Het algemene ontbijt topic

Ik weet niet of er zoiets al bestaat? Anders kan deze weg.

Maar: ontbijten. Ontbijten blijft gewoon een beetje een ding, haast in de ochtend en dat soort dingen. Dus hierbij het ontbijt topic. De bedoeling is dat je gewoon ontbijt recepten plaatst, of jou ontbijt of adviesen of wat dan ook maar met ontbijt te maken heeft. Oke dat was het wel.

(nogmaals als dit al bestaat of het is niet leuk mag het weg)

  1. havermout! beetje honing en kaneel indoen. vervolgens rozijnen en appels erop :wink:

  2. bananenpannekoeken! in de blender 1 eitwit, een banaan, havermout en klein beetje melk. vervolgens bakken in de pan. heerlijk!

  3. supershake! havermout, banaan, sinaasappelsap en vanilleyoghurt in de blender en mixen, echt heel lekker

hmmm, klinkt lekker :cold_sweat: ik hou alleen niet zo van rozijnen, de rest klinkt goed

Mijn ontbijt bestaat uit zeer gezonde melk en cruesli. Eh yea. Hoewel ik die havermoutpap met honing van Quaker ook wel lust. Of soep, maar ben te lui om dat telkens te maken, dus mijn ontbijt is heel gemakzuchtig.

Ik sta iedere ochtend eerder op zodat ik m’n ontbijt kan maken! ZO heerlijk haha. 60 gram havermout, dit kook ik in 100 ml sojamelk en nog 250 ml water, ik doe er speculaaskruiden en stevia bij, en laat het koken tot het echt dik is. Dan in een kommetje, banaan in schijfjes er op, nog een klein beetje stevia er over heen en een handje whey crispies voor een beetje een crunch. Hiervoor mag je me echt wakker maken hoor haha, al is het om 3 uur in de nacht! Yumm.

Havermout is en blijft m’n favoriet! Momenteel eet ik het vaak uit de magnetron met een geprakte banaan met wat kaneel

Ik hou zo van ontbijten! Zodra ik mn ogen open doe heb ik al honger :’)

Eigenlijk elke dag anders, afbakbroodjes, havermout, muesli, yoghurt, banaanpannekoekjes…

Dat vroeg ik me dus ook af, maar ik zag laatst dat m’n moeder havermout gehaald had, dus dat ben ik maar gaan gebruiken. Geen idee van welk merk het is, hij is in ieder geval heel lekker

Ik eet altijd sojayoghurt met cruesli en druiven.

@Intense voor 0,40 cent heb je havermout van de lidl of ah basic en die zijn vaak nog het gezondst ook, omdat daar geen toegevoegde suikers ed. in zitten.

Ik probeerde net m’n havermout in de magnetron op te waren, maar ik vond het zó vies. Het werd helemaal droog en bleh, gewoon nee. Wat voor verhoudingen melk of water/havermout doen jullie meestal en hoe lang dan in de magnetron? Want mijne is net duidelijk mislukt

Je hebt van die havermoutpakjes voor 40 cent, en dan kan je er zelf dingen aan toevoegen :slightly_smiling_face: Ik doe best lang met zo’n pakje en maak het dan klaar met melk en voeg iets toe als kaneel en rozijn of chocolade (niet heel gezond, maar wel yummie)

Verder ontbijt ik soms met yoghurt en muesli en soms vind ik een boterham (het liefst mega vers brood) met iets als chocopasta of vlokken ook gewoon lekker :flushed:
En in het weekend zijn croissants op zondagochtend toch het lekkerste, tip: ga naar de jumbo/ah en vraag op de versafdeling om ingevroren croissants zodat je die zelf af kan bakken, dan heb je warme, verse croissants <3

Ik eet bijna elke ochtend havermout! Ik kook dan 200 mL water met 50 gr havermout. Dit laat ik eventjes koken en ik kook vervolgens nog wat stukjes appel en wat kaneel mee. Als garnering doe ik er dan nog wat stukjes appel en kaneel op.

Wat ook lekker is, ipv appel blauwe bessen (uit de diepvries) kort meekoken. Of met banaan en pindakaas is het ook heel lekker!

Zelf ontbijt ik elke ochtend met cruesli en griekse yoghurt. Ik eet het dan ook zo snel mogelijk op, want als de cruesli zacht wordt vind ik het echt vreselijk. Op het moment eet ik vooral die van Lidl met hazelnootjes en chocola. De smaak van chocola vind ik zo heerlijk om mee op te staan.

Op sommige dagen als ik geen zin heb in mijn normale ontbijt dan bak ik een eitje.

Ook vind ik de restjes van de avond ervoor ook goed doen als ontbijt. Zoals een stukje pizza, restjes van kapsalon, pannenkoeken, etc.

Mijn vriend heeft al heel lang problemen met ontbijten en samen proberen we dan steeds nieuwe dingen voor hem te vinden. Zo heeft hij maandenlang ontbijtshakes op. Dat was havermout, banaan, fruit naar keuze (meestal diepvriesfruit uit de supermarkt) en dan aanvullen met melk.
Op het moment eet hij vooral brinta met melk. Meestal eet hij het koud, maar soms warmt hij het ook op en dan doet hij er een beetje stroop doorheen.

Ik eet op dit moment ook eigenlijk alleen maar havermout, maar wel steeds anders. Met Griekse yoghurt en honing vind ik het het lekkerst. Maar nu heb ik steeds magere yoghurt, omdat mijn zusje de verkeerde yoghurt had mee genomen. Maar dan doe ik er banaan of appel met kaneel bij. Soms warm ik ook m’n havermout op, maar dat doe ik niet heel vaak.

Yoghurt met muesli en vers fruit (appel, ananas, blauwe bessen, druiven, banaan etc.) :slightly_smiling_face:

Mijn ontbijt bestaat meestal uit:

  • Yoghurt (met havermout) en cruesli of
  • Havermout + verschillende toevoegingen of
  • Brood / ontbijtkoek etc.

Mijn ontbijt verscheelt vaak de laatste tijd eet ik vaker spelt brood met zoet beleg. Maar hiervoor at ik heel veel Griekse yoghurt met walnoten en honing of griekse yoghurt met veel blauwe bessen beetje cruesli. En havermout at ik alijd met heel klein beetje light jam erdoorheen voor een zoetere smaak.

Wat eten jullie als je echt veel energie ‘nodig’ hebt? Ik eet 's morgens altijd 3 sneetjes brood met en een kop thee. Maar soms zou ik wel wat anders willen eten. Helaas heb ik altijd héél snel weer trek, dus alleen een kom havermout vult bij mij niet.

^ Ik eet nu 's ochtends altijd een portie yoghurt (250 gram) met anderhalve portie muesli (60-65 gram) en een portie ongezouten, ongebrande noten (30 gram). Dat geeft me veel energie en zorgt ook best lang voor een vol gevoel, terwijl ik met andere ontbijtjes vaak snel weer honger heb :slightly_smiling_face:

^
Ik heb een noten allergie… dus ik eet sowieso geen noten en ik vermijd muesli ook een beetje haha.