Het algemene Smoothies en Juice topic

Zijn hier meiden die juicen? Juicen is een nieuwe hype die eigenlijk gewoon neer komt op sapjes maken. Je kunt het doen met groenten en fruit. Veel mensen voegen er ook dingen aan toe als lijnzaadolie, gember, weatgrass, en dergelijke. Het is een hele makkelijke manier om wat gezonder te leven en meer vitamines binnen te krijgen. Mensen die het doen zeggen dat ze er meer energie van krijgen en er ook mooier door worden.

1. Je krijgt meer energie
    Smoothies geven een krachtige boost aan vitaminen, mineralen, antioxidanten en andere voedingsstoffen. Omdat je natuurlijke producten eet in de meest optimale vorm om het te verteren, worden de voedingstoffen heel snel en beter opgenomen en zul je meer energie hebben.

2. Het bevordert een goede spijsvertering
    Smoothies zorgen voor een goede spijsvertering en bevorderen de stoelgang. Zorgen dat je darmen schoon zijn, is één van de belangrijkste dingen die je voor je lichaam kunt doen. De darmen verwijderen de afvalstoffen en het verteerde eten.

3. Het vermindert de behoefte aan tussendoortjes
    Groene smoothies verminderen het verlangen naar zoete en zoute snacks, omdat je de nodige voedingsstoffen binnenkrijgt. Je zult merken dat na een paar weken smoothies te hebben gedronken, je meer trek zult krijgen in gezonde dingen, zoals groente en fruit.

4. Het ondersteunt bij het afvallen
    Je lichaam krijgt alle voedingstoffen binnen die het nodig heeft. Je zult minder ongezonde snacks eten, waardoor je zult afvallen.

5. Het ondersteunt bij een gezondere huid
    Wanneer je darmflora goed werkt, elimineert je lichaam alle afvalstoffen op een efficiënte manier. Meestal hebben mensen met acne of andere huidproblemen een onregelmatige darmflora. En wanneer de afvalstoffen je lichaam niet via de darmen kunnen verlaten, doen ze dat via een andere route: je huid. Door groene smoothies te drinken verbeter je de darmflora, dus ook je huid.

6. Je krijgt meer zin in lichaamsbeweging
    Je lichaam wordt graag gebruikt, maar verwerkt eten uit blik geeft ons niet de energie die we nodig hebben. Vervang dit eten met gezond eten zoals de groene smoothies en je lichaam zal barsten van de energie.

7. Je krijgt een sterker afweersysteem
    Groene smoothies zijn rijk aan antioxidanten en fytonutriënten. Niet alleen geef je hiermee je lichaam de beste verdediging tegen ziektes, maar ook neem je een variëteit aan natuurlijk bestanddelen op die essentieel zijn voor een optimale gezondheid.

8. Haar en nagels groeien sneller en sterker

Deel je recepten, tips, etc.

Je bedoelt sapjes maken? of zeg ik nu iets heel erg doms? :’)

Oh ja haha, ik zal even een duidelijke beginpost maken. Juicing is inderdaad gewoon sapjes maken, alleen is het nu een hele hype onder sterren en andere bekende mensen om bijv. iedere dag bij het ontbijt zo’n sap te drinken. Je kunt er allerlei groenten en fruit in doen en het is echt heel gezond, zeker als je het moeilijk vind om aan je groenten en fruit te komen. :slightly_smiling_face:

Bij Juicen moet ik altijd meteen denken aan sapvasten wat ik opzich wel eens ooit wil doen om mijn lichaam te reinigen. Lisanne heeft er een hele periode over geblogt.
En deze lijkt me best lekker.

http://www.lisanneleeft.nl/favoriete-groentesapjes/

Ik zou btw je topic title veranderen in het algemene Smoothies en Juice topic, Zo hou je het wat algemeen en is het wat duidelijker?

ik doe vaak vers sinaasappelsap met banaan, erg lekker :slightly_smiling_face:

Ik probeer nu steeds wat dingen uit met groenten en zo. Bieten zijn wel lekker, die maken het sap wel lekker zoet… maar bladgroenten zoals spinazie en zo vind ik nog steeds niet echt heel erg lekker in mijn sap.

Op veel websites doen ze er trouwens de groene bladeren van een paardenbloem in. Kun je die ergens kopen? Ze staan hier namelijk ook wel in mijn hofje maar volgens mij plassen de honden van de buren daar op, haha.

Leuk topic (:
Ik maak vaak een soort aardbeien milkshake
[size=2]Soms voeg ik er ook banaan bij.

Hier 3 groene smoothie recepten:

Kiwi Ervaring
4 Rijpe kiwi’s (groen of goud, eventueel met schil)
1 Rijpe banaan
3 Stokken bleekselderij
2 Glazen water

Minty Thrill
4 Rijpe peren
5 Bladeren verse boerenkool
Halve bos verse munt
2 Glazen water

Aardbeienveld
2 Handen aardbeien (inclusief het groene kroontje)
2 Bananen
Halve bos romeinse sla
2 Glazen water

• Bovenstaande recepten zijn goed voor ongeveer 4 grote glazen! :slightly_smiling_face:

De voordelen van groene smoothies op een rij:

1. Je krijgt meer energie
Smoothies geven een krachtige boost aan vitaminen, mineralen, antioxidanten en andere voedingsstoffen. Omdat je natuurlijke producten eet in de meest optimale vorm om het te verteren, worden de voedingstoffen heel snel en beter opgenomen en zul je meer energie hebben.

2. Het bevordert een goede spijsvertering
Smoothies zorgen voor een goede spijsvertering en bevorderen de stoelgang. Zorgen dat je darmen schoon zijn, is één van de belangrijkste dingen die je voor je lichaam kunt doen. De darmen verwijderen de afvalstoffen en het verteerde eten.

3. Het vermindert de behoefte aan tussendoortjes

Groene smoothies verminderen het verlangen naar zoete en zoute snacks, omdat je de nodige voedingsstoffen binnenkrijgt. Je zult merken dat na een paar weken smoothies te hebben gedronken, je meer trek zult krijgen in gezonde dingen, zoals groente en fruit.

4. Het ondersteunt bij het afvallen
Je lichaam krijgt alle voedingstoffen binnen die het nodig heeft. Je zult minder ongezonde snacks eten, waardoor je zult afvallen.

5. Het ondersteunt bij een gezondere huid
Wanneer je darmflora goed werkt, elimineert je lichaam alle afvalstoffen op een efficiënte manier. Meestal hebben mensen met acne of andere huidproblemen een onregelmatige darmflora. En wanneer de afvalstoffen je lichaam niet via de darmen kunnen verlaten, doen ze dat via een andere route: je huid. Door groene smoothies te drinken verbeter je de darmflora, dus ook je huid.

6. Je krijgt meer zin in lichaamsbeweging
Je lichaam wordt graag gebruikt, maar verwerkt eten uit blik geeft ons niet de energie die we nodig hebben. Vervang dit eten met gezond eten zoals de groene smoothies en je lichaam zal barsten van de energie.

7. Je krijgt een sterker afweersysteem
Groene smoothies zijn rijk aan antioxidanten en fytonutriënten. Niet alleen geef je hiermee je lichaam de beste verdediging tegen ziektes, maar ook neem je een variëteit aan natuurlijk bestanddelen op die essentieel zijn voor een optimale gezondheid.

8. Haar en nagels groeien sneller en sterker

Ik heb laatst een probeersel gemaakt.

het recept was:
2 peren
1 komkommer
2 cups spinazie (‘or other leafy green’, stond erachter)
water.

Maaaaaar, ik had geen spinazie en niet zo veel komkommer dus ik deed dit:

2 peren
halve komkomer
1 handje rucola
en er nog aan toegevoegd: een banaan en een kiwi, om het bittere van de rucola wat te neutraliseren.
water

Het was niet geweldig, maar niet verkeerd. c;

Leuk! Ik wil een keer wat met diepvriesfruit en yoghurt of vla proberen ofzo
Doe je dat met een staafmixer?

Heerlijk!

Spinazie
Frambozen
Appel

Vind ik op t moment wel een heerlijke combi

Mag ik dit in de beginpost zetten? :slightly_smiling_face:

^ Ik doe altijd een hele banaan. Dan heb je dat al veel minder. Bij mij proef ik altijd de banaan goed.

Ohh dat vind ik heel erg leuk :3 ik heb ergens een boekje liggen met allerlei recepten, zal er morgen een paar overtypen als ik eraan denk

Tof, binnenkort maar eens een Smoothie maken!

Up c: ik wil vandaag een smoothie maken

Ja hoor! Goed idee!

Ik ga dit ook maar eens doen denk ik.
Eet veel te weinig groente omdat ik het niet lekker vind… En dat terwijl ik bezig ben met afvallen! Ga eerst maar eens met spinazie beginnen denk ik :beer:

Ik koop trouwens die sappen van de AH in die glazen flessen en dan bewaar ik de flessen voor mijn eigen gemaakte sappen. Je kunt die flessen gewoon in de vaatwasser doen.
Vandaag had ik een smoothie van avocado, peper, zout, tomaten, rode ui, peterselie en een rode peper. (In de blender moeten er twee glazen water bij.)