Het Algemene Papercraft Topic

Hey Girlsceners,

Ik vroeg me af of er op Girlscene ook mensen zijn die van papercraft houden, aangezien er wel een topic over is dat uit het jaar nul komt, begin ik een nieuw topic.

Papercraft is een soort 3D figuur maken van papier.

Hier zijn wat voorbeelden:

xoxo.

Vind het wel echt leuk, maar doe het niet zo vaak (:

@HelloMona, blijkbaar hebben wij dezelfde intresses hahaha :3

(ben xrosefields)

Ken je deze site al? http://cp.c-ij.com/en/contents/1006/

Ik wil dat echt heeeeel graag gaan doen. Vroeger bouwde ik heel veel huisjes (voor modeltreinbanen… Niet dat ik zo van treinen houdt, maar ik vond huisjes maken ontzettend leuk) en deed ik ook heel veel aan origami. Ik zag ergens een keer een artikel over papercraft maar ik ben nog nooit begonnen, omdat ik niet weet wat het allemaal precies inhoud.

Maar hoe zit het precies? Het is toch een soort bouwplaat die je in elkaar zet?

ik vind het een superidee om dit topic te starten :slightly_smiling_face: ik ben benieuwd naar wat jullie allemaal maken
ik heb trouwens nog een vraag, zijn er hier meisjes op girlscene die filigraan doen of in het engels paper quilling

sorry voor de grootte van de fotos, zo krijgen jullie een idee van wat paper quilling is

toffe site hier ga ik zeker even rondkijken

wauw dat paper quilling ziet er echt vet uit

Ohja, filigraan! Dat heb ik ook best een tijdje gedaan, was heel leuk ^^

ik ga er denk ik even een nieuw topic over maken zodat het niet allemaal hier over een ander onderwerp gaat

Misschien is het beter om een ‘algemeen papier topic’ te hebben, over origami, papercraft en filigraan (en eventueel andere dingen)? Er is namelijk niet een enorme groep mensen (aan de reacties in dit topic te zien) die zich hier in interesseren en het valt toch redelijk onder hetzelfde onderwerp.

^ja dat zou idd wel een goed idee zijn want anders gaan al deze topics toch maar blijven zakken en als we alles in 1 topic zetten wordt het misschien wat actiever

ja idd! dat paper quilling had ik nog nooit van gehoord :astonished:
Het ziet er echt geweldig uit <3 even een paar vraagjes, met welk papier zou je paper quilling het beste kunnen doen en hebben jullie wat tutorials daarvoor?

wauw ziet er leuk uit!

Dit is echt een mega bump aangezien de vorige post van december 2012 is. Zelf maak ik al een aantal jaren papercrafts :slightly_smiling_face: Tegenwoordig maak ik er niet zoveel meer als vroeger maar toch komt er zo nu en dan een nieuwe papercraft bij ^^.

Hier zijn een aantal foto’s van mijn huidige papercrafts. Ik heb er nog veel meer gemaakt maar anders wordt deze post een beetje te groot:

En nog een hele oude van 2009:

^ Oh wow, wat ontzettend kunstig! Knap gedaan hoor!

Dankje! Het proces is vooral erg leuk om te doorlopen. Je ziet het dan echt tot leven komen :slightly_smiling_face:

Hoe doe je dat dan? Print je gewoon zo’n patroon uit?
Het ziet er echt heel erg gaaf uit!

Je kan eventueel zelf met een CAD/3D programma een model in elkaar zetten en dan daar een papercraft van maken. Nou kan ik zelf wel 3D modelleren maar mijn programma’s zijn niet geschikt voor papercrafts. Online kan je gelukkig echt heel veel papercrafts vinden! Sites waar ze veel verschillende hebben zijn: http://www.papercraftmuseum.com/ en http://paperkraft.blogspot.nl/ Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het downloaden. Als je een leuke heb gevonden kan je hem dus downloaden en openen met adobe pfd viewer of pepakura viewer (een gratis programmaatje wat erg fijn werkt). Je print ze inderdaad gewoon uit en het zijn is als het ware een grote bouwplaat.