Het een of het ander

uit verveling ben ik aan een verhaal begonnen dat ik wel met jullie wil delen.
het gaat over Amira, een meisje van 16 jaar, ze kent veel mensen, maar is altijd met haar groepje vriendinnen: Chloë, Melissa, Kim en Maaike.
voor de rest wil ik er niet zoveel over kwijt, dat zie je vanzelf wel, hier is het eerste stukje:

Ik loop over het schoolplein, school is weer begonnen. Bah, school. Dat betekent: vroeg opstaan, de hele dag naar domme leraren luisteren, huiswerk, toetsen en stomme verslagen. Waarom moeten we naar school? Wat heb je eraan als je wortel kunt trekken, of als je weet dat er 280 jaar voor Christus een of andere held leefde? ‘Amira!’ hoor ik opeens achter me. Melissa komt aangesneld. ‘Ik heb je gemist!’ Ik begin te lachen. ‘Je zag me Zaterdag nog, aansteller’. Samen lopen we over het schoolplein. Ik ken Melissa al sinds we nog mini’s waren. Sinds groep 2. We zijn sindsdien al beste vriendinnen, en we kennen elkaar door en door. ‘Dat ene lekkere ding zit bij ons in de klas hè!’ Zegt Melissa. Ik denk na. ‘Wie?’ Vraag ik verbaasd. ‘Sukkel, Lucas natuurlijk!’ Ik trek mijn wenkbrauwen op. Lucas… Donkerblond haar, ogen die net zo blauw zijn als de zee, gebruinde huid, ach je kent het wel. Niet mijn type. ‘Oh hij, pak je kans meid.’ Zeg ik zo onverschillig mogelijk. ‘Ja sowieso, hij is zó knap! En dan nog maar te zwijgen over zijn ogen en…’ Ik luister al niet meer, volgende week is het weer een andere stereotype boy die haar hart veroverd heeft. Zo is Melissa, een mannenverslinder, en elk slachtoffer valt voor haar charmes. Je weet wel, een onschuldig meisje spelen, lieve oogjes opzetten en de jongen is om. Ja, Melissa heeft me alle trucjes geleerd. Ze is wel lief hoor. ‘Luister je wel!’ Oh, ze was aan het vertellen over hoe knap hij wel niet is. ‘Ja, ja, ik luister…’

Inmiddels staan we bij onze kluisjes. Een groepje brugklassers komen voorbij lopen met rugzakken die nog groter zijn dan hun. ‘Kijk dat dan!’ Roept Melissa. ‘Sst, het is hun eerste schooldag!’ Ja, ik heb ook een hart. Hij is vaak gebroken, maar toch, ik heb er een. Chloë, Kim en Maaike komen aangelopen. Ons groepje is compleet. We geven elkaar een knuffel en natuurlijk begint Melissa over hotboy Lucas. Chloë rolt met haar ogen, zij is niet zo’n jongensgek, zij wacht liever tot haar prins op het witte paard voorbij rijdt. ‘Schat, wat heb je een leuk jurkje aan!’ Kim wijst naar het jurkje dat ik aan heb. Eindelijk, iemand die mijn nieuwe jurkje heeft opgemerkt. ‘Dankje’ Zeg ik met een glimlach. We praten nog even door en dan gaat de bel, op naar de eerste les: Wiskunde.

verder?

Ja hoor, alleen beetje standaard. Het trekt meer als je introductie pakkender is… =)

haha oke dankje voor de tip!
ik heb al vooruit geschreven maar ik zal eraan werken :flushed:
volgende stukje

Ik loop met Melissa naar het lokaal, Chloë, Kim en Maaike zitten in een andere klas. De leraar staat voor de deur met een veel te grote lach op zijn gezicht. Leuk, ik ben nu al weer toe aan vakantie. ‘Hallo dames, ik ben meneer Swinters, jullie wiskunde leraar.’ Ik schat hem tussen de 30 en 40 jaar, bruin haar met grijze plukjes, een gestreept overhemd dat wel antiek lijkt, een bruine broek en om het helemaal af te maken mooie bruine lakleren schoenen. Dat wordt wat. Melissa en ik gaan zitten. En daar komt Melissa’s prins voor deze week: Lucas. ‘Kijk, kijk!’ Ze stoot me aan. Hij loopt langs en lacht naar ons. ‘Oh my god! Hij lachte naar me, misschien wordt het wel wat tussen ons en kan die me helpen met wiskunde!’ ‘Je kan ook overdrijven hè’ ‘Nee serieus, hij is zó leuk!’ De deur gaat dicht. De les begint en we pakken onze boeken voor ons. Hij begint gelijk over domme formules die ik natuurlijk niet snap en krabbel maar wat in mijn schrift. Melissa doet hetzelfde, over, je raadt het al, Lucas. Ik schiet in de lach. ‘Doe niet zo stalkerig joh! Als die dat leest wilt hij je niet meer helpen met wiskunde hoor’ Ze kijkt Lucas’ kant op. Hij zwaait en lacht naar ons, of naar haar tenminste. Ach, wat een romance. De bel gaat en we lopen de klas uit. ‘Wacht even Ami, ik ga met hem praten.’ Oh, fijn, ik ben vervangen door die Lucas. ‘Heeeee, alles goed? Snapte jij wiskunde ook niet? Ik vind het zó moeilijk.’ Ik schiet in de lach. Vorig jaar stond ze gemiddeld een 7 voor wiskunde. Ze is een kei in ‘onschuldig meisje’ spelen. En hij hapt toe. ‘Echt waar? Ik wil je wel helpen hoor!’ ‘Echt waar?! Oh, wat lief van je! Ja, dat zou ik graag willen.’

Het is pauze. Chloë en Maaike komen aangelopen. ‘Waar is Kim?’ Vraag ik.
‘Ze moet de pauze blijven zitten, ze sprak de leraar tegen of zo.’ Antwoordt Chloë lacherig. Ja, Kim is niet bepaald een lieverdje. Ze moet elke week wel nablijven, strafwerk schrijven of corveeën. ‘Zullen we na school gaan shoppen?’ Zegt Maaike.
‘Ja goed idee, ik moet nog nieuwe schoenen.’ Ik kijk naar mijn schoenen. Versleten pumps van 8 centimeter.
‘Oké, afgesproken meiden!’
De bel gaat, op naar die o zo leuke Lucas.

Eindelijk, de eerste schooldag zit erop. Maaike, Kim, Chloë, Melissa en ik fietsen richting de stad. We parkeren onze fiets bij de Mac. Chloë loopt richting de Mac.
‘We zijn hier om te shoppen, niet om te eten!’ Zegt Kim.
‘Ja weet ik, maar ik heb honger’
‘Ja ik ook’ Ik loop achter Chloë aan. ‘Van school krijg je honger hoor’
De rest volgt. Een hamburger, Mcflurry en een grote cola later staan we in een schoenenwinkel. ‘Kijk deze!’ Roept Maaike blij.
Ja, ze heeft een goeie smaak, en ook de schoenen die zij aanwijst zijn weer prachtig.
Ik pas ze. ‘Waaaauw, ze staan je prachtig!’ Roepen ze in koor. Ik kijk op het prijskaartje. ‘90 euro?!’
‘Dat zijn ze waard’ Roept Melissa blij. Ik besluit ze te kopen.

Ik fiets tevreden richting huis. Ik heb pumps, een jurkje en een skinny gekocht. Mijn ouders gaan boos worden als ik ze vertel hoe duur die pumps waren… Ik zeg gewoon dat ze 30 euro of zo waren.
Ik maak de deur open. ‘Ik ben thuis!’
Mijn broer komt de trap af. ‘Hee, zusje. Wat heb je nou weer gekocht?’ Hij aait over mijn hoofd zodat mijn haar helemaal in de war zit. ‘Gaat je niks aan!’ Ik loop weg. Ja, hij is soms zó irritant. Hij heet Daniël, 18 jaar, type player en elk weekend komt die wel weer met een ander meisje thuis. Ik loop de keuken in en geef mijn moeder een zoen. ‘Wat heb je gekocht schat? Was het leuk op school?’
‘Ja ging wel’ Ik laat haar mijn aankopen zien en loop naar boven. Daniël staat in mijn kamer. ‘Wat doe je in mijn kamer?!’ Roep ik boos.
‘Chill, chill, ik zoek mijn pet’
‘Wat moet ik met jouw pet?’ Zeg ik al iets rustiger
‘Ja weet ik veel, kan toch dat die hier ligt’
‘Nee dat kan niet, ga mijn kamer uit!’
Hij kijkt nog snel rond en vertrekt. Ik doe mijn laptop aan en meld me aan op msn.

'Melissaa zegt:
schat! ik heb morgen bijles van lucas!
amiraa zegt:
haha bijles of een date?
'Melissaa zegt:
haha ja beide denk ik
amiraa zegt:
nou veel plezier dan
'Melissaa zegt:
haha dankje!

Wat een cliché. Zij krijgt bijles, ze gaan zoenen, wisselen telefoonnummers uit (als ze dat nog niet gedaan hadden) en leven nog lang en gelukkig.
‘Amiraaaaaaaaa, eten!’ Roept mijn moeder.
Ik loop naar beneden. Gatver, bloemkool.

het is nu nog beetje standaard, maar dat veranderd in de loop van het verhaal wel

nog tips ofzo? :flushed:

geen tips,
ga maar verder ik wil wel weten hoe het verdergaat. xd

De volgende dag sta ik bij mijn kluis als Maaike aan komt lopen. ‘Schatje!’ Ze knuffelt me.
‘Hee liefje, heb je het al gehoord van Melis? Ze heeft een date met die Lucas vanmiddag haha’
‘Ja ik weet het, ze had het verteld’
De bel gaat. Melissa is er nog niet. Vreemd.
Ik loopt richting Frans en daar staat Melissa met Lucas te praten, ach, ik had het kunnen weten.
‘Amiraaaaaa! Sorry dat ik niet naar je kluisje kwam, Lucas moest me nog wat uitleggen’
‘Oh, maakt niet uit joh’
Lucas lacht naar me. Wat ziet ze toch in hem?

Na school fiets ik richting huis. Lucas ging met Melissa mee voor ‘bijles’ bij haar thuis. Zaterdag is er een groot feest in Club Famous, een discotheek. Al weken kijken we ernaar uit, eindelijk weer helemaal losgaan! Maar ja, ik moet nog morgen naar school, overmorgen en Vrijdag. Als ik thuis aankom staat mijn broer in de deur opening.
‘Wat doe je?’ Vraag ik.
‘Mijn lieve zusje opwachten tot ze thuiskomt’
‘Oké, en nu serieus’
‘Ik was mama aan het uitzwaaien, die ging ergens heen of zo, en toen ik de deur dicht wou doen kwam jij er net aan, lief hè?’
‘Ja heel lief’
Ik loop naar binnen en trek mijn nieuwe pumps uit.
‘Ga je zaterdag ook naar Club Famous?’ Vraagt mijn broer.
‘Ja, jij?’
‘Tuurlijk, chickies hosselen’
‘Juist…’ Ik loop naar de woonkamer, Daniël volgt me.
‘En ik weet wel dat jij op boysjacht bent’
‘Daniël, doe normaal’
‘Hoezo? Je bent al zo lang single sinds-’ ‘Ja ik weet het wel!’
Ja, Chris, mijn lieve ex. Hij heeft me gedumpt voor platinablond wijf met teveel make-up op. We hadden een relatie van 10 maanden! Ik ben nog steeds niet over hem heen, maar thank god is er Ben&Jerry’s.
‘Maar je gaat dus zaterdag ook’ Onderbreekt hij me.
‘Ja je had me toch gehoord?’
Ik loop naar de keuken en schenk een glas cola voor mezelf in. Ik plof neer op de bank en zet MTV op. Mijn broer gaat naast me zitten. Wat wilt hij van me?!
‘Oké, wat is er met je? Wat moet je van me?’
‘Niks, ik wil tv kijken met mijn lieve zusje’
‘Hmm…’
Je zou zeggen dat we een hele slechte band hebben, maar we kunnen het wel goed met elkaar vinden. Behalve als hij wat van mij moet, zoals nu.
‘Oké, ik heb je hulp nodig’
Ik kijk hem verbaasd aan.
‘Je kent Mandy wel toch?’
‘Ja…’ Mandy, blond haar, cup D, om de dag een ander, slet, zit op VMBO-T, rookt en blowt, je kent het wel.
‘Nou, ik had haar vorig weekend mee naar huis genomen en toen…’
‘En toen wat?’ Ik neem een slok van mijn cola.
‘Ze is zwanger. Van mij.’
Ik verslik me en hoest.
‘WAAAAAAAAAT? Je maakt een grapje toch?’ Hij kijkt me bloedserieus aan. Zo’n blik die alleen mijn broer heeft als die écht eens serieus is. Zijn ogen vullen zich met tranen. Moet hij nou huilen? Hij huilt nóóit. Ik geef hem een knuffel.
‘En nu?’ Fluister ik.
‘Ik weet het niet Ami, het was maar een onenightstand, ik kan toch geen vader zijn?’
Ik laat hem los. ‘Wilt ze het houden?’
‘Ik weet niet. Ik heb opgehangen toen ze me belde, ik ben me kapotgeschrokken.’
Typisch Daniël. Problemen ontwijken. Hij vraagt altijd raad aan mij als hem iets goed dwars zit. En ik bij hem, typisch broer en zus.
‘Denk je dat zij niet is geschrokken?’ Mijn stem trilt een beetje. Oh mijn god, straks word ik tante ofzo. Mijn neefje of nichtje heeft een slet als moeder. Waarom nou háár?
Daniël staat op. ‘Ik weet echt niet wat ik moet doen Ami. Ik ken die Mandy amper’
‘Zo leer je wel van die onenightstands’ Oeps, slechte timing om dat te zeggen, hij kijkt me boos aan.
‘Jezus, ik vraag om raad, niet om commentaar! Ik ben geen debiel, ik weet heus wel dat het fout is!’
‘Oké oké chill… Luister, ga met haar praten, niet via msn of telefoon, maar face to face. Je denkt toch niet dat zij het wil houden? Zo is zij niet’
Daniël gaat weer zitten. Hij werkt zichzelf altijd in de nesten. Hij begint te lachen.
‘Wat is er?’ Vraag ik verbaasd.
‘Gewoon, ik ben echt zó dom dat ik het met haar heb gedaan. Ze was niet eens goed’
‘Ja dat hoef ik niet te weten hoor’ Ik gooi een kussen naar zijn hoofd.
‘Ik ga haar bellen’ Hij pakt zijn telefoon en loopt naar de gang.

Tijdens het avondeten zwijgen we allemaal. Normaal is mijn broer vol met verhalen waar mijn moeder weer om moet lachen, maar vanavond niet. Hij speelt een beetje met zijn eten en is erg afwezig. Mijn moeder verbreekt de stilte.
‘Hoe was jullie dagje?’
‘Gewoon’ Antwoord ik. Daniël reageert niet. Je denkt nu vast: waar is de vader? Mijn vader is overleden, anderhalf jaar geleden, door een ongeluk. Jep, ik mis hem verschrikkelijk. Het leven is anders als je je vader moet missen. Ik denk nog heel vaak aan hem.
Na het eten ga ik naar boven. Daniël zit op zijn kamer en de deur zit dicht. Ik besluit naar hem toe te gaan. Ik klop op de deur. Geen antwoord. ‘Daniël, mag ik binnenkomen?’
‘Je doet maar’ Ik maak de deur open. Hij ligt op bed. Ik ga op de rand van het bed zitten.
‘Gaat het?’
‘Ja kan niet beter’
‘Ik snap wel dat het kut is’
Hij gaat rechtop zitten. ‘Nee, natuurlijk snap je dat niet! Jij weet niet hoe het is omdat jij niet met iedereen rond zit te neuken!’
‘Heb je al met haar gepraat?’ Hij gaat weer liggen. Het is zó zielig om hem hier te zien liggen.
‘Nee, ik heb morgen met haar afgesproken om te praten’ Zijn ogen vullen zich weer met tranen. De mijne nu ook. Het is alsof we elkaars pijn voelen. Toen het net uit was met Chris steunde hij me, alsof hetzelfde hem was overkomen. Hij gaat weer rechtop zitten en geeft me een knuffel. ‘Dank je dat je er voor me bent lief zusje’ Een glimlach verschijnt op mijn gezicht. ‘En jij ook bedankt dat je er altijd voor mij bent’ Hij laat me los. Ik sta op. ‘Ik ga huiswerk maken, sterkte morgen als jullie gaan praten’ ‘Dankje, zal ik nodig hebben’
Ik doe de deur weer dicht. Zucht, huiswerk…

ik plaats vanavond nog wel een stukje!

De volgende dag op school is zoals alle andere schooldagen: Saai, vermoeiend, niet interessant en Melissa flirt er op los met Lucas. Natuurlijk heeft ze me alle details van haar ‘bijles’ gegeven, en zoals ik voorspelde: Ze hadden gezoend. Ze zitten aan elkaar geplakt lijkt het wel. Gelukkig is het vandaag woensdag. Overmorgen is het weekend, en Zaterdag dat feest. Ik ga Chris vergeten en helemaal los! Als het lukt tenminste…
‘En wat is het antwoord op de vraag Amira?’ Oh, ik was op school, dat is waar ook. Mevrouw Dekkers van Nederlands kijkt me streng aan. Shit, ik besluit maar een antwoord te verzinnen.
‘Nou, dat ligt er maar net aan hoe je het beredeneerd, mevrouw. Er zijn dus verschillende antwoorden mogelijk’
‘Oh ja, en welke zijn dat dan?’ Kut, ik heb haar nooit gemogen.
‘Ja, welke wilt u horen?’ Ze loopt naar mijn tafel toe.
‘Amira, let in het vervolg op, en ga niet uit je nek kletsen, oké? De volgende keer mag je je gaan melden.’ Pff, dat ging me nog goed af. Ik kijk naar Melissa. Die gebaart wat naar Lucas.
Ik ben nu al toe aan vakantie…

