het doet vreselijk veel pijn

Hee meiden,

ik hoop dat een paar van jullie de tijd willen nemen om dit te lezen, want de vraag die ik wil stellen heeft wel een goede uitleg nodig. Alvast bedankt.

ongeveer 2 maanden geleden kreeg ik met de aller leukste,en liefste jongen die ik me maar kan bedenken. Na 3 maanden bezig te zijn geweest, had ik nu eindelijk met m! Hij had voor dat we wat met elkaar hadden gezegt dat hij alles nog op een rijtje moest krijgen… Het ging niet zo heel goed met hem, en hij had veel aan z’n hoofd. Toch besloot hij om een relatie met me te beginnen want hij vond me vreselijk leuk. Ik was natuurlijk vreselijk blij! De eerste paar weken waren geweldig, we hadden vreselijk veel lol. Dit veranderde later een beetje. Hij had me eerder verteld dat ie een serieuze relatie wou, en ik had het gevoel dat het nog niet serieus was. Ik was onzeker over alles, want ik had nog nooit een relatie gehad. Verder betekende hij vreselijk veel voor me. Ik had mijn eerste x met hem gedeeld en hij zorgde ervoor dat ik niet meer zo onzeker was over mijn lichaam. (ik heb een openbuikje gehad en nu heb ik dus een hele raare navel.)

Het voelde alsof alle spontaniteit weg was, dat het allemaal een sleur was geworden. ik was daar kapot van en probeerde dat te veranderen, maar dat idee kreeg ik niet van hem. Ik had het gevoel dat hij al aan het opgeven was.
Soms maakte ik me zorgen of hij me nog leuk vond, maar die bezorgdheid ging weer weg wanneer hij me zoende en me heel verliefd aan keek.we hebben het die 2 maanden echt gezellig gehad, maar het was allemaal wel stressvol. Ik vroeg aandacht van hem, maar daar naast had hij nog zoveel andere dingen aan zijn hoofd. zijn ouder waren 2 weken op vakantie en meteen de eerste week liep zijn broertje brandwonden op, hij moets meteen voor ouder spelen. eerder had hij al flashback’s van zijn zusje die een paar jaar geleden bijna verdronken was, hij sliep al nachten niet meer. Hij heeft besloten om naar een psychiater te gaan, en ik heb hem verteld dat hij bij mij alles kwijt kon.

Ik zelf had ook heel wat dingen aan m’n hoofd, en dat besprak ik vaak met hem… misschien had ik dat niet moeten doen want waarschijnlijk was dit ook weer een last op zijn schouders. Ik kreeg het gevoel alsof hij geen tijd meer voor me had, en dat was ook zo. we zagen elkaar best vaak, maar het leek alsof hij nog heel verweg van me was… alsof ik nog steeds niet bij m was.Ook merkte ik in bed dat ik het initiatief moest nemen, ik moest met vrijen beginnen. daarna nam hij het wel over, maar ik voelde me wel heel onzeker er over worden.

Nu heeft hij het 2 dagen geleden uit gemaakt! Ik kon niet stoppen met huilen ik was helemaal kapot! Hij zei dat hij niks meer voor me voelde, maar dit zei hij met tranen in zijn ogen. Ik weet nog steeds heel zeker dat hij nog wel gevoelens voor me heeft. Hij zij dat het al weken weg was, en dat hij alleen aan het begin verliefd op me was. Ik geloof het niet! En ik weet ook heel zeker dat het ook niet zo is. Ik denk dat ie een tijd geleden, al afstand van me probeerde te nemen, omdat hij wist dat hij het allemaal niet kon combineren. In iedere geval… niet op dit moment! dat zei hij namelijk ook.Hij zei duidelijk in het gesprek: Ik kan het NU niet! Dat is een heel groot verschil met : Ik kan HET niet! toch?? Ik was zo in paniek met het gesprek dat ik hem een paar x heb gesmeekt om het nog te proberen. Ik zag aan hem hoeveel pijn en last het m gaf om mij zo te zien. op een geven moment werd hij boos, wat haast wel leek op machteloosheid.

het leek alsog hij dit MOEST doen maar het helemaal niet WILDE. Ik denk dat hij het liefste had gezegt dat hij ruimte nodig had en dat ie minder af kon spreken. Maar hij wist dat ik verwachtingen had en dat ik er aan kapot zou gaan als hij dit deed. Dus het beste was eigenlijk om het uit te maken, zorgen dat ik hem vergat en er wel toe in staat was om hem ruimte te geven. Ik heb nu zoveel pijn, en ik wil hem zo graag terug. Iedereen zeg dat ik het moet laten rusten, en dat ik het een plekje moet geven. Het is me al een betje aan het lukken door dit te schrijven. Maar ik wilde wel alsnog jullie mening horen.

