Ik heb even PRECIES hetzelfde… Thuis gaat het ontzettend klote, m’n moeder is depressief (dat erkent ze alleen zelf niet echt…) en m’n broertje zorgt voor allemaal problemen. Er is gewoon een heel slechte sfeer, telkens ruzie etc. Ik word er gek van. M’n ouders zijn supersnel boos en zo, en nou ja, het voelt niet alsof ze me haten maar meer alsof het ze allemaal niks meer uitmaakt hoe het met mij gaat. Al snap ik ook wel dat nu iedereen thuis het druk genoeg heeft met zichzelf… maar dat is dus wel vervelend.
En op school voel ik me echt superkut, op mijn afdeling mag eigenlijk niemand me echt, behalve één vriendin dan.
En ik heb dan geen werk, maar bij orkest gaat het ook niet lekker… mijn telefoon was gestolen vorige week en het leek niemand iets te kunnen schelen.
Oké nu klinkt het alsof ik zwaar overdrijf, maar ik voel me echt rot. Het voelt gewoon alsof niemand écht om me geeft en ik net zo goed dood kan gaan (al wil ik dat helemaal niet!).
Bluhhh.
Maar wat is er dan bij jou aan de hand?
Ik weet niet of ik je echt tips kan geven, kan zelf namelijk wel tips gebruiken… heb jij ook dat je je daardoor niet echt op schoolwerk etc. kan concentreren? Dat heb ik namelijk wel en ik kan het echt niet gebruiken.
Veel sterkte!