Het algemene topic voor studeren in het buitenland & meer #2

Hé leuk! Waar in Canada? :slightly_smiling_face: zelf ga ik deze zomer 3 weken immersieprogramma volgen aan de universiteit in Montreal :grinning:

Ah leuk, ik ben in Montreal geweest en vond het echt een hele leuke stad ! :slightly_smiling_face: Ik ga zelf naar Toronto, heb al eerder een half jaar daar in de buurt gestudeerd en heb er familie en vrienden wonen dus heb er heeel veel zin in :grinning:

Ik vertrek eind deze maand naar Finland voor mijn stage!

Ik heb mijn applicaties ingeleverd voor 2 uni’s in Canada, nu duimen

Wat gaaf! Wat voor stage ga je daar lopen?

Ik ga zelf na de zomer een semester in Finland studeren :upside_down_face:

Ik zou heel graag een opleiding willen gaan doen in het buitenland waarbij je ook talen leert… Maar heb totaal geen ervaring met de scholen daar en de opleidingen. Iemand hier wel?

Ik vroeg me af of hier iemand ervaring heeft met een studie in een land waar je gratis kan studeren, bijv. Zweden of Denemarken en hoe dat is bevallen.

Als je dat wil moet je volgens mij die taal vloeiend spreken.

Oh nee dat bedoelde ik niet, sommige bieden internationale studies aan zeg maar waar gewoon Engels wordt gesproken in de lessen.

Hoeft volgens mij niet. Je kan ook Engelstalige studies volgen.
Ik heb via Erasmus in Zweden gestudeerd (en moest dus Nederlands collegegeld betalen), maar er zaten ook mensen die niet via uitwisseling waren en die hoefden inderdaad geen collegegeld te betalen. In Zweden gold dat trouwens alleen voor Europese studenten.
Feit is wel dat je in Zweden wel gratis kan studeren, maar levensonderhoud erg duur is en kamerhuur ook aan de hoge kant.

Ik ga daar stage lopen met kinderen met een beperking! Ik ben echt heel benieuwd en heb er zoveel zin in! Wat ga jij studeren daar?

Lol ik was helemaal Amerika gek maar ineens ben ik helemaal omgedraaid naar Spanje/Portugal.
Ben nu aan het kijken voor taalreizen daar :grinning:

Ik vertrek morgen voor een stage naar Zuid-Afrika voor een half jaar! :bowing_man:

Heeft er iemand ervaring met het schrijven van een scriptie terwijl je in het buitenland zat? Dat is voor mij eigenlijk de enige manier om naar het buitenland te gaan zobder uitloop, iets wat ik echt niet wil. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

edit mod: niet toegestaan

Ik ga vanaf februari een half jaar in Denemarken studeren, op een Erasmus uitwisseling! Heb er nu al heel veel zin in haha.

Ik zag in het vorige bericht dat je aan het denken was om ook je scriptie in het buitenland te doen. Hier nog plannen voor?

Ik heb uiteindelijk met mijn examencommissie kunnen regelen dat ik mijn scriptie het semester voordat ik naar het buitenland ga kan schrijven. Zo hoef ik dus in Denemarken alleen maar vakken te volgen (wat wel handig is aangezien ik voor mijn scriptie archiefmateriaal nodig heb en ik natuurlijk geen Deens kan) en heb ik hopelijk ook geen uitloop.

Welke universiteiten :slightly_smiling_face: ? Ik heb aan de University of Waterloo gestudeerd en schrijf nu mijn thesis bij de University of Toronto!

Ik! Ik loop stage in een lab in Canada en schrijf hier dus ook mijn thesis, je mag me noten als je wil :slightly_smiling_face: