Het algemene onthaartopic: voor al je vragen en tips over lichaamshaar!

Ik scheer mijn benen met een ladyshave!
Krijg het er prima glad mee zonder rode plekjes en zwarte puntjes.
Wel goed bijhouden natuurlijk!

Ik heb een ingegroeid haartje… in m’n oksel D’:

Ik durf niet eens in de zomer met blote benen te lopen :astonished:

Je kunt bij de Etos, kruidvat en etc. van dat spul voor onder de douche halen ;-). Van een heel bekend merk (groen, blauw, roze etc. jullie kennen het wel). Opsmeren, intrekken en met een sponsje veeg je zo je haartjes weg. Echt ideaal want er zijn geen bultjes, geen geirriteerde huid en niks. Succes!

Ontharingscreme?
Dat moet toch 10 minuten intrekken ofzo?

Heeft iemand van jullie ervaring met laserbehandeling? Mijn vriendin klaagt altijd over dat scheren en ik dacht haar misschien zo een bon van Groupon te schenken…? Iemand positieve of negatieve ervaringen daarmee?

Ontharingscreme? Welk merk? Lijkt me ect ideaal…

-

Voor de bikinilijn heb ik ook echt van alles geprobeerd, maar ik ga de tips van jullie nu wel gebruiken
Dus, goed scrubben, scherp wegwerpscheermesje, conditioner, babyolie. Haha
Ik vind die bultjes altijd zo lelijk :hammer:
Voor de mensen van dat ontharingscreme: Ik heb dat wel eens geprobeerd, op je benen werkt dat echt perfect! Maar als je dat down under op je bikinilijn smeert, begint het bij mij écht pijn te doen. (ik had daar ook een paar bultjes zitten). Dus of je probeert het zonder bultjes, maar ik doe dat echt nooit weer haha.

Mijn oksels vrijwel elke dag of om de dag, ik kan er echt niet tegen als ik daar stoppeltjes heb. Mijn benen wat minder vaak, mijn vriend woont ver bij me vandaan dus zeker in de winter besteed ik daar minder aandacht aan. Mijn bikinilijn hou ik gewoon bij, een hele bos haar vind ik vooral als ik ongesteld ben echt heel vies. Het verschilt een beetje wanneer ik dat doe, ik moet wel de badkamer voor mezelf hebben en genoeg tijd, want als ik het haastig doe snij ik mezelf geheid. :'D

Ik gebruik overigens gewoon wegwerpmesjes met scheerschuim van de Hema. In de zomer epileer ik mijn benen wel met de epilady, anders kan ik elke dag met mesjes prutsen. :laughing:

Mijn benen doe ik misschien 1x in het jaar(maar daar heb ik dan ook nauwelijks haar) en mn oksels en bikinilijn 2x per week. Gewoon met wegwerpscheermesjes van de action onder de douche met alleen water. Heb nooit last van bultjes o.i.d. huid strak strekken en zachtjes met de haargroei mee scheren.

Welke scheermesjes/scheercrèmes/scheergels etc. vinden jullie fijn en kunnen jullie aanraden (voor benen)? Ik ga voor het eerst mijn benen scheren en ben benieuwd welke goed zijn.

Andere vraag: Hoe oud waren jullie ongeveer toen jullie begonnen met scheren? x

Ik begon geloof ik op mijn 13e. Toen kreeg ik een ladyshave van mijn moeder (:

PS: Heb op internet gelezen dat mannenscheermesjes beter werken dan die voor vrouwen xD
Dus misschien is dat een idee.
en ohja; er zijn veel vrouwen die zweren bij sudo creme voor na het scheren, dus dat ga ik vandaag maar even kopen denk ik.

Oke, ik heb het antwoord op jullie levensvraag haha.
Het heet PFB Vanish, ik heb het afgelopen zomer gebruikt. Gewoon elke ochtend na het scheren, en 's avonds gebruiken en na een paar dagen zijn alle irritaties weg. het is vooral tegen ingroeiende haartjes. Als je het blijft gebruiken blijft het ook weg. Echt halelujah voor in de zomer!

Alleen is het echt super duur, al vind ik het waard. Iets van 30 euro voor 200 ml geloof ik. Dus is vooral duur voor je benen, daar gebruikte ik het ook niet voor. Maar ik heb het anderhalve maand elke dag gebruikt en heb nog over.

Ik gebruik tegenwoordig een ladyshave voor mijn bikinilijn. Werkt prima vind ik!
Vroeger gebruikte ik mesjes en wat ik ook deed, het zat onder de bultjes. Een ladyshave vind ik dus echt een aanrader. Ook voor je oksels, want daar had ik ook af en toe bultjes als ik scheermesjes gebruikte. Voor mijn benen gebruik ik nog steeds mesjes. Daar heb ik op een of andere manier nergens last van.
Verder werkt sudocreme erop ook goed vind ik.
Het probleem blijft wel dat ik het nooit helemaal glad krijg bij de liezen in de buurt zeg maar (met mesjes ook al niet), hoe vaak ik er ook overheen ga.
Brazilian Wax leek me ook wel wat, maar ik vind het zo’n nadeel dat je het dan eerst weken moet laten groeien en ik doe het ook liever thuis. Wel zo makkelijk.

Doe ik ook en als je onder warme douche gaat voel je er niks van. Alleen wat bloed. haha

Ik gebruik ook ontharingscreme speciaal voor de bikinilijn. Het haalt niet alle haartjes weg maar wel heel wat! Ik gebruik het ook altijd, en het scheelt een hoop bultjes. Zeker het proberen waard =)

Van welk merk dan? (:

ik heb een venus gillette embrace. (die paarse)
die werkt echt super goed! maar ik zou ze wel tijdens reclame’s kopen.