Het bloed stroomt onder mijn nagels vandaan

Wat kunnen mensen toch ver gaan om de bloed onder je nagels te halen.
Ik heb dus een tijd geleden wat geflikt bij mn zusje. Het is verder allemaal uitgepraat, alleen elke keer als er íets is, dan haalt ze het wéér terug. Terwijl zij ook dingen heeft geflikt die niet door de beugel kunnen.
’ Nee jij mag mijn printer niet gebruiken, want jij heb (…) gedaan.’
’ Nee ik doe mijn muziek niet zachter want jij hebt…’
en ga zo maar door En dit doet ze op momenten dat er niks aan de hand is.

Ik weet dus echt niet hoe ik er mee om moet gaan. Als ik boos ben moet ik mn woede kwijt, en elke keer wil haar concertkaart verscheuren omdat ik weet dat ze daar naar uitkijkt. Of ik wil dr deur in trappen.

En net weer ruzie gehad, ik ben weg gelopen omdat ik het niet meer hield (ik wist dat als ik bleef, dan had ik een bord kapot gegooid op haar kop).
En nu mag ik geen stap meer op de beneden verdieping zetten omdat ik ben weg gegaan terwlijk we aan het eten waren.

Ik trek het gewoon niet meer

Ik ga even spelfout uit je titel halen… en verder…
up

Praat eens met je ouders en zeg wat je dwars zit. Misschien dat hun met je zusje kunnen afspreken dat ze niet dingen omhoog bijft halen.

Dat zeggen ze vaak genoeg. Maar mn zusje zoekt dan weer andere dingen om te klieren (zooooo kinderachtig). Heel sloom eten omdat ze weet dat ik nog een boel huiswerk moet maken, ‘perongeluk’ dingen vergeten mee te nemen, haar wekker expres door laten gaan terwijl zij al beneden zit te ontbijten. Van die dingen. Maar mn ouders kunnen wel zeggen; niet doen! Maar ze doet het toch.

succes ermee.
ik weet verder ook niks?

Oh dat heb ik ook ik haaaat mijn broertje
elke keer doet hij weer iets en dan zegt hij, ja dat deed jij ook
en hij houdt nooit op
dus ik hou het niet meer uit en doe ook weer wat
en zo gaat het maar door en ik irrriteer me echt aan alles wat hij doet want het is echt gewoon een kutjong agrutiasflvbhjavjdksjfklegrwenhgsngw

oke sorry dat was even mijn frustratie

Misschien dat je ouders haar straf moeten geven?

Klinkt bekend :stuck_out_tongue:
Alleen bij ons is het dan z dat ze op momenten heel aardig doet en vanalles van me wil. EN dan achteraf denk ik, ik ben ook veels te aardig voor dr.
:crazy_face:

Oh ik herken dit echt zo
of als mn broertje weet dat ik nog op de computer moet hem dan expres uitzetten, en dat doet hij dan omdat ik dat ook een keer echt perongeluk deed

Zó herkenbaar. x_x Ga eens met je ouders er over praten, of met je zusje.

misschien moet je eens serieus met je zusje praten, laten zien dat je het zat bent. laat haar beseffen wat ze doet, misschien beseft ze niet dat jij je er erg over frustreert. suc6

als ik met mijn broertje heb gepraat is het een halve dag goed maar bij het volgende conflict is het weer precies als eerst.

Ik kan me niet voorstellen dat ze dat zomaar doet.
Zoals je al zei, je hebt dr iets geflikt. Wss vind jij dat het goed uitgepraat is en zij juist niet.

Desnoods ga je met het hele gezin praten. Zodat je ouders er ook wat van kunnen zeggen. Het hoort gewoon niet dat je geterroriseerd word door je zusje.

Heel veel succes!

Probeer de band met je zusje te versterken. Ga eens met er gaan shoppen ofzo en leg haar uit dat je het niet leuk vindt en dat je liever zou hebben dat ze een vriendin van je is ipv het kleine irritante zusje

Ik word echt chagrijnig van die voorbeelen, t klinkt bekend :’]

Ik kan niks anders bedenken dan naar je ouders gaan dus naja suc6

owwww ik vind het echt zo vervelend voor jullie allemaaaaaal!!
ik heb dat nooit gekend, ik heb een hele lieve zus, en wens jullie veel sterkte!
(niet dat jullie hier iets aanhebben, maar toch)

Ik heb een goeie band met dr. Alleen als haar iets niet zind of ik heb iets verkeerds gezegt dan is t mis. Maar ik shop regelmatig met dr :stuck_out_tongue:

Nou ja kijk, het valt niet echt uit tepraten, maar ze vergeeft het me niet en dat laat ze merken op de meest verveledne momenten.
en ik ben natuurlijk ook niet heilig (A) maar zij zit vrezelijk in de pubertijd, ik denk seieus dat ze áltijd pms heeft.

Ze haalt wel een beetje oude koeien uit de sloot.

Ik zou 'ns tegen je pappa en mamma erover gaan zeuren…