Het Algemene Tennis Topic

He lieve Girlsceners!

Om te beginnen, ik heb gezien dat er ooit een tennistopic is gemaakt, maar daar werden meer vragen in gesteld en is sinds 2012 niet meer gebruikt.
Ik ben een actief tennisser, waardoor het me leuk leek om een Algemeen Tennis Topic te starten! :slightly_smiling_face:

Waar is het topic voor?

• Toernooien (e.v.t. samen inschrijven?)
  • Ervaringen
  • Tips (schoenen, spiertraining, conditie, etc.)
  • Verenigingen (studenten)
  • Gezelligheid!

'T zou leuk zijn om met andere meiden te kunnen praten over de sport waar ik van hou!

Liefs,

Oh wauw ik wist niet eens dat er een tennis topic was.
Ik up hem maar even vooral omdat de competitie eraan zit te komen en dan word ik altijd weer wat fanatieker (:
Ik probeer de laatste maand wat extra te spelen, want door school train ik nog helaas nog maar 1x per week.
Nog meer meiden die competitie gaan spelen?

Jaaa eindelijk! Ik speel ook competitie.
Normaal zat ik altijd in een meiden team van 4, maar jullie snappen dat dat dus heel erg onhandig is. Dus dit jaar zit ik in een mixteam van 8. En jullie?

Ik speel ook in een mixteam! We spelen op zondag in de 4e klasse.
Ik heb alleen echt al een jaar geen wedstrijd meer gespeeld dus ben erg benieuwd hoe het gaat :’)

2 jaar terug was ik met het meidenteam kampioen geworden in de 2e klasse, dus vorig jaar speelden we klassen en toen waren we weer kampioen! :upside_down_face:
Dus ik vind het best jammer dat ik nu in een mixteam spelen, want daardoor spelen wenu 3e klasse… :hammer:

^ ach dat maakt toch niet zoveel uit, want de verdeling van klassen verschilt als je kijkt naar meisjes en mixteams dus dat zegt niet zoveel. En ik vind het zelf erg leuk dat je echt 3 verschillende soorten wedstrijden speelt in een mixteam.

Wat een leuk idee om dit topic actief te maken!

Ik ben op zoek naar nieuwe tennisschoenen, maar heb geen idee waar ik op moet letten… Ook vind ik dat er zoveel prijsverschil is tussen sommige schoenen.

Hebben jullie tips?

^ je moet natuurlijk sowieso gaan kijken op welke ondergrond je het meest speelt. En verder verschilt de pasvorm volgens mij ook tussen merken (smal/breed).
Het prijsverschil is denk ik vooral door nieuwe modellen etc die vaak rond de €120 kosten en dan de wat oudere modellen zijn vaak rond de €70/80.
Ik vind het zelf ook altijd lastig omdat ik eigenlijk altijd online bestel en dan hoop dat het goed zit :stuck_out_tongue:

Wat leuk! Ik wist helemaal niet dat er een tennistopic bestond.

Danique, naast dat de maat uiteraard goed moet zijn, raad ik je aan om te letten op de speelgrond van je vereniging, de demping en de flexibiliteit/stevigheid van de schoen.

Bedankt voor jullie reacties! Ik speel meestal op kunstgras…

Zijn er ook nog merken die jullie aanraden/afraden?

@danique
Ik ga zelf echt van het ene merk naar het andere (asics, nike, adidas allemaal gehad) en het maakt mij niet zoveel uit. Ik kijk vaak vooral naar welk merk op dat moment leuke heeft, maar ik denk dat er niet echt iets aan te raden is. Het verschilt altijd per persoon.

Haha, ik heb dit topic een tijdje geleden gemaakt, maar niemand reageerde. ;'o
Zie ik hem er nu ineens tussen staan!

Ik ga inderdaad ook in een mix-team competitie spelen, niveau 7/8. Wel jammer opzich, want toernooitjes doe ik soms in de 6, maar door competitie wordt mijn cijfer vaak weer slechter (ook al win je alle dubbels).

@Danique: Ik gebruik op kunstgras altijd K-Swiss, deze zijn ook niet zo duur. Waren geloof ik rond de 80/90 euro, maar ik vind ze echt heel fijn :slightly_smiling_face:
En ze zijn gewoon wit.

@ gravity; dat is inderdaad jammer dat je dan net goed staat en weer naar beneden gaat. Ik stond vorig jaar voor de competitie ook 4, maar veel dubbels verloren en nu helaas weer 5.

Ik ben ook een beetje op zoek naar nieuwe schoenen, maar ik twijfel over de kleur.

Ik vind deze wel heel leuk:

maar deze past denk ik beter bij onze kleding, alleen wordt wit zo snel oranje:

Mooie schoenen hierboven!

Iemand enig idee hoeveel geld het ongeveer kost om een beginnersracket te kopen?

Die zijn allebei echt heel gaaf sanne! Maar jij hebt dus wel een redelijk hoog niveau. ;'D Soms baal ik wel dat ik ben gestopt tussendoor, toen ik 12 was zat ik op niveau 6, als ik nou door was gegaan…

@Marjolein: Zo rond de 100 euro zou ik ervoor rekenen.

^ ja ik heb vroeger altijd veel getraind (3x per week), maar het is steeds minder geworden door school etc. Nu kan ik helaas nog maar 1x per week trainen, omdat ik het zo druk heb. Daarom kijk ik ook extra uit naar de competitie eindelijk weer wat wedstrijden spelen (:

Deze zondag een uitwisseling met een andere club! Lekker van 11:15 uur tot 14:15 uur wedstrijden spelen van 45 minuten. Heb er best wel zin in haha :upside_down_face:

^ oh leuk! Wij hebben toevallig deze zondag ook een soort toernooitje op de club als voorbereiding voor de competitie. Nog maar 2 weekjes en dan begint het weer!

Nice! Ik heb vanmiddag ook pre-competitie ;'D Vet veel zin in, alleen het is echt bagger weer…
Succes iedereen vandaag! We can do it.

6 april is bij mij de eerste competitie dag (zondag) en precies die kan ik al niet :frowning_face:. Niet echt leuk, maar aan de andere kant ben ik wel een weekje weg met mn vriend en zijn familie :beer:.
Veel succes iedereen dit weekend!