Ik heb niet alles hierboven gelezen, maar ik wil wel even mijn ervaringen met VAVO delen.
Ik deed VWO op het VAVO (volledig pakket). Ik kreeg van de middelbare school te horen dat ik 5 en 6 VWO in één jaar zou doen, maar het bleek dat ik ook 4VWO erbij moest doen. Dat was wel even heel erg stressen! Hoorde ook dat ik profielwerkstuk helemaal opnieuw moest doen, maar ik had stiekem een deal gesloten met mijn profielwerkstukbegeleider en het hoofd van de vavo-afdeling, dat ik gewoon mijn profielwerkstuk van havo mocht pakken en dan nog een beetje bewerken.
Het was echt HARTSTIKKE zwaar. Kwam ook omdat ik de enige was die een volledig pakket deed op VWO daar. Vééél huiswerk elke week. Soms ook presentaties voor Engels en Nederlands. Véél boekverslagen blablabla. Maar met een paar docenten van VAVO had ik wel echt een goede relatie (inclusief mijn mentor). Zij steunden mij echt heel het schooljaar en zij zagen mij niet alleen als een leerling, maar ook gewoon als een persoon (weetje wel als een vriendin). Dit heeft wel ontzettend geholpen. Ik had alleen geen sociaal leven meer… elk weekend huiswerk maken en thuis zitten voor een schooljaar lang (sommigen mensen kunnen naast zo’n zwaar schooljaar ook nog een dik sociaal leven hebben, helaas heb ik niet de benodigde concentratie en time-management).
Anywayss… het was een zwaar jaar en ik keek heel het jaar uit naar de diploma-uitreiking. Die was wel echt leuk georganiseerd enzo, met rode loper, wijn, beste leerlingen in zonnetje zetten, VVV-bonnen die je kunt winnen etc etc… En ik heb ook zo een geweldige vrienden daar gemaakt!!
Samengevat: het was eigenlijk hartstikke kut, maar toch wel leuk. Ik mis het stiekem wel.
Nou dat was het! Hopelijk was het useful! Adios!
PS: er was wel heeeeel weinig tijd voor voorbereiding op de centraal examens en ik had het idee dat sommige SE’s onder de maat waren (vergeleken met mijn middelbare school). Niet dat dat erg is :