Het algemene onthaartopic: voor al je vragen en tips over lichaamshaar!

http://www.huidinstituutreuvers.nl/wp-content/uploads/2014/04/ontharen-huidinstituut-Reuvers.jpg[/img]

[size=14pt]Methodes van ontharen:

Scheren (met bijvoorbeeld scheermesjes of scheerapparaat/ladyshave)
Voordelen:

• Snel
  • Makkelijk
  • Pijnloos (tenzij je jezelf snijdt)
  • Ook geschikt voor een groter oppervlak
  • Makkelijk zelf te doen

Nadelen:

• Haren komen snel terug
  • Haartjes komen stug terug en dat kan irritatie veroorzaken
  • Risico op ingegroeide haartjes
  • Snel rode bultjes

Ontharingscrème
Voordelen:

• Pijnloos
  • Minder snel ingegroeide haartjes
  • Makkelijk aan te brengen

Nadelen:

• Stinkt vaak
  • Het te lang laten zitten kan een ernstig geïrriteerde huid als gevolg hebben
  • Niet te gebruiken bij lichaamsopeningen vanwege de chemische bestanddelen
  • Werkt lang niet voor iedereen

b epileren[/b]
Voordelen:

• Het haar blijft langer weg
  • Je kunt met een pincet nauwkeurig werken

Nadelen:

• Pijnlijk
  • Roodheid kan ontstaan bij een gevoelige huid

Harsen
Voordelen:

• Het haar blijft langer weg
  • Haar komt zachter terug

Nadelen:

• Pijnlijk
  • Lastiger om zelf te doen
  • Haartjes moeten eerst een bepaalde lengte hebben voordat harsen werkt

Laseren
Voordeel:

• Haartjes komen (op den duur) niet meer terug

Nadelen:

• erg duur
  • vaak zijn meerdere behandelingen nodig
  • resultaat is maar zelden echt definitief

Vraag 1;

hoe voorkomen mensen ingodsnaam al die rooie bultjes ( en zeker bij de bikinilijn )

dat is ook mijn vraag ja.

Mijn levensvraag.

^ XD

Ik scrub ook altijd.

Volgens mij is de enige optie harsen ( ooit geprobeerd, geen bultjes, maar fuckedup om zelf te doen XD )

JA DIT.

Ik deel die levensvraag, hahaha.
Gebruik zelf altijd babyolie na het scheren, maar die bultjes komen er net zo goed >.<
Las wel ooit eens ergens dat je gewoon om de dag moet scheren (zelfs al heb je bultjes) zodat je lichaam eraan went en het minder wordt.
Maar sorry hoor, maar ik ga echt niet met een mesje over die bultjes heen. AU!

Vraag 2: Hoe krijg ik mijn oksels ooit gewoon echt glad met scheren? God, dat lukt me echt nooit, en ik vind het zo lelijk bij mezelf!

Vraag 3; waar scheren jullie tussen jullie benen? :blush:

Thank you! Ik ga het proberen!

Ik scheer ze met een wegwerpmesje en zeep.
Zorg er wel voor dat het een mesje is dat goed met de ronde vorm mee draait. Anders lukt het niet. En ohja, je arm goed de lucht in strekken. Maar dat snapte je vast wel :flushed:

Ik gebruik zo’n scheermesje met zo’n blokje zeep er aan. Sinds dien heb ik geen bultjes meer. Na het scheren insmeren met vaseline of nivea helpt ook.

Oksels om de dag ongeveer… bikinilijn iedere keer dat ik mijn vriend zie (meestal twee keer in de week) en benen nauwelijks eigenlijk. Mijn beenhaar zie je ook niet, dus vind het vaak veel moeite voor weinig resultaat.

Oew een handige tip die ik tegen kwam voor benen en oksels scheren. Van plaats scheerschuim conditioner gebruiken. Je haartjes worden er lekker zacht van en scheren hierdoor makkelijker af :slightly_smiling_face:

Goede tip! =D

Als je je benen scheert, dan moet je toch van beneden naar boven, dus van enkel naar knie scheren toch?

Ik geloof dat je daardoor ook wel minder bultjes van krijgt. Want ik krijg pas bultjes als ik stoppels begin te krijgen op m’n bikinilijn. Ik scheer m’n bikinilijn denk ik om de 3 á 4 dagen omdat ik van die stoppels een geirriteerde huid krijg, en daarna smeer ik er vaseline of bodylotion op.

Ik heb eeuwig rode vlekken op mijn onderbenen…
Nooooit gaat het weg, :rage:

Ik vind mijn benen zoo lelijk he, altijd van die zwarte puntjes en het is altijd rood…

Dat heb ik ook T_T en ik scrub, smeer whatever. Enige wanneer ik 't niet zie is wanneer ik bruiner ben.