Het gebruiken van een haarmasker

Hee allemaal,
Ik zou graag willen weten hoe jullie een haarmasker gebruiken. Zelf heb ik het haarmasker van Guhl ´Rijke voeding´. In de gebruiksaanwijzing staat dat ik het moet verdelen over handdoekdroog haar, 5 - 10 minuten inwerken en daarna goed uitspoelen. Maar het lijkt me best veel werk als je dan dus 2x moet gaan douchen om je haar goed uit te spoelen.

Hoe doen jullie dit? en hebben/gebruiken jullie hiervoor een andere manier?
Laat het me weten!

Ik gebruik mijn haarmaskers zo:
Ik stap onder de douche, maak mn lichaam & haren nat. Met shampoo was ik mn haar, na het uitspoelen van de shampoo knijp ik de meeste vocht uit mn haar (niet wringen!).

Daarna verdeel ik de haarmasker door mn haar en zet ik het vast in een knot.
In die 10 - 15 minuten ga ik dan benen scheren, gezichtreinigen (soms met gezichtsmasker), lichaam wassen, scrubben enz. enz. Daarna álles afspoelen!

@Twinkie:
Dankjewel! Dat is idd ook wel een goed idee! Haha ik vond het zo raar om dan 2x te gaan douchen achter elkaar ofzo :stuck_out_tongue:
Maar ik denk dat ik dat voortaan dan ook maar ga doen :wink:

Ik was eerst mijn haar met shampoo en conditioner, doen knijp ik het water er een beetje uit (dan drupt niet alles er uit zeg maar!) en dan ga ik ondertussen alles scheren, scrubben, tanden poetsen, etc. ^^
Maar ik heb geen maskers die echt zó lang moeten. meeste 5 tot 10 min.
Je kan ook voortaan een 1 minuutmaskertje kopen.:wink:

Ik doe ook eerst haren wassen met shampoo, mn haar uitknijpen en dan nog wat andere dingetjes (ligt eraan wat nodig is :’)) en dan alles afspoelen.

Je kan ook gewoon je hoofd onder de kraan bij een wasbak houden. Dat doe ik tenminste. Dan gewoon je haar vastzetten op je hoofd of in een handdoek en dan na 5 minuten het uitwassen onder de kraan.