Het dagboek van Lilly

Lief dagboek,
Vandaag heb ik je gekocht. Na school ging ik naar de boekwinkel. Ik zag je liggen en dacht: die moet ik hebben. Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Lilly en ik ben 14 jaar. Mijn hobby’s zijn: dansen, lezen en TV kijken. Mijn beste vriendin heet Anna en woont naast me. We fietsen altijd samen naar school. Vandaag was de eerste schooldag, ik zit nu dus in de 2de. Het was best leuk om iedereen weer te zien. Er zit ook een nieuwe jongen in onze klas. Hij heet Leo en hij is best knap. Ik zit nu naast hem en Anna zit achter me, naast Angela. Dat is het populairste meisje van de school. Ik moet stoppen , mijn moeder roept dat we gaan eten. Tot volgende keer life dagboek!
-xxxjes- Lilly

Wat vinden jullie ervan??? moet ik verder of niet?:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:?

Het klinkt nu al als een standaard tienermeisje verhaal en naja daar hou ik niet zo van.

Indeed… Een beetje saai vind ik het. Misschien een langer stuk sturen? nu is het nog erg oppervlakkig

Ik ga vast verder:

Lief dagboek,
Vandaag is er zoiets raars gebeurd!!! Ik ging het eerste uur naast Leo zitten en hij keek me aan. Ik keek snel weg en toen lachte hij naar me! Hij boog zich naar me toe alsof hij iets wou zeggen. Ik weet niet wat hij nou wilde zeggen want precies op dat moment ging de bel en begon de les. De hele les durfde ik hem niet aan te kijken en ben ik gelijk toen de les voorbij ging weggelopen. De hele dag heb ik ontweken. Toen ik thuiskwam heb ik het aan mijn moeder verteld. Ze zei dat hij waarschijnlijk verliefd op me is!!! Dat kan ik me nauwelijks voorstellen want elke jongen op school is verliefd op Angela. Ik zei tegen mijn moeder dat hij gewoon aardig wilde zijn en liep snel naar mijn kamer. Wacht, ik zie iemand richting ons huis lopen. OMG het is LEO!!! EN hij belt aan . Oh shit ik hoor mijn moeder de trap aflopen. Nu doet ze de deur open. IK moet gaan mijn moeder vraagt of ik beneden wil komen…
-xxxjes- Lilly

Wacht maar af het wordt heel anders dan jullie denken…
( er komt veeeeel actie in voor)
xoxo MOi
ps: soms moet je ff doorzetten en wordt een verhaal leuker als het wat verderop in het verhaal is

Meer dan 3x een punt en meerdere uitroeptekens is not done bij het schrijven.
Sorry, ik vind het niets.

Niet echt iets voor mij, ik hou over het algemeen niet zo van verhalen in ‘dagboekvorm’ of iets in die richting tenzij het bizar goed geschreven is maar dat verwacht ik ook niet op het internet. Verder spreekt het me ook totaal niet aan wat betreft het onderwerp, sorry!

Lief dagboek,
ik schrijf dit vanuit ons huisje in Friesland. Het is alweer hersftvakantie. Ik heb een hele tijd niet kunnen schrijven omdat ik het te druk had met school. Weet je wat Leo kwam doen die middag?:face_with_raised_eyebrow: Niets! Raar toch??
Ik liep de trap af omdat hij voor de deur stond. Hij keek me aan en lachte naar me. Toen ging hij weer weg. Inmiddels ben ik van plek verandert en zit ik gelukkig naast Anna. Ik vond dat Leo de laatste tijd iets te klef werdt dus heb ik aan mijn mentor gevraagd of ik ergens anders mocht zitten. Maar om even terug te komen op de eerste regel, ik ben nu dus in Friesland. Het is wel iets anders dan Den Haag maar wel mooi. We zijn al een dagje naar Texel geweest omdat we daar heel dichtbij zitten. OMG dit geloof je niet!!! Je raadt nooit wie er aan komt lopen. Leo!!! Ik loop wel vast naar beneden om de deur open te doen.

Dat was weer zo raar! Ik deed de deur open en hij keek me aan. Hij zei niets en lachte naar me. Toe ging hij weer weg. Dit is precies hetzelfde als een paar weken geleden. Toen deed hij ook al zo raar. Wacht eens even. Ik zie een licht branden in het bos achter ons huisje. even mijn verrekijker pakken. Het was leo!! hij staat met een tentje op de bosrand en hij heeft een kampvuur gemaakt. Waarom kampeert hij hier??? Ik denk dat ik mijn ouders ga waarschuwen, want dit is echt niet normaal meer.
-xxxjes- Lilly

Spelling is niet overal correct, let op hoofdletters.
Niets voor mij, sorry.

ok ik stop ermee!! teveel negatieve reacties. Wel jammer maarja…

Het is echt niet goed. Als je zelf nog niet met hoofdletters kan schrijven/typen, is dit niets voor jou. De inhoud trekt ook op niets.

@degene boven mij: Bedankt he?? Schrijf jij een wat, kijken of dat zo goed is…

Naja ze geeft je alleen maar een tip hoor. Schrijven kun je of je kunt het niet of je moet hard oefenen. Ik had er zelf ook altijd veel moeite mee tot ik naar tips ben gaan luisteren en nu hoor ik van iedereen dat ik erg goed schrijf.

Hier ben ik het mee eens. Eerst moet je je spelling, interpunctie en grammatica goed hebben. Daar mogen dan altijd nog wel af en toe foutjes in zitten, maar om de zin is wel erg vaak. Daarna kun je je gaan focussen op verhalen schrijven. Probeer ook eens wat minder korte zinnen te schrijven en wat uitgebreider op gevoelens en gedachten in te gaan. Het is niet negatief bedoelt, maar je moet wel luisteren naar de tips van mensen, dat moet de reden zijn dat je hier een verhaal post. Je moet niet verwachten dat je alleen positieve reacties krijgt. Al je ooit een boek naar een uitgever gaat brengen, dan geeft die heus ook niet alleen positieve reacties, soms wordt je afgekraakt tot op het bot heb ik gehoord. J.K. Rowling is met Harry Potter ook tien keer afgewezen.

Kritiek moet je aankunnen, en ik zou oefenen op je spelling, interpunctie, grammatica, misschien gewoon op je Nederlands :’) Dit is puur opbouwende kritiek!