Het algemene piercing topic

Volgens mijn piercer kun je dat eens het genezen is zonder problemen afwisselen :slightly_smiling_face: Ik heb er zelf nog wel geen ervaring mee! Het verschil tussen 1,2 en 0,8 is miniem hoor dat zie je niet :slightly_smiling_face:

1

Thanks ^^ Ik wil een tunnel, maar weet niet zo goed of het mij staat. Daarom dus heel klein beginnen en eventueel laten terug groeien. Thanks voor de info! :slightly_smiling_face:

LaUrOssssss, wil je ook een tunnel?

Ik heb mn helix al langer dan een halfjaar en het ging op het begin ook gewoon goed. Maar laatste maand/ 2 maanden is die weer aan t kloten en zit er een bobbel aan de achterkant. Soms bloed het en komt en vocht vanaf en soms niet.
Ik zeezout ook weer, maar de zeezout was pas op en heb t daardoor een tijdje niet gezeezout en nu heb ik andere en sindsdien bloedt t echt en is volgens mij alleen maar slechter. Het is deze zeezout

http://www.bonisupermarkt.nl/data/producten/225x225/210243.jpg

http://www.bonisupermarkt.nl/data/producten/225x225/210243.jpg

-

@carmella ik had een mini tunnel :slightly_smiling_face: die was 3 mm en dat is alsnog heel klein :slightly_smiling_face: het gaatje dat zichtbaar was toen ik de tunnel inhad was maar iets groter dan een oorbelstaafje!

@LaUrOssssss oh echt! Dan moet ik snel upgraden naar grotere tunnel dus haha. Wel gaaf :slightly_smiling_face:

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0133/2592/products/black-3mm-acrylic-flesh-tunnel_grande.jpeg?v=1339735066

Ik denk dat het ook de kleinste is :slightly_smiling_face:

@LaUrOssssss, oke ik moet maar 3 mm bij gaan bestellen. Krijg als goed is morgen 1,2 mm binnen, maar wauw kan het nog kleiner idd haha.

HELP!
Vorige week woensdag heb ik mn neuspiercing laten zetten.
Vanmorgen heb ik met mn stomme half slaapdronken kop perongeluk mn neuspiercing deruit gehaald (ging er met mn hand langs en toen lag hij eruit) super dom natuurlijk, maar het domste deel komt nog.
Natuurlijk wilde ik hem er zo snel mogenlijk weer in hebben, en na een hoop gekloot is dit gelukt, maar daarbij is natuurlijk de wond weer volledig terug bij af. Ook heb ik (omdat ik zo gestrest was) niet gedacht aan de hygiëne, nu heb ik het idee dat er wat vocht uit komt (of het wondvocht is of pus kan ik niet zien) en mn neus is wat gezwollen en ben hierdoor dus bang dat het gaat ontsteken…
Nu is mn vraag of ik nou 1 of 2 keer per dag moet zeezouten? En ook lees ik verschillende dingen over unicura? Is dit nu wel of niet goed?! Zijn er evt nog andere dingen die ik kan doen (behalve niet meer zo dom zijn en er NIET aanzitten?)

Alvast bedankt!

Oke ik heb een vraag misschien beetje dom maar ik word knettergek van mezelf.
Gisteren heb ik dus in een leuk idee een piercing laten zetten helix blijkbaar zo heet dat. Maar dan zeg maar waar je ook bij je hoofd vastzit. Heb ik een staafje.
Nu kom ik terug op school (in de pauze langsgegaan) en hoor ik vanallerlei verhalen over bloemkooloor!
Ik word knettergek en ben ieder half uur in de spiegel het kijken of het opgezwollen rood/paars/blauw het worden is.
Mijn vriendinnen en vriend zeggen dat het oor dan allang zo had uitgezien en meestal meteen gebeurd.
Nu wil ik um het liefste eruit halen maar het doet super veel pijn als ik al in de buurt kom haha.
Is het echt zo dat het dan allang zou zijn gebeurd ? En als ik um er nu toch nog uitwil kan ik niet gewoon teruggaan en hem eruit laten halen door hun ? of is dat slecht om dat nu al te doen ?

Laat je niet gek maken door verhalen van anderen. Je oor was dan nu allang verpest en zolang het op een normale manier is gepierced is de kans nihil. Dat stukje bij je hoofd heet trouwens je tragus. Blijf er vooral van af met vieze vingers!

Oke dankje nee is niet de tragus dat is dat kleine dingetje toch ? :stuck_out_tongue:
En het is idd op een normale manier gepierst maar het zit net zo bij mijn haren en als ik een staart of knot maar kom ik er altijd perongeluk aan.

^ nee je krijgt er echt geen bloemkooloor van. Dat kan wel eens gebeuren als je het laat schieten. Bedoel je de forward helix? Het enige wat je zou kunnen krijgen zijn vochtbultjes, dat is ook normaal. Dat komt vaak door irritatie en ik heb het letterlijk met elke piercing gekregen. (Kraakbeenpiercings dan)

Denk dat het een beetje geïrriteerd is, wondvocht is dus normaal omdat je lichaam de schade wilt helen. Als het groen/gelig is is het waarschijnlijk wel pus. En daar hoort ook roodheid bij, en dan kan het warm aanvoelen als het ontstoken is. Maar ik heb dit ook gehad en het is denk ik gewoon geïrriteerd, het beste is 2x per dag zeezouten, wat nof beter is is een steriele zoutoplossing (0.9% nacl en gedestilleerd water in een spraykan) maar dat is best lastig te krijgen. Alloverpiercings verkoopt het wel van easypiercing. Dan heb je meteen de goede verhouding en is het steriel, maar anders kan je het ook zelf maken. Goed naspoelen daarna en altijd droogdeppen met keukenrol, want als het nat is trekt het bacteriën aan.
Oh en unicura is best agressief, dus dat zou ik niet doen.

Ja ik geloof dat het zo heten. Echt waar het oor begint zeg maar net bij mijn haren heel vervelend.
Gelukkig maar want ik ben er echt bang voor.

Bedankt voor je reactie! Gisteravond dacht ik echt dat het ging ontsteken omdat het een beetje dik was, er vocht uitkwam en ook een beetje rood, warm was het niet, maar toch ben je daar dan bang voor. Toevallig had ik de dag daarvoor precies die spray besteld en is hij nu binnen, dus dat komt goed uit!

Bedankt voor het heldere en duidelijke antwoord!

http://i57.tinypic.com/e627on.png

Jej ik heb 'm :slightly_smiling_face: en ook die in mijn oor. De piercer vond het wel een orbital blijkbaar. Nouja, ik ben iig blij!

Edit: kut, de afbeelding wilt niet kleiner…

Weet iemand nog een website waar je dichte ringetjes kan bestellen? Ringetjes met een diameter kleiner dan 8mm. Ik wil een dicht ringetje voor mijn septum, heb nu 8mm maar vind het toch net iets te groot, bestel altijd bij all over piercings, maar kleiner dan 8 hebben ze niet :frowning_face: