Het geloof

Hee meiden!

Voor een opdacht voor school moet ik weten of er ook speciale regels zijn bij een geloof en de persoonlijke verzorging ervan.
Omdat ik op internet hier niks van kan vinden vraag ik jullie om advies.

Oja onder persoonlijke verzorging hoef je niet direct te denken aan handen wassen en tanden poetsen, maar ook de veligheid enzo. Want dit heeft ook te maken met hoe jij je voelt etc.

Hier een paar vragen die je op gang zouden kunnen helpen:

• Zijn er speciale regels in jou geloof wat te maken heeft, met hoe jij je verzorgt?
  • Zo ja wat zijn die regels?
  • Het klopt toch dat je je schoenen uit moet doen als je naar de moskee gaat? Heeft dit te maken met hygiene oid?
    *Zijn er ook regels/afspraken/of dingen die jij navolgt, die te maken hebben met je veiligheid en hoe je je voelt?

Als ik meer vragen voor jullie heb, dan hoor je t wel.
Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

xxx Lizzerd

IK GELOOF IN MEZELF :headbang2

Oke cool :wink:

Heb je dan voor jezelf ook een soort van regels/afspraken wat te maken heeft met verzorging?

Btw; niet gelovigen mogen ook reageren :wink:

ik ben niet gelovig, dat was sarcasme.

ik ben moslim.
ik geloof er niet veel van sorry mensen ga me ook niet aanvallen ofzo.
ik hou me ook niet aan regels ervan ofzo?
ik ken ze ook niet.

dan bun e’j ook geane moslim.

Weet ik :wink:
Maar niet gelovigen kunnen ook afspraken hebben die er mee te maken hebben…

Ehm. Nee?

wat is voor jou een ini mini rokje? voor de een is dat korter danhet ander.
naar Mekka gaan? als je geen geld hebt ofzo kan je niet gaan. ik wed dat 3 kwart moslims niet naar Mekka zijn geweest.
ik erger me er gewoon aan dat er regels zijn die niks met de Koran te maken hebben. dat de mannen vrouwen beminnen omdat ze dat zo beter vinden en bla bla. ik geloof echtgeen bal van. p.s. ik ben zelf moslim ja alleen van naam en me ouders weten dat ik niks van geloof.

• Zijn er speciale regels in jou geloof wat te maken heeft, met hoe jij je verzorgt?
    Je mag jezelf niet aantrekkelijk maken voor een jongen/man. Bijv. niet veel make-up geen aantrekkelijke kleding etc. ( ookal ben ik er niet mee eens )
    ^
  • Het klopt toch dat je je schoenen uit moet doen als je naar de moskee gaat? Heeft dit te maken met hygiene oid?
    Ja, denk het wel. Omdat je van buiten komt, en je kunt dan overal op getrapt hebben … en als je gaat bidden, kom je zeg maar in contact met Allah, dus moet je zo schoon mogelijk zijn.
    *Zijn er ook regels/afspraken/of dingen die jij navolgt, die te maken hebben met je veiligheid en hoe je je voelt?
    Hm, nee. Ik ben zelf wel Moslim, maar volg niet echt de regels … alleen als ik er zelf mee eens ben ( oke, dit klinkt heel hard, maar ik denk er eenmaal zo over ).

je mag geen korte ROK aandoen, en je MOET niet naar Mekka als je het geld ervoor niet hebt, deze regel is voor mensen bedoelt die WEL geld hebben. En als je niet in het geloof gelooft, ben je geen moslim. Tenzij je er wat aan doet natuurlijk. :slightly_smiling_face:

Het geloof Islam is eigenlijk een ‘hygiene’-geloof, alles kan/moet verzorgd zijn. Bv het watering (abdest). Deze speelt een belangrijke rol in het geloof.
    zie vorige vraag
    inderdaad, je zou toch ook niet willen dat je in jouw schone huis mensen met vieze schoenen erin gaan komen :stuck_out_tongue:
    Ja, namelijk bidden etc.