Het gaat superslecht tussen ons

Hallo,

Ik ben nu 14 maand samen met mijn vriend en hij heeft het een halfjaar geleden een keer uitgemaakt. Doordat hij een bepaald ‘gevoel’ had. Nu had hij dit gevoel laatst weer, en hij gaf aan dat hij minder voelde. Er zijn bepaalde dingen gebeurd, hij houdt nogal van andere meisjes etc. Ik merk nu aan mezelf dat ik ga remmen in mijn gevoelens, ik WIL hem minder leuk vinden omdat ik anders bang ben om gekwetst te worden. Gister heb ik mij uitgesproken dat ik ook minder voel omdat ik mijzelf nu niet kan zijn omdat ik telkens bang en onzeker ben in deze relatie.

Heeft iemand anders dit ook? En wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Want op deze manier houd ik het niet lang meer vol, terwijl het eerst allemaal zo leuk was…

Hij mag je niet aan het lijntje houden! Zeg tegen hem dat hij moet kiezen wat ie wil, en er dan vol voor moet gaan of helemaal niet. Het is immers ook niet eerlijk tegenover jou en je mag best zeggen dat dat zo is.
Succes meid!

Als ik jou was zou ik ermee stoppen, een relatie waarin je onzeker wordt is geen goede relatie. En zo te horen gaat het aan beide kanten niet goed meer.

Dit lijkt net mijn verhaal… Alleen wij hebben pas 2 maanden iets. Hij voelt ook minder voor me en dat doet me echt heel veel pijn want ik merk het heel erg aan zijn gedrag (dat is veel afstandelijker). We hebben samen afgesproken dat we ervoor gaan vechten. En jouw gevoel is ook gelijk met mij… Ik vraag me soms af of ik nog wel gelukkig ben in onze relatie. Op dit moment eigenlijk niet… en als dat blijft duren ga ik toch overwegen om het uit te maken. Hoe moeilijk ik dat ook vind.

Dus als JIJ je niet meer gelukkig voelt in de relatie en dat blijft voortduren (zou het wel even tijd geven) dan moet je, hoe moeilijk het ook is, er een eind aan maken.

Dit. Ik denk dat je gelukkiger word zonder hem.

+1
Laat je niet onzeker maken door een jongen. Dat verdient geen enkel meisje!

Ik heb ongeveer hetzelfde en begrijp heel goed hoe je je voelt. Ik heb 13 maanden met mijn vriend en hij heeft het ook 1 keer uitgemaakt toen hij heel boos was. We hebben echt heel erg veel ruzie en hij heeft het heel vaak over uitmaken, doordat het er zo vaak over gaat voel ik me steeds minder gekwetst en probeer er minder gevoelig voor te zijn. Als ik jou was zou ik hem zeggen dat hij duidelijk moet zijn en je inderdaad niet aan het lijntje mag houden (geldt ook voor mezelf maar geef teveel om hem haha…)

Pre-cies! Dat heb ik ook meegemaakt, ben nu ook 14 maanden met mijn vriend samen (ben je niet mijn vriend in vermomming?) maar ik heb het heel simpel opgelost.

Ik heb hem een ellenlange mail gestuurd met daarin hoe ik mij voelde, omdat hij minder voor mij begon te voelen (door mijn afstandelijke gedrag) en ik minder voor hem (door wat er gebeurd was). Maar dat mag je relatie niet kapot maken! Jullie hebben voor elkaar gekozen, en je moet elkaar niet blijven straffen (jij hem) voor wat er in het verleden is gebeurd. Nu herinner je hem er natuurlijk telkens aan wat er gebeurd is, omdat je nu onzeker bent in jullie relatie. Dit voelt hij natuurlijk ook aan.

Mijn tip is om alles één keer heel duidelijk op papier te zetten, te zeggen wat je voelt en dan verder gaat. Je kunt wel altijd onzeker gaan zijn, maar dat heeft geen zin. Probeer je (het lukt echt, ik ben het bewijs!) er overheen te zetten, en er niet telkens aan te denken. Dan voel jij je weer close naar hem toe, en hij zal merken dat je je weer op je gemak kunt voelen bij hem. Goodluck!

Ja, jullie zeggen wel zo mooi ‘stop ermee’ maar dat is lastig na zo een lange tijd. Ik zou gewoon eerst kijken wat er nog te redden valt.

Mee eens. Ik zou wel heel concreet aan hem vragen of hij er met jou voor wil knokken, of dat hij er het bijltje bij neer wil gooien. Als hij er moeite voor wil doen, werk er dan allebei hard aan, maar als hij daar geen zin in heeft dan houdt het wel gewoon op… It takes two to tango.

Praat er inderdaad nog eens goed over met je vriend. Ik snap dat je alsnog je best wil doen, maar het moet ook van twee kanten komen.