Ik haal dan wel goeie cijfers, maar ik ben blijven zitten. Ik let enorm goed op, maak mijn huiswerk en werk goed mee. Ik kijk naar de vraag, bekijk de vraag in mijn boek, en ik weet het niet. Ik snap niks meer van de stof, ik begrijp er geen hol van. Mijn cijfers zijn nog goed omdat ik de vragen van vorig jaar nog ken. Vorig jaar bleef ik zitten vanwege pesten. Nu ben ik bang dat ik dit jaar niet ga halen, als het nu al moeilijk is. Maar ik kan denk ik niet het eerste jaar blijven zitten, en het jaar daarna een niveau lager doen. Ze wilden me niet gelijk naar mavo laten gaan omdat ik werd gepest, en van de basisschool vwo als advies kreeg en 546 citoscore. Wat wel zo is, is dat 3 weken geleden ik het contact met mn vader heb verbroken. Ik heb er alleen geen last van. Ik denk niet aan hem, mis hem niet, ben er niet door afgeleid, enz. Hoe kan het dat het niet lukt? Mijn cijfers worden ook lager. In het begin 8en en 9ens, nu 6jes en zevens, en dat word steeds lager…
Moet ik naar mavo, of hier blijven?
#Ik praat al met school
#Op mavo krijg je zorg en welzijn toch? Dat is wel handig, want ik wil later visagiste worden