Als ik thuis kom zit mijn moeder op de bank thee te drinken. ‘Hoi liefje, hoe was je dagje?’
‘Ja ging wel, ben moe’
‘Nou, lekker vroeg naar bed vanavond’ Ze glimlacht naar me. Mijn moeder is een hele lieve en sterke vrouw. No matter what, zij houdt zich sterk. Toen mijn vader net was overleden had ik het heel erg zwaar, ik was gék op mijn vader. Mijn moeder was er altijd voor me als ik moest huilen. Zij zal het ook wel zwaar hebben gehad… Ze zei dat papa heel trots op me zou zijn en niet zou willen dat zijn kleine meid ongelukkig zou zijn. Ik weet niet waarom, maar mijn ogen vullen zich met tranen. Mijn moeder kijkt me geschrokken aan. ‘Wat is er liefje, is er iets gebeurd op school?’ Ze staat op en omhelst me. ‘Nee het gaat wel…’ Ze kijkt me aan. ‘Mis je papa?’ Ik kijk naar de foto van mijn vader die op het kastje staat. Ik barst in tranen uit. ‘Ja’ Snik ik. Mijn moeder neemt me mee naar de bank en troost me. ‘Ik zal wat thee voor je maken meisje’ Ze loopt naar de keuken. Ik hoor de voordeur dichtvallen. Daniël komt de huiskamer inlopen en schrikt als hij me ziet. ‘Ami, wat is er?’ Hij komt naar me toe gelopen en slaat zijn arm om me heen. ‘Ik mis papa’ Hij kijkt me lang aan.
‘Wij missen papa allemaal Ami. Hij was onze held en dat is ie nog steeds. Je weet toch wat hij altijd zei’ Ja, hij zei altijd dat als 1 van ons ongelukkig is, hij net zo ongelukkig zou zijn. Hij zou vast niet willen dat ik hier zit te janken om hem. ‘Ja, je hebt gelijk.’ Mijn moeder komt aangelopen met een kopje thee. ‘Gaat het Amira?’ ‘Ja, ja, het gaat wel.’ Ze glimlacht weer. Ik lach terug. ‘Weetje Ami, je hebt dezelfde lach als je vader’ Zegt ze. Ik lach door mijn tranen heen. Ik heb altijd op mijn vader willen lijken, hij was mijn held en mijn voorbeeld. Daniël staat op en loopt naar boven. ‘Huiswerk, roep me maar als het eten klaar is’ Zegt hij. Ik drink mijn thee op en praat wat met mijn moeder. Stik! Vandaag zou mijn broer met Mandy praten. Ik rond het gesprek af en loop de trap op. Ik klop op de deur. Harde muziek komt uit zijn kamer. Hiphop, hij is gek op hiphop, Daniel G noemde ik hem vroeger altijd. ‘Daniël!’ De muziek stopt en hij opent de deur. ‘Wat?’
‘Heb je gepraat met haar?’ Hij laat me naar binnen en ik plof op zijn bed neer. Hij gaat ook zitten. ‘Ja’ Zegt ie. ‘En? Wat zei ze?’
‘Ze laat het weghalen’
‘Je klinkt niet vrolijk’
‘Het is beter zo’ Hij glimlacht. Een opgeluchte glimlach. Blij dat het voorbij is.
‘Oké, dan ga ik maar. Ik wou dat even weten’
‘Laters’ Ik doe de deur dicht.

tips zijn altijd welkom he!

verderrr

Ik plof op mijn bed en doe oordopjes in mijn oren. Wat nou als Chris er zaterdag ook is?
Het is nu 2 maanden uit en ik ben nog steeds niet over hem heen. Wat zielig zeg.
Er speelt een zielig liedje af.
Rihanna - Cry
Hier heb ik dagen lang bij gejankt toen het net uit was met Chris, met een pot Ben&Jerry’s natuurlijk.

This time was different
Felt like I was just a victim
And it cut me like a knife
When you walked outta my life
Now I’m in this condition
And I’ve got all the symptons
Of a girl with the broken heart
But no matter what
You’ll never see me cry

Ik barst in tranen uit. Ik mis Chris. Hij was altijd zó lief voor me. Als ik het even moeilijk had kwam hij meteen naar me toe, zelfs in de stromende regen. Wat zou ik nu graag in zijn armen liggen…
Ik gooi een kussen tegen de muur.
Ik moet hem vergeten! Nu! Ga weg, voor altijd!
Tranen stromen over mijn wangen. Wat voelt het kut als je iemand moet missen. Chris, papa. De 2 belangrijkste mannen uit mijn leven, weg.
Ik sta op en kijk in de spiegel. Leuk, mijn mascara helemaal uitgelopen. Ik pak make-up doekjes en haal mijn make-up eraf, ik ga zo wel in bad of zo. Opeens zie ik iets achter me staan, en het is gelijk weer weg. Ik draai me om en mijn hart klopt als een razende. Wat was dat?

verderrrr

Eindelijk, het is zaterdag. Ik prop mijn tas vol met make-up en shirtjes en topjes. Mijn vriendinnen helpen me wel met wat ik aan moet trekken. Ik geef mijn moeder een zoen en stap op mijn fiets, op weg naar Kim.

Ik bel aan en Kim doet open. ‘Hoi liefje’ Ze geeft me een knuffel. ‘Kom binnen, de rest is er al’
We lopen naar boven en ze omhelzen me allemaal. ‘Oké, help me ik heb een kledingcrisis’ Ik haal alle topjes en shirtjes uit mijn tas en gooi ze op het bed. Meteen vliegen Chloë, Melissa, Kim en Maaike erop af. Chloë pakt een zwart met wit gestreept topje en gooit hem op de grond. Die niet dus. Melissa pakt een zwart glittertopje. ‘Doe die! Daar komen je borsten mooi in uit’ Roept ze blij. Ik schiet in de lach. ‘Oh, alleen om mijn borsten?’
‘Ja, je bent toch op jongensjacht’
Maaike stoot haar aan. ‘Hou je mond jij, doe deze’ Ze houdt een paars jurkje voor die van boven straks is, wijd uitloopt en dan van onder weer strak is.
‘Met een riem is die zo cute!’ De rest knikt instemmend. Ik zoek in de la van Kim naar een leuke legging.

