Het Algemene Voltige Topic

Hey allemaal! Dit is het Algemene Voltige Topic!

Ik was erg benieuwd of wel meer meisjes op girlscene deze sport doen! Ik zelf doe het zelf nu 3,5 jaar en ga er nog altijd met plezier naar toe.
Natuurlijk kan je hier ook al je vragen kwijt en misschien, als je opzoek bent naar een nieuwe sport, is dit wat je zoekt!

Omdat voltige nou niet echt een van de bekendste sporten is, zal ik het even uitleggen:
Voltige is eigenlijk kort gezegd, turnen op het paard. Je zit in een team en doet individuele, maar ook gezamelijke oefeningen. Het is een erg leuke sport en je krijgt er een goede conditie van, en als het goed is wordt je ook nog eens een stukje leniger!

Wat voorbeelden:

https://login.starteenwinkel.nl/upload/295/Page/voltige%201_thumb.jpg

http://cdn.kliknieuws.nl/img/1/2009/08/31/n/krumke-11.jpg

Hope you like it and have fun ! :grinning:

Echt helemaal niemand? :frowning_face:
Upje…

upje…

Anders mag dit topic wel gesloten worden, niemand reageert.
Lawl ik ben forever alone ^^

ik kende het eigenlijk niet, ziet er leuk uit. ik heb zelf een paar jaar turnen gedaan en ik doe nu synchroonzwemmen maar dit lijkt me eigenlijk ook wel leuk…

wow… net de filmpjes gekeken en nu zit ik echt: WTF hoe krijgen ze dat voor elkaar!!! het leek zo makkelijk :’)

Ik vind het wel mooi om te zien :slightly_smiling_face:

Wow, ik kan niet eens fatsoenlijk op een paard zitten, laat staan deze dingen te doen haha.

HAHAHAH ik dacht van wat is voltig nou weer, wat een vies woord, en pas toen ik die plaatjes zag snapte ik dat je zegmaar voltige bedoeld HAHA ik las het echt als volt-ig zegmaar hahahaha lelijk.

nee maar cool dat je dat doet!

Had ik nog nooit van gehoord! Ziet er echt eng uit haha

Ik heb het een jaartje gedaan. Bij mij was het niet zo’n succes. Eerst kwam ik in het beginnersteam, waar je van het uur 10 minuten op het paard zat en voor de rest rek- en strekoefeningen moest doen. Op een gegeven moment mocht ik hoger, maar toen kwam ik meteen in het wedstrijdteam. Het niveau was voor mij daar veel te hoog en omdat ik ook al zo’n stijve hark was vond ik er niets aan. Ik ben er toen dus ook mee gestopt.

Leuk dat je het hebt gedaan! Waar heb je het gedaan ? :slightly_smiling_face:

In Damsholte, ken je vast niet. Ligt in Overijssel.
Jij?