Het gaat niet zo goed met me..

Hee dames,

het gaat de laatste tijd niet zo goed met me. Er is erg veel gebeurd in de familie (sterfgevallen, operaties, erge ziektes) waardoor ik helemaal van me apropo was. Uiteindelijk is er nu rust, crematies zijn geweest, operaties zijn geslaagd e.d. Maar toch, ik voel me zo kut. Heb echt nergens zin in, lig het liefst in me bed. Geen zin om met vriendinnen af te spreken, ontslag genomen bij me werk, vind mijn grootste hobby;toneelspelen, niet meer leuk, omdat het gewoon niet meer gaat. Ik zit met mijn hoofd ergens anders. 'S nachts huil ik mezelf in slaap, en praat ik véél met m’n moeder, maar toch ik blijf me zo kut voelen.

Het enige lichtpuntje is dat het op school goed gaat maar daar heb ik zó hard voor gewerkt dat ik nu he-le-maal uitgeput ben. Daarbij denk ik dat mijn vriendinnen de situatie onderschatten, ik ben niet iemand die zegmaar snel haar gevoelens op tafel legt, ook niet bij mijn vriendinnen, dat vind ik gewoon niet fijn. Maar ik had wel íets meer steun verwacht. Al is het maar een smsje met ik denk aan je en alles komt goed en ik ben er voor je. Maar dát komt zelfs geneens… ik ben zo moe van alles, ik kan niet meer lachen en vrolijk zijn.

Daarbij komt ook nog eens dat ik op een nieuwe school zit, dus nog niet héle goede vriendinne heb. Het is dus niet zo dat ik op school even uit kan barsten of me hart kan luchten áls ik daar behoefte aan heb, want ik ken die mensen nog geneens een jaar! Ik moet dus élke keer weer doen alsof alles toppie met me is en ik ben het zooo zat. Ik wil gewoon de hele meivakantie in bed liggen en niks doen… weet iemand alstjeblieft hoe ik uit deze ‘‘dip’’ kan komen… ik wil weer lachen en lol maken met mn vriendinnen en genieten van het leven omdat het maar zo kort duurt!

hopelijk hebben jullie tips of voelt iemand zich ook zo ofzo…
xxx

Misschien kun je het van je af schrijven.
En misschien kun je toch een van je vriendinnen in vertrouwen nemen en vertellen waar je mee zit.
Je zult toch beter kunnen proberen weer leuke dingen te doen,anders kom je nooit over dat kutgevoel heen.
Succes =)

Persoonlijk zou ik langs een vertrouwenspersoon op school gaan
Je hebt veel meegemaakt de afgelopen tijd, en zo iemand is er toch om je dan te helpen. Zelf heb ik hier veel aan gehad in een periode waarin ik het vrij zwaar had, dus misschien dat het helpt ^^

Iig heeeel veel succes!

ten eerste: dit liedje 3x achter elkaar luistere, of eigenlijk tot je er gek van wordt :slightly_smiling_face:
http://www.youtube.com/watch?v=YuXdIeGCICg&feature=related

denk aan alle leuke dinge in t leven…
k heb ook zo’n tijd gehad, maar t gaat gelukkig over :slightly_smiling_face:

kijk op sites welke je leuk vind, bijv hou je van klere, ga naar hm.com xd haha :stuck_out_tongue:
ga morge lekker shoppe met vriendinne, ook al zijn t niet je beste vriendinne, dat kunne ze natuurlijk wel worden! en praat over je problemen, ms dat ze niet gemerkt hebben dat er wat is ofzo? i don’t know

kijk naar n leuke film, luister vrolijke muziek,
zet ff alles op n rijtje, en alles komt goed! :slightly_smiling_face:
sterkte !

hey!
wat rot dat je je zo slecht voelt …
nou niet helemaal hetzelfde maar ik voel me ook vaak slecht (ik dacht dat ik vriendinnen had op school maar ze laten me in de steek en ik ben nogal introvert en heb dus echt superveel moeie met nieuwe vrienden maken enzo…
en ik meot supmerhard voor school werken en dan lukt’t og niet helemaal… en dar kruipt zoveel tijd in dat ik ook buiten school zowat geen sociaal leven heb…)
tips:(maar das voor iedereen anders mss)
probeer leuke dingen te doen ook al heb je er eerst geen zin in, je gaat het mss alsnog leuk vinden
knuffelen!
als het je echt slecht blijft gaan: ga naar de dokter en vertel je probleem (klinkt dramatisch maar anders krijg je mss een depressie…)
maar geef jezelf eerst wat tijd om te bekomen van alles :wink:
xx

Ik snap hoe je je voelt. Heb ik ook al een tijd maar de laatste weken gaat het stukken beter. Bij mij waren het wel andere reden, maar ik bleek wel depressief te zijn. Ik had ook het gevoel dat niemand me begreep (wat eigenlijk nog steeds zo is)
Ik heb met een vriendin die het ook moeilijk had en ik goed vertrouwde een lijst op gezet met dingen waar we ons aan moesten houden om ons beter te laten voelen. Bijv: Meer eten (ik at heel weinig), meer slapen, veel vaker mensen iets toevertrouwen (heel belangrijk), afspreken met mensen, je hobby’s doen (ook al heb je totaal geen zin) en het heeft voor mij heel erg geholpen maar ook vooral omdat zij het ook deed.
Misschien kun je afspreken met een paar goede oude vriendinnen, of via msn praten. En ook zoiets doen? Het helpt bij mij erg goed, vooral omdat ik gewoon absoluut niet depressief wil zijn maar vaak kan ik er niks aan doen. Nu gebeurt er niet veel zwaars dus dat is fijn maar je valt wel snel terug.
Probeer dus te vechten. Echt heel veel succes ermee.

Ja ik weet niet of wij een vertrouwenspersoon hebben op school… zit op MBO hebben ze dat daar ook? Zowiezo weet m’n mentrix ervanaf maar die heeft één keer gezegd; gecondoleerd en gaat het goed met je? En daarna nooit meer iets van gehoord. Fijn dus…
Heb me net wel aangemeld op pratenonline.nl ofzo, daar kon je zo’n test doen en een chatafspraak maken met een psycholoog. Heb dat maar gedaan, kijk wel wat eruit komt. Misschien helpt het wel toch?!
Nou bedankt voor jullie reacties helpt me wel heel erg!
xxx

Ik weet niet precies hoe ik je moet helpen, het klinkt simpel gezegd… maar ik denk dat het belangrijkste is, dat je sterk blijft… Alleen jij kan jezelf door deze fase heen slaan, en dat kan je ook, want alle de dingen die je nu al doorgemaakt hebt, heb je ook overleefd! Het is inderdaad niet leuk. Maar probeer, gewoon met je vriendinnen weer een keertje af te spreken. Eenmaal met je vriendinnen te zijn zul je zien dat je alles even vergeet, echt waar. Ik heb dit ook gehad toen mijn ouders schijdde, waarschijnlijk in iets mindere mate dan jij, maar de zon begint bij mij ook weer te schijnen. En steeds praten met je moeder, dat moet je blijven doen… Dat is ook heel goed.

[i]hee, ik las dit, en er kwam echt heel veel overeen met mij. kheb zelf ook een kutjaar achter de rug, met onderandere veel sterfgevallen, ziekenhuis gelegen met eetstoornis wat ik weer door iets anders had gekregen.en nog veel meer. ik was mezelf ook niet meer. zat alleen nog maar thuis, en zocht ook echt niet om leuke dingen te gaan doen. school zocht ik al helemaal niet meer omdat ik echt in een kutklas zit.
ik stond al onder jeugdzorg enzo, via daar ben ik doorgewezen naar ggz. heel veel tips heb ik niet echt. maar je komt er echt doorheen. Ga TOCH leuke dingen doen, en verzet je zelf ertegen, ook al zoek je het niet, het word toch leuk. praat ook met iemand die je kunt vertrouwen. en zoek afleiding in andere dingen, gaa je hobby toch weer oppakken. het is echt moeilijk in het begin, maar het moet wel wil je je weer gewoon happy voelen. stel doelen voor jezelf wat je wilt bereiken enzo…
nja hoop dat je er iets aan hebt :wink:

xkiss[/i]

Ik zou inderdaad met jezelf afspreken dat je 2 a 3 uitrust, leuke boeken lezen, zomerliedjes downloaden bijvoorbeeld, en na die 2 dagen leuke dingen gaan doen met je vriendinnen!
(ik word altijd chagrijnig als ik te lang niet met ze heb afgesproken :wink: )
Misschien hebben zij inderdaad niet door hoe k*t jij je voelt, dus dan moet je er zelf voor zorgen dat je het leuk hebt!

volgens mij heb je een depressie, dus misschien moet je maar beter naar de dokter. Of als je denkt dat dat niet nodig is, rust dan gewoon een weekje helemaal uit.

