Het detox topic

Hee allemaal,

Binnenkort wil ik een keer mijn lijf ontgiftigen, kortom, detoxen. Ik vroeg me af of er meiden zijn die hier ervaring mee hebben en die misschien lekkere recepten of sites willen delen in dit topic. Ik hoop dat jullie je ervaringen willen delen en do’s en dont’s laat weten.

Ik hoop dat dit topic niet bestaat (ik kon het zo vlug niet vinden), als dat wel zo is zou iemand dan even een link willen sturen?

x

Uit pure nieuwsgiergheid: waarom ben je van plan dit te gaan doen?

Je kan beter altijd gezond eten dan een keer detoxen, dan is het niet nodig.

Ik eet over het algemeen wel gezond, de rede dat ik het wil uitproberen is meer omdat ik er veel over hoor. Ook een vriendin van mij heeft het pas gedaan en ze zei dat ze zich er energieker van voelde de dag erna (weet niet of dit kan kloppen). Weet ook eerlijk gezegd niet of ik het een hele dag vol zou houden. Dacht er zelf aan om overdag dan veel water/thee te drinken, een groene smoothie (dat vind ik overigens ook gewoon heel lekker). Ik hoopte alleen met dit topic nog tips te krijgen van mensen die het geprobeerd hadden en of ze lekkere recepten kennen.

Ik heb een keer 5 dagen een soort van detox gedaan! Ik at er dan wel nog zilvervliesrijst en ongezouten nootjes bij, omdat ik best een actief persoontje ben :slightly_smiling_face: Ik dronk 4 x per dag een shake. Ik maakte eerst alles in een keer en dat bewaarde ik in een grote fles in de koelkast, maar ik vond het zelf fijner om elke keer een nieuwe te maken, ipv de saaiheid van de smaken :stuck_out_tongue:

[size=2]Verder héél veel water bij gedronken natuurlijk.

[size=2]Mijn reden om het te doen was (en binnenkort weer te gaan doen), is omdat ik genen mis waardoor mijn lichaam veel medicijnen niet af kan breken, ondanks dat ik die medicijnen soms wel moet nemen. Het is inderdaad dat je ook een ‘‘langzame’’ detox kan doen door gewoon je eet en drink gewoontes aan te passen en daarmee langzaam steeds meer je lichaam te ondersteunen om van giftige stoffen af te komen. Al vind ik een detox een hele fijne start van zo’n periode! :slightly_smiling_face: En ik voelde me na die 5 dagen ook heel helder, actief, fitter, veel beter in m’n vel! Eerste 3 dagen waren redelijk zwaar, maar de 4e dag werd ineens een makkie! :slightly_smiling_face: