Het algemene Smoothies en Juice topic

Heel inspirerend. Zondag maar eens spinazie en komkommer in huis halen (:

Up!

Ik maak elke dag een smoothie! Vaak met bevroren fruit, een banaan en yoghurt/melk.
Gewoon van die pakjes van de AH, uit de vriezer, met 1 pakje die ik 4 keer ongeveer :grinning:

Ik heb gewerkt bij La Place :slightly_smiling_face: en ik stond elke dag bij de Smoothies.
Bijv. banaan/sinaasappel, of yoghurt smoothies. Erg lekker! Ik post binnenkort wel wat recepten weet het nog uit mijn hoofd :grinning:

Sorry, ik ben niet zo ervaren op dit gebied, maar hoe mixen jullie dit. Gewoon met een blender? En weet iemand misschien een redelijke & goedkope blender onder de 20 euro? Alvast bedankt!

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga zeker even bij de Hema kijken. De voornaamste reden dat ik wil ga blenden is omdat het me lekker lijkt, omdat we altijd super veel fruit en groente in huis hebben maar dat bijna nooit op gaat en het lijkt me simpel voordat ik ga hardlopen!

Zijn er toevallig ook meiden die blenden voor ze gaan hardlopen, misschien speciale recepten? Ik hoor het wel, ga dit topic in ieder geval volgen :wink:

Ik mix met een keukenmachine en blender combinatie. Daar zit ook een juicer in. Het is maar net wat je wil: sommige groenten en fruit kun je beter in een juicer doen, zoals wortelen. Dingen waar zetmeel in zit (bananen, mango, avocado) kun je enkel met de blender mixen. Een juicer haalt het sap uit de groenten en fruit en een blender maakt het alleen klein. Hierdoor moet je bij je blender sapjes vaak wat water toevoegen.
Bij de HEMA, Action of Blokker heb je vaak wel goedkope blenders. :slightly_smiling_face:

Ik heb er 2 gezien waar ik aan zit te twijfelen:

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=42304&productId=131936

of deze bij de Hema…
http://www.hema.nl/winkel/huis-en-tuin/huis/electronica/blender-kunststof-(80007018)

^ Ik zou voor die van de HEMA gaan. Persoonlijk vind ik een glazen kan echt niet fijn namelijk. Als je een vaatwasser hebt moet je misschien even kijken of hij daar in mag.

Gister maakte ik deze:

1 banaan
1 a 2 handjes bevroren besjes en frambozen
een beetje melk

Heel lekker! c: Vandaag ga ik hetzelfde maken maar dan met een kiwi erbij en misschien wat sinaasappelsap.

Jammer dat alles met banaan is, ik vind banaan dus echt om te kokhalzen :’)

Smoothies zijn erg gezond, sapjes veel minder. Bij sap haal je alleen het water en suiker uit de vrucht en filter je alle vezels eruit, dus kun je net zo goed frisdrank drinken

Maar bij een smoothie, is dan melk of yoghurt lekkerder?

Doe er dan geen banaan in? :’)

Ik vind persoonlijk yoghurt, lekkerder van smaak en maakt het ook wat dikker.

up :slightly_smiling_face:

Die rechter ziet er super lekker uit maar dat is volgensmij meer yoghurt

Net een mini blender gekocht bij de action voor 10 euro! (:
Dus gelijk smoothie gemaakt:

Handje aardbeien
2/3 banaan
2/3 peer
Beetje yoghurt
Een scheutje dubbelfris

Was echt lekker!

Omnomnom

Iedereen hier gebruikt een blender maar als je wat fruit in een maatbeker gooit en daar met een staafmixer doorheen gaat krijg je net zo goed een smoothie :slightly_smiling_face: