Het camera-topic

Mijn excuses als dit topic al bestaat, ik heb het niet kunnen vinden.

Na het doorspitten van verschillende fotografie-topics, merkte ik dat er topics zijn over bewerken, inspiratie en het delen van foto’s met elkaar. Maar ik zag geen specifiek topic over camera’s.

Nu wil ik graag een spiegelreflexcamera aanschaffen, maar weet ik niet welke ik moet kiezen.
Het lijkt mij daarom wel een leuk idee om jullie ervaringen te delen. Hiermee help je anderen met het maken van een keuze. :slightly_smiling_face:

(tuurlijk, je kan recensies opgooglen… maar het leek mij leuk om het samengevat in een topic te hebben :grinning:)

Wat voor soort camera heb je? Wat voor mogelijkheden biedt het je? Is hij fijn in gebruik of zou je een andere aanbevelen? etc.

Ik hoop dat het topic jullie bevalt.

:camera:

:wave:
geenervaringmaareenupje

:dancing_women:

ik heb de sony alfa 350 een heel gemakkelijke camera. Als je een camera wil kopen pak dan een nikon,canon of sony. Ik heb hier nog 2 analoge liggen van nikon en canon en daar ben tevreden over

Weet er iemand nen redelijk goedkope camera die toch goed is van kwaliteit enzo?

Ik heb een Casio Exilim Z70 (compact camera), makkelijk dingetje en verder niet zoveel op aan te merken.
En een Canon EOS 1000D (spiegelreflex), vind hem heel fijn, echt een goede camera voor een beginnende fotograaf. (: (En hiermee zeg ik niet dat iedereen een spiegelreflex moet gaan kopen, juist niet. XD)

Heey

Ik heb een NIKON d3000. Ben hier heeel erg tevreden over. Het is mijn eerste spiegelreflex en hij is geschikt voor de beginnende, maar ook voor de wat meer gevorderde fotograaf! Hij heeft namelijk een hulpfunctie… maar die gebruik ik eigenlijk nooit… je kan gwn zelf alles instellen en enkele bewerkingen al uitvoeren op de camera. Ook heb ik een groothoeklens 18-55 VR en een telelens 55-200 VR.

Het is ook een lekker lichte camera!
Zou em cker aanraden!

X

hoeveel kosten die?

Hoi!
Ik heb een Olympus E420. Ik zou juist wat verder gaan kijken dan Nikon, Canon en Sony! Bij de wat kleinere merken, zoals Olympus en Pentax krijg je meer voor je geld =]. Je hebt dan wel wat minder keus in lenzen, maar bij Olympus hebben ze lenzen in verschillende prijsklassen en ze zijn beter dan de lenzen van Canon heb ik gehoord (vooral de kitlenzen!)
De spiegelreflexen van Olympus zijn ook erg klein en licht. Dat vind ik zelf superfijn!
Veel succes met je zoektocht ;p

Dit is echt handig :slightly_smiling_face:

Ik dacht eerst zelf ook aan een Canon EOS 1000D, maar jullie maken het nu wel moeilijk om te kiezen…

Up, up, up :guitar:

Ik heb een Canon EOS 50D sinds een paar maanden, ben er heel blij mee aangezien ik hiervoor vier jaar een Canon EOS 350D heb gehad en zeker het verschil merk. Heb er op dit moment nog maar 1 lens voor, Canon ef-s 18-200mm, maar ben van plan nog een lens van 35mm te kopen (vast brandpunt) omdat ik daar de meeste portretfoto’s mee maak.

Ja, ik wil ook wel eens weten wat goede camera’'s zijn en jullie ervaringen er mee, maar hoeft niet persé spiefelreflex ;p

Ik wil graag een Nikon D3000 maar ik zou wel willen weten of hij fijn is?

een canon 1000d is goed hoor! ik heb zelf een sony a200 ofzoo?

Is die sony goed?

:dancing_women: Meer recensies!

je kan wel een camera kopen maar jullie vergeten het belangrijkste “ligt jou gekozen camera wel fijn in handen?”.

Overigens heb ik een KONICA MINOLTA SLR en een SONY A700 DSLR (:
en a lot lenzen

Weet er iemand misschien of de Nikon D3000 goed is. En of Sony een goed merk is. Ik wil ook gaan fotograferen, maar daarvoor het je naar tuurijk eerst een camera nodig!

Ja, je hebt gelijk. Maar ik zou toch graag ervaringen van mensen willen horen. Zodat ik zelf kan pijlen of een camera goed of niet is.