het gevoel dat ik gebruikt word...

heey, ik zit even met iets.
Een hele goede vriendin van mij, met wie ik al bevriend ben zinds de peuterschool, doet de laatste tijd heel anders tegen mij.
Ze doet chagerijnig tegen mij als er meer mensen bij zijn, en ze zet mij voor schut bij mijn vrienden. Ook krijgt ze het altijd voor elkaar dat wij ruzie krijgen als er meer mensen bij zijn.
Ze is ook altijd bij haar vriendje, en ze zet mij nu op de tweede plaats. haar vriendje is volgens mij belangrijker dan haar vriendinnen. Ook roddelt ze over mijn familie, heel raar.
Als ik wat zeg van haar gedrag zegt ze: Het kan mij niks schelen wat anderen van mij vinden!
We hebben alleen nog maar lol met elkaar zoals het vroeger was, als we alleen zijn.
Nu weet ik niet wat ik moet doen, aangezien we al 16 jaar vriendinnen zijn ofzo. En ik ben bang dat als ik de vriendschap verbreek, dat ik vreselijk spijt krijg…
help
xxx

Praat erover met haar.
Zij denkt dat ze jou kan behandelen zoals zij wil, nou daar lijkt het in ieder geval op, en dat is níet zo.

Mensen veranderen. Het is heel jammer, maar het is niet omdat je al 16 jaar bevriend bent dat er geen moment kan komen dat je je omdraait en je haar helemaal niet meer herkent.

Laat haar vallen. Als ze spijt heeft, verdient ze wel een tweede kans. Zoniet, ben je beter af zonder haar. Zulke mensen doen je alleen maar pijn.

gewoon klaar vriendschap is over je kunt beter zo’n vriendin armer dan rijker zijn

-

dankje voor de reacties,
xxx

Dumpen zou ik zeggen. Het is heel moeilijk, ik weet het, ik heb hetzelfde gehad, maar mijn leven werd er een stuk leuker op toen zij er niet langer meer een deel van was. Aan dat soort vrienden heb je niets.