Het belang van alcohol

Ik erger me de laatste tijd zo erg aan mensen die alcohol als een soort nationaal belang zien. Het lijkt wel of niemand van onze leeftijd een feestje of een evenement zonder alcohol meer leuk vind omdat je ‘zonder drank toch geen lol kunt hebben?’
Bij ons op school gingen mensen zelfs klagen dat er geen alcohol gedronken mocht worden op de examenstunt. (Hallo, het is school?)

Hoe belangrijk is alcohol voor jou en wat vind jij er van dat alcohol zo belangrijk wordt gevonden.

ik vind alcohol wel leuk, maar het MOET niet. zo kan ik er van genieten om als ik met vrienden een etentje doe daar gezellig een wijntje bij te drinken of achteraf een beetje whiskey. maar het moet niet om het gezellig te maken. hoewel ik moet toegeven dat ik wel losser ben als ik alcohol drink, wat zowel voor als nadelen heeft…

T is me nog nooit opgevallen hier eigenlijk…

Bij onze examenstunt was dan ook een overvloed aan drank en zelfs een tap bij het galgenmaal dus zeker geen klagende mensen…

Alcohol is totaal niet belangrijk voor mij en ik vind mensen die het ‘stoer’ vinden om veel te drinken ronduit dom. Ik heb er slechte ervaringen mee gehad met mensen binnen mijn familie en dat heeft mij zeg maar de downside van alcohol laten zien, dus ik heb er niks mee. Als ik alcohol drink is het echt om iets te vieren of omdat ik de smaak lekker vind, maar niet omdat ik dronken wil worden.

Alcohol boeit me geen zak. Vind het leuk om een keer een biertje te drinken, maar echt zwaar zat zijn lijkt me eigenlijk helemaal niet leuk.

Gaan jullie dan bijvoorbeeld ook wel eens uit zonder te drinken? Ik zit echt heel vaak aan de cola light tegenwoordig.

-

jep, heel vaak zelfs. ik lust zelf wel geen cola :wink: maar het komt best vaak voor dat ik uitga en geen druppel alcohol aanraak. ik drink eigenlijk nooit om te drinken, ik drink vooral tijdens of vlak na het eten bij vrienden. maar tijdens het uitgaan blijf ik er liever vanaf omdat je nooit weet wat ze in je drankje doen (oké heb je bij water ook, maar toch) en ik er echt weinig voor voel om ladderzat rond te lopen in een club waar de helft van de kerels toch uit is op seks… dan ben ik liever nuchter dankje feestelijk :slightly_smiling_face:

Ik heb helemaal niets met alcohol en als ik uitga drink ik eigenlijk alleen maar frisdrank. Zo nu en dan bij een etentje of iets dergelijks vind ik een glaasje wel lekker, maar meer ook niet. Ik vind mensen die denken dat alcohol belangrijk is zich eens even goed moeten laten nakijken en een leven moeten gaan zoeken.

Ik ga ook wel eens uit zonder te drinken, heb er geen problemen mee om een avondje aan de 7up te gaan.
Toch word je dan vaak bestempeld als ‘saai’ en ‘flauw’ en weet ik het allemaal nog meer…

En tuurlijk ben ik ook wel eens strontlazerus geweest en tuurlijk heb ik op een feest dat niet zo leuk was wel eens zoveel gedronken dat het wél leuk werd, maar het is voor mij niet het doel van de avond.

Alcohol is tot op zekere hoogte leuk, maar je kunt er ook in door slaan.
Als ik alcohol drink is het omdat het makkelijk is, of lekker, of gezellig bij het eten, maar nooit puur omdat het alcohol is.

Ik moet eerlyk zeggen; als ik nu op een feestje ben en ik was niet lam vond ik het geen leuk feest…

Maar op een gewone zaterdagavond zit ik ook wel eens aan de cola ofzo. Toch vind ik het gewoon leuk om van de kaart te zijn, ik woon dan in een dorpje met een heel gezellig kroegje waar iedereen zo is en geen enge rare vieze mannetjes ofzo.

trouwens, echt lam zyn dat heb ik nog nooit gehad, ik heb ook nog nooit gekotst, dat is echt zwaar kut.

Dus jij kunt het niet leuk hebben op een feest zonder alcohol? ^

Wel gewoon leuk, maar als ik er dan aan terug denk is het gewoon, oke… leuk.

Als ik veel alcohol op had dan is het WOOO VET FEEST, ZO GELACHEEN en dan ga je al die verhalen vertellen enzo.

slecht ik weet het, maargoed dat ik niet zo vaak naar feestjes ga ;p

dat heb ik ook wel; feestjes zijn altijd wel leuk en gezellig, maar als je dan wat gedronken heb (en alle anderen ook) dan gebeurd er altijd wel iets grappigs of bijzonders. en dat klinkt mss heel dom, maar het is in veel gevallen wel zo. sowieso, in mijn omgeving drinkt iedereen. (west friesland, je kent de verhalen wel)

Ja zo heb ik het ook! Ik woon dan in een klein dorpje op de veluwe, en daar maakt het niet uit of je lam bent. Het is dan allemaal veel gezelliger en lacht om de stomste dingen met mensen die je byna niet kent enzo

Tis voor mij niet belangrijk.
Drink weinig tot geen alcohol. Maar als ik wel alcohol drink, is het meestal sterke drank.
Ik hou er niet van om geen controle te hebben en ik kan me ook helemaal te pletter lachen zonder alcohol.

Ja iets grappigs; ten koste van iemand anders. Omdat diegene zo lam is dat hij/zij zichzelf voor schut zet.

Nee dat valt mee, Oke als iemand zo lam is dat die echt gaat kotsen en vervelend doen dan ist wel kut
Maar als iemand gewoon een beetje gezellig doet dan is er niks aan de hand, zo is iedereen hier!

Dus je doet het omdat iedereen het doet, dát is nog eens een goede reden om alcohol te drinken :’).

Hee, dit topic is er niet voor om mensen die wel graag drinken af te kraken of zo he. Gewoon om een standpunt neer te zetten en mensen hun mening te vragen.