Het algemene zonnebank topic

Onder de zonnebank gaan, goed of niet goed?
Iemand ervaring mee ?

groetjes

Nou, goed is het niet. Maar om nou te zeggen dat het echt slecht is klopt ook niet.
Had ergens gelezen dat onder ze zonnebank beter is dan dat je onder de brandende zon gaat liggen. Was ook op tv een keer.
Zolang je maar niet te vaak gaat. Dus niet elke week! 10 keer per jaar is genoeg, dat was volgens mij de grens tussen goed en slecht.

dankje voor de uitleg xx

Als je 10 keer per jaar moet gaan kan je het beste nooit gaan, want je ziet de resultaat pas na minimaal vier keer achter elkaar gaan (althans bij mij).

Bij mij was dat niet het geval. Je zag het al na 2x.
Maar als je een beginner bent en je hebt het nooit gedaan, dan moet je wel eerst ong. 3/4 keer in ongeveer 5 weken ofzo gaan. Dan heb je een kleurtje. Daarna is het beste om minimaal 1 keer per maand te gaan.

Ik ga altijd in de lente alvast wat opbouwen onder de zonnebank en ik bouw het altijd op. Ik begin met 3 keer in de week 10 min. Daarna 2 keer in de week 15 min. En dan nog heel af en toe. Die 10 en 15 min. zijn trouwens per kant.

Jaa ik wil ook onder de zonnebank voor mijn gala, een lekker kleurtje is dan ook net zo leuk :3
Maar ik hoef meestal maar 2/3 keer te gaan, want na 1 keer zie je al resultaat bij mij. Ik word heel snel bruinn

Je kan het beste eerst wat vaker gaan totdat je de goede kleur hebt, en het dan langzaam afbouwen totdat je nog maar 1x in de 2/3 weken gaat om het bij te houden.
Ik heb een keer gehad dat er wespen uit de zonnebank kwamen, doodeng! Volgens de receptioniste gebeurde dat wel vaker. Nu durf ik niet meer

Wtf o.o wespen!
Nou durf ik er ook niet meer in :’)

hoe kunnen er nu wespen uitkomen ? ;o

dankje voor de reactie, en ja ik ben een beginner :grinning:

ik ga wel vaker onder de zonnebank, maar vaak gaan is niet goed…ik heb wel vaker gelezen dat je per jaar maar max 6x eronder mag…sowieso maakt de gemiddelde mens al te veel zonuren mee.
en kijk naar mensen die jarenlang onder de zonnebank zijn geweest, van die verlepte superbruine vrouwtjes met overal pigmentvlekken…
maar goed, je kunt het wel doen, maar niet te vaak

en oja, neem dan ook niet een zonnebank dat niet geschikt is voor jouw huidtype, zeker als je een beginner bent.

Smeer je ook in, je hebt van dat speciale spul voor onder de zonnebank.
Ik ga meestal maar 6x en dat verdeeld over 2/3 weken en dan 'n halfuur per keer (kwartier per kant)

dankje voor al jullie tips! xx

up

omhooog

up

Ik doe niet aan de zonnebank, dat geeft juist een andere bruine kleur. Ik vind dat je vaak wel een verschil ziet tussen zonnebankbruin en zonnebruin :stuck_out_tongue: Maar als ik jou was zou ik nu gewoon in het zonnetje zitten, is ook lekker en ik ben ook al aardig bijgekleurd daardoor (;

He is niet echt goed enzo, en bij sommige mensen komt de kleur bruin er heel raar uit te zien vind ik als diegene onder de zonnebank is geweest. er was namelijk een jongen op school en die had ik een paar dagen niet gezien en toen zag ik hem later opeens weer na een paar dagen en toen had hij dus opeens een hele oranje/bruine kop echt een hele rare kleur en het zag er sowieso niet uit xd

maar als je onder de zonnebank gaat moet je je wel goed insmeren vooral ook als je er nog nooit onder bent geweest en je moet ook op het begin maar heel kort gaan, en dan steeds langer.