Het algemene Spijbel Topic

Hey Meiden!
Mijn nederlands docent zet nooit wat op magister en ik heb morgen het eerste en zevende nederlands ik heb veel toetsen en ergens voel ik me schuldig als ik spijbel en eergens niet…
Ik heb vandaag met geschiedenis gespijbeld om frans te leren…
Hoevaak spijbelen jullie?
En hoe doen jullie dat met je ouders want er staat dan op magister Absent enzo :flushed:

Ik spijbel nooit

Ik spijbel niet, dat scheelt een hoop gezeur.

Ik wou zeggen nooit, maar dan zou ik liegen.
Ik spijbelde bij gym, maar bij leervakken heb ik nooit gespijbeld.

Ik heb in mijn 6 jarige vwo niet 1x gespijbeld. Iedereen moet hetzelfde leren als jij, dus spijbelen is gewoon zwak. Gewoon leren in het weekend en na school.

Toen ik achttien werd heb ik volop gebruik gemaakt van het feit dat ik geen leerplicht meer had, haha. Verder deed ik regelmatig of ik ziek was en dan mocht ik thuis blijven. Mijn acteerskills zijn erdoor verbeterd :grinning_face_with_smiling_eyes: Op de uni spijbelde ik ook constant, maar daar gaat het ook wat makkelijker. Bij een vak weet ik niet eens hoe die docent eruit ziet omdat ik er nooit aanwezig was :’) Maargoed, het beste is natuurlijk om niet te spijbelen, uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee, zeker op de middelbare school. Mocht je het nou echt een keer ‘nodig’ vinden zou ik het gewoon je ouders vragen. Wie weet heb je geluk en anders gewoon lekker naar school gaan.

Euh. Bij ons kon je niet spijbelen? :’) Je geraakte de school gewoon niet uit eens je binnen was (Stonden mensen aan de poort) en het eerste uur moest je binnen zijn en je aanwezigheid melden. Zelfs als je 5 min. te laat was, werd je al opgeschreven en moest je nablijven. Als je niet kwam opdagen, werden je ouders meteen gebeld.

Dus euh, nooit.

Een keertje spijbelen, oké. Zeker als je veel tussenuren hebt en de les niet belangrijk zou zijn. Maar om elke week meerdere keren, of elke maand te gaan spijbelen, vind ik verkeerd.
In mijn hele schoolcarrière heb ik misschien drie keer gespijbeld.

wow, dat is hier niet zo :stuck_out_tongue:
Maar als je vrij bent kun je er wel uit toch? Of moet je aan die mensen je rooster laten zien ofzo?

Ik heb in 6 jaar tijd 3 uur gespijbeld. Voor de uren die ik dan spijbelde, had ik altijd echt een goede reden, dus voor het geval dat er consequenties op zouden komen had ik mijn ouders achter me staan. Ik heb overigens nooit iets over die uren gehoord :’).
En ‘toevallig’ ziek zijn kan ik ‘aanwakkeren’ (druk maken en tada: koppijn, buikpijn en misselijk), dus als dat meetelt, ben ik daar voor wel een aantal daagjes verschuldigd…

In België heb je eigenlijk geen tussenuren ofzo. Wij hadden gewoon elke dag les van half 9 tot half 4. om 10 uur een kwartiertje pauze, om 12 uur 3 kwartier en om kwart na 2 een kwartiertje pauze. En bij ons was dat verplicht op school te doen. :’) Enkel in het laatste jaar mocht je 1 keer per maand samen met de klas (en een leerkracht) buiten gaan eten. Maar dat moest op voorhand goedgekeurd worden. Als een leerkracht ziek was, dan had je studie-uur in de refter, met een toezichthouder. Dus je moest gewoon verplicht van half 9 tot half 4 op school zijn. Buiten op woensdag, dan heeft iedereen in België een halve dag van half 9 tot 12.

Ja, streng. :’)

Ik heb echt zooo veel gespijbeld, ik doe het nog steeds wel maar niet zo vaak. In het begin was het puur omdat ik me kut voelde op school dus bleef ik liever thuis (kon makkelijk want school was niet zo streng), later spijbelde ik om thuis te leren ipv school. Sommige dagen wist ik gewoon dat het naar school gaan minder productief was dan een dagje leren, dus dan bleef ik gewoon lekker thuis. Nu doe ik het vaak als ik toetsweek heb/veel verslagen moet inleveren, gewoon paar daagjes spijbelen. Ik heb bijna nooit spijt van het spijbelen, want soms dan ga ik toch naar de les en denk ik ‘wtf dóé ik hier?’ vooral als ik na een lange schooldag terugkijk en denk van: ‘ik had echt beter thuis kunnen blijven’. Ik kan me thuis ook 10x beter concentreren

En je hebt altijd van die diehards die altijd aanwezig zijn op school = vragen naar aantekeningen en je bent én productief thuis én je hebt niks gemist

Omg man dat is echt heeel streng

Ik heb op de middelbare school nooit gespijbeld, je hebt alleen jezelf ermee. Tijdens het studeren heb ik wel vaker dan eens gespijbeld alleen waren dat geen verplichte lessen meestal.

Bij de leervakken merken ze het wel bij mij op school, hoop gezeik als je een uurtje weg bent dus waarom zal je dan nog weggaan. Alleen bij ckv hebben we een docent die niet goed oplet, daar kan je wel een uurtje wegblijven

Ik kon op de middelbare school echt niet wegkomen met spijbelen hoor.

bij sommige vakken is het zó makkelijk om te spijbelen. sommige leraren zeggen gewoon “ow die is er alweer niet” en dan schrijven ze niks op…maar ik spijbel zelf nooit, alleen één keer perongeluk, ja echt.

Ik spijbelde af en toe op de middelbare. In de tweede was ik vaak schoolziek maar dat was omdat ik me rot voelde op school en totaal niet lekker in mijn vel zat. In de laatste 2 jaar van de havo skipte ik zo nu en dan lessen of een hele dag school. Niet super vaak.
Ik heb er nooit een big deal van gemaakt. Ik bedoel voor de rest gedroeg ik me goed op school, en haalde ik ook goede punten dus boeiend als je af en toe een dag mist? Sommige mensen doen echt alsof je dan een halve crimineel bent want dat kan ééécht niet. De wereld vergaat niet als je een dag mist. Zo lang je maar niet wekelijks een dag mist of zo, het moet niet vaak zijn.

En bij ons was het niet super streng, je hoefde alleen een briefje in te leveren dat je naar de dokter oid moest ondertekend door je vader/moeder (die ondertekende ik dan zelf). Bij bepaalde leerlingen zijn ze wel meer wantrouwend dan anderen trouwens.

Ik spijbelde echt te vaak op de middelbare school, haha. Ik trok altijd gewoon de handtekening van mijn moeder over en dat werkte altijd.
Good old times :’) Nu ik studeer ben ik eerlijk gezegd vaker op school, terwijl het niet meer verplicht is.