Het fantasy boeken en films topic.

Als hier ook tvseries op komen te staan moet Once Upon A Time er bij! :slightly_smiling_face:

Komt voor elkaar!

Nog anybody met leuke boeken of films, tv-series?

that’s mahogany!

http://img171.imageshack.us/img171/8718/imagescadwrptk.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Fantasy films:
-The Sorcerer’s Apprentice
-Eragon

Tja en ik weet niet of je deze bij fantasie wil zetten… Ze zijn eigenlijk wel gewoon fantasie maar ook grote delen van andere genres
-Toy Story
-Shrek
-Monsters Inc
-Superman
-Batman (&Robin)
-Spiderman
-Star Wars
-X-men
-Iron Man
-King Kong

ik heb ze er gewoon bijgezet en er even bijgezet, deels ander genre:D. Dankjewel!

voor mensen met liefde voor the hunger games: http://www.cafepress.com/+hungergamesmovie+sweatshirts-hoodies
yayy! maar zouden de sweatshirts voor mannen en vrouwen kunnen? ik bedoel dan diee eerste met tekst: stay calm etc. etc.

Ik hou echt van True Blood.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m0w7ovGDr11rpz6avo1_500.gif

Haha de mijne ook niet. Voor mijn mondeling heb ik fantasy nog vergeleken met literatuur :’)

Ik ben echt helemaal verslaafd aan fantasy, volgens mij heb ik sinds de brugklas bijna niets anders meer gelezen. Mijn lievelingsschrijfster is Juliet Marilllier, zij schrijf vooral historische fantasy gebaseerd op de Kelten en andere oude geloven die uit Ierland en het Verenigd Koninkrijk komen. Echt geweldig!

Deze boeken moet je er sowieso bijzetten:

Trilogie van Zeven Wateren (Dochter van het Woud, Zoon van de Schaduwen, Kind van de Profetie) - Juliet Marillier

De Kronieken van Bridei (Des Magiërs Leerling, Het Zwaard van Fortriu, De Schaduwbron) - Juliet Marillier

The Kingkiller Chronicles (The Name Of The Wind, The Wise Man’s Fear, The Doors of Stone) - Patrick Rothfuss

Lycidas - Christoph Marzi

Lilith - Christoph Marzi

His Dark Materials - Philip Pullmann

De Dwergen - Marcus Heitz

Liefde, echt.

yayy! ik snap ook nooit zo waarom alles nou literatuur moet zijn… je leest wat je interresant vind. En dat vind je dan toch leuk? je moet gewoon lezen wat jij goede boeken vind. Waarom zou je het anders lezen. Best dat we in ons leven gewoon wat literatuur moeten meekrijgen. Maar om andere boeken dan zoals vele dat zeggen ‘slecht’ te noemen. en dat je er niets van leert?..

* dit gaat niet alleen over jou reactie maar even mijn frustratie uiten* hihi

dankjee! ik zet ze er gelijk bij!

Haha klopt! Daarom zette ik erbij dat het ‘niet echt fantasy’ was :p… Maar bedankt voor de nieuwe boeken! Dan kan ik eindelijk weer eens wat anders lezen dan alles een paar keer opnieuw.

Nja ik vind ze heel goed (: Maar zoals je al hebt kunnen lezen verschillen smaken heel erg!

Van nederlandse bodem: Psyche Fidessa - Louis Couperus <3
AANRADER (a)
Het zijn eigenlijk 2 boeken in 1 en ik kan hem nergens kopen :frowning_face: Je moet van de stijl houden ik was er echt helemaaaal weg van ik mocht hem ook voor mn literatuurlijst lezen destijds :open_mouth: (havo 5)

@ LaMoustache: The Kingkiller Chronicles (The Name Of The Wind, The Wise Man’s Fear, The Doors of Stone) - Patrick Rothfuss
vind ik ook echt helemaaal geweldig (is het derde deel dan al uit O.o? loop ik achter?) Ik had deel 1 gekocht in schotland en in 3 avonden uitgelezen en 2 een tijdje geleden uitgelezen… wil echt meeer!

ik ben het rad des tijds/wheel of time opnieuw aan het lezen en nu in boek 6, die lees ik in het nederlands omdat ik toen ik ermee begon ze in het nederlands had gekocht. Mijn vriend gaat nu de hele serie in het engels kopen en dan hebben we het later dubbel :slightly_smiling_face:

Ik wil tegenwoordig zoveel mogelijk boeken als ze oorspronkelijk in het engels zijn geschreven ook in het engels lezen. Helaas negeert mijn moeder mijn engelse kerstlijstjes en koopt ze altijd de nederlandse versie (daarom heb ik nu eragon en eldest in het engels en dan oudste, brisingr en dat laatste deel in het nederlands ._. )

Ik vond de serie Kingmaker, Kingbreaker van Karen Miller ook leuk (The Innocent Mage, The Awakened Mage) en heb nu het vervolg erop ook gekocht maar nog niet gelezen (omdat ik nog 4 andere boeken moet uitlezenXD )

Ik heb op de Elf Fantasy Fair het debuut van Sophie Lucas gekocht, haar boek heet Reigersvlucht en dat ben ik nu aan het lezen. Ben nu voorbij de helft en heb er een dubbel gevoel bij. Het is fantasy in een oosterse stijl (oude china, japan) je wordt doodgegooid met japanse en chinese namen en ik vind het tot nog toe heel weinig “fantasy” bevatten. Maar ik heb het nog niet uit xD

Als kind heb ik Susan Cooper’s The Dark is Rising ontdekt (weet even de nederlandse naam van de serie niet meer) hoewel het kinderboeken zijn heb ik het met veel plezier ieder jaar herlezen en serieus als jullie tijd te veel hebben raad ik deze serie aan!

Van Meredith Ann Pierce heb ik de Vuurbrenger trilogie gelezen (en nog eens gelezen en nog eens en nog eens etc) het gaat over eenhoorns en de hoofdpersoon is ook een eenhoorn maar dat vond ik juist heel leuk!

Niet bepaald “literair” maar ik vond de Wicca serie van Cate Tiernan helemaal het einde haha ik heb bepaalde series die ik gewoon elk jaar opnieuw lees en dit is er 1 van (wel 15 boeken/maar ze zijn dun XD)

Verder heb ik natuurlijk ook wat van Feist gelezen en 1 boek van Robin Hobb (moet ook eens de rest van de serie aanschaffen…)

helloMona: ik ben nieuw in dit topic maar dat lijkt me een leuk idee! De mensen die ik ken die ook fantasy lezen hebben namelijk altijd hele andere boeken gelezen waardoor we nooit ergens over kunnen praten/discussieren

argh dit is een veel te lange post geworden XD

Dit is echt een heerlijk topic. Heb ook de bekende worstelingen meegemaakt met leraren waarvan je nooit fantasy/uit engels vertaald mocht lezen (begrijpelijk).

Maar ik mis hier toch echt nog wel Fiona McIntosh, de triologiën Trinity (De beproeving) en The Quickening (De bezieling) zijn toch duidelijk aanraders (hoog ‘nog een bladzijde!’ gehalte). Ook Valisar triologie gelezen en was leuk maar vond deze iets minder dan de andere 2. Vooral aantal personages die steeds uit elkaar gaan en dan de minst verwachte verhalen komen bij elkaar en plot verandert steeds, awh moet ze echt opnieuw lezen.

Verder mocht ik Inwijding(Divergent) reviewen, erg leuk, kan ook niet wachten tot deel 2 uitkomt over een week (dacht ik) :grinning:
Firelight (Sophie Jordan) ook erg goed verhaal, soms iets voorspelbaar maar niet storend.
De Dragonkeeper/Dragon haven tegengekomen in Australië in hostels (reisbibliotheek) en erg goed bevallen :slightly_smiling_face:

Oke, erg onduidelijke post maar yay voor dit topic :grinning:

Woah. Ik wist niet dat er zo’n topic was, maar nu meld ik me maar even hier. Ik lees bijna alleen maar fantasy, haha. Ik kan nu even niet op wat boeken komen die hier nog niet staan, maar ik zal binnenkort is op de website van de bieb naar m’n geleende boeken kijken.

Ik vind zelf de Grijze Jager van John Flanagan heel leuk! Die staat er volgens mij nog niet tussen… het is een fantasy boek maar heel spannend en super leuk en hij heeft wel 11 delen maar het leest echt super snel weg! Ik heb ze allemaal al uitgelezen en ga 27 mei naar de Grijze Jagerdag want dan komt een nieuw boek uit van John FLanagan die ook super leuk blijkt te zijn! En omdat de Grijze Jagerdag gewoon ook heel leuk is met leuke activiteiten enzo :grinning:

ik ga ze nu even allemaal toevoegen aan de lijst! iedereen bedankt:)

leukk IDEE! hoe zou je dat moeten noemen? :grinning: