http://img823.imageshack.us/img823/8452/legacydingens.jpg
[b]Dit is het Algemene Legacy’s & Uitdagingen-Topic voor de sims 2 & 3! Je mag vragen stellen,Je screenshots plaatsen, Je legacy link geven, of natuurlijk uitdagingen plaatsen!
[fgcolor=#074DE6]KLIK[/fgcolor] voor het officiële sims 2 & 3 topic. Zeker de moeite waard om te kijken
heb je nog leuke toevoegingen voor het topic, meld het dan![/b]
Uitdaging één:
Je maakt een familie aan. Die bestaat uit drie personen. Mannelijk, vrouwelijk maakt niet uit. Ze mogen familie zijn, maar hoeft niet.
Sommigen Eigenschappen MOETEN anderen mag je zelf invullen :
Sim één:
groene vingers & houdt van buiten
Geef de moestuinwens
Sim twee:
Visser & houdt van buiten
Geef de vissenkomwens
Sim 3:
Helemaal zelf bepalen
Je zet ze in een huis, maar omdat ze met zijn drieën zijn mag je ok stad bewerken doen en ze dan in een huis neerzetten met drie kamers.
Voorbeeld:
Zeg even als voorbeeld dat het drie zussen zijn. ( en de derde is helemaal man verslaafd )
De eerste twee zussen verhuisde van de drukke stad om zich helemaal aan hun hobby te wijden, de één tuinieren en de aan het vissen. Als ze net helemaal klaar zijn met verhuizen en willen beginnen aan hun hobby staat hun zus opeens voor de deur. Ze wil een tijdje bij je wonen omdat ze de stad is uitgejaagd doordat ze ging met de burgemeester en de redacteur van de krant. Ze wil nu hier blijven totdat dat gezakt is en zet hier de hele buurt op stelten.
Zullen die twee hun dromen waar kunnen maken ook al moeten ze nu ook nog op hun zus letten?
Misschien kan je al een beetje uit maken wat je moet doen.
Oja, de visser en de tuinierster mogen géén banen hebben. Ook geen partime-banen. Alleen de versierster mag een baan hebben. Als ze 40.000 levenspunten heeft moet je de verzamelhulp kopen. Nu gaat ze alles verzamelen.
===================================================
Het tien-stappenplan
Je maakt twee sims aan. Een oudere en een jongvolwassen. Deze zijn familie van elkaar. Je mag helemaal zelf weten hoe deze eruit zien. Maar zorg ervoor dat ze wel elke keer tegenstrijdige eigenschappen hebben. Dus de één snob de ander enthiousiast. De één dapper, de één lafaard. Bijvoorbeeld
Plaats ze in een standaard huis. Degene met twee kamers. Gebruik de cheat: testingcheatsenabled true, en zorg ervoor dat ze elkaar helemaal niet aardig vinden. Hoeft niet super slecht te zijn, maar wel een stukje in het rood. Zet de cheat uit. Je mag dus niet meer verder cheaten.
Krijg je een uitdaging? Dat je huis vol met spoken zit? Meteorietinslag? Aannemen!
De oudere krijgt het grote bed.
Het tien-stappenplan
- Zorg voor een baan
Klim op
Zorg ervoor dat je een vaardigheid leert.
Zoek een vriend(in)
Zoek een vriendje, vriendinnetje
Maak het uit
Zoek een andere
Laat hem intrekken
Oudje dood
Trouwen
Kindjes krijgen
Het is het tien-stappenplan omdat dit te maken hebt met je carrière.
-
Je zoekt een baan.
-
Je houdt van je baan. Je wil graag verder komen.
-
Je wilt graag wat nieuws leren. Je zorgt ervoor dat je een nieuwe vaardigheid leert. Je leert 3 punten. Mag van alles zijn, maar je mag ook:
1 p voor lichaam
2 p voor vissen
Of iets dergelijks. Maar het mag niet zo zijn dat je die vaardigheid voor je werk nodig hebt.
Je moet 2 doen voordat je promotie krijgt. Want je moet klaar zijn voordat je verder gaat met je leven.
- Je mist een goeie vriendin om mee te kletsen, spreek wat af! Hopelijk wil ze voor de rest van je leven je vriendin zijn! Dit mag niet je vriendje worden!
Je moet vrienden zijn voor je promotie krijgt anders moet je de vriendschap verbreken en vijanden worden!
- Je mist iets in je leven. Je wilt een vriendje. Het mag niet je vriend zijn in stap 3. Het moet helemaal nieuw zijn. Mag ook niet een collega zijn.
Je moet hartendief of vriendje zijn voor je promotie maakt. Anders moet je een kind krijgen van hem. En als het een haar is moet je haar bezwangeren.
- Helaas, het leven gaat niet over rozen. Je hebt ruzie gehad met je vriendje, je wilt hem nooit meer zien.
Dit moet dus gebeuren voor je promotie maakt. Als het niet lukt moet je met je ergste vijand in huis nemen. Oftewel je ex.
- Je hebt het uitgemaakt met je oude vriendje, maar je laat je niet kisten! Zoek een nieuwe.
Je moet hartendief/vriendje zijn voor je promotie krijgt. Anders moet je vreemd gaan met je ex en het laten zien dat je vreemd gaat.
- Je houdt wel erg veel van hem. Laat hem samenwonen met je.
Moet dus voor de promotie. Anders gaat hij vreemd met je beste vriendin.
- Ook al was je relatie niet goed met je grootje, je voelt je toch ellendig met haar dood. Je mag géén cheats gebruiken
Moet dus gebeuren vóór je nieuwe promotie. Anders moet je ex, vriendin en vriendje hartedief zijn met je grootje.
- Je hebt veel meegemaakt. Je weet dat hij de ware is, zal hij ja zeggen?
Voor de promotie. Anders moet je stoppen met je carrière en helemaal opnieuw beginnen. Dus ieders relatie verdwijnt. Je grootje moet weer opleven in het wetenschapslab
- Na voorspoed en tegenslag krijg je je eerste kindje.
Voor je laatste promotie. Anders ga je uit depressiviteit het zwembad inspringen en niet meer bovenkomen.
Ga jij haar tien-stappenplan doen slagen, of doen falen?
Grote Familie!
Bij deze uitdaging moet je er voor zorgen dat je familie zo groot mogelijk word!
Je maakt twee jongvolwassenen aan. Het moet een man en een vrouw zijn! Mag helemaal zelf weten hoe ze eruit zien en welke eigenschappen ze hebben. Maar let er wel op dat ééntje de wens heeft om zo een groot mogelijke familie te hebben. De ander moet kinderen haten.
Deze twee zijn gelukkig getrouwd. Alleen, de één wil kinderen, de ander … haat kinderen. Hoe zal dat gaan? Zal dit huwelijk op de klippen lopen of … kan ze haar droom waar maken?
Deze uitdaging gaat net zolang door als je zelf wilt.
Je zet deze familie in het vierkante huisje. De kinderhater en de familiegezinde zoeken allebei een baan. Als de kinderen komen moet de familiegezinde stoppen met zijn of haar baan. En voor de kinderen zorgen natuurlijk .
Het enige waar je voor moet zorgen is:
Als ze tieners zijn zoek je vriendjes!
Als ze jongvolwassen zijn kies je er ééntje uit. Dit wordt je nieuwe actieve familie. Deze MOET je de eigenschap familiegezind geven. Anders stopt de uitdaging en heb je verloren. Deze moet ook de wens krijgen om zo een grote familie te hebben.
Voordat je ervoor zorgt dat je nieuwe actieve familie gaat verhuizen moeten alle andere jongvolwassenen (de broers en/of zussen) verhuizen naar een andere stek. Als het kan moet je proberen of de eerste generatie nog kinderen kan krijgen.
Zijn ze te oud? Meteen verhuizen.
Zijn ze nog jong genoeg? Wacht tot ze zwanger is en ga dan verhuizen.
Nu ga je verder met je jongvolwassen man/vrouw. Je zoekt een baan en zorgt voor een echtgenoot(e)
Je mag verhuizen naar zijn of haar huis. Hoeft niet!
Nu moet je weer een zo groot mogelijke familie krijgen. Je moet weer een lieveling onder de kinderen kiezen. Deze moet weer de trait familiegezind krijgen. Deze moet natuurlijk ook de wens krijgen om een zo groot mogelijk familie te krijgen.
Je verhuist weer alle jongvolwassenen en kijkt of de ouders van de tweede generatie nog jong genoeg zijn:
Zijn ze te oud? Meteen verhuizen.
Zijn ze nog jong genoeg? Wacht tot ze zwanger is en ga dan verhuizen.
En zo ga je steeds verder.
Net zolang tot je geen zin meer hebt.
—
SIMS 2:
De uitdaging: Maak een familie zo machtig mogelijk in 10 generaties.
De regels: Maak een nieuwe buurt, en geef hem een klimaat (woestijn, gras, beton etc.) en een naam naar keuze.
Begin met een vrijgezelle volwassen sim, gemaakt met Create-a-Sim of bodyshop, mannelijk of vrouwelijk. Kies een wens. Geef de Sim de persoonlijkheid die je wilt.
Laat deze sim verhuizen naar een lege 5X5 kavel en begin van hieruit aan je Sim’s leven (en huis) te werken.
Als je trouwt of Sims bij je Sim laat intrekken, mogen dat alleen townies of NPC’s zijn.
Kinderen mogen uit het huis weg verhuizen als je dat wilt, maar je moet tenminste 1 kind in huis houden om je legacy voort te kunnen zetten.
Als kinderen opgroeien tot tieners en je gevraagd wordt om een wens te kiezen, rol dan een 6-zijdige dobbelsteen;
1: Rijkdom
2: Kennis
3: Familie
4: Romantiek
5: Populariteit
6: Kies zelf een wens
Deze regel is er om de variatie en uitdaging erin te houden.
Het kind van de 10e generatie moet bloedverwant zijn van de originele Sim, zodat de originele Sim ook in de stamboom staat als voorouder van de Sim van de 10e generatie.
Je mag aging NIET uitzetten!
Je mag het levenselixer gebruiken, maar wees voorzichtig, want dit kan de tijdsprongetjes-bug tot gevolg hebben.
Je mag geen cheats of humeurverbeteraars gebruiken.
Je mag niet het spel opnieuw laden als de gebeurtenissen je niet bevallen (slechte kanskaarten of overlijden van Sims)
Opnieuw starten na een ernstige bug of iets dergelijks is wel toegestaan. De move_objects cheat is toegestaan als je een bug in objecten hebt.
Als je heel veel pech hebt en je hele huis zit vol bugs, mag je proberen om te verhuizen naar een ander 5x5 kavel, maar alleen in uiterste gevallen! Je verliest dan natuurlijk wel je grafstenen.
Helpt verhuizen niet? Dan mag je opnieuw beginnen met de uitdaging.
Ik beveel je aan om af en toe je huis te uploaden naar thesims2.com, zodat je het huis opnieuw kunt downloaden als er ernstige bugs optreden, en gewoon van daar verder kunt gaan.
================================================
Zet jullie uitdagingen neer!
En ik denk dat ik in de toekomst gewoon een plaatje op paint maak per uitdaging.