Een uur later zitten we op en top op de fiets op weg naar Club Famous. Het is koud.
Eenmaal daar aan gekomen is het al heel druk. We parkeren onze fiets en onze hakken galmen over de straat. Iedereen kijkt ons aan en we worden nagefloten. Dat voelt goed!
We betalen entree en geven onze jassen af. We lopen richting de zaal en het is er al aardig vol. ‘Ik heb dorst!’ Gilt Chloë in mijn oor. Ik trek haar mee naar de bar en de rest volgt. Ik bestel een tequila, dat is standaard bij mij. Met de glas in mijn hand loop ik de dansvloer op. Maaike trekt me mee naar een podiumpje en daar gaan we dansen. We hebben zo overzicht over de hele dansvloer. De rest komt bij ons staan. Na ongeveer 10 minuten stoot Melissa me aan. ‘Kijk, Lucas is er, Lucas is Er!’ Ik zie hem binnenlopen met een paar vrienden. ‘Aaah, ik kan niet wachten om met hem te dansen! Dit is de eerste keer dat ik een jongen écht leuk vind, Ami. Ik ben nog nooit zo verliefd geweest!’ Ik glimlach. Ik weet niet waarom, maar ik vertrouw hem niet. Ik ben wel blij voor haar hoor. Ik kijk om me heen of er nog knappe jongens zijn en ik zie een bekend figuur. Ik kijk beter…
Chris! Dat ga je niet menen, wat doet hij hier?!

Verder =)

Maaike stoot me aan. ‘Wat is er?’ Ze kijkt dezelfde kant op als mij en waarschijnlijk ziet ze hetzelfde als mij. ‘Ami, trek je niks van hem aan, hij is het niet waard om je kut te voelen’ Ze pakt mijn hand en sleurt me naar de bar. ‘Na een paar drankjes voel je je vast wel beter’ Ze bestelt een tequila voor mij en een Bacardi voor zichzelf. Na een paar drankjes voel ik me al wat beter door de alcohol. We lopen de dansvloer op en ik zie dat Melissa met Lucas staat te praten. Ik vergeet al mijn zorgen en ga gewoon helemaal los. Maaike doet hetzelfde. Na een kwartier voel ik me een beetje moe. ‘Kom naar de bar, ik heb dorst’ Zeg ik tegen Maaike. We lopen naar de bar en ik word opeens op mijn rug getikt. Ik draai me om. Lucas?!
‘Hee, vind je het een beetje leuk hier?’ Hij lacht naar me. ‘Ja best wel’ Ik kijk om me heen. Kut, kut kut! Waar is Maaike? Of Chloë? Kim? En waar is Melissa?
‘Moet je niet bij Melissa zijn?’ Vraag ik.
‘Nee’ Hij lacht weer ‘Ik ben liever bij een leuker meisje’ Hij knipoogt. Gatver, bedoeld die nou mij?! Hij pakt me bij mijn middel en danst met me. Ik probeer me los te maken maar dat gaat niet, ik heb al teveel alcohol op. ‘Lucas, doe normaal’ Hij kijkt me aan. ‘Een dansje is toch niet zo erg?’ ‘Jawel, laat me los’ Ik kijk om me heen. Mijn broer moet hier toch ook ergens zijn? Een jongen tikt Lucas op de schouder. ‘Eeeeh, mattie’ Roept hij blij. Ik zie het gezicht van zijn ‘mattie’ niet goed, totdat er een licht op hem schijnt. Oh my god! Hij is zó knap! Hij is getint, lang, breed en zijn haar is gemillimeterd. Ik kijk hem heel lang aan. Hij kijkt terug. ‘Hey Luc, is dat je chick?’ Vraagt hij. Ik schudt hevig met mijn hoofd in de hoop dat hij me helpt. ‘Juan, hou je bek en ga weg’ Hij heet Juan… Juan, dat móet wel een latino zijn! Hij wilt weglopen maar ik pak zijn arm beet. Wat doe ik?!
‘Ik wil niet met hem dansen’ Fluister ik in zijn oor. Hij fluistert wat naar Lucas en hij laat me los. Mijn redder! Lucas loopt weg en Juan komt naast me staan. ‘En hoe heet jij, mevrouw?’
‘A-amira’ Stotter ik. ‘Mooie naam, ik heet Juan’ Hij lacht naar me. Oh mijn god! Die lach is zo mooi. Een jongen stoot hem aan. ‘Kom mee gap, probs buiten’
‘Ik moet gaan, ik spreek je nog wel Amira’ Hij knipoogt naar me. Aaaah, hij knipoogde. Ik zoek mijn vriendinnen. Waarom kan ik ze niet vinden?! Ik zie mijn broer. ‘Daniiiiiiiiiiii!’
‘Ben je alleen hier ofzo?’ Lacht hij. ‘Nee mijn vriendinnen zijn weg, heb jij ze gezien?’

‘Nee, sorry Ami. Nog boys gezien?’ Ik heb geen zin om het nu te vertellen, ik moet mijn vriendinnen zoeken en aan Melissa vertellen wat een zak Lucas is! ‘Nee, maar ik ga de rest zoeken, laters’ Antwoord ik snel en ik zoek verder. Opeens voel ik 2 handen voor mijn ogen. Ik schrik en ik draai me om en ik kijk recht in de ogen van Lucas. Oh nee! Hem weer.
‘Heeft je vriend niet duidelijk gezegd dat ik niet met je wil dansen?’ Zeg ik verveeld. Zijn ogen staan kil en ik word er een beetje bang van. Ik zie in mijn ooghoeken 2 meisjes die ik maar al te goed ken. Melissa en Kim! Ah gelukkig. Ik wil hun namen roepen maar voordat ik iets uit kan brengen voel ik Lucas’ lippen op mijn mond. Mijn hart gaat tekeer. Ik hoor een meisje schreeuwen en ik duw hem van me af. ‘Ben je gek in je hoofd ofzo?!’ Hij zegt niks en kijkt me alleen maar aan. Wat een zak! Ik had kunnen weten dat hij Melissa alleen maar gebruikte! ‘Nou, wat wil je van me?! Wat ben jij voor klootzak?’ Ik geef hem een klap in zijn gezicht en loop naar Kim. Kim zegt niks en kijkt me geschrokken aan. ‘Waar is Melissa?!’ Schreeuw ik bijna. Melissa moet het gezien hebben, als ze maar niks verkeerds denkt…
‘W-wat was dat?’ Zegt Kim geschrokken. Mijn ogen vullen zich met tranen. ‘Denk je dat ik het wou ofzo?! Hij danste eerst al met me en wou me niet loslaten, wat ik ook deed. En nu dit… Ik wou het niet, zag je niet dat ik hem sloeg?’ Wanhopig kijk ik om me heen. Kim pakt mijn hand. ‘Ik weet het meisje, kom we gaan Melissa zoeken, ik geloof dat ze boos is.’ We lopen naar buiten en daar zie ik haar op een bankje zitten. We lopen ernaartoe en ik hoor haar luid snikken.

