Het algemene 'vragen en tips voor je Youtube-kanaal' topic

Hey meiden!

Ik heb gemerkt dat veel meiden een Youtubekanaal hebben of starten of willen starten. Zelf ben ik er ook eentje gestart met filmpjes van de sims, maar moest eigenlijk een beetje rondzoeken wat het nou allemaal handig was.

Ik weet lang niet alles, dus de dingen die ik weet zet ik hier neer. Mocht je ook tips hebben - laat het weten en ik zet het hier in! Ik denk dat dit een handig topic zal zijn voor degenen die een kanaal hebben en nog vragen hebben en voor degenen die heel graag willen starten.

Je kanaal aanmaken
Hier is een video waar je heel goed kunt zien hoe je een kanaal aanmaakt: How to make a YouTube Channel April 2016 (December 2014) Tutorial - YouTube
Het is wel in het Engels, maar denk dat dat voor de meesten geen probleem is. En anders kun je aan de hand van wat hij aanklikt wel zien wat hij doet.

Kanaalbanner
Optimale formaat hiervoor is 2560x1440 pixels. Deze kun je aanmaken in photoshop of paint of een ander bewerkprogramma dat je hebt. Ik zal hieronder ook nog zulke programma’s neerzetten en erbij vermelden welke gratis zijn.
Je kunt op Bannerafbeelding toevoegen klikken en wanneer je al een banner hebt staat er een potloodje rechtsbovenin waar je op kunt klikken en vervolgens Bannerafbeelding bewerken.

Kanaalpictogram
Dit is het plaatje van je kanaal, deze zie je linksboven in je banner staan. Kun je zien als je avatar van Girlscene. Deze kun je bewerken op Google+. Ook dit kun je weer doen door op het potloodje te klikken. (Nu weet ik niet of het anders was als je nog helemaal geen afbeelding had).

Thumbnails
Thumbnails is het plaatje dat je zien bij je video. Je kunt bij het uploaden beelden uit de video kiezen die zijn geselecteerd of juist iets uploaden dat jij hebt gemaakt. Dit is iets waarmee je mensen kunt trekken om jouw video te bekijken. Ook dit kun je weer in een bewerkprogramma maken. De afmetingen hiervoor zijn 1280x720 pixels.

Kanaaltrailer
Ook dit vind ik weer iets handiger met een filmpje (weer in het engels, maar je ziet wat hij doet): How To Add Channel Trailer to YouTube Channel [2015] - YouTube
Als kanaaltrailer kun je een filmpje maken met wat je doet en waarom, maar je kunt ook een video kiezen die je bijvoorbeeld al hebt geupload.

Ik maak dus geen filmpjes waarbij ik zelf te zien ben, dus ik heb er geen verstand van welke camera’s daar goed voor zijn. Dus als iemand dat weet, let me know!

Bewerkprogramma’s voor afbeeldingen:
Photoshop
Paint (maar daar kun je niks mee)
Paint.net (http://www.getpaint.net/index.html) Heeeel fijn programma dat gratis is. Je kunt meer dan met paint en op youtube kun je weer video’s zien hoe je daar mooie thumnails mee kan maken, maar je kunt niet zoveel als met photoshop.

Bewerkprogramma voor video’s:
Windows movie maker: Ja zelfs met deze kun je nog best leuke video’s maken. Je kunt knippen en plakken, tijd sneller laten gaan en effecten inbrengen.
Meer weet ik niet, dus tips zijn welkom!

Opneemprogramma als je games wilt opnemen:
Action!: Is een gratis programma waarmee je beeld van je computer en geluid kunt opnemen. Als je een microfoon inplugt kan hij dat geluid ook opnemen als je wilt.
Fraps: Hier weet ik eerlijk gezegd niet heel veel van, maar voor deze moet je wel betalen.

Ik ben ook nog niet lang bezig en heb ook weinig viewers dus alles weet ik écht niet. Ben het ook net allemaal aan het ontdekken en miste dus een topic al dit waarbij we elkaar konden helpen. Hoop dat jullie er ook wat aan hebben en tips willen delen met andere meiden!

Ik heb sinds kort een youtube kanaal en begrijp niet helemaal hoe je je pagina veranderd. Door er standaard filmpjes op te zetten zegmaar.

Weet iemand een goed bewerkingsprogramma voor windows dat gratis te downloaden is? En geen windows movie maker

Als je een imac of macbook hebt kun je altijd imovie gebruiken.

Leuk topic ! Up :upside_down_face:

Ik wil zelf heel graag vlogs maken van dingen die ik doe/vakanties maar dan zonder gepraat erbij, meer met muziek. Ik vind het alleen lastig wat voor camera ik hiervoor kan gebruiken. Ik dacht aan een go pro.

als je een beetje technisch bent, adobe premiere. Je moet er wel voor betalen oficieel maar er zijn ook wel maniertjes waardoor je niet hoeft te betalen :smirk:. Maar dat is nog wel een redelijk lastig programma.
Verder ben ik niet zo bekend in de programma’s voor windows.

Ik bewerk altijd het ‘makkelijke’ zeg maar, dus het knippen en plakken met Windows Movie Maker, en de rest, het uitgebreidere met Sony Movie Studio 13 Platinum. Is wel betaald.

Weet iemand een programma waarmeej e tussendoor dingen eruit kunt knippen en niet alleen begin tot eind net als bij movie maker voor windows

Ook bij movie maker kun je dingen er tussenuit knippen. Gewoon tool voor knippen gebruiken en dan de balkjes verschuiven

Tool voor splitsen is zelfs nog veel makkelijker. Je klikt op splitsen aan het begin van het stuk dat je weg wil hebben en aan het eind van dat deel, en dan kun je het zo in een keer eruit halen.

Ik wil graag wat meer grappige/spontane video’s op mijn YouTube kanaal plaatsen, maar ik ben even inspiratieloos…

Wat vinden jullie leuk om naar te kijken op YouTube / Wat voor video’s willen jullie zien?

Ik vind lookbooks altijd leuk! Maar das niet echt spontaan hmmm. Wat ik nog wil doen voor mijn kanaal is mijn bucketlist voor deze zomer afwerken! Bijvoorbeeld van dat kleurpoeder gooien op witte kleding, en dan in slowmotion zetten. Ook een expectations vs reality is altijd vet, met iets zoals leren voor de toetsweek. En challenges zijn leuk!

Okay beetje veel tekst, maar hopelijk heb je er wat aan haha

@Simoonsel Thanks hier kan ik wel wat mee :slightly_smiling_face:
Heb in ieder net een ‘Wat High School Musical ons geleerd heeft’ filmpje online gezet!

Leuk topic! Ik doe zelfs sinds een jaar YouTube maar wil er eigenlijk veel actiever mee zijn maar vind het best wel moeilijk om te verzinnen.

Iemand enig idee hoe je je kanaal in je video kan zetten waardoor je meteen op abonneren kunt klikken? Veel YT’ers hebben dat!

Die functie kan je vinden bij videobeheer → aantekeningen → spotlight
Succes!

Bij mij staat er na videobeheer geen aantekeningen! Ik heb wel dit, maar ik mis de ‘abonneer’ knop erbij:

^^
Waarschijnlijk komt dat omdat je of ben ingelogd op je eigen account of helemaal niet bent ingelogd. Als ik ingelogd ben en mijn muis op dat plaatje hou, is de abonneerknop wel zichtbaar. Is dit wat je bedoelt?

Nog even iets anders. Qua bewerking gebruik ik het liefst Sony Vegas Pro, dit is een betaald programma, maar hij is ook gratis via andere manieren te downloaden. Deze trial is ook wel heel chil: http://www.sonycreativesoftware.com/download/trials/vegaspro

Ook is Magix een goed bewerkingsporgramma, en daarvan kan je geloof ik de proefversie voor een maand gratis gebruiken. Daarna moet je ook betalen, maar deze is waarschijnlijk ook wel ergens gratis te vinden.

Ah superchill! Dan weet ik zeker dat hij het zo doet! Top, dankjewel voor het kijken!

ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag haha:
Ik ga binnekort verhuizen en vind het zelf heel leuk om zoon soort vlogs te bekijken, zijn andere daar ook in geintereseert of is het een no go en niet aan beginnen :slightly_smiling_face:

Leuk juist! Als je ook maar de down sides filmt dus dat het een realistische vlog is. (Vind ik dan he)