Het algemene OV kaart & studiefinanciering topic

Hier kan je al je vragen posten over de ov kaart, en over je studiefinanciering, etc.

ik begin dan ook maar gelijk

ik was per 1 augustus geen 18.

ik krijg mijn studiefinanciering dan pas in oktober?
Vanaf wanneer kan ik dan mijn ov kaart activeren?
heeft iemand hier enig idee van?

internet zegt 15e van de maand, maar mijn vriendinnen zeggen 1 oktober al

zijn er nog meer mensen die een nog niet werkende OV kaart ontvangen hebben?
ik moet nu reizen met een brief op zak omdat mijn OV (en dat van 17.000 anderen) het nog niet doet :confounded:

Volgens mij ook 1 oktober, had ik in elk geval vorig jaar wel.

De 15e van de maand voorafgaand aan de maand waarin je recht op studiefinanciering ingaat kan je je OV activeren. Dit is in jouw geval dus 15 september. Je kan dan vanaf 1 oktober gratis reizen.

jeeej, kan ik echt al 15 sept activeren:D oooh beter!
daar ben ik HEEL blij mee!

dat scheelt echt gigantisch qua geld dan.

en wat doe ik nu?
maandkaartje ?
kan dat bij een post kantoor?

Activeren houdt alleen in dat je je reisproduct op die kaart kan zetten. Je kan dan nog niet gratis reizen. Dat kan dus pas vanaf 1 oktober.

Precious volgens mij kan jij per 1 oktober pas gratis reizen, dan zul je de maand september (geloof ik) zelf betalen als je nog geen 18 bent.

ja dat snapte ik @ frosted :grinning: !

maaaaaar,
kan je een maandkaart alleen aanvragen bij een loket op ns? of kiosk?

of ook postkantoor?

Oh oke, omdat je het erover had dat het je veel geld zou schelen. Volgens mij kan een maandkaart alleen bij de NS.

ik had mijn maandkaart bij het loket bij de ns gehaald.

hoe kan dat:O volgens die vrouw die ik vandaag belde kan ik mijn reisproduct erpas opzetten vanaf de week voor 1 oktober?

ik kan trouwens wel gewoon reizen als ik er zelf geld opzet.

Je kan vanaf 15 september inderdaad je product er op laden, maar je hebt er nog niks aan want pas vanaf oktober is je kaart geldig. Dus je moet tot 1 oktober gewoon betalen.

Maandkaart is te koop bij de kaartautomaat en NS verkooppunten zegt de site.

''Vanaf wanneer kan ik mijn studentenreisproduct ophalen bij een ophaalpunt?

Je kunt je reisproduct ophalen vanaf de 15e van de maand voordat je studentenreisrecht ingaat.’’

http://www.studentenov-chipkaart.nl/

mijn studenten ov chipkaart kan nog steeds niet in/uitloggen bij zo’n paal…
elke x als ik daar mee heen ga krijg ik weer een ander verhaal…

nu zeiden ze tegen mij van ; ja je hoeft niet in te loggen…
je moet gewoon een kaartje halen, omdat nog nie overal in nederland het kan gebruiken -___-’ als je een normale ov chipkaart hebt kan je hem wel gebruiken! en volgens mij zie ik altijd genoeg studenten die er wel gebruik van maken’
khad er dus wel mooi 30 euro op gezet! lekker dan

ja oke.
dat had ik wel gelezen.
maar ik begreep het niet helemaal.

ik dacht dat het volgende maand was.

maar, nog iets.

hoe zet je dat product erop?

naar een oplaad punt, die zitten in bussen maar ook in albertheijn’s.
En dan naar ‘bestelling ophalen’ ofzo en accepteren.
Maar veel van de ov-chipkaarten die vorige week en de week daarvoor
zijn opgestuurd doen het nog niet overal als je er daadwerkelijk mee gaat reizen
dus dat verklaart wel waarom dat meisje van een paar posts hierboven foutmeldingen krijgt misschien

bij zo’n geel ‘bakje’ (op internet staat waar je ze kunt vinden) je stopt je ov kaart er in > bestellingen ophalen > en dan staat er bv weekkaart en dan wijst het zich vanzelf wel.

Dus je kan geen geld erop zetten om te reizen met de bus in het weekend bijvoorbeeld als je een week ov heb?

Jawel, als je een week ov hebt kun je geld op je pas laden om er in het weekend mee te reizen.