VERDER

Verder ^^

‘Melis, je denkt toch niet dat ik het wou?’ Ze kijkt me aan. ‘Ik dacht dat je mijn vriendin was! Wat ben je voor kutwijf!’ Ze staat op en rent weg. Ik wil achter haar aan rennen maar Kim houdt me tegen. Zonder dat ik het door had rolden er tranen over mijn wangen. ‘Ga even zitten meisje, leg het haar later maar uit’ Ik ga zitten en zie dat er allemaal mensen van een afstandje keken. Leuk… Ik barst in tranen uit en Kim houdt me stevig vast. Ze pakt haar mobieltje en smst naar Chloë dat ze naar buiten moet komen met Maaike. ‘Ik kon er niks aan doen’ Snikte ik. ‘Ik haat die Lucas! Ik haat hem!’
‘Sst…’ Sust Kim. ‘Melissa snapt het wel als je het uitlegt, en ik was er zelf bij!’
Ik zie mijn broer naar buiten rennen en zodra hij me ziet stormt hij op me af. Ik moet nu nog harder huilen. ‘Ami, wat is er gebeurd?’ Ik kijk Kim aan en zij legt alles uit. Lucas die me maar niet los wou laten, dat hij me opeens zoende voor de ogen van Melissa… Wat een zak!
Daniël kijkt me geschrokken aan als Kim is uitgepraat. ‘Heb je al met Melissa gepraat?’ Ik schud nee. Ik zie dat Juan op een afstandje geschrokken onze kant op kijkt. Daniël ziet het. ‘Valt er soms iets te zien ofzo?!’ Schreeuwt hij boos. ‘Daniël, hou je mond, ik ken hem’
Juan komt onze kant op en Daniël bekijkt hem van top tot teen. ‘Is dat die Lucas ofzo?!’
‘Nee’ Antwoord ik. Juan geeft me een glas cola. Ik neem een grote slok en kijk hem met betraande ogen aan. ‘Ik heb het gehoord, ik snap niet dat ik nog bevriend met hem ben’
Ik glimlach. Daniël staat op. ‘Ik ga die Lucas zoeken, wacht maar tot ik klaar met hem ben’ En hij loopt weg. Juan gaat op zijn plek zitten. ‘En ik ben ook nog niet klaar met hem’
Er komen 2 meisjes onze kant op gelopen. Chloë en Maaike! Ze knuffelen me. Kim kijkt van Juan naar mij. Ze snapt het al denk ik. ‘Kom’ Zegt ze tegen Chloë en Maaike. ‘Wij gaan Melis wel zoeken’ En ze lopen weg. Juan slaat een arm om me heen. Ik kijk hem aan. ‘Oh, als je het niet wilt moet je het zeggen, omdat we elkaar nog niet zo goed kennen…’ Ik lach.
‘Jij bent niet zoals Lucas, dus jij mag het’ Hij moet ook lachen. Wat is ie lief als hij lacht!
‘Lucas is altijd al zo’n player geweest’ Zegt hij opeens. ‘Hij weet niet wat liefde is, en als hij zo doorgaat zal die het nooit weten ook’
‘Hij zit bij mij in de klas, maar ik wil geen seconde langer zijn rotkop aanzien!’
‘En anders ik wel, mij is ie kwijt als vriend’ Wat raar dat Juan zich zoveel aantrekt van een vreemde. Ik ben toch ook een vreemde voor hem?
‘Ik moet met mijn vriendin gaan praten’ Zeg ik. ‘Oké, dat lijkt me slim ja’ Ik wil opstaan maar hij duwt me zachtjes terug. ‘Maar jij gaat niet weg voordat ik je msn heb’ Lacht hij. ‘Als je het niet erg vindt tenminste…’ Ik moet lachen en hij haalt zijn telefoon tevoorschijn. Als we onze msn’s hebben uitgewisseld loop ik richting een steegje. Misschien zitten ze hier? Ik zie iemand in het steegje staan en het komt mijn kant op. Ik zucht. Nu moet ik met Melis praten. Maar als het licht van de lantaarnpaal het gezicht van de persoon verlicht, zie ik niet Melissa’s gezicht, maar die van Lucas! ‘Donder op! Ik wil niks met je te maken hebben, vieze klootzak! Je hebt het hart van een van mijn beste vriendinnen gebroken en als jij onze vriendschap hebt verkloot, zal ik maar gaan twijfelen of jij je volgende verjaardag mee zult maken!’ Hij zegt niks en kijkt me alleen maar aan. ‘Wat sta je nou te kijken hè? Denk je dat ik het pik wat jij hebt gedaan?! Hier kom jij niet mee weg en-’ ‘Amira, rustig…’ Ik hoor een bekende stem.
Ik zie Melissa aanlopen, haar ogen zijn rood en haar mascara is uitgelopen. Ik ren op haar af en omhels haar, lang. We moeten allebei heel hard huilen. ‘Sorry dat ik je niet geloofde Ami, ik ben een slechte vriendin.’ Ik laat haar los. ‘Hoe kun je zoiets zeggen?! Ik kan me geen betere vriendin voorstellen dan jij en de rest’ Lucas kijkt onze kant op en is niet bewogen. Engerd.
Melissa kijkt hem boos aan. ‘Wat sta je nou te kijken?! Debiel! Verdwijn uit mijn ogen!’ Hij beweegt nog steeds niet. Hij wilt zijn mond open doen om te praten maar doet hem weer dicht. ‘Oké, als jij niet gaat, gaan wij wel’ Melissa trekt me mee richting het bankje waar we eerst zaten. ‘Waar is de rest?’ Vraag ik. ‘Die zijn eten, ze vonden dat ik alleen met jou moest zijn’ Ze knuffelt me weer. Wat heb ik toch heerlijke vriendinnen. Ik glimlach. ‘Ik snap niet wat ik in hem zag!’ Zegt Melissa opeens. ‘Ik bedoel, hij is niet eens zó knap’ Ik begin te lachen. ‘Hij heeft wel een knappe vriend’ Melissa kijkt me aan. ‘Oelala, wie?’
Ik lach. ‘Hij heet Juan, en hij redde me toen ik niet uit Lucas’ greep kwam’ Melissa kijkt me met glinsterende ogen aan. ‘Ami is verlieeeeefd!’
Ik hou mijn hand voor haar mond en lach. ‘Sst, ik ken hem amper. Maar ik heb wel zijn msn!’ Ik zie mijn broer en hij loopt onze kant op. ‘Bijgepraat?’ Melissa en ik knikken. ‘Ik heb afgerekend met die Lucas, wat een kneus is hij!’ We lachen. Ja, zo is mijn broer. Als een jongen mij iets aandoet, heb je een probleem met hem. Dat was ook zo bij Chris. Chris! Waar zou ie zijn? Zou hij het gezien hebben? Zou die hebben gezien dat ik ruzie kreeg met Melissa? Oh god, als die het maar niet heeft gezien!
Melissa pakt mijn hand. ‘Kom, we gaan die Juan zoeken!’
Mijn broer kijkt me verbaasd aan. ‘Juan?’ Shit, ik heb geen zin om het hier nu uit te leggen. ‘Nee, ik vertel het later wel’ Hij kijkt me nog steeds aan. ‘Bedoel je Juan, getint, lang en breed?’ Hoe weet hij dat? ‘Ja…’ Hij lacht. ‘Hij zit bij mij in het voetbalteam, is een goeie jongen hoor’ Hij knipoogt naar me. Nou gelukkig is hij goedgekeurd door hem… Nu maar hopen dat hij ook wat in mij ziet. Melissa trekt me mee naar binnen en we lopen richting de bar. ‘Dus hij is lang, breed en getint?’ Zegt ze met een smile op haar gezicht. Ik lach. ‘Ja en hij heeft gemillimeterd haar’
‘Precies jouw smaak dus!’ We nemen een drankje en praten wat. Wat raar dat de rest er nog niet is. Iemand komt naast me zitten en ik kijk wie het is. Dat meen je niet…
Chris!

Oelalaaa ^^
ik had ook een keer een verhaal tegen een vriendin van mij opgehangen
dat Timor mijn spaanse liefde was xD en ik had hem ook Juan genoemt
en ze geloofde het XD

maargoed

VERDER

haha ja bij juan denk ik aan een hele knappe latino :flushed:
misschien komt er vanavond een stukje en anders morgen!