Depressie vind ik echt zo zwaar klinken dat past helemaal niet bij me ik ben altijd optimistisch en vrolijk enzo… maar heb een paar testjes gedaan op het internet en overal staat daar ook dat ik ‘‘depressief’’ ben. Nou heb in ieder geval volgende week een chatafspraak met een psycholoog. Vind ik wel fijner dan er echt heen gaan, ik zie wel wat er van komt…

Heeft iemand hier ervaring met pratenonline.nl ?

Thanks voor alle reacties!

maar je hebt anders wel veel symptomen van een depressie ;s

waarom ga je online naar een psycholoog? sorry dat ik het zeg, maar ik zou het niet helemaal vertrouwen, aangezien je niet diegene aan kan kijken en weet wat voor persoon er achter zit.
Maar ik vind het wel klinken alsof je een depressie hebt. Juist als je altijd vrolijk en optimistisch bent, en nu niet meer, ben je of depressief, of je zit er tegenaan.
Ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan, en hem of haar vertellen wat er aan de hand is. Die weet het nog altijd wel het beste, is professioneel enzo.
Maar verder kan ik er niet veel over zeggen, ben geen professional en heb er neit veel ervaring mee.
Ik hoop dat het goed met je komt, sterkte xx.

ik vind niet dat mensen hier kunnen beoordelen of je wel of niet een depressie hebt. Wij zijn geen artsen of psychologen etc.
Je zegt dat je volgende week een afspraak hebt met een psycholoog, diegene kan denk ik het beste beoordelen wat er aan de hand is en hoe je dit het beste kunt ‘aanpakken’. En testjes op internet moet je ook niet vertrouwen want 90% daarvan is helemaal niet betrouwbaar.

Ja ik durf juist niet zo goed naar een echte, maar die site is volgens mij erg betrouwbaar had er iets over gehoord op het nieuws volgens mij of ergens gelezen. Je moet zeg maar eerst een test doen voordat je zo’n afspraak mag maken, en pas als zij denken dat je het nodig hebt enzo…

Hee, ik voel de me de laatste tijd ook best wel kut. Heel onzeker en heel erg leeg zeg maar, helemaal geen zin meer in hobby’s, heel moe etc. Moet ook heel vaak huilen enzo, en ik weet de reden echt niet :s En soms heb ik ook echt het gevoel dat ik mezelf echt verschrikkelijk vind, en mezelf pijn wil doen, maar uiteindelijk doe ik het niet omdat ik gewoon wéét dat ik daar ook niet gelukkiger van wordt…
Ik hoop echt dat je eruit komt, veel sterkte (ook bij de online psych)!

ik ken het ook ik voel me ook leeg en vet kut vaak ruzie met mn ouders en ik heb er wel over gepraat met vriendinnen maar ik krijg ook niet smsjes etc dus ik kan je ook niet echt tips geven
maar ik snij mezelf maar dat is echt niet goed dus ook niet gaan doen!!! al voel je je nog zo kut. ik kan ook niet meer zonder dus echt niet doen!!

Jozef, wat een kloteprobleem!
Ik kan je denk niet erg helpen. Bij mij zijn de afgelopen jaren ook niet zo leuke dingen gebeurt (erge ziektes, brand, sterfgevallen en operaties). Als ik dit zo lees valt het nog wel mee hoe veel ik er mee zat. Natuurlijk, het is heel klote allemaal, maar ik had een beeld in mijn hoofd dat het allemaal wel goed kwam. Behalve vorig jaar, tijdens de ziekte van mijn vader. Wat een klote tijd was dat zeg. Het is gewoon een combinatie van alles, en ik snap je gevoel van nergens meer zin in hebben. 't Is kut, ik weet het, maar je komt er echt door heen. Achter de wolken schijnt de zon. En die zon ben jij. De wolken - als we toch zo gaan beginnen - hangen gewoon een tijdje voor je zicht op het leven, ze belemmeren je en geven je een kuttijd. Je moet gewoon wachten op die wind, óf 'm zelf veroorzaken. Want tot jij je zelfbeeld verandert en door de sleur breekt, zal het waarschijnlijk kut blijven gaan. Probeer gewoon je gedachten om te zetten, of beter, niet denken maar doen.
Succes!

Ik heb zelf ook een aantal problemen en ik heb het 10x erger gemaakt door er niet over te praten! Zo prop je alles op en blijft het als ware een vicieuze cirkel. Zelf zit ik nu in therapie ervoor, en ik had op het begin ook het idee van: ik ben toch niet gestoord?! Uiteindelijk moet je toch alles zelf weer opgaan pakken en ik dan anders denken. Maar het helpt echt als je bijvoorbeeld in therapie gaat of er in ieder geval open over praat met je vrienden en familie.

Als je vragen aan me wilt stellen mag dat altijd! Ik wil er juist graag over praten. :]