Het almachtige Fanfiction topic

FANFICTION

Wat is fanfiction? Seriously, als je dat niet weet heb je heel wat gemist in je leven. De naam zegt het al fanfictie. Fictie geschreven door fans. Of ja, zeg maar gerust fangirls. Fictie geschreven door fans over van alles. Films, series, bands etc. Vaak worden personages geleend vanuit een serie of film of een echt persoon vanuit een band. Fans bedenken daar een verhaallijn voor en maken zo hun fanfiction.

(als er een prijs zou zijn voor dingen uitleggen zou ik niet eens genomineerd worden om hem te winnen, sorry daarvoor)

Een aantel bekende termen in de fanfiction wereld

AU - Alternative Universe
Collab - Afkorting voor collaboration, verhaal wordt dus in samenwerking door meerdere mensen geschreven.
Dark - Als ‘waarschuwing’ dat er vaak donkere elementen in een verhaal worden gebruikt zoals de dood, geweld,
Deathfic - een verhaal waarin (meestal) de hoofdpersoon overlijdt
Oneshot - een verhaal wat slechts uit één hoofdstuk bestaat
POV - Point of view, de ik-vorm in het verhaal
Shipping - om een relatie van twee personen aan te duiden, vaak hebben deze dan ook een shipnaam die bestaat uit een combinatie van hun voor en/of achternamen
Smut - seksueel getint verhaal

Een aantal sites om fanfiction op te lezen

www.wattpad.com
www.archiveofourown.org/
www.fanfiction.net/

oke dat was het saaie gedeelte. Nu komt het leuke.

Waar is dit topic voor?!?!?

Nou om over fanfics te praten want ja het is het almachtige fanfiction topic.
Fanfics delen.
Praten over ships
Je eigen geschreven fanfics delen

Waar is dit topic niet voor? (als je je er niet aan houdt kom ik je persoonlijk opzoeken om al je internetkabels door te knippen no fanfics for u anymore)
slowen over random shit want dat is niet de bedoeling van dit topic!

Modje insouciance (??) zal dit dan ook in de gaten houden en als iemand kut doet, voel je vrij om die persoon te reporten want dit zal het beste topic van gs worden want ja fanfics en dat moet niet verpest worden want dat zou zonde zijn.

Alle ships zijn welkom! Bash een ander niet om haar ships, sommigen hebben gay ships, sommigen hebben hetero ships (hahaha ik typte chips, hetero chips :"D) accepteer dat en doe er niet moeilijk over, ook niet als de personen in die ship niet daadwerkelijk homoseksueel zijn (of dat je er niet in geloofd)

HAVE FUN

Yay voor dit topic!

Yay. :grinning:

Ik lees trouwens helemaal niet zo veel fanfiction, maar schrijf het vooral zelf. En ik heb nergens opgeslagen welke goede ik gelezen heb, dus dat is lastig dan x’D

Tot nu toe zelf geschreven:
Michael Jackson 1
Michael Jackson 2
Twilight (wolvenkant) 1
Twilight (wolvenkant) 2
En ben nu bezig met mijn eerste Harry Potter fanfic te schrijven

Ik dacht dat AU altijd betekende dat het het door een Australiër geschreven was wow mijn hele leven was een leugen :’(

HAHA, wauw, dit vind ik grappig :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik wist niet eens wat het betekende, maar aan Australië had ik iig niet gedacht

Het is echt een doelstelling van mij om een keer een fanfictie te schrijven, dat heb ik nog nooit gedaan :cold_sweat: Het wordt waarschijnlijk iets van The Vampire Diaries of iets dergelijks, iets met supernatural-thingydingies :’)

HAHAH :")

tumblr kan er trouwens ook wel bij, bij de sites

Hetero chips :bowing_man:

Ik ben al heel lang op zoek naar een goede fanfiction/vervolg op CoHF van Cassandra Clare uit de TMI series… maar vind helaas alleen maar crap.

Zeg ik nog zo vaak dat iedereen me Sous mag noemen ;’’)

Ik lees atm vooral Larry (Louis en Harry van 1D, don’t judge) fanfics en hiervoor had ik een Zade (Zoe en Wade van Hart of Dixie) fase, maar daar zijn echt verdraaid weinig fics over. Larry heeft er veel meer, het is echt chill.

Waarom zouden we judgen? Het is fictie (:

maar ik had het wel goed gedaan!!!

Dat klopt! Such proud.

Over Larry fanfic gesproken: dit Tumblr account raadt best goede aan. Hij/zij schrijft er zelf ook eentje, maar daar ben ik niet van onder de indruk, maar de recs zijn best oké.

http://www.wattpad.com/25822012-you-take-my-fears-larry-stylinson-au-chapter-1

Ik lees deze nu c: Niet zo heel geweldig geschreven en Harry in een rolstoel met een lichamelijke handicap is eh, heel wat anders, maar hij is wel schattig!!

Wie weet er een goede HP fanfic die al is afgerond?
Engels of NL maakt niet zoveel uit.
(En ik vind het stom als Harry gay is, dus dat hoeft ook niet)

Leuk topic :slightly_smiling_face: Ik heb zelf nog nooit geprobeerd een fanfic te schrijven, maar door Voldemort ben ik ze wel leuk gaan vinden om te lezen :stuck_out_tongue:

Wat is trouwens jullie mening?
Ik schrijf momenteel een HP fanfic en ben van plan om later ook 16+ stukken voor dat verhaal te schrijven…
Máár… Het past zó niet bij Harry Potter op J.K.'s manier zegmaar… + dat ik een aantal jongere lezers heb…
Is het een goed idee om in het werkelijke verhaal mooi te omschrijven ‘dat ze een fijne nacht beleefden’ en dan een link te plaatsen naar waar de 16+ omschrijving staat?
Ofzoiets?
Ik twijfel hier echt over, ook al is het nog ver weg.