Denken jullie dat het goed kan komen, wanneer hij alles weer op een rijtje heeft? En wat moet ik op dit moment doen als ik hem zie?Gewoon doen alsof we goede vrienden zijn, we weten tenslotte veel van elkaar. En gewoon een gezellige avond er van maken als we elkaar tegen komen in de kroeg. Ik wil namelijk niet dat het ongemakkelijk tussen ons word, want dat hoeft helemaal niet!

groetjes naomi

_Update

Gisteravond wou ik hem vertellen dat ik er voor hem was als goede vriendin, maar helaas reageerde hij een beetje raar. ik kon merken dat hij het moeilijk vond het achter zich te laten, terwijl het LEEK als of ik dat wel had gedaan.

hij had een beetje boos op me gereageerd, en dat ben ik later met hem uit gaan praten want ik wou niet dat dit vaker zou gebeuren. we waren eerst zo’n ruzieend stel, en later begon het eindelijk een beetje rustig te worden.ik merkte meteen hoeveel hij om me gaf, want hij kreeg tranen in z’n ogen toen hij zag dat ik het even moeilijk had. Het leek wel of we al onze emoties d’r even uitgooide, ik had ergens gehoopt dat hij me zou vertellen wat hem zo erg dwars zat… maar dat komt met de tijd wel.

ik ben tegen hem aan gaan staan, en knuffelde hem. ik zei dat ik altijd van hem zal blijven houden, en ik het heel erg ging missen onze relatie. Daarbij vertelde ik hem dat ik er altijd voor hem zal zijn, en dat hij alles bij me kwijt kon, en toen barste hij in tranen uit…ik weet dat het nog niet over is, maar ik kan het OP DIT MOMENT inderdaad (nog) niet veranderen. Nu ben ik er gewoon voor hem als goede vriendin en wil ik het leuk met hem hebben. Misschien als hij alles op een rijtje heeft, kan hij weer een relatie met me aan.

Probeer hem te steunen als vriend en als het goed komt dan kan je een stapje verder?

Hmm lastig, ik zou hem wat tijd geven en hem alles op een rijtje laten zetten. Hij wil nu duidelijk geen relatie dus ik zou je niet opdringen, maar wel er voor hem zijn als hij hulp zoekt en hem steunen, maar niet opdringen door de hele tijd te gaan bellen, smsen, krabbelen etc.

Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel vervelend voor je vind. Het is een vervelende, maar voor al lastige situatie waarin je terecht bent gekomen.

Je hebt het goed beschreven, maar echt in die situatie zelf sta ik natuurlijk niet, maar ik kan je advies geven (de vraag is maar of je er wat aan hebt, maar oke).

Op dit moment zou ik hem steunen als vriend, wanneer hij jou nodig heeft. Zorg dat het inderdaad niet ongemakkelijk in de kroeg wordt. En probeer met hem te praten over zijn gevoelens/dingen waar hij mee zit, maar dring niet op. Ik denk dat dit het beste en het meeste is wat je voor hem kunt doen. Het heeft tijd nodig om dingen een plaatsje te geven, maar dat betekend niet dat het als het weer beter met hem gaat (en met jou) dat het niets meer kan worden.

Succes & laat weten hoe het gaat, oke?!

Hij is nog wel verliefd op je, dat is duidelijk. Maar eerlijk? Met die jongen ga je onnodige problemen krijgen. De eerste 2 maanden zouden jullie op wolkjes moeten lopen en 'n sleur dat mag pas opduiken na 'n jaar ( of 2 zelfs)…Het is lastig om 't te aanvaarden wanneer je verliefd bent maar meid, dit gaat niet werken. Er zijn nog andere jongens op de wereld die jou èlke dag de zekerheid geven dat de relatie goed zit en wel omkunnen met hun persoonlijke problemen. Ik weet dat hij er niks aan kan doen maar dit is toch niet de relatie die jij wil? Hij sleurt je gewoon mee in een neerwaartse spiraal en dat weet hij zelf ook, daarom heeft hij 't uitgemaakt.

oh lastig, en naar voor je!
Ik zou hem nu gewoon met rust laten zodat hij alles op een rijtje kan zetten en hem steunen zodra je weet dat dat nodig en mogelijk is. Als hij er weer bovenop komt zou het natuurlijk wel weer iets kunnen worden (je weet maar nooit…) , maar ik denk dat als je hem dat nu gaat vragen alleen maar problemen veroorzaakt (ook voor hem). Succes!!

maar hij probeerd die neerwaardse spieraal te doorbreken en daar heeft ie tijd voor nodig.
ik weet zeker dat het hier niet bij blijft, daar vinden we elkaar te leuk voor.

nee ik zal het hem idd niet vragen want dan denk ik alleen maar aan mezelf, het gaat er nu om dat hij er weer boven op komt. want ik vind het vreselijk om m zo te zien.

ik zal het meteen laten weten;)

Jeetje, wat vervelend allemaal…
Ik snap hoe je je nu voelt, met dat liefdesverdriet. Heb zelf ook nachtenlang liggen huilen toen m’n vorige vriend (die in mijn ogen de perfecte jongen was) het had uitgemaakt. Maar geloof me, als je het allemaal even laat rusten en er wat tijd overheen gaat, kun je het een plek geven. Dat klinkt nu vast onwaarschijnlijk, maar na een tijdje voel je je beter. Zoals al gezegd: probeer je niet bij hem op te dringen, maar laat merken dat je hem wil helpen als hij het nodig heeft. Dus hou de rust erin, en veel succes gewenst!

Gisteravond wou ik hem vertellen dat ik er voor hem was als goede vriendin, maar helaas reageerde hij een beetje raar. ik kon merken dat hij het moeilijk vond het achter zich te laten, terwijl het LEEK als of ik dat wel had gedaan.

hij had een beetje boos op me gereageerd, en dat ben ik later met hem uit gaan praten want ik wou niet dat dit vaker zou gebeuren. we waren eerst zo’n ruzieend stel, en later begon het eindelijk een beetje rustig te worden.

ik merkte meteen hoeveel hij om me gaf, want hij kreeg tranen in z’n ogen toen hij zag dat ik het even moeilijk had. Het leek wel of we al onze emoties d’r even uitgooide, ik had ergens gehoopt dat hij me zou vertellen wat hem zo erg dwars zat… maar dat komt met de tijd wel.

ik ben tegen hem aan gaan staan, en knuffelde hem. ik zei dat ik altijd van hem zal blijven houden, en ik het heel erg ging missen onze relatie. Daarbij vertelde ik hem dat ik er altijd voor hem zal zijn, en dat hij alles bij me kwijt kon, en toen barste hij in tranen uit…

ik weet dat het nog niet over is, maar ik kan het OP DIT MOMENT inderdaad (nog) niet veranderen. Nu ben ik er gewoon voor hem als goede vriendin en wil ik het leuk met hem hebben. Misschien als hij alles op een rijtje heeft, kan hij weer een relatie met me aan.

Ik heb het paar maanden geleden zelf ook uitgemaakt met mijn ex omdat ik veel aan me kop had, en hij zelf ook. We maakten elkaar alleen maar gek. Ik had geen zin in zijn problemen erbij, ik wil een zorgeloze relatie.
Je kunt iets heel graag willen maar het moet van 2 kanten komen. Als hij nu even tijd voor zichzelf nodig heeft moet je hem die geven.

Oh en trouwens, eerst wilde ik het ook helemaal niet uitmaken, het moest idd, voor ik helemaal kapot zou gaan. Het deed me verschrikkelijk veel zeer omdat ik van hem hield maar ik kon er gewoon niet meer tegen om alles te verdragen, mijn eigen onzekerheden en zijn gezeik er nog bij, werd me teveel. Eigenlijk mis ik hem nu niet meer en ben ik toch blij dat ik er vanaf ben. We zijn allebei beter af zonder elkaar.

Eerst & vooral wil ik even zeggen dat ik je tekst ‘aangenaam’ vond om te lezen, je schrijft echt erg bondig. In tegenstelling tot sommige andere verhalen vond ik dit dus makkelijk & overzichtelijk.
Dit terzijde of course.
Hmm, wij kunnen natuurlijk heel erg moeilijk inschatten wat er nu precies in zijn hoofd omgaat. Het zou natuurlijk kunnen dat hij er even doorzit, en dat hij jou er niet mee wil belasten ( of misschien kan hij jouw ‘zorgen’ ook even niet aan door al die andere zaken. ) OF zijn liefde is inderdaad over.
Ik denk dat je nu echt moet afwachten. Hem smeken om een kans lijkt mij geen goeie oplossing, dat komt gewoon heel erg zwak over, en volgens mij moet jij sterk lijken zijn, dit kan voor hem een bevestiging zijn dat je wél sterk genoeg bent om met al die zaken om te gaan waar hij het zo moeilijk mee heeft, en dat je hem wél kan steunen. Maar nogmaals, dit is gewoon enorm lastig om in te schatten. Misschien geef je hem het best nog even tijd, en dan zie je wel hoe het loopt… Probeer misschien verder om hem toch te blijven steunen, want in theorie heeft hij jou niet bewust gekwetst…
En mocht dit allemaal niet zo zijn, kop op! Je vindt dan heus wel iemand bij wie je net zo gelukkig bent, of misschien zelfs gelukkiger! (:

Uit eigen ervaring weet ik dat zo’n periode héél lang duurt. Als jij bereid bent om héél lang op hem te wachten, dan moet je dat doen. Maar ik waarschuw je, dit kan mààndenlang duren, hoe hard hij z’n best ook doet.

Ik ben wel echt bereid om op hem te wachten, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik verder geen plezier kan hebbben. Daar bedoel ik niet mee dat ik nu achter allemaal jongen aanga, want dat kan ik gewoon niet! Ik ben bereid om te wachten, omdat ik zeker weet dat het hier niet bij blijft.