het christendom?

hoe denk jij over het christendom? geloof je in god? of juist niet…
plaats hier jouw mening/vraag/ervaring,
graag geen beledegingen, of wat dan ook als je het niet met een ander geloof eens bent:)

Ik geloof niet in een god, ben te nuchter daarvoor :slightly_smiling_face:
Ik denk hetzelfde over het christendom als alle andere godsdiensten. Bijbel, Koran etc…uiteindelijk allemaal hetzelfde alleen iets anders door vertaald. In grote lijnen komen ze overeen sowieso, maar een totale verkeerde interpretatie tegenwoordig.
Prima dat mensen erin geloven en daar heb k respect voor, zolang mensen ook respect hebben voor mensen die niet geloven ^^
En als ik ergens in zou geloven, dan zou het niet het christendom zijn omdat ik vind dat het best ver van me af ligt qua inhoud.

ik geloof niet in een geloof (?)
anyroad ik heb geen problemen met mensen die dat wel doen als ze het me maar niet opdringen en ik er geen last van heb vind ik het prima ieder zijn ding =)

okee haha ik geloof half zeg maar xD
ik geloof wel dt er een god is
ik geloof ook dat er leven na de dood is en
ik geloof ook in Reïncarnatie
maar dat verhaal over jezus en maria en adam en eva weet ik het nog niet hoor xD
die verhalen zijn voor mij zo wazig maar ja
xxxx

ik heb me communie gedaan ben gedoopt en ook het vormsel…
maar opzich geloof ik niet x’D

Ik geloof wel in iets daarboven, en in reïncarnatie, beschermengelen, etc.

ik geloof in god.

Jij deed 't stiekem alleen voor de cadeau’s xD

-

Ben atheïst.
Hoe ik erover denk?
Tjaa ik heb niet al te beste ervaringen met christenen, maar op zich heb ik er niets tegen. Als zij mij er maar niet mee gaan lastig vallen.
Daarbij zie ik (net als snobje) veel hoofdlijnen terug die ook in de thora en de koran staan.

geloof niet in god.
en van mij mag iedereen gewoon geloven in wat ze willen, zolang ze andere met rust laten. voor ieder geloof zijn er wel extremisten enz, en die verpesten het vaak voor de rest. dus van mij mag je gewoon je gang gaan…

Hetzelfde hier

Ik geloof dat er iets is na het leven maar wat wie hoe en waar moet je mij niet vragen

ik geloof niet
vind het maar een beetje gebrabbel
sommige dingen geloof ik wel zoals dat er iets is na de dood,
maar verhalen like adam&eva geloof ik niet.

Ik vind het ook raar dat er verschillende geloven zijn
met verschillende verhalen.

iets in die richting…

neegrapje. ik vond als ik gedoopt was dat ik de rest ook maar moest doen. om het maar ff af te maken ofzo x’D

Ik geloof in god
Hij heeft de aarde geschapen in zes dagen de laatste dag rustte hij
Jezus stierf voor onze zonden
Na de dood is er nog een leven eeuwig leven

Ik vind het onzin.

Een sprookje. Een niet eens zo heel boeiend sprookje, eigenlijk.

Eerst zien dan geloven :stuck_out_tongue: