestaan.

Ik eet eigenlijk altijd volkorenboterhammen met appel(-kaneel)stroop of kipfilet en een glas sinaasappelsap.

appel+yoghurt

Ik eet niet elke ochtend hetzelfde. Soms vla of yoghurt, soms fruit, soms ei, soms brood… echt nooit hetzelfde. :stuck_out_tongue:

Volkorenbrood met aardbeienjam/abrikozenjam
en natuurlijk koffie met veel sojamelk.

maar dat varieert om de paar maanden.

Paar maanden geleden was het iedere ochtend havermout met geprakte banaan, kaneel, appel en veel pindakaas en sojamelk
en een kop groene thee kokos/citroen/cranberry.

Mugcake met kwark. Zeer vullend en ook calorierijk, maar met veel voedingsstoffen. Ik zit in ieder geval erg vol voor de uren daarna.

Mugcake maken: banaan prakken, ei erdoorheen mengen. Havermout erbij totdat het enigzins een deegje is (niet te dun, moet niet zomaar uit je kom/kop vloeien, maar ook niet te dik. Je moet even wat proberen de eerste keer). Daar kan je eventueel nog dingen aan toevoegen, zoals kaneel en suiker (dat laatste maakt het minder gezond, is ook niet nodig naar mijn mening). Dat 3 minuten in de magnetron. Als het goed is komt er een soort van cakeje/taartje uit. En daar doe ik dan nog een of twee scheppen kwark en soms een beetje amandelpasta (pindakaas kan ook) op.

havermout met ongezouten noten, fruit en kaneel/cacao net waar ik zin in heb
soms ook wel is yoghurt ipv havermout.