Het enige echte high tea topic!

Oooooh wat een fantastische recepten en foto’s, ik heb net gegeten maar ik zou er zowaar honger van krijgen :'D
En Octo wat en supergaaf servies! Ik ga zeker weten bij de kringloop kijken :grinning:

Graag gedaan :grinning_face_with_smiling_eyes:

…And cupcakes for all
ahahaha fantastisch :grinning:

Wat een geweldig topic! :bowing_man:

Ik wil graag een keer gaan high-tea’en, maar overal waar ik kijk, betaal je minstens 20 euro per persoon. Heeft iemand misschien leuke adresjes in Utrecht/Breda/in de buurt van Breda?

Beste.topic.ooit.
Ode aan Cupid voor het maken van dit en voor iedereen voor het posten van die recepten!
Ik heb ooit met mijn moeder een echte high tea gemaakt, met scones (was een heel goed recept) en battenburgercake, victoriaspongecake en al die echte engelse dingetjes :grinning:
Zal dit weekend even die recepten opzoeken!

Hier hebben we bij de Jumbo voor 2 personen €20,- vouchers, in zo’n ding met allemaal andere vouchers, maar ik woon niet bij jou in de buurt dus ik weet niet zeker of ze ze bij jou ook hebben.

Graag gedaan :smirk:
En klinkt super lekker! Ik wacht in spanning :smirk:

Oeh, leuk topic!

Hoewel er ook al een ander algemeen topic bestond :’)

Kon niks vinden en oh well, hij is 1 nog niet dicht en 2 die andere is dus niet echt actief

*foto volgt als het lukt*

batten berg cake:
[i]ingredienten
260 gram zachte roomboter
260 gram lichtbruine basterdsuiker
280 gram zelfrijzendbakmeel
6 eieren
snufje extra bakpoeder
vanille en amandel extract (ik gebruik de flesjes van dr oetker)
eetbare kleurstof. (orgineel roze, maar ik heb blauw en rood gebruikt)

jam
witte marsepein[/i]

verwarm de oven op 180 graden.
mix alle ingrediënten tegelijk met een mixer tot het een “smooth” mengsel is.
verdeel het beslag in twee delen, door het ene deel doe je amandel extract en een kleur (of je laat het cakekleur) het andere deel kleur je roze (of een andere random kleur) en je voegt vanille extract toe.
als je twee cakevormen hebt kun je ze allebei tegelijk bakken maar anders moet je ze apart bakken.
elke cake bak je voor 25-30 minuten.
als ze zijn afgekoeld snij je de bovenkant recht af, en je snijd ze verticaal in twee stukken.
als je vier “stroken” cake hebt lijm je ze met jam aan elkaar, zodat je een patroon hebt met twee kleuren.
aan de buitenkant smeer je ook jam.
dan kleed je de cake af met marsepein.

victoria sponge cake

ingredienten:
225 gram zachte roomboter
225 gram kristalsuiker
4 eieren
vanille extract, op gevoel
225 gram zelfrijzend bakmeel

verwarm de oven op 180 graden.
mix de boter en suiker tot een “fluffy” mengsel
voeg de eieren een voor een toe, plus het vanille extract
vouw de bloem er voorzichtig doorheen, om het luchtig te houden.
bak de cake in een kleine springvorm (18-20 cm) voor 20-25 minuten.
als de cake is afgekoeld:
snij de cake horizontaal door, en besmeer de onderste helft met slagroom en aardbeien.
strooi op het eind wat poedersuiker over de cake voor een leuk effect.

Ik krijg hier honger van.

Voor mijn moeders verjaardag gingen we ook high teaen,
en we hebben whoopies gemaakt, appeltaartjes in cupcakevormpjes (heel lekker en schattig!) en nog kleine cupcakes enzo gemaakt :slightly_smiling_face: