Het gevoel dat de hele wereld je haat.

Heb je dat moment ook wel eens gehad? Dat je EN ruzie thuis had, EN op school, EN op werk en dat je dan helemaal in tranen uitbarst en denkt: iedereen haat mij. Ik word bovengemiddeld gehaat dan een ander persoon. Dit terwijl dat helemaal niet waar hoeft te zijn. Er zijn beroemde mensen/wereldleiders die hebben miljoenen haters. Maar toch voel ik me zo gehaten en in de put. Heeft iemand dit ook of heeft iemand tips met hoe je je niet zo rot kan voelen hierdoor?

Alvast bedankt.

Je er niks van aan trekken. Elke post die jij plaatst gaat over je ‘problemen’ en ik krijg het idee dat je nog net niet weg zinkt in zelfmedelijden. Dus geef jezelf een trap onder je kont en besteed aandach aan de mensen die je wél mogen.

dit.

Ik heb even PRECIES hetzelfde… Thuis gaat het ontzettend klote, m’n moeder is depressief (dat erkent ze alleen zelf niet echt…) en m’n broertje zorgt voor allemaal problemen. Er is gewoon een heel slechte sfeer, telkens ruzie etc. Ik word er gek van. M’n ouders zijn supersnel boos en zo, en nou ja, het voelt niet alsof ze me haten maar meer alsof het ze allemaal niks meer uitmaakt hoe het met mij gaat. Al snap ik ook wel dat nu iedereen thuis het druk genoeg heeft met zichzelf… maar dat is dus wel vervelend.

En op school voel ik me echt superkut, op mijn afdeling mag eigenlijk niemand me echt, behalve één vriendin dan.

En ik heb dan geen werk, maar bij orkest gaat het ook niet lekker… mijn telefoon was gestolen vorige week en het leek niemand iets te kunnen schelen.

Oké nu klinkt het alsof ik zwaar overdrijf, maar ik voel me echt rot. Het voelt gewoon alsof niemand écht om me geeft en ik net zo goed dood kan gaan (al wil ik dat helemaal niet!).

Bluhhh.
Maar wat is er dan bij jou aan de hand?
Ik weet niet of ik je echt tips kan geven, kan zelf namelijk wel tips gebruiken… heb jij ook dat je je daardoor niet echt op schoolwerk etc. kan concentreren? Dat heb ik namelijk wel en ik kan het echt niet gebruiken.

Veel sterkte!

Ik denk maar aan mensen die nog veel meer haters hebben op veel grotere schaal, zoals politicussen of beroemdheden. We zijn niet alleen. Gehaten worden is een rode draad door je leven. Maar ik doe dan smeekbedes. En ik bid altijd al, daar zoek ik troost.

Ik probeer gewoon lotgenoten te zoeken. Bedankt voor de tip, maar ik diskwalificeer iedereen die me wel mag (dat tel ik niet en dat schuif ik af op geluk)en ik tel iedereen die me niet mag. Hoezo klote zelfbeeld?

@Excentriekkip: hmm ja, alleen hebben zij er ook een boel fans tegenover staan en hebben ze over het algemeen niet zo veel last van die haters.

onderschat dat niet. Veel beroemdheden hebben gehuild om wat er op fora over hun gezegd werd.
Wat wij hebben, krijgt iedereen in zijn leven. En wij hebben ook heel veel mensen die ons wel mogen, maar ik diskwalificeer dat door mijn slechte zelfbeeld

Waarom diskwalificeer je iedereen die je wel mag? Waarom besteed je geen tijd aan hun? Zij weten precies wie jij bent, en willen daarom ook met jou omgaan. Omdat ze weten hoe je echt bent.
Je kan beter zo denken, wie mij niet wil leren kennen is hun eigen verlies. Aan die mensen moet je geen aandacht besteden.

Tsja, je zegt het zelf al; het ligt aan je zelfbeeld.
Dus probeer daar aan te werken, probeer wat positiever te worden.

bedankt

Niemand van ons kan je echt helpen hoor, je moet zelf proberen hieruit te komen. Ik heb er begrip voor dat je er moeite mee hebt en niet weet hoe, maar leer jezelf aan positiever te denken en zoek hulp.

als je niet geinteresseerd bent, hoef je toch niet te reageren en kun je het toch negeren?

up

Dat is wel heel makkelijk om te zeggen :’). Meestal is het gewoon een schreeuw om aandacht van sommige mensen. Dat ze gewoon een antwoord willen hebben. Het hoeft niet gelijk zelfmedelijden zijn. Dat is mijn ervaring dan, het kan natuurlijk ook anders zijn.

thnx

Leren om niks te geven om de mening van anderen. Sinds ik daarmee gestopt ben, voel ik me ook beter.

bedankt