Het een kans geven

Hallo iedereen,

Ik schrijf hier niet zo vaak iets, maar ik heb jullie hulp nu nodig. Ik ben 20 jaar en zit op de universiteit. Er zit een jongen in mijn klas die 22 is. Ik weet bijna zeker dat hij mij leuk vindt en eigenlijk is er bij mij wel interesse, maar ik weet niet in hoeverre ik hem écht leuk vind. Het voelt goed als hij in de buurt is en we praten heel veel met elkaar. Ik zou graag een keer met hem willen afspreken zonder dat meteen blijkt dat ik hem leuk zou vinden (dit dus omdat ik er met die date achter wil komen of ik hem leuk vind en ik wil niet dat hij verwachtingen heeft). Hebben jullie nog ideeën hoe ik dit kan doen?

Ik heb zelf zitten denken over iets drinken, maar dat heb ik al eerder gedaan en dat zal hij vriendschappelijk opvatten.

Wat heb je te verliezen? Je kan misschien aankaarten dat het je leuk lijkt om met hem een film te zien, of zoiets.

Ik zou niet weten hoe je het kan doen, maar ik zou best duidelijk zijn erover. Eventueel kan je vragen aan hem of hij het misschien leuk vindt om iets te doen (kan hij invullen wat).

Of… I dunno. :’) geen inspiratie op dit tijdstip

Succes!

Ik heb niets te verliezen, en ik ben ook niet bang voor als ik iets voor hem voel verder. Maar ik wil wel graag weten OF dat zo is zeg maar :slightly_smiling_face: Ik wacht nog even af of er nog mensen zijn met goede ideeën, maar bedankt alvast!

Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten, ook met een studiegenoot. Ik wist in het begin ook niet zeker wat ik nou precies voelde (dit wist hij) en uiteindelijk hebben we het gewoon rustig aan gedaan & zijn we begonnen met daten.
Misschien kun je duidelijk bij hem aangeven hoe jij je voelt en dan alsnog iets afspreken. Good luck:)

Het hele idee achter daten is toch dat je elkaar leert kennen? Tijdens die dates kom je er wel achter. Je hoeft niet meteen smoor te zijn op date te gaan en gelijk een relatie aan te gaan. Doe het rustig aan date lekker en laat je niet tegen houden door deze gevoelens. Je vind hem leuk en wil hem graag beter leren kennen.

Je kunt toch gewoon na college zeggen; Zullen we anders even koffie gaan drinken in de stad?
Dat is niet echt date achtig, maar je kunt toch gewoon wat gaan drinken met hem :slightly_smiling_face: en ook niet echt eng om te vragen, toch…

Natuurlijk moet je het een kans geven.
Niet geschoten is altijd mis, stap in een nieuw avontuur.

Bedankt iedereen :slightly_smiling_face: ik ga hem volgende week maandag maar eens vragen of hij zin heeft om wat te drinken na colleges!

stuur em ouderwets een briefje :’) STIJL