Het gaat niet geweldig op school

Ik haal dan wel goeie cijfers, maar ik ben blijven zitten. Ik let enorm goed op, maak mijn huiswerk en werk goed mee. Ik kijk naar de vraag, bekijk de vraag in mijn boek, en ik weet het niet. Ik snap niks meer van de stof, ik begrijp er geen hol van. Mijn cijfers zijn nog goed omdat ik de vragen van vorig jaar nog ken. Vorig jaar bleef ik zitten vanwege pesten. Nu ben ik bang dat ik dit jaar niet ga halen, als het nu al moeilijk is. Maar ik kan denk ik niet het eerste jaar blijven zitten, en het jaar daarna een niveau lager doen. Ze wilden me niet gelijk naar mavo laten gaan omdat ik werd gepest, en van de basisschool vwo als advies kreeg en 546 citoscore. Wat wel zo is, is dat 3 weken geleden ik het contact met mn vader heb verbroken. Ik heb er alleen geen last van. Ik denk niet aan hem, mis hem niet, ben er niet door afgeleid, enz. Hoe kan het dat het niet lukt? Mijn cijfers worden ook lager. In het begin 8en en 9ens, nu 6jes en zevens, en dat word steeds lager…

Moet ik naar mavo, of hier blijven?

#Ik praat al met school
#Op mavo krijg je zorg en welzijn toch? Dat is wel handig, want ik wil later visagiste worden :stuck_out_tongue:

Als je weet dat je het kan en je in jezelf gelooft moet het lukken.
Maar alleen jij kent jezelf en weet of het te moeilijk is voor jou.
Mijn rapport staat vol met 4en en ik wilde ook mavo gaan doen.
Maar ik weet dat ik het kan.
En ik heb echt niks gedaan tot nu toe waardoor ik slechte cijfers heb.
Je hebt nog genoeg tijd als je cijfers te verbeteren.
Je hebt vorig jaar dus een rot jaar gehad, en dat is vervelend.
Maar laat je hoofd niet hangen en laat zien wat je kan.
Als je er zelf in gelooft kan je alles aan.

Dat is het. Ik geloof niet meer. Ik probeer te leren, maar de stof komt er gewoon niet in. Alsof ik lees, zonder woorden. Ik krijg de mijne donderdag.

wat bij mij altijd helpt bij het leren van toetsen is samenvattingen maken, het is dan wel een klus. maar je leert er veel van.
ook kan je er op de dag voor de toets je werkboek bij pakken, om te kijken of je het snapt.
Ik kan opmaken uit de tekst dat je Vwo of Havo doet? hierbij moet je de les stof kennen, maar krijg je ook veel inzicht vragen.
ik hoop dat ik je een paar tips heb gegeven die bij mij helpen!
succes!!
x

Ik kan je aanraden bergen van schriften te kopen.
En bergen van aantekeningen te maken.
Kijk met welke vakken je moeite hebt.
Dan kan je daar meer energie in steken.
Je kan het echt waar!

Dat werkt bij mij voor geen meter. Ik doe inderdaad havo/vwo. Maar het is meer havo, met een paar vwo dingetjes er tussen. Inzicht heb ik heeeel weinig. Bedankt! x

Ik denk dat je zelf het beste weet of je het wel of niet aan kan. Met welke vakken heb je moeite? Want dan kun je naar de docent van dat vak (of die vakken) toegaan, zodat jullie er samen over kunnen praten wát je fout doet en hoe je beter voor dat vak kunt leren. Je kunt ook zelf een manier bedenken waardoor je beter kunt leren, bij mij is dat bijv. door middel van internet en door samenvattingen.
Verder heel rot voor je dat je gepest bent, maar je moet in jezelf gaan geloven.
Heel veel succes verder, en ik hoop dat het lukt en dat je eruit komt!

als jij denkt dat je het kan zou ik gewoon doorgaan en misschien bijles nemen?
en anders niveautje lager

Inderdaad, blijf doorzetten (aanhouder wint) en als je alles gegeven hebt, dan kan je alsnog een niveautje lager gaan toch?

Die leraren kunnen weinig. En bovendien zullen ze allemaal zeggen dat het prima gaat, omdat mijn cijfers beter zijn. Pas als ik teveel onvoldoendes heb kunnen ze wat zeggen. Ik geloof dat ik veel kan, maar havo/vwo niet. Ik vind het niet erg, je kan niet alles kunnen. Alleen ik zit er wel over in dat ik dan pas naar mavo 2 ga, terwijl ik net zo goed gelijk naar mavo 2 kon, en dan volgend jaar naar mavo 3

Niet om heel lullig te doen, maar ik vind een carriere als visagiste een beetje zonde als je vwo aankunt (of havo, ik zou eerder naar havo gaan dan vmbo). Denk je echt dat je daar tot je 67e werk in vindt? Ik denk dat weinig bedrijven een oude visagist willen hebben…

Bovendien, je kunt nog altijd visagie in je eigen tijd doen, en jezelf een hoop leren d.m.v. internet en youtubefilmpjes, en dan gewoon wat advertenties zetten ofzo.

Met een opleiding voor visagiste kan je volgensmij ook kapster worden(ik ken iemand die die opleiding doet) en bovendien, zoals je al merkt, kan ik vwo of havo niet goed aan. Enne, ik zit al op havo. Nouja, Havo/vwo, en het is meer havo dan vwo

hh :upside_down_face: