Het einde..

Hey,

Ik moet dit even kwijt , ik zit al de hele avond vol met buikpijn , ben er zelfs er misselijk van , en gewoon serieus overspannen…

Ik heb al 2 jaar een vriend , het meeste gaat allemaal wel goed , alleen soms heb ik het idee dat hij het niet helemaal begrijpt.

Oke het verhaal (probeer het zo goed mogelijk uitteleggen)

Ik heb buiten de basisschool nog geen enkele opleiding afgemaakt in mijn leven , echt super stom dat weet ik.
Ik heb een postraumatische stress stoornis omdat ik veel dingen heb meegemaakt in mijn leven , dus elke keer als er iets fout gaat , ontwijk ik de dingen liever.(waarvan ik altijd erg spijt hebt maar het gaat vanzelf)

(mijn vader was vroeger alcholist/agressief, mijn echte moeder heeft mij afgestaan en woont in polen waardoor ik bij mijn vader woonde , ik heb een heftige scheiding van mijn ouders achter de rug vol geweld , mijn vader heeft een hart aanval gehad(ik had hem gevonden als 1e) , en al mijn famillie leden waar ik echt iets mee had zijn 1 voor 1 overleden…)

Maargoed , er zijn vast mensen die meer dingen hebben meegemaakt,

Maar daardoor heb ik veel dingen niet afgemaakt ik mijn leven ,
en ik merk dat ik moeite heb met deze opleiding afmaken …(ik wil het zelf wel afmaken maar op een of andere manier lukt het niet)
Door concentratie problemen , die ik sinds dien heb.

Maar…
Mijn vriend smste mij dat als ik deze opleiding niet zou afmken het gwoon einde van de relatie is .

En dat vind ik nogal bot , ik snap dat hij een vriendin wil met opleiding en die komt er wel , maar ik denk dat ik iets meer tijd nodig heb.

Maar ik vind het ook een vervelend idee dat hij me niet gewoon een keer kan steunen … Hij is ook vaak bot , inplaats van dat hij het gewoon in real life zegt altijd via sms.

Wij hebben het thuis ook niet ruim qua geld waardoor ik niet elke opleiding kan doen , en hij is het type jongen dat thuis noooit problemen heeft gehad qua geld en de rest

Wat vinden jullie ervan?
Stel ik me aan , of wat moet ik tegen hem zeggen?
Ik vind het gewoon vervelend dat hij zo ineens de relatie zou verbreken door mijn studie

Ik hoop dat het n beetje duidelijk is , zoo moeilijk uitteleggen

Nee je stelt je niet aan;)

Maar ik denk niet dat hij het zo serieus bedoelt, ik denk dat hij iets anders bedoelt dan hij zegt. Om je te motiveren fzo?

Natuurlijk ken ik je vriend niet, dus ik kan je niet echt helpen

Maar heb je al wel eens met hem gepraat hierover?

Als hij echt van je houdt meent hij dat niet.
maar misschien bedoelt hij het als een soort motivatie? Omdat hij niet wil dat je helemaal niks doet?

Vertel hem dat het niet zo makkelijk is als het lijkt…
En ook dat dat een heel gemeen dilemma is!

Ik weet niet of hij het serieus bedoelt hij is wel erg presentatie gericht , hij doet een opleiding aan de uni.
Maar ik ben blij om te horen dat ik me niet aanstel.

Mr het is gewoon vervelend , ik heb al moeite met iets afmaken , en nu zet hij er extra druk op , door onze relatie op het spel te zetten.
Waardoor ik alleen nog maar meer gestresst raakt.
Heb er wel al eens over gepraat mr hij laat steeds doorschemeren dat presentatie erg belangrijk voor hem is.
Vind het een eng idee , dat hij mij zomaar zou laten vallen,
Terwijl ik hem gewoon neem hoe hij is , wat er ook gebeurd.

Ik denk dat hij dat gewoon doet als stok achter de deur, een negatieve motivatie voor jou om je opleiding af te maken.

Misschien kun je tegen hem zeggen dat je het waardeert dat hij wil dat je je opleiding afmaakt, maar dat je de manier waarop hij dat laat merken niet waardeert, dat jij je daarbij onder druk voelt staan, en of hij je misschein op een positieve manier wil motiveren.

Ik denk dat je eens met hem erover moet praten dat het je zo dwars zit.
Dat hij je beter met lieve woorden kan steunen dan zo…

Okee, het klinkt bot.
Maar ik snap hem ook wel een beetje.
Ik durf er weinig over te zeggen, want ik weet niet hoeveel moeite je hebt met je opleiding…?
Is het wel een opleiding op goed niveau voor jou, interesseert het je wel?
Het zou namelijk voor jouzelf ook heel goed en een overwinning zijn om hem wel af te maken.
Hij wil waarschijnlijk ook alleen maar het beste voor jou.
Niet dat dit nu de goede manier is om daarvoor te zorgen, maar okee.

Als je moeite hebt met zijn botte gedrag of het feit dat hij altijd smst ipv RL gesprekken, dan is het wel goed als je het daar met hem over hebt. Succes!

Heel eerlijk gezegd begrijp ik je vriend wel.
Als jij al zolang niks afmaakt, en hij werkt wel serieus aan zijn toekomst, is het voor hem niet echt leuk als jij niks doet. Dan zijn jullie niet echt op gelijk niveau.
En sowieso, als je het echt wilt (de opleiding) waarom zou je je dan druk maken? Laat hem dan maar praten…

ik snap hem niet eigenlijk naja wel een klein beetje…
maar hij moet je toch nemen om wie je bent, ik vind dat een opleiding daar niet zoveel mee te maken heeft,ik denk dat hij het gewoon fijner vind als jij een opleiding afmaakt, maar als hij echt vn je houd maakt hij het het echt niet uit als je met je opleiding stopt!

Wil jij stoppen met je opleiding dan dat hij dat tegen jou zegt?
Het verhaal heeft een beetje 2 kanten omdat jij heel veel hebt meegemaakt en daardoor voor jou het moeilijker is om aan iets te beginnen. Hij daarin tegen heeft het altijd al makkelijk gehad en kan moeilijker inzien dat het voor jou niet altijd makkelijk is geweest om een opleiding te starten/af te maken.

Ik snap wel dat hij dat zeg, alleen de manier waarop had wel anders gekunt. Ik weet natuurlijk niet of je deze opleiding afmaakt of dat je er mee gaat stoppen. Maar als je niet eens van plan bent om te stoppen vind ik die uitspraak onterecht.

Ik ben niet eens vanplan te stoppen idd , maar het was dat ik miss over wilde stappen nr bbl , omdat dat makkelijker was qua geld , want ik moet de opleiding zelf betalen , 500,- per maand , en bij bbl was het maar 150,- per maand , toen kreeg ik dus alweer n hele preek .
Mr idd ik snap hem ook goed dat hij wil dat ik een opleiding afmaakt , alleen de manier waarop , word liever gesteunt op een positieve manier , dan zo =)

Maar bedankt voor alle reacties!
Was wel ff fijn om andere meningen te horen!