Het complete reinigingsplan voor een mooie huid

Voor dit uitgebreide reinigingsplan heb je waarschijnlijk niet elke dag de tijd,
maar stap 1, 5 en 7 horen wel in het dagelijkse ritueel. Vooral als je een lastige huid hebt en als je veel make-up gebruikt, zijn de stappen erg zinvol!’

Stap 1; Reinigen.
maak je gezicht schoon met een watje met wat reinigingsmelk.

Stap 2; Stomen
kook water in een niet al te grote pan,
zet de pan voorzichtig op tafel (leg er wel een onderzetter onder!)
en hou je gezicht er een paar minuten boven, het kan in het begin wat benauwd zijn, maar je moet door je mond inademen en door je neus uit.
De warme stoom opent je poriën zodat vuil makkelijk verwijderd kan worden

Stap 3; Dieptereiniging
Je poriën staan nu helemaal open.
Met een zachte scrubcrème kun je je huid nu perfect tot in de puntjes schoon boenen. Met superzachte hand, dat wel, want je huid is nu extra kwetsbaar

Stap 4; Maskertje
Nu je huid blinkend schoon is, en je poriën helemaal openstaan, kan je huid de verzorgende en voedende ingrediënten van een masker perfect opnemen.
Kies een masker dat past bij jouw huid type en geniet van de paar minuten ontspanning. Spoel een masker altijd met handwarm water af.

Stap 5; Poriën afsluiten
Met een gezichtstonic sluit je de poriën en verwijder je de achtergebleven restjes van het masker. Sprenkel een beetje tonic op een watje en dep je gezicht voorzichtig af.

Stap 6; Extra voeding
Je huid heeft het niet echt nodig, en het is ook best duur,
maar om het plaatje compleet te maken, zou dit het ideale moment zijn om een serum te gebruiken. Een serum is een extra boost voor je huid, een extra verzorging. Je gebruikt een serum onder je dag- of nachtcrème omdat het je huid beschermt tegen invloeden van buitenaf.

Stap 7; Dagelijkse verzorging
Tot slot verzorg en bescherm je je huid met een passende dag- of nachtcrème.

…?

Stap 1, 5, 6 en 7 moet je elke dag doen om resultaat te zien.

Inderdaad >.<

nee een serum hoeft niet persee :wink:

wat ik doe is altijd.

• gezicht wassen met koud water
  • gezicht afdeppen met handoek
  • cremé op me gezicht doen ( nivea soft )

1-2-3 clinique :slightly_smiling_face:

kan ooook (:

handig, ik doe zoiets 1x per week. anders doe ik gewoon reinigen, tonic, dag/nachtcreme

(:

dit vind ik echt te veel tijd kosten. ik zie toch nooit verschil ;p.

Ik haal mijn make up eraf, en was mijn huid met een washandje.
Soms even een tonic, als ik daar behoefte aan heb.

ik reinig het zo goed… en toch heb ik acne. fucking unfair

Haha me too !
ik doe altijd alleen :
een watje, met een vaag brutje erop en dan een paar drupjes water op het watje, me make up eraf halen en gezicht schoon maken. Dan soms slakkengel op, of soms strawberry & milkshake boddybutter erop. En dan slapen.
En 's ochtends doe ik eigenlijk niks, direct make up erop ;p.

Ik gebruik Garnier ExfoBrusher en die werkt heel goed.

Clinique!
Maar dat water koken ga ik niet doen, ik zie me echt al een verkeerde beweging maken en me verbranden.

Handig! Heb het allemaal gedaan behalve stap 6 want ik heb geen serum.
Ik denk dat ik dit wel 1 of 2 keer in de week ga doen voortaan :slightly_smiling_face:

Ik doe zoiets nooit , maar ik denk dat het tijd is dat ik ga beginnen!

hmm ik was mijn gezicht sochtends en savonds en haal mijn make up er af
en heb geen pukkels of wat dan ook :slightly_smiling_face: miss eens af en toe 1 en dan pak ik zo’n bye bye spot en de volgende dag istie weg ! gelukkig…

Ik had super veel last van meeeters en puistjes over mijn hele gezicht.
Sinds ik elke ochtend en avond mijn gezicht was met wasscreme van Boreade, dagcreme op doe van uriage (voor de vetten en gemengde huid, hersteld de huid en matteerd enz.), en snachts epiduo crème ( zit peroxide in) . Ik heb nu een vrij gave huid, minder vet en geirriteerd. nog steeds last van grote porien (weet niet wat ik daar tegen kan doen) en af en toe wat puistjes als ik ongesteld ben…maar that’s it! ben super blij met het resultaat. Als ik terug kijk naar foto’s van vorig jaar kan ik niet geloven dat ik al die tijd met zo’n slechte huid heb gelopen.