Het algemene slaap problemen topic

Hoooii,
Ik heb gezocht en er zijn verschillende (oude) topic die over slaap problemen gaan,
maar ik dacht dat het misschien handig kon zijn om een algemeen topic hierover te maken.
Waar je kan vertellen wat precies je probleem is, word je bijvoorbeeld iedere keer wakker of kom je gewoon niet in slaap of weer iets anders.
En ook wat jij hieraan doet, neem je medicijnen of ben je op een gegeven moment al hartstikke vroeg ik bed gaan liggen?
Dit leek me wel handig om dat vrij veel mensen in mijn omgeving last van slaap problemen hadden.

(:

Ik doe mijn lamp altijd aan terwijl ik ‘slaap’ heb ik zelf alleen nooit door xD.
niet dat dit nou echt een probleem is ofzo
maar toch.

Gelukkig geen last van, mijn probleem is vooral het wakker worden op een kut manier van een wekker xD

Ik ga altijd nadenken in bed, en als ik dat doe kan ik niet slapen.

De laatste tijd gaat het wel beter met inslapen, maar eerst duurde dat altijd best wel lang bij mij… Dan ging ik (en dat doe ik nog steeds als ik niet kan slapen) altijd lezen, dat helpt opzich wel, omdat je dan even afgeleid bent van het niet kunnen slapen =)

Van de dokter moest ik pas gaan slapen als ik moe werd. Nu maak ik lange uren, maar m’n cijfers gaan flink omhoog en ik ben niet moe meer. (:

mijn slaap problemen kom door vroeger,
ik was altijd super bang en dan durfde ik niet te slapen
en bleef ik tot heel laat wakker
en doordat ik me nooit in slaap liet vallen omdat ik er bang voor was
kan ik nu ook niet op een normale tijd in slaap vallen…

en dan ook nog eens dat nadenken zoals andere al zeiden…

ik kom meestal vrij gemakkelijk in slaap, maar ik word elke nacht echt 4 keer of vaker wakker en dan blijf ik minstens een kwartier wakker… Omdat ik niet vast slaap ben ik overdag best moe :frowning_face: ik slik wel van die natuurwinkel slaappillen, maar daardoor val ik alleen nog sneller in slaap, ze helpen niet bij doorslapen.
Huisarts zegt dat het door psychische klachten is, als ik daar vanaf ben zal ik wel beter slapen :’) great.

Ik heb last van een winterdepressie, waardoor ik het liefst hele dagen doorslaap. Helaas kom ik niet aan mijn slaap, omdat ik keer op keer vermoord word in mijn dromen. Niemand weet hoe het komt, daardoor loop ik ook al bij een psycholoog. Daarnaast ook antidepressiva en slaappillen. Leuk! (:

Ik heb zelf Melatonine van Sleepzz,
en die kan je ook innemen voor doorslapen,
alleen die werken niet meteen ofzo,
maar ik weet niet precies hoe het zit met doorslapen want ik neem ze in op de manier dat je ze in moet nemen voor gewoon in slaap vallen

ik hb er alleen last van als er iets is gebeurd die dag
en dan kan ik me daar zo lang over druk maken
en dan kan ik pas gaan slapen als ik er een oplossing voor heb!
maar dat kan ook met kleine dingen zijn
zoals niet op iemands naam komen
en dan blijf ik in bed wakker om er over na te denke wat nu die naam was…

Mensen zeggen zo rap dat ze een slaapprobleem hebben, maar dan zitten ze wel vlak voor ze gaan slapen voor de pc…

Zelfs als ik voor dat ik ga slapen voor de computer zit, kan ik goed slapen. :’]

ik word echt vaak wakker s nachts, maar ik weet niet hoezo! maar nu geeft mijn moeder me altijd een kop thee mee naar bed, en dan lees ik even iets en drink ik hem op! en dan slaap ik als een roos. haha moederskindje!

ik slaap zo’n 3 uur per nacht en aan het einde van de week stort ik in en slaap ik 17 uur achter elkaar.
Dat noem ik niet heel normaal :flushed: ?

Ik heb best wel erg problemen met slapen.
Echt al 2 jaar, sinds mijn zusje is overleden. Heb daarvoor van alles geprobeerd: drankjes, pilletjes, speciale ‘slaap thee’, 's morgens weer 1 of ander drankje en ga zo maar door.
Maar het hielp allemaal niet, op een gegeven moment was mijn dag -en nacht ritme helemaal omgegooid (zomervakantie 2009). De hele nacht was ik wakker, en sliep om half 8 's morgens pas tot een uur of 2.

Maargoed het is nu al wat minder. Ik slaap als ik naar school moet rond 3 uur, en word dan om half 7 weer wakker. Dus ik slaap niet veel, maar langer kan ik niet slapen. En 's nachts steeds (soms zelfs huilend, zonder nog te weten waar ik over gedroomd had) wakker worden. Echt zo raar…

ik neem melatonine van 5mg. das best zwaar geloof ik? want in de apotheek koop je ze voor 0,1mg. maar dat komt omdat ik heel erg lastig in slaap viel. dat begon een tijd terug toen ik ondergewicht had, hierdoor gewrichtspijn en ik gewoon heel lastig sliep ook omdat ik zorgen had en dat niet echt los kan laten voor het slapen gaan. en nu kan ik dat nog steeds niet dus gebruik het nog steeds.

Toen ik 9 was durfde ik niet te slapen omdat k bang was.
Vor brand, inbrekers of dat ik dood ging in mijn slaap.
Toen ik 10 was weer en toen ik 12 was ook weer.
Heb hier voor ook bij een psycholoog gelopen. Heb nu soms nog aanvallen, dat ik opeens heel bang ben en ga hyperventileren, maar dat is dan voor 1 of 2 nachten, daar kan ik nog mee leven. Verder slaap ik redelijk snel en word ik over het algemeen niet wakker 's nachts. Wel word ik de laatste tijd steeds heel vroeg wakker, 7, 8 of 9 uur. En als k die avond daarvoor uit ben geweest dan ben ik die dag echt heel chagrijnig.

Wat heel erg helpt als je slaapproblemen hebt (vooral als je te veel nadenkt) is je hoofd leegmaken. En dat lijkt heel lastig, maar ik heb een hele goede manier gevonden. Je moet naar je ademhaling luisteren en dat gaan tellen ofzo, of er alleen maar op letten. Van in pfuuuu uit pfuuuuu in pfuuuu uit pfuuuu. Zo maak je je hoofd echt leeg.

Als nou niks werkt, kun je altijd van die slaap pilletjes nemen. Melatonine ofzo. Heb ik ook een tijdje gehad, werkt ook wel.

Of je moet yoga doen van te voren :wink: En dan wel echt serieus he. Heb ik zelf nooit geprobeerd, maar schijnt heel goed te werken.