Het algemene taalcursussen topic

Er zijn vast meerdere meiden die een taalcursus volgen, net als ik, of er een willen volgen.
Daarom leek het mij wel slim om een topic te openen waar wij onze ervaringen kunnen delen en vragen kunnen stellen!

Ik ben een cursus Spaans aan het doen op www.duolingo.com dit is echt super handig! Je leert basis dingen en kan dan volgens mij steeds verder gaan er mee, maar ik schiet niet echt op!

In september ga ik weer een maand naar Londen voor m’n Engels
Afgelopen zomer had ik ook een taalcursus in Londen trouwens (:

Ik ben afgelopen zomer naar Berkeley (Californië) geweest voor een taalcursus Engels. Een hele mooie ervaring!

Ik doe zelf een taalcursus Duits bij de NHA. Ik heb het beginnersdeel al afgerond en ga nu verder met het gevordenen deek, wat wel een stuk moeilijker is. Het is fijn dat ik het op mijn eigen tempo kan doen en de feedback van de docent is ook altijd goed. De prijs is ook goed te doen en het cursuspakket is heel uitgebreid!

duolingo ! En de woordjes van duolingo stamp ik in mijn hoofd met wrts.

Ik ga in augustus naar Malta naar een talenschool voor een taalcurcus :upside_down_face:

Ik ben er ook over aan 't denken om naar Londen te gaan!
Met welke organisatie heb je je vorige taalcursus gedaan als ik vragen mag? En ga je in september weer met dezelfde organisatie? :slightly_smiling_face:

Ik zit op dit moment in Fort Lauderdale, Florida voor een taalcursus engels!

De vorige keer was ik met Studytravel gegaan, hiermee ga ik deze keer ook weer mee. De vorige keer is dit goed bevallen, alles was netjes geregeld en als ik nog vragen had kan/kon ik altijd bellen of mailen

Ah super om te horen dat het jou zo goed bevallen is! Ik ben nog aan het twijfelen met welke organisatie ik zou willen gaan, en ook over de accommodatie… In wat voor een soort accommodatie ben jij verbleven / ga je verblijven? En heb je veel de mogelijkheid gehad om aan excursies mee te doen, had je veel vrije tijd? Sorry voor de vragen allemaal haha :cold_sweat:

Maakt niet uit, ik vind het leuk om ze te beantwoorden.
Vorig jaar zat ik in een schoolresidentie van het St. Giles College (waar ik ook les had). Ik had daar een 1persoons kamer, de badkamer deelde ik met medebewoners. In de ochtend had je in de kantine van de school het ontbijt, was verder goed geregeld alleen was de thee goor, maar dat vind ik van alle thee in Engeland.
Dit keer ga ik in een residentie die ongeveer 20 minuten reizen van de school is, ik ga deze keer mijn cursus aan het Malvern House volgen. Bij deze residentie heb ik een eigen badkamer, wat ik wel prettig vind aangezien ik deze keer 4 weken ga, wel is er een gezamenlijke keuken, dat had ik bij de schoolresidentie niet.

Elke dag was er een sociaal programma, de keuze of je daar aan wilde deelnemen was vrijwillig. Op de maandag was er een kennismaking voor de nieuwe studenten in een Engelse pub, hier heb ik veel leuke mensen leren kennen. De andere dagen waren ook veel activiteiten, maar daar heb ik niet aan deelgenomen omdat ik met mijn ‘groepje’ op stap ging. Voor in de avond kon je via de school goedkopere musicalkaartjes kopen. In het weekend waren er uitstapjes naar bijvoorbeeld Dublin, Edinburgh, Bath, Oxford, maar ook Parijs, Brussel en Amsterdam.

Ik had in de middag wel veel vrije tijd, dit ligt er wel aan welke cursus je hebt. Ik had intensief 's morgens, dus had ik tot 1 uur les. Na de lunch gingen we lunchen en wat doen. Maar als je de hele dag of 's middags de cursus neemt heb je natuurlijk wel wat minder vrije tijd. Iedere dag kreeg je wel wat huiswerk, maar daar was je altijd wel binnen een half uurtje mee klaar.

Hopelijk heb ik hiermee een beetje je vragen kunnen beantwoorden, als je nog vragen hebt kun je deze natuurlijk stellen!
Heel verhaal haha

Ik heb besloten dat ik thuisstudie boeken voor Grieks ga aanschaffen. :flushed:

Ik zou heel graag naar Frankrijk op taalreis gaan, maar heb daar dus echt geen geld voor. Daarom leer ik maar via Duolingo Spaans en Italiaans.

Ah dankjewel voor je uitgebreidere antwoord! Helpt me wel om een wat beter beeld te krijgen en met bedenken wat ik precies wil :slightly_smiling_face:

Is het een bewuste keuze geweest om nu voor Malvern House te gaan en niet weer naar St. Giles?
Krijg je eigenlijk ook een soort mentor / begeleider aangewezen, of kun je gewoon naar een van de docenten toe stappen mocht er iets zijn of als je vragen hebt ofzo?

Heb je wel echt iets gehad aan de cursus, dat je er ook echt van hebt geleerd en jezelf hebt kunnen verbeteren? Ik wil er namelijk wel echt iets van opsteken maar ook wel genoeg tijd hebben voor meer sociale contacten en de stad ontdekken, twijfel een beetje welke cursus daar het beste voor is.
Hoe zijn je de lessen bevallen, de docenten en je mede studenten?

Qua vrije tijd en activiteiten is er in ieder geval genoeg te doen als ik dat zo van jou lees. Kun je je dan opgeven of zo voor die uitstapjes of hoe gaat dat?

Sorry ik voel me echt alsof ik je een kruisverhoor afleg :’) maar vind het alleen maar interessant om jouw ervaringen te horen haha!

Oh daar ben ik vorig jaar ook geweest, echt super mooi daar! En heerlijk warm nu ook haha, met welke organisatie ben je?

@Wispeltuurtje
Ik heb dit keer voor Malvern House gekozen omdat deze wat goedkoper is en een accommodatie heeft met eigen badkamer, wat St. Giles niet heeft, het was verder een prima school.

Ik had die twee weken een vaste docente waarvan ik iedere dag les had, wanneer er wat was of als je vragen had kon je daar terecht. Verder zit er op elke school een team voor als je bijvoorbeeld problemen hebt met je accommodatie, die gaan je dan helpen met een oplossing zoeken. Hiermee heb ik gelukkig geen ervaring mee gehad.

De lessen bevielen mij goed, op het begin was het even schakelen voor mij die hele lessen in het Engels. De eerste les gingen we onszelf voorstellen aan de andere klasgenoten. Ik had les van twee docenten, eentje had ik 3 uur en de ander had ik 1 uur per dag. Diegene die ik 3 uur had was het ‘hoofd’ van de klas. Daarvan kregen we grammatica, lezen, luisteren spreken ect. en van de andere docent kregen we skills, als we moeite hadden met een bepaald onderdeel gingen we dat in dat uur bespreken, anders gingen we andere dingen doen, zoals bijvoorbeeld ‘what makes you happy’ dat vond ik zelf een van de leukste lessen haha. De docenten waren heel erg enthousiast. Mijn klas was ook erg leuk, veel verschillende leeftijden, maar gemiddeld was het tussen de 18 en 25 jaar. Ik zat bij geen een Nederlander in de klas, maar dat vond ik eigenlijk wel fijn, nu moest ik ook echt in het Engels praten, want Italianen spreken natuurlijk geen Nederlands haha.

Elke lunchpauze zaten er mensen van het Social Programm in de kantine, wanneer je mee wilde met een uitstapje kon je je bij hun aanmelden en betalen, verder werd alles dan voor je geregeld. Omdat ik maar twee weken in Londen zat ben ik niet mee geweest op weekendtrip, maar een aantal andere waarmee ik om ging deden dat wel en die waren daar hartstikke tevreden over. Deze keer ga ik ook zeker mee op weekendtrip!

Alweer een heel verhaal, maar ik vind het erg leuk om te beantwoorden. Ik word helemaal enthousiast en heb echt super veel zin in september wanneer ik weer naar Londen ga! :upside_down_face:

Ik doe www.duolingo.com Italiaans. Werkt makkelijk en zijn goede basiswoorden/zinnen. Moet helemaal goedkomen in Rome! :stuck_out_tongue:

@Scaymeph
(sorry voor mijn late reactie!)

Haha ik word ook enthousiast door het lezen van jouw verhaal!

Ah oké goed om te weten dat er wel begeleiding is, mocht er een probleem zijn of iets dergelijks. Weet ik in ieder geval dat ik dan ergens op kan terugvallen, mocht het me zelf niet lukken.
Hoe gaat het met reizen, als je aankomt en weer vertrekt? Dien je zelf bij de accommodatie/school te geraken vanuit de luchthaven en vice versa of wordt je opgehaald of zo? Dat is meer praktische informatie haha maar vroeg ik me ook af.

Klinkt leeeuk die lessen en het enthousiasme van de docenten lijkt me alleen maar motiverend en prettig (toch?), en het is ook niet saai of eentonig of zo?
Hoe laat begonnen je lessen in de ochtend?
Lijkt me inderdaad fijn om geen Nederlander erbij te hebben haha, anders ga je uit gemak toch alleen maar Nederlands praten, terwijl je er juist bent om Engels te leren haha. Hopelijk heb je dat komende september dan ook weer :stuck_out_tongue: zaten er veel verschillende nationaliteiten bij je in de klas?

Hoe heb jij het missen van Nederland ervaren in de 2 weken dat je daar was? Misschien is 2 weken niet zo heel lang (maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk) om dat te kunnen beoordelen maar ik vraag het toch gewoon haha. Ben daar zelf namelijk een beetje huiverig voor, want ik wil 4 weken of langer gaan en ben bang dat ik het echt ga missen hier. Ook al is het 't vast helemaal waard, als ik jou er zo positief over hoor :slightly_smiling_face: