Het algemene 'vragen en tips voor blogs' topic

Ik merk dat heel veel mensen een blog hebben of willen en dat er ook veel menesen zijn die hier topics over openen. Hier dus nu het algemene ‘tips voor blogs’ topic. Zet hier jouw tips om een leuke fashion/beauty/lifestyle blog te maken!

Ik zal zelf beginnen:

• linkruilen met andere websites voor meer bekendheid
  • iedere dag iets op je site zetten, ookal ben ik zelf ook wel 's makkelijk en post ik een dag niks, maar toch is het beter om iedere dag iets erop te zetten, anders raak je eigenlijk alleen maar bezoekers kwijt en dat is zonde.
  • een shoplogje of iets dergelijks bijhouden, dat vinden bezoekers vaak leuk
  • aanmelden op een geldverdiensite, tenzij je dat wilt, zoals bijv. http://www.affiliates.nl/. Je plaatst wat banners op je site en zo verdien je toch een beetje bij.
  • leuke gadgets in de zijbalken plaatsen, zoals bijvoorbeeld een plaatje van een hebbeding, webshop of leuke website.
  • maak gebruik van een professioneel bewerkingprogramma bijv. photoshop, paint shop pro of iets dergelijks. daar kun je heel veel meer mee dan met paint.

xx, Lisanne

Up, handig topic! :slightly_smiling_face:

Dankje !

• kort en bondig schrijven. Lange teksten lezen op internet vindt niemand fijn en mensen hebben vaak haast of zijn op zoek naar specifieke informatie.
  • vermijd lange zinnen en moeilijke woorden.
  • let op taalfouten.
  • maak het crossmediaal met plaatjes, video’s, audio en hyperlinks.
  • lok reacties uit.
    Ik doe journalistiek en dit werd bij ons op school verteld in een les over weblogs.

up!

Weer een up! :stuck_out_tongue:

inderdaad, op spelfouten letten.

Oeh… handig topic!
upje!!

Dit soort dingen vind ik echt irritant, als ik dit zie op een blog is het bijna een reden om daar weg te gaan.

Ontopic, zorg voor een goede tekst zonder taalfouten. Duidelijke layout vind ik ook altijd fijn.

Niet in het engels tenzij je daar heel goed in bent!
Zo half/half is heel irritant.

Helemaal mee eens!

• Ga niet kopieren van grote sites zoals girlscene.

Zorg ervoor dat je als je een blog begint genoeg inspiratie en creativiteit hebt. Dus ook voor de naam van je blog. Zorg er ook voor dat je een eigen kijk op bepaalde dingen hebt, en dat je weet wat je wilt bereiken met je blog. Mening loos gebrabbel vinden veel mensen niet zo interessant.

Inderdaad.

Voordat je een blog begint,
kun je een voorraadje posts maken, (als je het dan niet over het laatste nieuws doet…xD Maar bijvoorbeeld DIY enzo) zodat, als je ff geen inspi hebt, je daar wat uit kunt posten. Het is namelijk het leukste als je elke dag wat post!

post lekker random en niet alleen over een onderwerp zo als make-up
mijn bloggs http://heardyousay.blogspot.com/

Ik wist niet eens meer dat ik dtit topic had.
UP

Schrijf niet standaard Nederlands, maar met een beetje flair. Ik verander bv. de ‘u’ naar ‘oe’. (cultoer, koenstenaar) en mijn domeinnaam is zelfs met een ‘oe’ geschreven haha> www.alatoerka.nl