Het enige echte 'Kleurboek voor Volwassenen'

Hoi lieve Girlsceners,

Er zijn tegenwoordig al zo veel boeken, dat ik ze hier niet allemaal zal plaatsen met een afbeelding en uitgebreide omschrijving. Wel laat ik een lijst zien van de best-uitgegeven series & boeken :slightly_smiling_face:).

Het Enige Echte Kleurboek voor Volwassenen

• I t/m VI
  • Kalenders
  • Agenda’s
  • Mandala I t/m IV
  • Ringbandversies
  • Mega versies
  • Harry Potter
    Deze uitgever http://www.bbnc.nl/product-categorie/creatief/ (BBNC) heeft toch wel de trend gezet op het gebied van kleurboeken. Ze verbeteren echter steeds de kwaliteit & blijven met nieuwe dingen komen. Ook zijn de eerste paar boeken nu sterk afgeprijsd, voor maar 6 euro bijvoorbeeld.

Tattoo kleurboeken
Deze zijn ook echt aan te raden! Vaak gave designs, ook als je inspiratie zoekt voor tekenen / een tattoo :slightly_smiling_face:.

Johanna Basford

• De Geheime Tuin
  • De Verborgen Oceaan
    Dit is misschien op het moment mijn favoriet. Deze twee boeken zijn echt prachtig - naast kleurboeken zijn het ook zoekboeken - met gedetailleerde planten, dieren, koraal, schatten, etc. Er zitten ook simpelere kleurplaten tussen, maar over het algemeen kosten ze veel tijd!

Steden kleuren
Er worden ook veel boeken uitgebracht voor het kleuren van bepaalde steden, denk hierbij aan Utrecht, Amsterdam, Barcelona, Parijs, Londen, etc.

De boeken die ik hier heb genoemd zijn vaak allemaal verkrijgbaar in boekwinkels. Het kan echter zijn dat er oudere versies tussen zitten, maar deze zijn altijd online te verkrijgen.

Dit topic is ervoor bedoeld om jullie mooie platen & creaties te delen, elkaar te inspireren en vooral lekker te genieten.

-Ondertussen is het al een erg groot topic, als iemand behoefte heeft aan een nieuwe i.v.m. laadtijd - geef dit dan door.

Veel kleurplezier!

Liefs,
Kim

Ik heb net even het inkijkexemplaar bekeken op bol.com, ziet er wel heel leuk uit zeg! Misschien overweeg ik dit ook nog eens om te kopen, ik houd het topic even in de gaten :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:

Leuk! Ik had eerlijk gezegd geen idee of meer meiden dit soms deden, i.p.v. zelf tekenen. ;$ Dus hopen dat er meer reacties op komen!

Heb je foto’s van de tekeningen? Nu ben ik wel benieuwd haha.

Ik zal een paar lege posten! :]
Het zijn veel doodle tekeningen, maar er zitten ook wat realistischere tekeningen bij, met huisjes, uiltjes, etc.

ok 1 2 & 4 zijn gedraaid ;$
Voorbeeldjes (telefoon kwaliteit):

Ziet er leuk uit!
Is het een beetje dik papier zodat je met stift kan kleuren of kan dat alleen met potlood?

Ja het is aardig dik, gebruik nu zelf bij een pagina met cupcakes dikke stabilo stiften,
de donkere kleuren kan je een klein beetje zien aan de achterkant, maar komt misschien ook omdat daar amper lijnen staan. Denk dat als je gaat kleuren het meevalt :slightly_smiling_face:

Ik kleur het ook met stiften van Stabilo.
Het drukt niet door als je normaal kleurt, zelfs niet met zwart.
Alleen als je 10 x over dezelfde plek zou gaan denk ik wel…
Ik heb er al 1,5 af! :stuck_out_tongue:
Maak nog wel foto.

Nice! Heb je hetzelfde boek ook? :grinning:
Ik heb er bijna 2 af, ik zal ook posten vanavond. x

Oh shit dezd zag ik in de sale, maar toen heb ik 'm laten liggen. Klinkt toch wel heel leuk though!

Haha ja ik twijfelde ook! maar heb er toch wel plezier van ;$

Ga hem toch aanschaffen denk ik… krijg helemaal zin om te kleuren :grinning:

Super! Ik ga er twee afmaken ;]

Ja ik heb dezelfde! Alleen sommige stukjes zijn wel heel dun voor een stift… Misschien fine liners aanschaffen…

Ja klopt. ;'p is misschien wel leuk ja,
ik doe sommige dingen met potlood, sommigen stift. :stuck_out_tongue: niet-echt over na gedacht

kleurennnn!
vond kleuren en verven vroeger zo leuk!
misschien ga ik er binnenkort maar weer eens aan beginnen.

Leuk!
Je kan ook Mandala’s uitprinten, ben je ook wel even zoet! haha

Ja kan wel idd,
maar vond dit voor een tientje eigenlijk wel leuker. ;$

Oh dit lijkt me best wel leuk eigenlijk. Wil al heel lang weer beginnen met tekenen, maar dat duurt vaak langer en door mijn perfectionisme is het niet altijd ontspannend :’)