Het algemene OV kaart & studiefinanciering topic

http://www.studentenov-ch…n-je-studentenreisproduct

http://www.ov-chipkaart.n…ooraenpkaart/adresvinder/

Alles staat gewoon superduidelijk op de site he.

Oke dus je kan geld erop zetten voor de bus maar voor de trein moet je nogsteeds een kaartje kopen met 40% korting?

Ja voor de trein moet je inderdaad nog steeds een kaartje (met 40% korting) kopen als je buiten het vrij-reizen reist.

voor de trein ook maar dan ben je denk ik duurder uit?

Bij de trein check ik nooit in en uit omdat we hier niet van die poortjes hebben, dus als ik in het weekend reis koop ik gewoon een 40% kaartje ja. Voor in de bus kun je er idd geld op zetten.

natuurlijk wel, gewoon geld erop laden.
je kunt ook automatisch opwaarderen aanvragen dan zit je nooit zonder saldo.

ja nouja, dat staat het ook.
maar er staat geen. 1. doe dit 2. doe dat. en drie het moet zo toch?
ik wilde gewoon even wat reacties van mensen die dit al wel hadden gedaan.
en ik vond het handig om dit topic op te richten, omdat er ondanks de ov site nog veel onduidelijkheden waren, en over de stufi ook.

Het is wel een handig topic!
Voor mij was er ook zeer veel onduidelijkheid --’
Geloof nooit een conducteur die zegt als je je OV kan opwaarderen - geld erop zetten, dat die dan is geldig.
Want dat is zo niet waar! Ik had bijna een boete van 70 euro gekregen!

Ik heb dit dus een beetje door gelezen maar kun je ook een maand abonemment op je OV zetten? ik heb wel gekeken op die site maar dat is met ret korting ofzo, en ik snap er echt nog niks van.

Hier maar verder dan; ik neem aan dat je een maandtrajectkaart wil en geen algemene maandkaart? Die kan je kopen bij een NS-kaartautomaat of bij NS-verkooppunten. Je krijgt als je nu een maandabonnement koopt hierbij automatisch een OV-chipkaart van de NS waar dat abonnement opstaat.

Aah oke ik snap het, Bedankt!

Iemand wiens kaart het vandaag in de trein ook nog niet deed?

[b][message=6019787,noline]Phaedra schreef op 03 September 2010 @ 19:12[/message]:[/b] [...] Doe je MBO dan? Want als je HBO of uni doet dan krijg je wel stufi en ov, maar dan pas vanaf oktober.

Even een vraag voor mijn zusje:
Is het zo dat als je hbo of uni doet je wel voor je 18e al een ov en stufi kan krijgen? Mijn zusje is waarschijnlijk 17 als ze haar opleiding gaat doen.
En als je mbo doet moet je 18 zijn?

Heb je al wel recht op OV?

Als je HBO of WO doet krijg je inderdaad voor je 18e al studiefinanciering en OV. Alleen krijg je dat wel pas vanaf oktober in plaats van september.
Als je MBO doet krijg je OV/studiefinanciering vanaf het kwartaal nadat je 18 bent geworden.

‘Al?’ Voor zover ik weet wel.

Oh gelukkig, ik had het namelijk gehoord dat MBO van je 18e pas was. Ik dacht gelijk dat, dat ook bij HBO was… nouja heb ik mijn ouders weer blij gemaakt dat ze dat niet voor der hoeven te betalen!

‘Al’ omdat er ook studenten zijn die pas vanaf oktober recht hebben op OV (die dus nog geen of net 18 zijn). Maar als je wel recht hebt op OV en je abonnement hebt opgehaald en hij doet het alsnog niet dan moet je even contact opnemen met de DUO of de klantenservice van de studenten OV-chipkaart.

Weet iemand hoe je kunt reizen met de trein met die studenten ov kaart? Ik heb een weekabonnoment, en wil morgen ergens heen met de trein, maar ik lees overal wat anders :frowning_face: (wel een kaartje halen, geen kaartje halen maar inchecken op zo’n paaltje, wel een kaartje halen en bijbetalen (:face_with_raised_eyebrow:))

Iemand ervaring hiermee?

Wingardium Leviosa!

[of zou dat niet helpen bij topics… ]